{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

VW Golf 1 GTI Pirelli 1983

16.334 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Peter  P
Mand | 33 år | Oprettet: 29. okt 2003


VW Golf 1 GTI Pirelli

Årgang:
1983
Motor:
1,8 GTI DX, mekanisk indsprøjtning
Topstykke og indsugning bearbejdet
Asymmetrisk 280/276 graders knast
Justerbart knasthjul
Strammere ventilfjedre
5E bearbejdet gasspjæld
Lettet svinghjul
Banan manifold og powersprint gruppe A udstødning
Hestekræfter
112 hk originalt - sikkert lidt mere nu :-)
Fælge
BBS RS 212
Bygget om til 7x17
Originalt 5x120 - lavet om til 4x100
Kanter og kapsler poleret
Skruer og emblemer nye
Stjerner autolakeret
Bagkanter malet i original BBS sølv

Autostrada Modena (Ferrari F40)
7x16, 8x16
Originalt 5x114,3 - lavet om til 4x100
Skruer og kanter poleret
Center autolakeret
Bagkanter malet satin matsort
Hjemmelavede navkapsler made by Hardy
Dæk
Nankang NS20 185/35-17

Dunlop SP9000 195/40-16
Undervogn
Fichtel & Sachs gevindundervogn med kortere koni dæmpere
Renoveret med nye omløbere, nye uniball lejere, fjedre glasblæst, støddæmper hus malet satin matsort
Alle undervognsdele sandblæst og lakeret i satin matsort
Alle bøsninger skiftet ud med powerflex
Bilstereo
Alpine IDA 305
Rainbow front- og baghøjttalere monteret i originale beslag
Styling
GTi frontspoiler
GTI vindlister på a-stolpe
GTI stafferinger med Blanz logo
GTI heck dekor
GTI grill

Hjemmelavede GTI håndtag made by Hardy
Hjemmelavet tankdæksel made by Hardy
Interiør
Original GTI kabine
OMP alcantara rat m. snap off
GTI golf ball gearknop
Boardcomputer (MFA)
Ekstra tilbehør
Originalt soltag
Poleret Pirelli reservehjul i bagagerummet
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er importeret fra Schweiz og efterfølgende erhvervet af en kammerat. Herefter kørte jeg i bilen et par sæsoner, men besluttede så at splitte den ad. Bilen var mere eller mindre rustfri og havde på daværende tidspunkt kørt 200.000 km. Renoveringen stod på mellem 2011 og 2013. Bilen har været komplet adskilt og alle stumper er enten blevet fornyet, sanblæst/glasblæst eller isblæst og herefter malet. De stumper som originalt var guldkromatiseret er blevet guldkromatiseret påny. Alt er samlet med rustfri skruer og bolte. Alle undervognsdele er ligeså sandblæst og malet og monteret med nye powerflex bøsninger.

Tanken med bilen har hele tiden været at få den til at stå så originalt som overhovedet muligt, dog med små modifikationer, som fx hjulene, undervogn, rattet og dørhåndtagene - alt sammen noget som man let kan ændre og derved bringe den tilbage til sit oprindelige udseende fra 1983.

Se evt. mit fotoalbum vedr. renoveringen.

Dette er en original GTI med Pirelli Plus udstyr.

Hit-liste:
2011 Schafflund 1. plads Golf 1
2011 Club Golf Danmark 2. plads Golf 1
2012 MIVW Holland 2. plads Golf 1
2012 MIVW Holland Best of Wheels
2013 Club Golf Danmark 1. plads Golf 1
2014 Flachland - VW Home People's Choice

Blanz Society

Vil du se flere VW Golf 1 GTI Pirelli til salg? Andre VW eller bare andre brugte biler?


Kommentér på:
VW Golf 1 GTI Pirelli