Alfa Romeo GTV6 "La Bestia Rossa" 1983
7.938 visninger
|
Oprettet:
Alfa Romeo GTV6 "La Bestia Rossa"
Årgang:
1983
Motor:
3,0 V6 Busso-kværn = Det tætteste man som normal lønmodtager kommer på lydbilledet fra den stejlende hingst!
Topstykkerne har fået taget lidt af toppen
Der er blevet arbejdet på at skabe bedre flow
Justerbare knasthjul er monteret
Simons udstødning med dobbelt afgang
Topstykkerne har fået taget lidt af toppen
Der er blevet arbejdet på at skabe bedre flow
Justerbare knasthjul er monteret
Simons udstødning med dobbelt afgang
Hestekræfter
Den er født med den legendariske 2,5 V6 med følgende data:
160 hk. ved 5.600 o/min.
213 nm. ved 4.000 o/min.
I dag har den nok ca. det samme, måske lidt mere......
160 hk. ved 5.600 o/min.
213 nm. ved 4.000 o/min.
I dag har den nok ca. det samme, måske lidt mere......
Fælge
For show:
15" Zender split
7x15 foran
9x15 bagpå
For go:
17" OZ Superleggera (Jeg leder efter et mere tidsrigtigt alternativ)
7x15 foran
7x15 bagpå (+ spacer)
15" Zender split
7x15 foran
9x15 bagpå
For go:
17" OZ Superleggera (Jeg leder efter et mere tidsrigtigt alternativ)
7x15 foran
7x15 bagpå (+ spacer)
Dæk
For show:
Foran - 215/50-15 Fulda
Bagpå - 255/40-15 Fulda
For go:
Foran - 235/610-17 Michellin slicks fra DTC
Bagpå - 235/610-17 Michellin slicks fra DTC
Foran - 215/50-15 Fulda
Bagpå - 255/40-15 Fulda
For go:
Foran - 235/610-17 Michellin slicks fra DTC
Bagpå - 235/610-17 Michellin slicks fra DTC
Undervogn
Pt. monteret med gule Koni og lidt lavere fjedre, men der ligger en komplet justerbar Ron Simons undervogn inklusive større bremser samt Powerflex-bøsninger klar, til at blive monteret hen over vinteren.
Ron Simons = RSR Nurburg
Ron Simons = RSR Nurburg
Bilstereo
Der sidder en radio, men den bliver pillet ud... Man skal køre til tonerne af Busso-kompositionen!
Styling
Ud over det, som er beskrevet nedenfor, så er den monteret med Zender bagspoiler, og universal bagkofanger med plads til de to afgange.
Interiør
Brunt velour så langt øjet rækker.
Ekstra tilbehør
God lyd!! :-)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er den eneste i verden!
Den er født dansk, og startede sit liv med at blive ombygget hos Ortved Autoopretning i forbindelse med leveringen til dens første ejer "Bageren fra Svogerslev"... Han havde forelsket sig i de bredbyggede Alfetta GTV'ere, som var indsat i datidens rally.
Bilen har så levet et omtumlet liv, hvor der ikke er blevet passet så godt på den, men den er ved at komme tilbage på dækkene, og er allerede kørende... Hen over vinteren vil der blive monteret en komplet justerbar Ron Simons undervogn inkl. større bremser og Powerflex bøsninger, så den er klar til at deltage i diverse trackdays i 2014.
Samtidig leder jeg efter et racersæde i samme brune kulør... Sig til, hvis du støder på noget!
Bilen er i øvrigt 100% identisk i både farve og interiør med min originale serie 1 (Alfetta) 2000 GTV fra 1977... Det er lidt sjovt, at have to biler, som er så ens, og alligevel så forskellige mht. originalitet og brutalitet! ;-)
Håber I tager godt i mod den både her, på vejene og på banerne!
PS. Kig forbi mine andre italienere...
Links:
www.alfaklub.dk
www.track-club.dk
www.rsrnurburg.com
www.ortvedautoopretning.dk
Den er født dansk, og startede sit liv med at blive ombygget hos Ortved Autoopretning i forbindelse med leveringen til dens første ejer "Bageren fra Svogerslev"... Han havde forelsket sig i de bredbyggede Alfetta GTV'ere, som var indsat i datidens rally.
Bilen har så levet et omtumlet liv, hvor der ikke er blevet passet så godt på den, men den er ved at komme tilbage på dækkene, og er allerede kørende... Hen over vinteren vil der blive monteret en komplet justerbar Ron Simons undervogn inkl. større bremser og Powerflex bøsninger, så den er klar til at deltage i diverse trackdays i 2014.
Samtidig leder jeg efter et racersæde i samme brune kulør... Sig til, hvis du støder på noget!
Bilen er i øvrigt 100% identisk i både farve og interiør med min originale serie 1 (Alfetta) 2000 GTV fra 1977... Det er lidt sjovt, at have to biler, som er så ens, og alligevel så forskellige mht. originalitet og brutalitet! ;-)
Håber I tager godt i mod den både her, på vejene og på banerne!
PS. Kig forbi mine andre italienere...
Links:
www.alfaklub.dk
www.track-club.dk
www.rsrnurburg.com
www.ortvedautoopretning.dk
Vil du se flere Alfa Romeo GTV6 "La Bestia Rossa" til salg? Andre Alfa Romeo eller bare andre brugte biler?

Alfa Romeo GTV6 "La Bestia Rossa"
okt 2009
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 10 Svar: 30
maj 2013
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 1 Svar: 8
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 4
Du får en HØJ med på vejen herfra
Mvh
Stigan
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 16 Svar: 2
En GTV6 er jo født til 85-klassen, og det er lige hvad vi mangler... Skal du så af med Sud'en, eller samler du også bare til bunke?
Hold mig gerne opdateret (også med billeder) efter hånden som projektet skrider frem... Du har min mail.
Mvh. Jacob
feb 2012
Følger: 14 Følgere: 13
mar 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 26
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 16 Svar: 2
Ja, den har også været i Jewer's hænder på et tidspunkt, og jeg har da også lovet din far et hygge-møde i min nye garage, når jeg lige er kommet på plads
Hils ham og tak for din "ekstra høj".
Mvh. Jacob
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1
aug 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 7 Emner: 4 Svar: 16
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.557
Ser godt nok også ud til at være i god sand. Pas godt på den
Kig forbi min e28
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 1.160