{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda Civic EK4 VTI [Tidl. bil] 1996

2.427 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Waterboy123
Mand | 38 år | Oprettet: 12. dec 2008


Honda Civic EK4 VTI

Årgang:
1996
Motor:
B16A2
1.6 16V DOHC m. Vtec
Kompressionsforhold: 10,5:1
Kører udelukkende på SHELL V-POWER.

Motoren er 100% standard.
Tændingen er nu blevet stillet til max. HK, resultatet udeblev heller ikke som det kan ses på effektmålingen.

Der er monteret alurør samt åbent luftfilter, for mere lyd - meget mere lyd ;)

Næste step er bananmanifold og en rulning for at se hvor meget det gir ;)
Hestekræfter
Std.: 160 Hk / 7600 RPM & 153 Nm / 7000 RPM
Målt: 168 Hk / 7500 RPM & 157 Nm / 6800 RPM (efter tændings justering)
Vtec slår til ved 5500 RPM
RPM begrænser slår til ved 8400 RPM.
Fælge
15x7 Mega wheels alufælge
Stålfælge (vinter)

Søger 16"/17" 4x100 Tenzo DC-6 eller i denne stil.
Dæk
195/50R15 Hankook (sommer)
Undervogn
Standard.
En sænkning ville gøre underværker.
Bilstereo
Standard højtalere
Sony headunit
Styling
Original VTI styling.
Interiør
Original VTI kabine.
Ekstra tilbehør
El sidespejle
El soltag (Top dollar!)
El ruder
Airbag
Aircondition
Servostyring
Centrallås
Original VTI tårnstiver for
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Foruden de monterede Mega wheels er denne VTI holdt fuldstændig original. Planen er små ændringer, men jeg vil på ingen måde ødelægge det som fra fabrikken gør sådan en EK VTI en super lækker vogn :)

Bedste bil jeg hidtil har haft! Den kører suverænt, og står ikke til sammenligning med alle de gamle kasser jeg ellers har ejet ;)
På trods af dens 17 år på bagen føles bilen som ny sammenlignet med hvad jeg hidtil har kørt i!

Om jeg beholder den originale motor, eller det skal være vildere ved jeg ikke endnu...
Stay tuned ;)

Juni - 2013
Så fik vi rullet bilen oppe på skolen, og i samme omgang fik jeg lige justeret tændingen til flest heste. Det krævede lidt mere avancering, og den har nu 168 HK. Den havde lidt over 160 før som mange VTi'er har originalt.
Generelt er Japanske biler jo begrænset i udstødningssystemet, så en banan samt katerstatning ville formentlig kunne hæve effekten til 175HK, måske en smule mere.

28.07.13
Så er der købt 4-1 bananmanifold samt åbent luftfilter, billeder samt effekt måling kommer hurtigst muligt ;)
Filteret og alurør er monteret, og hold kæft en ændring det gør lydmæssigt i forhold til standard!
Og så ved vi jo alle at åbent luftfilter gir 10hk, eller, hehe ;)

27.08.13
Bananen blev monteret, men fiser lidt. Jeg gider ikke bruge tid på den, så den ryger til salg til en billig sjat penge.
Sælger sagde selvfølgelig intet om dette, det er så lækkert når man kan stole på folk.

Vil du se flere Honda Civic EK4 VTI til salg? Andre Honda eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Honda Civic EK4 VTI
Annonce