{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Volvo 740 GLT 16V 1988

4.176 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

benno j
Mand | 48 år | Oprettet: 3. jan 2010


Volvo 740 GLT 16V

Årgang:
1988
Motor:
Volvo B234F
volume 2315
16 ventiler
Hestekræfter
159HK ved 5800 o/min
210NM ved 4450 o/min
0-100 10 sekunder
topfart 190 km/t
Fælge
Vinter alu de orginale GLT/Turbo



Dæk
Vinter Dæk
Continental TS 850 195/65/15
Undervogn
Orginal men bliver skiftet har nyt til at ligge
Bilstereo
en sony cd med orginale højtalere

Bliver skiftet
Styling
se billeder hva jeg går og køber hjem til den :-)
Interiør
Den har sort del læder som er rigtig flot og velholdt
orginal Volvo sports rat
kromringe i indstumenthus
Ekstra tilbehør
Bilen har soltag
EL-spejle
EL-antenne som jeg lige har monteret
Træk
så er der monteret reflex mellem baglygter samt nr plader
krom ringe er monteret i indstrumenthuset
orginal Volvo sportsrat
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Jeg købte dette fine eksemplar af en 700 som har stået stille siden den blev synet D25-10-12, bilen har kørt 222482 km, billederne har jeg taget dagen efter vi hentede den så det er som den blev købt. har fået lavt stort service på den og skiftet tandremmene på den, købt elruderX4 og elsoltag så har den alt i el udstyr. købt orginalt ADD/ON skørter til den samt bagspoile og snowcap, komplet hvide blink og ny type baglygter, sænknings fjeder, bananmanifold og feritta 2½" sportsudstødning, orginal fartpilot, fandt helt nyt orginal alarm med fjernbetjent c-lås :) , håndtags kapper så de ligner dem fra en S90, orginale tågelygter til front spoilen, eiker alufælge, blankpoleret rustfri indstiningslister hvor der står Volvo R-sport, kn filter, olie dæksel i alu, R-sport emblem til front gitter, volt meter og ude tempratur måler så instrument huset kan blive fyldt ud, vindafvider til dørene, led lys til under dørene med Volvo logo, der kommer sikkert mere på listen :)

BYTTET MED VOLVO 850R

Vil du se flere Volvo 740 GLT 16V til salg? Andre Volvo eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Volvo 740 GLT 16V
  •   25. mar 2018 Hej Lisa tak for det, der er masser af fine billeder af nogle af mine andre biler tjek dem ud hvis du får tid smiley

  •   25. feb 2018 Hej lisa ja den er længe væk idag har jeg 242 en 945turbo samt jeg er igang med en 142 der lige nu står ved maleren smiley

  •   2. aug 2013 Hej forden er jo født med Volvo motor og med en lavtryks turbo så ja den kan de ikke chippe så meget op men hade den nu været født med en alm turbo som din og selvfølge større intercooler var snakken jo en anden bare se en ford focus 2,5 som køre med 305 hk og kan chippes yderligere eller RS500 det er jo samme motor bare anden turbo ja og selvfølge motor styring RS500 er dog modifiseret lidt smiley men den kan du jo stadig hive mere ud af også smiley bare synd ford har sat alle mulige lorte dele på den ellers fine motor min ven har en den køre ad helvede til så der er nu skiftet til RS500 tændrør bedre luftmængdemåler en heavy duty dump valve en anden boost solenoid og så mangler vi lige at skrue en stage 1 intercooler på den alt sammen købt fra puma speed og bagefter skal den xhippes regner mellem 280 og 300 hk og det bliver med orginal turboen der er ikke brug for flere heste det er trods alt kun et ford Karos hahaha

  •   2. aug 2013 Fin ældre Volvo du har - den ser velholdt ud smiley Jeg smed lige en høj stemme.

    Jeg kan se, at du har kommenteret på den korrespondance, som jeg havde med brugeren @- - Holm - - om hans Mondeo MK4 2,5 Turbo vedr. tuningpotentialet i en Mondeo som hans og så kontra min Vectra Turbo.

    Jeg er helt med på, at hans "kun" er en lavtryksturbo. Jeg opponerede såmænd også bare lidt imod, at han mente, at det var lige så nemt at hente samme antal HK ud af Mondeoen som ud af min Vectra 2,8 V6 Turbo. Det er jeg nemlig IKKE enig i.

    På en Z28NET-motor som min, kan man nemt - uden at ændre andet end på motorstyringssoftwaren - hente 320 HK / 550 Nm. Det tror jeg ikke på, at man kan få ud af en 5-cylindret Mondeo motor ved bare at ændre på motorstyringen, hvis det skal holde. Det kræver andre modifikationer også, for at skidtet kan holde til det. På en Mondeo er 320 hk. trods alt en stigning på 100 hk og 550 NM er en stigning på vel over 200 Nm. Hos BSR får man "kun" små 260 HK på en Mondeo efter optimering/opdatering af motorstyringssoftware.

    Det er klart, at når man laver de modifikationer du nævner, så er der jo ingen problemer i at hente flere HK ud af Mondeoen - men så kan jeg jo tilsvarende gøre det samme på min, og så vil jeg fortsat have flere HK. I bund og grund er det jo kun fantasien, der sætter grænsen, hvilket man kan se på diverse Youtube-videoer, hvor der f.eks. er flere clips med en Volvo 850, der yder over 1.000 HK smiley

    Men så er de jo bestemt heller ikke standard længere.

    Men jeg kan da på min egen Vectra også indimellem have lidt tvivl, om min kobling kan holde til 550 Nm. EDS Motorsport, hvor jeg har fået min Vectra "optimeret" påstår dog, at den kan holde til det.

    Jeg er enig mht. lyden. På min Vectra kommer lyden primært fra udstødningen - og motoren siger ikke så meget - men Mondeo´en har en dejlig 5-cylindret lyd - både fra motor og udstødning smiley - og der er bestemt tale om en lækker motor.


  •   4. jul 2013 Har du evt. et link til hvor du købte din feritta udstødning, da jeg købte bilen satte jeg ny walker udstødning på, men den begyndte at rasle efter et halvt år så det lort skal jeg ikke have på igen.

  •   4. jul 2013 Høj givet, satme en lækker vogn smiley Har efterhånden også alt udstyr i min GLT, har lige fået fat i el-ruder, el-soltag, elopvarmede/indstillelige sidespejle. Er det nemt at eftermontere fartpilot og hvor fandt du den?

  •   24. maj 2013 kan se der er en klaphat der har smidt en lav stemme på min vogn det resulterede sku i en retur ikke fordi folk ikke må smide en lav stemme men så kan man satme da begrunde hvorfor smiley

Annonce