Saab 9-3 Coupé 2.0 turbo 220+ HK 2002
4.042 visninger
|
Oprettet:
Saab 9-3 Coupé 2.0 turbo 220+ HK
Årgang:
2002
Motor:
- 2.0T 16V.
- Motorkode/type: T7. (Trionic 7)
- Volume: 1985 cm3.
- Lavtryksturbo.
- APC (Automatic Performance Control) Elektronisk motorstyring, til at holde styr på ladetrykket gennem hele omdrejningsregisteret.
Dette sørger for at der er meget mindre turbolag, end motorer uden APC. Motoren trækker utrolig jævnt fra bunden af, og langt op i omdrejningsfeltet.
- BSR PPC3, OBD trin 1 tunet. Denne tuning ændrer motorstyringen, så motoren kører højtryksturbo.
- Motorkode/type: T7. (Trionic 7)
- Volume: 1985 cm3.
- Lavtryksturbo.
- APC (Automatic Performance Control) Elektronisk motorstyring, til at holde styr på ladetrykket gennem hele omdrejningsregisteret.
Dette sørger for at der er meget mindre turbolag, end motorer uden APC. Motoren trækker utrolig jævnt fra bunden af, og langt op i omdrejningsfeltet.
- BSR PPC3, OBD trin 1 tunet. Denne tuning ændrer motorstyringen, så motoren kører højtryksturbo.
Hestekræfter
- 223,1 hk.
- 348 nm.
Fabriks opgivelser:
- 150 hk/5500 o/min.
- 219 nm/2600 o/min.
- 0-100 km/t: 8,8 sek.
- Topfart: 215 km/t.
Der opstår tit misforståelse omkring hk/nm opgivelserne på denne model, fordi den i virkeligheden yder 154 hk og 246 nm standard. Dette er oplyst flere steder rundt omkring på nettet. Men på papirerne/fabriks-oplysninger, er det 150 hk og 219 nm.
Rullet til 155,8 hk/5600 o/min og 236 nm/2550 o/min før tuning.
Med BSR PPC3 stage-1 tuning:
Oplyst af BSR-tuning til 221 hk og 350 nm. Dvs. +67 hk. og +104 nm.
Rullet til 223,1 hk/5650 o/min og 348 nm/2600 o/min efter tuning.
Dvs. +69,1 hk og +102 nm. Ganske godt gået på en OBD software-tuning!
0-100 km/t ikke målt, men et gæt på ca. 6-7 sek.
Topfart elektronisk begrænset til 280 km/t.
Har ramt 240 km/t, og der var der stadig mere at give af.
Den trækker for vildt. Har enormt meget moment, selv ved lave omdrejninger.
Overrasker i lys-krydsene, og ikke mindst på motorvejen.
Spiser Golf GTI'ere til morgenmad :D
En stor tak til Jacob fra http://www.bsr-tuning.dk !!
- 348 nm.
Fabriks opgivelser:
- 150 hk/5500 o/min.
- 219 nm/2600 o/min.
- 0-100 km/t: 8,8 sek.
- Topfart: 215 km/t.
Der opstår tit misforståelse omkring hk/nm opgivelserne på denne model, fordi den i virkeligheden yder 154 hk og 246 nm standard. Dette er oplyst flere steder rundt omkring på nettet. Men på papirerne/fabriks-oplysninger, er det 150 hk og 219 nm.
Rullet til 155,8 hk/5600 o/min og 236 nm/2550 o/min før tuning.
Med BSR PPC3 stage-1 tuning:
Oplyst af BSR-tuning til 221 hk og 350 nm. Dvs. +67 hk. og +104 nm.
Rullet til 223,1 hk/5650 o/min og 348 nm/2600 o/min efter tuning.
Dvs. +69,1 hk og +102 nm. Ganske godt gået på en OBD software-tuning!
0-100 km/t ikke målt, men et gæt på ca. 6-7 sek.
Topfart elektronisk begrænset til 280 km/t.
Har ramt 240 km/t, og der var der stadig mere at give af.
Den trækker for vildt. Har enormt meget moment, selv ved lave omdrejninger.
Overrasker i lys-krydsene, og ikke mindst på motorvejen.
Spiser Golf GTI'ere til morgenmad :D
En stor tak til Jacob fra http://www.bsr-tuning.dk !!
Fælge
Vinter:
- 15" standard SAAB alu-fælge.
Sommer:
- 18" Samurai II alu-fælge.
- 15" standard SAAB alu-fælge.
Sommer:
- 18" Samurai II alu-fælge.
Dæk
Vinter:
- 195-60-R15 Michelin Alpin.
Sommer:
- 225-40-R18 Continental Sportcontact 3.
- 195-60-R15 Michelin Alpin.
Sommer:
- 225-40-R18 Continental Sportcontact 3.
Undervogn
- Standard undervogn.
- Skivebremser for og bag.
Muligvis gevind undervogn til sommer.
- Skivebremser for og bag.
Muligvis gevind undervogn til sommer.
Bilstereo
- Parrot Asteroid SMART 2-din touchskærm, med indbygget navi, bluetooth til håndfri, 4 USB indgange, iPod/iPhone tilslutning, AUX-indgang, SD-kortlæser osv. osv.
- Spotify, facebook, internet-browser og WIFI.
- Mikrofon installeret ved venstre sol-skærm, til håndfri tale. Anlægget synkroniserer automatisk med min iPhone, når anlægget tændes. Dvs. jeg har fuld adgang til telefonbogen, opkaldslister, kontakter osv., fra min telefon, på radioen.
Vildt fed headunit, der kan ALT, bortset fra at lave kaffe.
Er tilsluttet bilens originale rat-betjening via. en rat-betjenings-adapter.
Lyd:
- Foran: Rainbow x-plain 6,5" komponentsæt, som er opgraderet til 3-vejs med 3,5" Hertz mellemtoner, og nye delefiltre.
- Bag: Rainbow coax 6x9" højttalere.
- 2 x 12" JL audio subwoofer med "Basswedge".
- Genesis Profile 5 forstærker. 5-kanals High-End forstærker. 4 x 50 W + 1 x 300 W. Trækker front og bag-højttalere. Sub-kanal ej i brug.
- Genesis Profile SUB ULTRA mono blok. 1-kanals High-End sub-forstærker. 1 x 1000 W.
- 2 stk. Renegade 1,2F kondensatorer.
- Maxxima Exide 900 DC gelebatteri.
- Døre og instrumentbord dæmpet med Dynamat.
- Spotify, facebook, internet-browser og WIFI.
- Mikrofon installeret ved venstre sol-skærm, til håndfri tale. Anlægget synkroniserer automatisk med min iPhone, når anlægget tændes. Dvs. jeg har fuld adgang til telefonbogen, opkaldslister, kontakter osv., fra min telefon, på radioen.
Vildt fed headunit, der kan ALT, bortset fra at lave kaffe.
Er tilsluttet bilens originale rat-betjening via. en rat-betjenings-adapter.
Lyd:
- Foran: Rainbow x-plain 6,5" komponentsæt, som er opgraderet til 3-vejs med 3,5" Hertz mellemtoner, og nye delefiltre.
- Bag: Rainbow coax 6x9" højttalere.
- 2 x 12" JL audio subwoofer med "Basswedge".
- Genesis Profile 5 forstærker. 5-kanals High-End forstærker. 4 x 50 W + 1 x 300 W. Trækker front og bag-højttalere. Sub-kanal ej i brug.
- Genesis Profile SUB ULTRA mono blok. 1-kanals High-End sub-forstærker. 1 x 1000 W.
- 2 stk. Renegade 1,2F kondensatorer.
- Maxxima Exide 900 DC gelebatteri.
- Døre og instrumentbord dæmpet med Dynamat.
Styling
Intet.
Skal heller aldrig styles. Synes den er fed nok i forvejen.
Skal forblive en sleeper.
En polering til sommer er på ønskelisten.
Skal heller aldrig styles. Synes den er fed nok i forvejen.
Skal forblive en sleeper.
En polering til sommer er på ønskelisten.
Interiør
- Standard stof-kabine.
Man sidder utrolig godt i sæderne.
Dog er der ikke ret meget plads på bagsæderne, da det er en 3-dørs.
Udstyrs-liste:
- Aircondition.
- 4 x airbag.
- El-ruder.
- El-sidespejle med varme.
- Sædevarme.
- Trip-log/kørecomputer.
- Infocenter.
- Udendørstemp.
- Ratbetjent radio.
- Alarm.
- Tågelygter bag.
- Elektrisk niveluering af forlygter.
- Lysdæmper til instrumentbord.
- Fjernbetjent centrallås, med dedikeret knap til bagklap.
- Knap i førerdør til åbning af bagklap.
- Læselamper foran og bag.
- Lys i handskerum.
- Lys i bagagerum.
- 2 x lys ved make-up spejle, i begge solskærme.
- Tænding placeret ved håndbremsen. Typisk Saab :-)
- "Nightpanel" funktion, som slukker alt lys i instrumenterne, bortset fra speedometer. Endnu en detalje ved dette er, at kun 0-140 km/t er oplyst. Hvis man nærmer sig 140 km/t, oplyses resten af speedometeret til 240 km/t. Når man så kommer under de 140 km/t igen, slukkes lyset til 240 km/t igen. Ret blæret!
Kørecomputeren viser flg.:
- Udendørstemp.
- Dato og tid.
- D.T.E. (Distance To Empty), eller km tilbage i tanken.
- Forbrug l/100 km.
- Gennemsnits-hastighed.
Derudover vises alle evt. fejl i displayet. Hvis der er gået en pære. Den viser specifikt hvilken pære der er gået. Hvis man er ved at løbe tør for sprinklervæske, hvis der mangler vand, olie, bremsevæske, hvis der skal skiftes batteri i fjernbetjeningen osv. osv.
Ret praktisk.
Man sidder utrolig godt i sæderne.
Dog er der ikke ret meget plads på bagsæderne, da det er en 3-dørs.
Udstyrs-liste:
- Aircondition.
- 4 x airbag.
- El-ruder.
- El-sidespejle med varme.
- Sædevarme.
- Trip-log/kørecomputer.
- Infocenter.
- Udendørstemp.
- Ratbetjent radio.
- Alarm.
- Tågelygter bag.
- Elektrisk niveluering af forlygter.
- Lysdæmper til instrumentbord.
- Fjernbetjent centrallås, med dedikeret knap til bagklap.
- Knap i førerdør til åbning af bagklap.
- Læselamper foran og bag.
- Lys i handskerum.
- Lys i bagagerum.
- 2 x lys ved make-up spejle, i begge solskærme.
- Tænding placeret ved håndbremsen. Typisk Saab :-)
- "Nightpanel" funktion, som slukker alt lys i instrumenterne, bortset fra speedometer. Endnu en detalje ved dette er, at kun 0-140 km/t er oplyst. Hvis man nærmer sig 140 km/t, oplyses resten af speedometeret til 240 km/t. Når man så kommer under de 140 km/t igen, slukkes lyset til 240 km/t igen. Ret blæret!
Kørecomputeren viser flg.:
- Udendørstemp.
- Dato og tid.
- D.T.E. (Distance To Empty), eller km tilbage i tanken.
- Forbrug l/100 km.
- Gennemsnits-hastighed.
Derudover vises alle evt. fejl i displayet. Hvis der er gået en pære. Den viser specifikt hvilken pære der er gået. Hvis man er ved at løbe tør for sprinklervæske, hvis der mangler vand, olie, bremsevæske, hvis der skal skiftes batteri i fjernbetjeningen osv. osv.
Ret praktisk.
Ekstra tilbehør
- Eftermonteret anhænger-træk, godkendt til 1600 kg.
- Automatisk el-antenne.
- Sprinklere og forlygte-viskere.
- Bagrude sprinkler og vindues-visker.
- Automatisk el-antenne.
- Sprinklere og forlygte-viskere.
- Bagrude sprinkler og vindues-visker.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Farve: Sort metallic.
- Fantastisk køremaskine!
Er hurtig og komfortabel på samme tid, og ligger godt på vejen.
Trækker som en okse, selv efter de 200 km/t. Den bliver bare ved!
Jeg synes den har et frækt design.
Her er lidt detaljer til nørderne omkring tuningen af bilen:
BSR justerer på ca. 60 Trionic 7 systemfunktioner.
- Tændings kalibrering (Ignition Calibration) = Optimeret til bedste ydelse og samtidig overholdelse af emissionskrav og udstødningsgas temperatur. Mulig banketendens elimineret.
- Brændstof kalibrering (Fuel Calibration) = Optimeret til bedste ydelse og samtidig overholdelse af emissionskrav og udstødningsgas temperatur.
- Ladetryks kalibrering (Boost Calibration) = Justeret til opnåelse af forøget ydelse og stadig behagelig kørselsmulighed.
- Brændstofbegrænser (Fuel Cut Air Inlet Limit) = Tilpasset muligheden for højre ydelse.
- Momentbegrænsning (Torque Gear Limit) = Maximum moment er begrænset i 1., 2. gear og i bakgear. Maximum moment kan opnås i 3., 4., 5. og evt. 6. gear.
- Topfartsbegrænsning (Max Vehicle Speed Calibration) = Begænset til 280km/t.
- Omdrejningsbegrænsning (Max Engine Speed Calibration) = Begrænset til 5500 omdr. ved kølevands temperatur under 60°C.
Forøges til 6400 omdr. ved temperaturer over 80°C.
- Speederrespons (Request Pedal Calibration Map) = Tilpasset til forøget ydelse og hurtig respons.
- Diagnoseinstrument (Tech II) (Torque Cal Nominal Map) = Momentberegninger er tilpasset til at vise korrekte værdier og give mulighed for korrekt diagnose.
- Brændstofmåler (Boost Calibration Meter) = Tilpasset til at vise de korrekte værdier efter tuning.
- Fantastisk køremaskine!
Er hurtig og komfortabel på samme tid, og ligger godt på vejen.
Trækker som en okse, selv efter de 200 km/t. Den bliver bare ved!
Jeg synes den har et frækt design.
Her er lidt detaljer til nørderne omkring tuningen af bilen:
BSR justerer på ca. 60 Trionic 7 systemfunktioner.
- Tændings kalibrering (Ignition Calibration) = Optimeret til bedste ydelse og samtidig overholdelse af emissionskrav og udstødningsgas temperatur. Mulig banketendens elimineret.
- Brændstof kalibrering (Fuel Calibration) = Optimeret til bedste ydelse og samtidig overholdelse af emissionskrav og udstødningsgas temperatur.
- Ladetryks kalibrering (Boost Calibration) = Justeret til opnåelse af forøget ydelse og stadig behagelig kørselsmulighed.
- Brændstofbegrænser (Fuel Cut Air Inlet Limit) = Tilpasset muligheden for højre ydelse.
- Momentbegrænsning (Torque Gear Limit) = Maximum moment er begrænset i 1., 2. gear og i bakgear. Maximum moment kan opnås i 3., 4., 5. og evt. 6. gear.
- Topfartsbegrænsning (Max Vehicle Speed Calibration) = Begænset til 280km/t.
- Omdrejningsbegrænsning (Max Engine Speed Calibration) = Begrænset til 5500 omdr. ved kølevands temperatur under 60°C.
Forøges til 6400 omdr. ved temperaturer over 80°C.
- Speederrespons (Request Pedal Calibration Map) = Tilpasset til forøget ydelse og hurtig respons.
- Diagnoseinstrument (Tech II) (Torque Cal Nominal Map) = Momentberegninger er tilpasset til at vise korrekte værdier og give mulighed for korrekt diagnose.
- Brændstofmåler (Boost Calibration Meter) = Tilpasset til at vise de korrekte værdier efter tuning.
Vil du se flere Saab 9-3 Coupé 2.0 turbo 220+ HK til salg? Andre Saab eller bare andre brugte biler?

Saab 9-3 Coupé 2.0 turbo 220+ HK
jul 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 2
Er også glad for den!
Den stod i 3400 kr sådan en BSR chipning. Så det er billige heste.
Ja det skulle du tage at gøre. Kommer du ikke til at fortryde
Du skal snakke med Jacob fra BSR Tuning i Birkerød, han har 120% styr på det der.
jun 2007
Følger: 1 Biler: 1
Tak, for ros af min 9-5'er, men kan ikke stemme på din, før jeg har en bil, der er stemt ind. Desværre. Men fin vogn du har. Og flot, at du har fået de kræfter ud af den, men det er jo selvfølgelig en saab.:)
apr 2013
Følger: 27 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 14
jul 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 2
Det var også planen
Den kører som en drøm!
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 121 Svar: 1.010
Pas godt på den så
jul 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 2
Ja jeg var så heldig at finde een som ikke havde gået ret meget!
Så der er mange km i den her endnu
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 121 Svar: 1.010
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 121 Svar: 1.010
Flot oprettelse og lækker Turbo-Saab