Opel Kadett E CC Life 1990
3.207 visninger
|
Oprettet:
Opel Kadett E CC Life
Årgang:
1990
Motor:
1,4i
Række-4'er med elektronisk indsprøjtning
Række-4'er med elektronisk indsprøjtning
Hestekræfter
60 vilde heste
Fælge
Originale 14" Kadett Club-fælge
Dæk
Helårsdæk
Undervogn
Standard
Bilstereo
SONY mp3/CD/radio med originale højtalere
Styling
Stort set intet, bilen holdes som originalt som muligt (selvom jeg indrømmer at have skiftet viskerblade for nylig...)
Interiør
Originalt, med undtagelse af ombetrukket gearstang og håndbremse, samt GT-rat.
Hvis nogen ligger inde med et instrumentbræt med omdrejningstæller (analogt, ikke GSI), vil det blive modtaget med kyshånd!
Hvis nogen ligger inde med et instrumentbræt med omdrejningstæller (analogt, ikke GSI), vil det blive modtaget med kyshånd!
Ekstra tilbehør
Analog-ur i midterkonsollen
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Monteret med 5-trins gearkasse for bedre brændstoføkonomi (og mindre larm på motorvejen).
Jeg er bilens tredje ejer (samme ejer fra ny og ind til forrige år), og den har fuld servicebog op til for få år siden. Forhåbentlig kan jeg holde liv i teknikken og rusten på afstand, så den når veteranstatus!
Jeg er bilens tredje ejer (samme ejer fra ny og ind til forrige år), og den har fuld servicebog op til for få år siden. Forhåbentlig kan jeg holde liv i teknikken og rusten på afstand, så den når veteranstatus!
Opel Kadett E CC Life
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 447
Æv hvor træls! Så er det jo næsten et komplet låsesæt du skal have til den, for det vil da være besværligt med 3 forskellige nøgler. Jeg mindes Nordic Autoparts har haft et komplet låsesæt på deres restlager-liste, uhørt billigt. Jeg mener så godt nok det var til en Sedan, men alt andet end tankdækslet burde passe. Du kan jo prøve at kigge på deres hjemmeside. Havde du haft kasko på så var den nok bare dømt totalskadet i stedet
Jeg har ikke startspærre på dem, nej. Den hvide står uden batteri i en carport hos noget familie i en lille by i Jylland, så den er der ikke den store fare for. Den røde holder på gaden i Odense med ratlås på, men jeg er meget pernitten med at rydde op i kabinen og fjerne min radiofront på trods af det bare er en kassetteafspiller Står den urørt i længere tid, så fjerner jeg gerne tændkablet mellem tændspole og strømfordeler så den ikke kan startes. Der sidder også den obligatoriske røde diode og blinker i en ombygget tågelygtekontakt - men jeg tvivler på der er nogen som falder for det trick efterhånden Den tredje Kadett jeg lige har investeret i, har jeg ikke "sikret" endnu.
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1
Ja det er så nedern. Den var væk en uge før politiet fandt den den har fået et par buler, låsen i bagsmæk og tankdæksel er banket ud, tændingen og alt pynte-plastikken omkring den er smadret, de har røget i den og brændt anlægget af - måske man skulle have haft kasko
Okay tak for link! Jeg må lige danne mig et overblik over hvilke dele jeg mangler
Har du startspærre i dine kadetter?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 447
Ej hvor trist du har været udsat for indbrud! Det har jeg også selv prøvet to gange, og det er virkelig surt.
Ophuggeren ligger nede midt i Sønderjylland, cirka på højde med Ribe, og de havde i hvert fald 4 Kadett'er stående. De fleste dog i ringe forfatning. Ellers ligger der en ikke så langt derfra, ved en by som hedder Rødding, og de har vidst også Kadett'er stående. Man kan søge i deres lager og se hvad de har liggende via deres hjemmeside, jeg sætter et link ind nedenfor.
Men jeg vil tro du burde kunne finde dele du mangler hos en ophugger lidt nærmere, så du sparer den lange tur? Jeg kan også sagtens hente dele for dig, og så bringe dem med nordpå hvis det er.
Kroghs Autoophug: https://www.google.dk/maps/place/Kroghs+Autoophug/@55.2702623,9.0349502,15z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0xd2db7699f56180fe
Rødding Autoophug: http://rødding-autoophug.dk/index.php/sog-i-vort-lager
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 447
http://i.imgur.com/NDW9dPq.jpg
http://i.imgur.com/ETcYNqz.jpg
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 447
Ja det lyder som det Opel sundhedstjek man kan få foretaget gratis et par gange om året. Har overvejet det, men jeg kender min bil ud og ind efterhånden så jeg kender dens små svagheder. Jeg har også sådan liste på computeren over ting jeg gerne vil have lavet
En slidt knast kan nok ikke kureres med andet end udskiftning, nej. Men det er da trods alt ikke noget som er voldsomt akut. Manchetterne er vidst et værre lorte-arbejde. Jeg udskød det af samme årsag, da jeg renoverede fjederben i sommers, men de skal jo være uden skader til syn hvilket mine heldigvis også er endnu
Vi må lige håbe med det sæde der. Ellers fandt jeg faktisk en Life til salg i Thisted i går som ufærdigt projekt. Hvis den ikke bliver solgt kan det være han vil af med førersædet. Omdrejningstælleren er i hvert fald rar at få, jeg bruger den mere end speedometeret faktisk.
Den hvide var min første bil, som jeg kørte i knapt 3 år, og stillede den så væk i forbindelse med jeg flyttede til "storbyen". Det er min plan den skal have den store tur med total adskillelse, medie-blæsning, metallisering og ny lak. Så der går nok nogle år endnu inden den kommer på plader igen.
Hæhæ, ja de pakninger opgiver altså deres liv for let Men det må nu også være en overkommelig opgave at udskifte den tænker jeg.
Ja det er fedt med lidt ekstra udstyr. Har også elruder liggende, men at skulle adskille hele kabinen igen for at udskifte ledningsnet, er ikke lige den først kommende opgave.
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1
Ja, jeg har også pillet en del ved motorcyklen efter samme princip, og de ældre maskiner der er jo rimelig taknemmelige at arbejde på!
Jeg havde faktisk min Kadett til sådan et lille eftersyn, som du kan få gratis hvis du har Falck Vejhjælp - kan klart anbefales ( http://www.falck.dk/privat/vejhjaelp/vejhjaelp/bilfordel/sommertjek/). Der gennemgik de bilen på bremsefelt og lift og det hele, og så får man en fin liste over ting man kunne overveje at udbedre Og hvilke man virkelig burde
For min er nemlig begyndt at tikke nogle gange, og det er en slidt knastaksel, det kan ses med det blotte øje
Så af mekaniske projekter overvejer jeg at få skiftet det (man kan få en ny uoriginal knast til 650 kroner), og toppakningen i samme ombæring. Og nok også de udvendige manchetter ved forhjulene. Men jeg har som sagt en fin lille liste over ting, der ligger og venter ude i horisonten - dog intet presserende
Af kosmetiske projekter er der et nyt forsæde, instrumentbræt med omdrejningstæller, polering af lak og opfriskning af kofangere, samt måske en rens af resten af kabinen Motorrummet kunne egentlig også trænge til en rengøring...
Hehe sejt med den hvide, det viser jo bare, at det er teknik, der holder! Hvornår tænker du at få plader på den?
Og det lyder også som overskuelige projekter for den røde! Jeg trænger selv til en ny pakning mellem manifold og gasspjæld - den gamle er så slidt at den trække lidt kold luft ind, og det snyder censoren, så motorlampen lyser hvis man holder i tomgang for længe
Men kæft det kunne være fedt med en elektrisk antenne
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 447
Dedikeret ejer må man sige. Det er jo dejligt at finde sådan en bil
Det er også sådan jeg startede. Bare hav Haynes bogen og lidt mod så kan man nu løse det meste. At den tikker lidt sker der ikke det store ved. Det er sikkert bare løfterne eller knasten som er slidt.
Det skal jeg gerne gøre. Jeg har familie og venner dernede i området, så jeg kommer der ret ofte. Viser det sig at sædet er noget værd, kan vi jo mødes på en afkørsel et sted, når det kan lade sig gøre ja
Pyha, lidt af hvert. Den røde får vidst en rustfri manifold, for forrøret skal af når bundkarret skal skiftes og der er vidst røget et gevind i den originale manifold. En ny koster bare en arm, så kan det bedre lønne sig med en rustfri. Ellers hvis jeg falder over en pæn højre forskærm og så trænger begge sæt fælge til en omgang. Jeg har også en idé om at en elektrisk antenne kunne være sjov. Så mange småting
Den hvide har jeg ikke gjort noget ved i de 5 år den har stået. Men tandrem og service med olie, filtre og tændingsdele bliver vidst i år. Det er meningen den skal have den helt store tur når jeg får pladsen til det, så lige nu skal den bare holdes mobil. Men den starter, imponerende nok, stadig første gang.
Har du noget planlagt for din?
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1
Ja, det mærker man overhovedet ikke på den! Men den har også fuld udfyldt servicebog op til 2007 eller sådan noget - så den er blevet passet på!
Jeg er heller ikke mekaniker overhovedet, men jeg er ikke bange for at give mig i kast med at skrue Og man kommer langt med lidt fingerfærdighed, en haynes-manual og nogle YouTube-videoer! Ind til videre har jeg dog afholdt mig fra at pille inde i motoren, så det kunne da godt tænkes, at jeg kunne få brug for din erfaring på et tidspunkt!
Ej det ville jo være vanvittig fornemt, hvis du gad det!:O Så må vi lige lave byttehandel i Kolding eller sådan noget Bare lige skriv inden du kører derned engang, så kan du lige få mit nummer, så vi kan ringes ved, når du når frem!
Hvad har du ellers af projekter for dine kadetter i år?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 447
Det km-tal bærer den sørme flot må man sige. Rusten er det værste, ja, især bagerste bærearmsophæng, paneler og bagskærmene skal man holde øje med. De gamle OHC'er er skudsikre, man skal bare overholde tandrems- og olieskift. Alle småtingene med pakninger osv. kan man jo tage løbende stille og roligt. Min skal også have ny ventildækselpakning og nyt bundkar med pakning i år, det er lidt en svaghed de har.
Ja den anden jeg har er en pre-facelift også. Tysk import bil, det er den på mit profilbillede. Nu er jeg godt nok ikke mekaniker, men har efterhånden prøvet lidt af hvert både fra kobling til renovering at karburator og hjulophæng. Så får du problemer med den kan det da være jeg kan assistere dig lidt så den bliver holdt kørende
Hehe, ja ham her er ellers faktisk nogenlunde god til at gemme de bevaringsværdige biler af vejen omme bagved. Jeg skal nok lige tjekke sædet næste gang jeg kommer forbi, og jeg skal også gerne afmontere det og bringe det længere nordpå hvis det viser sig at være i brugbar stand
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1
Ja okay. Min nærmer sig ligeså stille de 300.000, men den er så godt som rustfri, og det er jo det største problem med de her biler! Til gengæld kunne motoren godt trænge til et lille service, hvert fald en ny knastaksel og lidt pakninger hist og her..
Okay cool, er det også en pre-facelift model? Ja, hvis der går et eller andet mere alvorligt mekanisk galt med min, som jeg ikke har råd til at reparere, kunne jeg også godt finde på at pille pladerne af den i nogle år, og se om jeg kan holde den rustfri i en garage et sted!
Ja, det var også det, jeg frygtede - problemet med huggere er at de insisterer på at skrotte deres biler Men det ville være helt vildt fedt, hvis du ville se til førersædet, næste gang du skal derned! Så turnerer jeg lige huggermiljøet heromkring Aarhus
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 447
En hvid bil er bedre til at skjule små-defekter i lakken, men den vil sikkert blive rigtig flot af en polering. - Selv finder jeg det meget tilfredsstillende, når det er min 28 år gamle bil der skinner mest på parkeringspladsen blandt alle de nye biler
Mjaah, billederne i min profil er 3 år gamle, og der er siden blevet skiftet paneler og forskærme, så helt perfekt er den ikke mere og km-tallet er på 158.000 nu. Men den er da stadig pæn for sin alder.
Jeg har en Kadett mere i samme Casablanca hvide farve som din, og den er i langt bedre stand. Den står dog pt. uden plader mens jeg læser, for at undgå den skal stå på gaden i Odense.
Det er desværre svært at finde dele hos huggerne efterhånden. Jeg ved at der står en rød Life hos Kroghs Autoophug i Gram i Sønderjylland, hvor jeg tager på skattejagt regelmæssigt. Desværre har den stået der siden sidste sommer, og dørene kan være efterladt åbne. Men jeg kan tjekke sædet og tage et billede til dig næste gang jeg skal forbi, hvis det er? Det bliver sikkert her i juni måned.
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1
Intet problem, jeg holder øje med eBay! Det lader til, at de kan købes for omkring 50 euro inkl. forsendelse.
Okay cool, det kunne være jeg skulle smøre plastdelene ind i sådan noget stads så Overvejer også at give lakken en polering og motorrummet en rengøring, ligesom du gjorde!
Din må da være en af de flotteste i DK, jeg er ret misundelig på dit lave kilometertal og din kabine! Mit føresæde har et hul, så overvejer at besøge nogle huggere og se, om de har nogle Life-modeller tilbage...
Har du haft held med at finde dele hos huggere? Eller er de ved at have skrottet de fleste Kadetter?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 447
Instrumentet ligger i mit "lager" af dele, så har jeg det ikke lige ved mig, men det er i temmelig dårlig stand hvis jeg husker rigtigt. Det er pre-facelift typen og nålene er gullige pga. tobaksrøg og der er malet på spidsen af dem. Men værst er at printet bagpå er dårligt og lappet flere steder. Jeg tjekker lige op på det næste gang jeg kommer forbi lageret. Men på eBay har du nok også god chance for at finde et som er til at betale, og passer til en facelift
Angående kofangerne så har jeg selv afprøvet nærmest alt, for mine var virkelig afblegede. For et års tid siden blev det så foreslået mig på det engelske forum for Kadett E at prøve Wurths Plast-PT i anthrazit som er farve der pålægges med en svamp, og det gør en kæmpe forskel: http://i.imgur.com/LRwpOq0.jpg
De har ikke tabt farven her over 1 år senere endnu, og kostede vel en 4-500 kr.
Ja tak, jeg prøver at holde den nogenlunde pæn. Din står også rigtig flot, og jeg er meget misundelig på dine originale nummerplader
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1
Jamen jeg har intet kørselsbehov, jeg har den udelukkende for hyggens skyld! Så alt jeg selv kan gøre ved den (som ikke koster en masse penge, jeg har også en motorcykel, og så er SU'en jo heller ikke større) er jeg bestemt interesseret i!
Okay, dit ekstra instrumentbræt står ikke til at redde? Jeg holder øje med eBay for at finde mig en omdrejningstæller, det var også dér jeg skaffede GT-rattet!
Det er fandme også en flot pre-facelift Kadett, du har!
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 447
Jeg har i øvrigt også et analogt instrument med omdrejningstæller liggende, men det er i temmelig dårlig stand. Din bedste chance er nok eBay: http://www.ebay.de/itm/Opel-Kadett-E-1-6L-Tacho-Tachometer-KI-Speedo-Drehzahlmesser-DZM-90242827-CU-/251874999384?pt=LH_DefaultDomain_77&fits=Model%3AKadett+E&hash=item3aa4eb7c58
aug 2007
Følger: 64 Følgere: 69 Biler: 19 Emner: 34 Svar: 517
nov 2004
Følger: 21 Følgere: 23 Biler: 11 Emner: 235 Svar: 4.895
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 7
dec 2006
Følger: 63 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 339
apr 2006
Følger: 88 Følgere: 93 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 159
sep 2006
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 5 Emner: 17 Svar: 45
jun 2006
Biler: 11 Emner: 2 Svar: 51
dec 2004
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 1
feb 2012
Følger: 77 Følgere: 73 Biler: 7 Svar: 6
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 447
mar 2008
Følger: 105 Følgere: 97 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 396
feb 2005
Følger: 23 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 2 Svar: 146
okt 2003
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 4
nov 2012
Følger: 243 Følgere: 134 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 14
jan 2014
Følger: 27 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1
jul 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 141 Svar: 1.349
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 64
feb 2005
Følger: 23 Følgere: 28 Biler: 8 Emner: 2 Svar: 146
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
okt 2005
Følger: 56 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 240 Svar: 1.510
jun 2010
Følger: 24 Følgere: 25 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 15
Afvist
jun 2012
Følger: 26 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 561
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 139
feb 2008
Følger: 52 Følgere: 48 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 40
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 2.221
nov 2003
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 125 Svar: 5.747
mar 2008
Følger: 105 Følgere: 97 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 396
sep 2009
Følger: 19 Følgere: 14 Biler: 5 Svar: 1
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 447
Att Trav, det er desværre ikke korrekt. Det ér et post-facelift GT/Frisco rat. Havde det været fra en GSi, havde der stået GSi på ratlogoet, og er det en 16V'er, står der GSi 16V.
dec 2003
Følger: 153 Følgere: 148 Biler: 3 Emner: 23 Svar: 262
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Biler: 6 Svar: 2
nov 2012
Følger: 243 Følgere: 134 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 14
Afvist
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 18
Afvist
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 33 Svar: 39
jan 2014
Følger: 27 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1
nov 2006
Følger: 61 Følgere: 57 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 137
Afvist
jun 2005
Følger: 44 Følgere: 66 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 171
Afvist
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 800