{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Opel Kadett E CC Life 1990

3.207 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Daniel B
Mand | 34 år | Oprettet: 25. sep 2013


Opel Kadett E CC Life

Årgang:
1990
Motor:
1,4i
Række-4'er med elektronisk indsprøjtning
Hestekræfter
60 vilde heste
Fælge
Originale 14" Kadett Club-fælge
Dæk
Helårsdæk
Undervogn
Standard
Bilstereo
SONY mp3/CD/radio med originale højtalere
Styling
Stort set intet, bilen holdes som originalt som muligt (selvom jeg indrømmer at have skiftet viskerblade for nylig...)
Interiør
Originalt, med undtagelse af ombetrukket gearstang og håndbremse, samt GT-rat.

Hvis nogen ligger inde med et instrumentbræt med omdrejningstæller (analogt, ikke GSI), vil det blive modtaget med kyshånd!
Ekstra tilbehør
Analog-ur i midterkonsollen
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Monteret med 5-trins gearkasse for bedre brændstoføkonomi (og mindre larm på motorvejen).

Jeg er bilens tredje ejer (samme ejer fra ny og ind til forrige år), og den har fuld servicebog op til for få år siden. Forhåbentlig kan jeg holde liv i teknikken og rusten på afstand, så den når veteranstatus!

Vil du se flere Opel Kadett E CC Life til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Opel Kadett E CC Life
  •   9. jul 2015 Jeg skal nok holde øjnene åbne også. Ellers er der denne her, hvor der i hvert fald står Life på bagklappen: http://www.guloggratis.dk/biler/personbiler/opel/kadett/annonce/28037836-opel-kadett#image-130812415

    Æv hvor træls! Så er det jo næsten et komplet låsesæt du skal have til den, for det vil da være besværligt med 3 forskellige nøgler. Jeg mindes Nordic Autoparts har haft et komplet låsesæt på deres restlager-liste, uhørt billigt. Jeg mener så godt nok det var til en Sedan, men alt andet end tankdækslet burde passe. Du kan jo prøve at kigge på deres hjemmeside. Havde du haft kasko på så var den nok bare dømt totalskadet i stedet smiley

    Jeg har ikke startspærre på dem, nej. Den hvide står uden batteri i en carport hos noget familie i en lille by i Jylland, så den er der ikke den store fare for. Den røde holder på gaden i Odense med ratlås på, men jeg er meget pernitten med at rydde op i kabinen og fjerne min radiofront på trods af det bare er en kassetteafspiller smiley Står den urørt i længere tid, så fjerner jeg gerne tændkablet mellem tændspole og strømfordeler så den ikke kan startes. Der sidder også den obligatoriske røde diode og blinker i en ombygget tågelygtekontakt - men jeg tvivler på der er nogen som falder for det trick efterhånden smiley Den tredje Kadett jeg lige har investeret i, har jeg ikke "sikret" endnu.


  •   8. jul 2015 Intet problem, jeg er bare glad for, du gad! Jeg må lede videre efter et uhullet forsæde smiley

    Ja det er så nedern. Den var væk en uge før politiet fandt den smiley den har fået et par buler, låsen i bagsmæk og tankdæksel er banket ud, tændingen og alt pynte-plastikken omkring den er smadret, de har røget i den og brændt anlægget af - måske man skulle have haft kasko smiley
    Okay tak for link! Jeg må lige danne mig et overblik over hvilke dele jeg mangler smiley
    Har du startspærre i dine kadetter?


  •   8. jul 2015 Det var skam så lidt. Beklager det tog mig så langt tid, eksamenstiden var lidt hård smiley

    Ej hvor trist du har været udsat for indbrud! Det har jeg også selv prøvet to gange, og det er virkelig surt.
    Ophuggeren ligger nede midt i Sønderjylland, cirka på højde med Ribe, og de havde i hvert fald 4 Kadett'er stående. De fleste dog i ringe forfatning. Ellers ligger der en ikke så langt derfra, ved en by som hedder Rødding, og de har vidst også Kadett'er stående. Man kan søge i deres lager og se hvad de har liggende via deres hjemmeside, jeg sætter et link ind nedenfor.
    Men jeg vil tro du burde kunne finde dele du mangler hos en ophugger lidt nærmere, så du sparer den lange tur? Jeg kan også sagtens hente dele for dig, og så bringe dem med nordpå hvis det er.

    Kroghs Autoophug: https://www.google.dk/maps/place/Kroghs+Autoophug/@55.2702623,9.0349502,15z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0xd2db7699f56180fe

    Rødding Autoophug: http://rødding-autoophug.dk/index.php/sog-i-vort-lager


  •   7. jul 2015 Tusind tak for forsøget Kasper, tror jeg kører ned og går på jagt i bilen alligevel - min er nemlig blevet stjålet, og selvom jeg har fået den igen, er den lidt medtaget! smiley så plastafdækningen under rattet kunne f.eks. godt trænge til en udskiftning! Hvor ligger huggeren? smiley Håber du nyder sommervejret!

  •   6. jul 2015 Så lykkedes det mig endelig at få tid til at køre forbi huggeren. Desværre har også dét sæde det sædvanlige indstignings-hul som næsten alle andre også har:

    http://i.imgur.com/NDW9dPq.jpg
    http://i.imgur.com/ETcYNqz.jpg


  •   25. maj 2015 Bilpleje er lidt af en religion. Én gang om året giver jeg den store tur. Først vask (altid i hånden) og så fjerner jeg urenheder med en claybar og tjærefjerner bagefter. Hvis lakken er slidt så får den polering med maskine. Derefter typisk en kemisk lakforsegler og så voks. Vokslaget fornyer jeg ca. hver 2-3 måned. Af produkter bruger jeg primært Meguiars, som jeg køber i England. Men mindre kan jo gøre det. Hvad du skal bruge til din kommer lidt an på om du vil polere den eller bare vokse og derefter hvad du har til rådighed af maskine, og hvor medtaget lakken er - samt ikke mindst budgettet smiley

    Ja det lyder som det Opel sundhedstjek man kan få foretaget gratis et par gange om året. Har overvejet det, men jeg kender min bil ud og ind efterhånden så jeg kender dens små svagheder. Jeg har også sådan liste på computeren over ting jeg gerne vil have lavet smiley

    En slidt knast kan nok ikke kureres med andet end udskiftning, nej. Men det er da trods alt ikke noget som er voldsomt akut. Manchetterne er vidst et værre lorte-arbejde. Jeg udskød det af samme årsag, da jeg renoverede fjederben i sommers, men de skal jo være uden skader til syn hvilket mine heldigvis også er endnu smiley

    Vi må lige håbe med det sæde der. Ellers fandt jeg faktisk en Life til salg i Thisted i går som ufærdigt projekt. Hvis den ikke bliver solgt kan det være han vil af med førersædet. Omdrejningstælleren er i hvert fald rar at få, jeg bruger den mere end speedometeret faktisk.

    Den hvide var min første bil, som jeg kørte i knapt 3 år, og stillede den så væk i forbindelse med jeg flyttede til "storbyen". Det er min plan den skal have den store tur med total adskillelse, medie-blæsning, metallisering og ny lak. Så der går nok nogle år endnu inden den kommer på plader igen.

    Hæhæ, ja de pakninger opgiver altså deres liv for let smiley Men det må nu også være en overkommelig opgave at udskifte den tænker jeg.
    Ja det er fedt med lidt ekstra udstyr. Har også elruder liggende, men at skulle adskille hele kabinen igen for at udskifte ledningsnet, er ikke lige den først kommende opgave.


  •   25. maj 2015 Ellers har jeg garanteret en kammerat et sted, hvor jeg kan låne poleringsmaskinen mod at købe en ny pude til, eller sådan noget smiley Hvad kan du anbefale af poleringsmiddel, og har du en bestemt fremgangsmåde? Grunding vask først eller hvordan?

    Ja, jeg har også pillet en del ved motorcyklen efter samme princip, og de ældre maskiner der er jo rimelig taknemmelige at arbejde på!
    Jeg havde faktisk min Kadett til sådan et lille eftersyn, som du kan få gratis hvis du har Falck Vejhjælp - kan klart anbefales ( http://www.falck.dk/privat/vejhjaelp/vejhjaelp/bilfordel/sommertjek/). Der gennemgik de bilen på bremsefelt og lift og det hele, og så får man en fin liste over ting man kunne overveje at udbedre smiley Og hvilke man virkelig burde smiley
    For min er nemlig begyndt at tikke nogle gange, og det er en slidt knastaksel, det kan ses med det blotte øje smiley

    Så af mekaniske projekter overvejer jeg at få skiftet det (man kan få en ny uoriginal knast til 650 kroner), og toppakningen i samme ombæring. Og nok også de udvendige manchetter ved forhjulene. Men jeg har som sagt en fin lille liste over ting, der ligger og venter ude i horisonten - dog intet presserende smiley

    Af kosmetiske projekter er der et nyt forsæde, instrumentbræt med omdrejningstæller, polering af lak og opfriskning af kofangere, samt måske en rens af resten af kabinen smiley Motorrummet kunne egentlig også trænge til en rengøring...

    Hehe sejt med den hvide, det viser jo bare, at det er teknik, der holder! smiley Hvornår tænker du at få plader på den?

    Og det lyder også som overskuelige projekter for den røde! Jeg trænger selv til en ny pakning mellem manifold og gasspjæld - den gamle er så slidt at den trække lidt kold luft ind, og det snyder censoren, så motorlampen lyser hvis man holder i tomgang for længe smiley
    Men kæft det kunne være fedt med en elektrisk antenne smiley


  •   25. maj 2015 Ellers gør en god voks lakken fin blank, dog uden at fjerne skavanker, og det kan du sagtens gøre med håndkraft.

    Dedikeret ejer må man sige. Det er jo dejligt at finde sådan en bil smiley

    Det er også sådan jeg startede. Bare hav Haynes bogen og lidt mod så kan man nu løse det meste. At den tikker lidt sker der ikke det store ved. Det er sikkert bare løfterne eller knasten som er slidt.

    Det skal jeg gerne gøre. Jeg har familie og venner dernede i området, så jeg kommer der ret ofte. Viser det sig at sædet er noget værd, kan vi jo mødes på en afkørsel et sted, når det kan lade sig gøre ja smiley

    Pyha, lidt af hvert. Den røde får vidst en rustfri manifold, for forrøret skal af når bundkarret skal skiftes og der er vidst røget et gevind i den originale manifold. En ny koster bare en arm, så kan det bedre lønne sig med en rustfri. Ellers hvis jeg falder over en pæn højre forskærm og så trænger begge sæt fælge til en omgang. Jeg har også en idé om at en elektrisk antenne kunne være sjov. Så mange småting smiley
    Den hvide har jeg ikke gjort noget ved i de 5 år den har stået. Men tandrem og service med olie, filtre og tændingsdele bliver vidst i år. Det er meningen den skal have den helt store tur når jeg får pladsen til det, så lige nu skal den bare holdes mobil. Men den starter, imponerende nok, stadig første gang.
    Har du noget planlagt for din?


  •   24. maj 2015 Hehe okay, jeg må prøve at skaffe sådan en så!

    Ja, det mærker man overhovedet ikke på den! Men den har også fuld udfyldt servicebog op til 2007 eller sådan noget - så den er blevet passet på! smiley

    Jeg er heller ikke mekaniker overhovedet, men jeg er ikke bange for at give mig i kast med at skrue smiley Og man kommer langt med lidt fingerfærdighed, en haynes-manual og nogle YouTube-videoer! Ind til videre har jeg dog afholdt mig fra at pille inde i motoren, så det kunne da godt tænkes, at jeg kunne få brug for din erfaring på et tidspunkt! smiley

    Ej det ville jo være vanvittig fornemt, hvis du gad det!:O Så må vi lige lave byttehandel i Kolding eller sådan noget smiley Bare lige skriv inden du kører derned engang, så kan du lige få mit nummer, så vi kan ringes ved, når du når frem!

    Hvad har du ellers af projekter for dine kadetter i år?


  •   23. maj 2015 Jeg bruger maskine, har efterhånden raget en del udstyr til mig. Med hånden er det tortur for håndled og skuldre hvis det skal være bare lidt effektivt smiley

    Det km-tal bærer den sørme flot må man sige. Rusten er det værste, ja, især bagerste bærearmsophæng, paneler og bagskærmene skal man holde øje med. De gamle OHC'er er skudsikre, man skal bare overholde tandrems- og olieskift. Alle småtingene med pakninger osv. kan man jo tage løbende stille og roligt. Min skal også have ny ventildækselpakning og nyt bundkar med pakning i år, det er lidt en svaghed de har.

    Ja den anden jeg har er en pre-facelift også. Tysk import bil, det er den på mit profilbillede. Nu er jeg godt nok ikke mekaniker, men har efterhånden prøvet lidt af hvert både fra kobling til renovering at karburator og hjulophæng. Så får du problemer med den kan det da være jeg kan assistere dig lidt så den bliver holdt kørende smiley

    Hehe, ja ham her er ellers faktisk nogenlunde god til at gemme de bevaringsværdige biler af vejen omme bagved. Jeg skal nok lige tjekke sædet næste gang jeg kommer forbi, og jeg skal også gerne afmontere det og bringe det længere nordpå hvis det viser sig at være i brugbar stand smiley


  •   23. maj 2015 Hehe ja, dét er tilfredsstillelse! smiley Brugte du en poleringsmaskine, eller blev der bare gnubbet igennem med håndkraft? smiley

    Ja okay. Min nærmer sig ligeså stille de 300.000, men den er så godt som rustfri, og det er jo det største problem med de her biler! Til gengæld kunne motoren godt trænge til et lille service, hvert fald en ny knastaksel og lidt pakninger hist og her.. smiley

    Okay cool, er det også en pre-facelift model? Ja, hvis der går et eller andet mere alvorligt mekanisk galt med min, som jeg ikke har råd til at reparere, kunne jeg også godt finde på at pille pladerne af den i nogle år, og se om jeg kan holde den rustfri i en garage et sted! smiley

    Ja, det var også det, jeg frygtede - problemet med huggere er at de insisterer på at skrotte deres biler smiley Men det ville være helt vildt fedt, hvis du ville se til førersædet, næste gang du skal derned! Så turnerer jeg lige huggermiljøet heromkring Aarhus smiley


  •   22. maj 2015 Helt bestemt, og på SU er det den perfekte bil smiley

    En hvid bil er bedre til at skjule små-defekter i lakken, men den vil sikkert blive rigtig flot af en polering. - Selv finder jeg det meget tilfredsstillende, når det er min 28 år gamle bil der skinner mest på parkeringspladsen blandt alle de nye biler smiley

    Mjaah, billederne i min profil er 3 år gamle, og der er siden blevet skiftet paneler og forskærme, så helt perfekt er den ikke mere og km-tallet er på 158.000 nu. Men den er da stadig pæn for sin alder.
    Jeg har en Kadett mere i samme Casablanca hvide farve som din, og den er i langt bedre stand. Den står dog pt. uden plader mens jeg læser, for at undgå den skal stå på gaden i Odense.

    Det er desværre svært at finde dele hos huggerne efterhånden. Jeg ved at der står en rød Life hos Kroghs Autoophug i Gram i Sønderjylland, hvor jeg tager på skattejagt regelmæssigt. Desværre har den stået der siden sidste sommer, og dørene kan være efterladt åbne. Men jeg kan tjekke sædet og tage et billede til dig næste gang jeg skal forbi, hvis det er? Det bliver sikkert her i juni måned.


  •   21. maj 2015 Sjovt smiley Ja det er da hyggeligt at gå og nusse om, og så er Kadetten jo en herlig lille bil!

    Intet problem, jeg holder øje med eBay! Det lader til, at de kan købes for omkring 50 euro inkl. forsendelse.

    Okay cool, det kunne være jeg skulle smøre plastdelene ind i sådan noget stads så smiley Overvejer også at give lakken en polering og motorrummet en rengøring, ligesom du gjorde!

    Din må da være en af de flotteste i DK, jeg er ret misundelig på dit lave kilometertal og din kabine! Mit føresæde har et hul, så overvejer at besøge nogle huggere og se, om de har nogle Life-modeller tilbage... smiley
    Har du haft held med at finde dele hos huggere? Eller er de ved at have skrottet de fleste Kadetter? smiley


  •   21. maj 2015 Sjovt, det er også nøjagtigt sådan min situation er. Jeg er også studerende og har ikke decideret behov for bilen. Men jeg nyder at bruge tiden på at forbedre lidt på den når vejret og tiden er til det smiley

    Instrumentet ligger i mit "lager" af dele, så har jeg det ikke lige ved mig, men det er i temmelig dårlig stand hvis jeg husker rigtigt. Det er pre-facelift typen og nålene er gullige pga. tobaksrøg og der er malet på spidsen af dem. Men værst er at printet bagpå er dårligt og lappet flere steder. Jeg tjekker lige op på det næste gang jeg kommer forbi lageret. Men på eBay har du nok også god chance for at finde et som er til at betale, og passer til en facelift smiley

    Angående kofangerne så har jeg selv afprøvet nærmest alt, for mine var virkelig afblegede. For et års tid siden blev det så foreslået mig på det engelske forum for Kadett E at prøve Wurths Plast-PT i anthrazit som er farve der pålægges med en svamp, og det gør en kæmpe forskel: http://i.imgur.com/LRwpOq0.jpg
    De har ikke tabt farven her over 1 år senere endnu, og kostede vel en 4-500 kr.

    Ja tak, jeg prøver at holde den nogenlunde pæn. Din står også rigtig flot, og jeg er meget misundelig på dine originale nummerplader smiley


  •   21. maj 2015 Hehe ja, så fik jeg Kadetten ind i varmen smiley
    Jamen jeg har intet kørselsbehov, jeg har den udelukkende for hyggens skyld! Så alt jeg selv kan gøre ved den (som ikke koster en masse penge, jeg har også en motorcykel, og så er SU'en jo heller ikke større) er jeg bestemt interesseret i! smiley
    Okay, dit ekstra instrumentbræt står ikke til at redde? Jeg holder øje med eBay for at finde mig en omdrejningstæller, det var også dér jeg skaffede GT-rattet! smiley
    Det er fandme også en flot pre-facelift Kadett, du har!


  •   16. maj 2015 Nå det lykkedes at få den ind, det var jo fint. Nu ved jeg ikke hvor meget arbejde du vil lægge i den, men det ser ud til den lider af solbrændte kofangere ligesom alle andre Kadett E'er. Hvis overvejer at gøre noget ved det, så kender jeg en permanent løsning som ikke involverer lakering.

    Jeg har i øvrigt også et analogt instrument med omdrejningstæller liggende, men det er i temmelig dårlig stand. Din bedste chance er nok eBay: http://www.ebay.de/itm/Opel-Kadett-E-1-6L-Tacho-Tachometer-KI-Speedo-Drehzahlmesser-DZM-90242827-CU-/251874999384?pt=LH_DefaultDomain_77&fits=Model%3AKadett+E&hash=item3aa4eb7c58


  •   15. maj 2015 Velkommen

  •   15. maj 2015 Velkommen

  •   14. maj 2015 Velkommen

  •   14. maj 2015 Velkommen

  •   14. maj 2015 Velkommen

  •   14. maj 2015 Velkommen

  • Interceptor
    Interceptor Tilmeldt:
    jun 2006

    Biler: 11 Emner: 2 Svar: 51
      13. maj 2015 Velkommen

  • Reinhold
    Reinhold Tilmeldt:
    dec 2004

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 1
      12. maj 2015 Velkommen

  •   12. maj 2015 Velkommen

  •   12. maj 2015 Velkommen

  •   12. maj 2015 Velkommen

  •   12. maj 2015 Velkommen

  •   11. maj 2015 Velkommen

  •   11. maj 2015 Velkommen

  •   11. maj 2015 Velkommen

  •   11. maj 2015 velkommen smiley

  •   11. maj 2015 Velkommen

  •   11. maj 2015 Velkommen

  •   11. maj 2015 Velkommen

  •   11. maj 2015 helt klart velkommen, fin gammel kadett

  •   11. maj 2015 Du har for lidt beskrivelse.
    Afvist


  •   11. maj 2015 Velkommen

  •   11. maj 2015 Velkommen

  •   11. maj 2015 Velkommen

  •   11. maj 2015 Velkommen

  •   11. maj 2015 Velkommen

  •   11. maj 2015 Velkommen

  •   11. maj 2015 Velkommen

  •   11. maj 2015 Velkommen

  •   11. maj 2015 Velkommen. Nydelige E'er, den ser ud til at være pænt holdt. Du ku' måske godt gå lidt mere i dybden med beskrivelsen, hvis du vil have den herind.

    Att Trav, det er desværre ikke korrekt. Det ér et post-facelift GT/Frisco rat. Havde det været fra en GSi, havde der stået GSi på ratlogoet, og er det en 16V'er, står der GSi 16V.


  •   11. maj 2015 Fin Kadett men rat er et Gsi 16v rat og ikke et GT rat

  •   11. maj 2015 Velkommen

  •   11. maj 2015 Du har for lidt beskrivelse.
    Afvist


  •   11. maj 2015 Du har for lidt beskrivelse.
    Afvist


  •   11. maj 2015 Velkommen

  •   11. maj 2015 For lidt beskrivelse afvist

  •   11. maj 2015 Du har for lidt beskrivelse.
    Afvist


  •   11. maj 2015 Du har for lidt beskrivelse.
    Afvist


  •   10. maj 2015 Afvist for lidt beskrivelse

Annonce