{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Chevrolet Cruze 2011

23.429 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Jacob H
| 0 år | Oprettet: 16. dec 2012


Chevrolet Cruze

Årgang:
2011
Motor:
Standard 1,8 Benzin, med eftermonteret green air filter samt hjemmelavet rør. Ventil blok til luftundervogn er monteret istedet for original luftfilter kasse.

hele motoren har været pillet ud samt alt andet og motorrum er malet i bilens farve overalt.
Hestekræfter
140 standard
Fælge
8,5x19 Image Blade som der er malet i piano blank sort. hul størrelse 5x105 afbalancerings klodser på bagsiden er ligeledes sorte så de ikke skinner i øjene.
Dæk
235/35/19 Continental Sport 5
Undervogn
Airbagit Luftundervogn med digital måler monteret i loft. Alle luft fittings er så vidt muligt lavet om til danske mål istedet for amerikanske tommer.

Der er blevet special lavet to nye lufttanke i rustfrit stål der sidder monteret under bilen i hver sin side bagved bagkofanger og inderskærm.

Alle plastic inderskærme samt clips og lignende er malet beige for at stemme overens med kabinen så farven går igennem i bilen.
Bagved støddæmper er selve tårnet blevet slebet rent for body og lignende, forderefter at blive spartlet op og malet i bilens røde farve så når fælget kommer af er det eneste man kan se beige og rød. Igen så farvevalget stemmer overens over det hele.
Bilstereo
Alt er lavet så det kører trådløst så musikken styres fra ipad eller iphone.

I hver af dørene er der monteret 1x 5,25 tommer Mellemtone og 1x8 tomme Bas fra Danske Dynaudio.

Dørene har jeg selv bygget op i West System Glasfiber, virkelig nemt og arbejde med og utroligt stærkt material. har aldrig prøvet og arbejde med glasfiber eller spartel før,

Instrument bord er der blevet boret hul så der ku komme 2x diskanter i, det er herefter blevet lagt med glasfiber og spartlet ud så det ligner at det er "standard" så folk ikke tror man har lavet nået om.

I bagagerum er der monteret 3x 10 tommer Subwoffer, samt 3, 4kanals Genesis forstærkere og 1 miniblock forstærker som er gemt bagved bagsæderne i en special konstrueret træ kasse der virker som "kontrol rum".

Bagklap beklædning er der blevet sat 2x Diskanter, 2x 5,25 tommer i et special bygget glafiber kabinet.

Bagved bagsæderne er der lavet en "kontrol rums" kasse der indeholder apple tv, airport express, alpine processor, hdmi converter, omformer til 230v, miniblock til de 3 subwoffer. Der er udenpå det træ skelet lavet en glasfiber skal hvor der i midten er lavet en kopi af et chevrolet logo i 6mm MDF hbor der så i midten af det er skåret ud så man kan se miniblock forstærkerenn. Den skal er så blevet beklædt med anilin læder og chevrolet logoet har fået monteret 2mm pap så deet er fremhævet.

Alle døre er lavet så ledningerne til højtalere har fået loddet et originalt stikben på så de passer i de originale multi stik så det er nemt og skille ad.

ALT er lydisoleret med først Dynamat og derefter enten 4mm eller 10mm skum fra STP.

Ialt er der brugt 19 højtalere fra Dynaudio, 1x miniblock, 3x 4 Kanals Forstærkere fra engelske Genesis, 25-30m3 lydisolering fra Dynamat og STP, 1 Optima Yellow Top batteri, samt jeg ved ikke hvor mange meter kabler.

Her skal der lyde en kæmpe tak til Lasse fra Carsound i Svendborg der har lavet hele bagagerum samt lednings føring. virkelig et flot stykke arbejde og en alle tiders makker at arbejde sammen med.
Styling
Der er ikke lavet det vilde med styling da jeg er mest til clean look, samt at lave nået hvorr folk tænker er det ikke standard. Men lidt er det sket.

Forkofanger har fået lavet huller fra nummerplade ramme, tågelygte indsats er blevet plastic svejst ind i kofanger på begge sider, for derefter at blive spartlet rent med min pegefinger for at få den rigtige linje.

Trækkrogs hul er lavet på den samme måde med plastic svejst i på begge sider og spartlet.

Tågelygte har været skildt ad for at der kunne blive malet ca 2cm i indsatsen for at jeg fik det som jeg ville have det. Ikke nået man lægger mærke til med mindre man ved det.

Bagkofanger har ligeledes fået fjernet trækkrogs hul, igen plastic svejst på begge sider og spartlet.

Der er fjernet side blink, sprinkle dyser i kølerhjelm, antenne hul i tag, tagræling i begge sider, huller fra chevrolet logo i bagklap. Alt er lavet på den rigtige måde med karosseri plade der er blevet hæftet op først for derefter at blive fuld svejst og fået 2 lag tin spartel. Tagrælingen er lukket af med et stykke hånd hamret karosseri plade der passede li i og som er blevet tig svejst fast for at mindske varme udviklingen så taget ikke slog sig.

Herefter er bilen blevet malet ved Gylvigs Autolak i Gislev, her skal der lyde en kæmpe tak til Claus og Rene for at lave den sprøde lak.

Her skal der lyde en kæmpe tak til Henrik og Tom for at have lavet et kæmpe stykke arbejde.
Interiør
ALT i kabinen er blevet beklædt med Semi Anilin læder og det der ikke ku blive beklædt er blevet malet i en beige farve der matcher så tæt på 100%. Der er ialt blevet brugt 48,76 m3 ko.

Bundmåtter er blevet lavet i ruskind med broderet logo fra Nr. Søby Autopolstre og stadig lavet med den originale lås så den kan klikkes fast på bundmåtten. Dette er lavet så man ikke kan se den clips der holder den fast.

Forsæderne har været skildt fuldstændig ad og al plastic er blevet malet beige, inklusiv de to småholdere til nakke støtten som man ikke lægger mærke til. Midten af sædet er blevet lavet i ruskind med tre syninger der er gennemgående, der er blevet brugt airbag tråd i samme farve der hvor airbaggen sidder så den kan springe i tilfælge af det.

Bægsæder er lige ledes lavet på den samme måde.

Himmel er blevet lavet i ruskind for at bryde al det læder, i himlen er der lavet en holder til den digitale visning af luft undervogn som der er blevet malet bilens røde farve.

Dørsider har fået fjernet den plastic pind der viser om bilen er låst eller åben samt vindues oprul knap, igen for at lave et clean look i kabinen.

Den genemgående røde linje i kabinen var fra fabrikken lavet i stof, så der er stoffet blevet pillet af og indsatsen fra dørhåndtag er blevet plastic svejst i for derefter at blive belagt med West System Glasfiber, igen for at give et clean look.

Knapper til vindues oprul er sat ind i armlæn i midterkonsol, så der er alle ledninger blevet ført hen til i de originale stik.

Kardan boks er blevet cleant for cigaret tænder og hul til opbevaring af diverse ting.

Hanskerum er bygget om i glasfiber og har fået en headunit fra alpine i til at styrer processeren.

Her skal der lyde en kæmpe tak for et fantastisk stykke arbejde lavet af Bo Thuelund fra Nørre Søby Auto Polstre, han er ganske enkelt den rigtige mand for sådan et projekt da han selv kommer med en masse detaljer og forslag som man ikke selv havde tænkt over.
Ekstra tilbehør
Sikkert en hel masse som jeg har glemt da der er så mange små ting der er blevet lavet.

Den vandt 1. Plads for Kabine til DFB 2013
Den vandt 3. Plads DFB 2013.

Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Denne bil er købt fra ny og kørt hjem fra forhandler og skilt ad. Havde aldrig skruet i bil, lavet glasfiber dørsider eller spartlet før.

Alt er købt og betalt af egen lomme, så ingen sponsoere eller nået som helst. Og til de haters der nok er hedder det bare arbejd, arbejd og når man har et mål kan man alt.

Her skal der lyde en kæmpe tak til min familie, samt kæresten for at støtte igennem hele projektet samt alle venner der har kommet med ris eller ros og hjulpet til.

Under hele processen hvor den skulle samles skal der lyde en tak til 2 venner der sprang til for at hjælpe, så tak til Thomas og Mathias for at bruge ufattelig mange timer på den sidste 1½ - 2 måneders tid

Vil du se flere Chevrolet Cruze til salg? Andre Chevrolet eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Chevrolet Cruze
Annonce