Hyundai i20 1.1 CRDI Eco 2013
5.410 visninger
|
Oprettet:
Hyundai i20 1.1 CRDI Eco
Årgang:
2013
Motor:
* Motortype Comme Rail Diesel Injection
* Slagvolume, ccm 1.120
* Antal Cylindre 3
* Antal Ventiler 12
* Borring X Slaglængde 16,0 : 1
* Max Dregningsmom. 180 (1750-2500)
* Transmission 6 Gear
* Træk Forhjulstrukket
* ISG med Stop/Go system - En lidt underlig ting, som man vist lige skal vende sig til ;o)
* Slagvolume, ccm 1.120
* Antal Cylindre 3
* Antal Ventiler 12
* Borring X Slaglængde 16,0 : 1
* Max Dregningsmom. 180 (1750-2500)
* Transmission 6 Gear
* Træk Forhjulstrukket
* ISG med Stop/Go system - En lidt underlig ting, som man vist lige skal vende sig til ;o)
Hestekræfter
* Max Ydelse /HK/KW) 75/55/4.000 Omdr.
* Denne model er den Hyundai selv kalder Blue.. Dvs der lille økonomiske sparegris.
* Blandet kørsel - 31,3 km/L
* By kørsel - 25,8 km/L
* Landevej 34,3 km/L
* Naturligvis iht EU-Norm...
CO 2 udslip - 89
Brændstof - Diesel
* Denne model er den Hyundai selv kalder Blue.. Dvs der lille økonomiske sparegris.
* Blandet kørsel - 31,3 km/L
* By kørsel - 25,8 km/L
* Landevej 34,3 km/L
* Naturligvis iht EU-Norm...
CO 2 udslip - 89
Brændstof - Diesel
Fælge
* Org. Stålfælge 6 X 15"
* 7 X 17 ET42 Gun-metal alufælge af Tysk oprindelse
* 7 X 17 ET42 Gun-metal alufælge af Tysk oprindelse
Dæk
* Hankook i str. 185/60-R15
* (De er sorte, men de larmer så man skulle tro jeg kørte på fælgene!!)
* Continental 215/40-17 (Har bare kørt små 200 km med disse dæk, man for pokker hvor jeg allerede er imponeret. ALDRIG mere vil jeg spare 250,- på et dæk og købe de billige fra T-Hansen. Disse er bare så lydløse, og de har en fantastisk bremseevne både i tør- og våde-vejr
* (De er sorte, men de larmer så man skulle tro jeg kørte på fælgene!!)
* Continental 215/40-17 (Har bare kørt små 200 km med disse dæk, man for pokker hvor jeg allerede er imponeret. ALDRIG mere vil jeg spare 250,- på et dæk og købe de billige fra T-Hansen. Disse er bare så lydløse, og de har en fantastisk bremseevne både i tør- og våde-vejr
Undervogn
* Foraksel Mc Pherson med krængningsstabilisator
* Bagaksel Furbundne Svingarme
* Bilen har fra forhandleren fået en komplet undervogns behandling med SUVA.
* Bagaksel Furbundne Svingarme
* Bilen har fra forhandleren fået en komplet undervogns behandling med SUVA.
Bilstereo
* Hyundai Orginale.. Dvs. ikke særligt godt og fuldstændigt uden nogen form for bas.. ;0(
Styling
* De bageste 5 ruder er tonet så der bare kommer 15% lys gennem. Det er blevet gjort hos en proffesionel, og jeg er yderst tilfreds med arbejdet. Og jeg syntes det pyntede gevaldigt.
* Alle de forkromede plastic logoer mm på bilen, er blevet malet med stor Plasti Dip. Lidt fedt, at den skiller sig en smule ud af alle de andre
* Alle de forkromede plastic logoer mm på bilen, er blevet malet med stor Plasti Dip. Lidt fedt, at den skiller sig en smule ud af alle de andre
Interiør
* Org. Hyundai stue. Dejligt hårde sæder med ret god støtte (når man er en stor mand på 190/105kg)
* Org. måtter for-bag, samt i bagagerummet
* Bilen har blåt lys i instrumentpanel og døren fra fabrikken, ret cool farve!
* Org. måtter for-bag, samt i bagagerummet
* Bilen har blåt lys i instrumentpanel og døren fra fabrikken, ret cool farve!
Ekstra tilbehør
* Bilen er i farven Black Diamond (Svag sort metal).
* Et hav af AIR-Bags... Faktisk har bilen fået 5 af 5 Stjerner i sikkerhedstest
* Et hav af AIR-Bags... Faktisk har bilen fået 5 af 5 Stjerner i sikkerhedstest
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
* Var egentligt rigtigt godt tilfreds med min gamle (2004) 206 SW, men den var ved at være dyr i vedligeholdelse (Pendler). Og da forhandleren tilbød mig små 50.000,- for den, så var valget ikke så svært.
* Mit første indtryk er, at gearingen er skæv. Kører man 80-90 på landevej, så kan den dårligt trække sig selv med de 1750-2000 omdr. i 6 gear. Og får den 5´ gear istedet, så der for mange omdr. til at det er rigtigt økonomisk.
* Bilen har her den første uge kørt små 1300 km.. Og jeg kører altså rimeligt "Morfar" agtigt, og alligevel kører den ikke mere end 20-22 km/L (Hyundai sælger jo bilen som en af deres mest økonomiske (31,3 km/L). Jeg ved jo god den skal køre min. 5000 km før man rigtigt kan regne med det, meeennn... Er en smule skuffet.... Altså over brændstoføkonomien, resten af bilen er jeg ind til videre rigtigt godt tilfreds med!!
* Købt fordi den er i energiklass A++ = 1120,- kr. pr/år i grønafgift, da den har partikelfilter
* Mit første indtryk er, at gearingen er skæv. Kører man 80-90 på landevej, så kan den dårligt trække sig selv med de 1750-2000 omdr. i 6 gear. Og får den 5´ gear istedet, så der for mange omdr. til at det er rigtigt økonomisk.
* Bilen har her den første uge kørt små 1300 km.. Og jeg kører altså rimeligt "Morfar" agtigt, og alligevel kører den ikke mere end 20-22 km/L (Hyundai sælger jo bilen som en af deres mest økonomiske (31,3 km/L). Jeg ved jo god den skal køre min. 5000 km før man rigtigt kan regne med det, meeennn... Er en smule skuffet.... Altså over brændstoføkonomien, resten af bilen er jeg ind til videre rigtigt godt tilfreds med!!
* Købt fordi den er i energiklass A++ = 1120,- kr. pr/år i grønafgift, da den har partikelfilter

Hyundai i20 1.1 CRDI Eco
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 232
Bilen kører ikke som lovet! Jege r faktisk DYBT skuffet over den brændstof økonomi!! Kører jeg 120-130 på motorvejen og ellers følger trafikken, så renden den bare 19.5 pr/L
Kører jeg TOTAL morfar, dvs. 105-110 på motorvejen, og smider den i 6´gear så snart den selv anbefaler det (80 km/t), så kører den mellem 22.5-22.8 pr/L
Den er nu 1 år og 8½ mdr. gl. og det eneste som er gået i stykker er en forlygtepærer HAHA - Dog har jeg på garantine fået skiftet de bagerste br. calibre da de var rustet (!?!? WTF) - Den hang simpelthen i bremserne.
Jeg har serviceaftale på bilen, og det spiller bare 100% - Overvejer dog at skifte den ud med en Dacia Duster, da jeg er lidt forelsket i bilens udseene og dens 4WD. Har så planer om at hæve den 5 cm med andre dæmpere, købe den i hvis og male logoer i sort plastic dip, som på min Hyundai.
aug 2007
Følger: 22 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 32
mar 2003
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 66
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 121 Svar: 1.010
Din Hyundai står også meget flot i lakken
Min egen Vectra står faktisk lidt flottere nu end på billederne, idet den lige har fået den helt store omgang igen med polering, 2 x glace, 2 x lakforsegling og 2 x voks
mar 2011
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1
Tak for din kommentar på min A5
Kunne også have valgt Continental som jeg også sværger meget til med de producerer ikke 285/25/20 som jeg skulle bruge bagtil.
Håber mit svar besvarer din undren
jul 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 22 Svar: 90
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 232
jul 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 22 Svar: 90
Mvh.
jul 2012
Følger: 79 Følgere: 50 Biler: 5 Emner: 30 Svar: 783
Her kan vi snakke god oprettelse!
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 43
En høj til den. Det skal nok blive lækkert, når du en gang får smidt alu fælge på den.
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 4.742