{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Opel Corsa D OPC 2,8 V6 Turbo 2009

2.859 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Digweed !
Mand | 37 år | Oprettet: 11. jun 2010


Opel Corsa D OPC 2,8 V6 Turbo

Årgang:
2009
Motor:
Nuværende motor:
2,8 V6 Turbo med F40 6 trins manuel gearkasse, og 40% drexxler spær.
Motortype: Z28NEL
Antal cylindre: 6

Original motoren er en 1.6 16V Turbo med 6 trins manuel close ratio sports gearkasse.
Motortype: Z16LER
Antal cylindre: 4
Hestekræfter
Nuværende motor:
230HK
355NM
Men kan potentielt komme til at yde 300HK/580NM ved at køre et OPC stage 2 program ind i boksen.


Original motoren:
192HK v 5850omdr
230NM v. 0,5 bar mellem 2000-5850omdr
266NM overboost v. 0,7 bar.

Rullet den 20/11-2015:
192Hk v 5853omdr
242NM v 3450omdr
230NM mellem 2800-5800omdr
Fælge
Sommer: 8X18" Cruize Daytona halvmat sort.
Dæk
Sommer: 225/40-18" Kumho
Undervogn
Standard OPC sportsundervogn - er vist 20mm lavere end en standard Corsa D, men den kunne sagtens bruge en 40-50mm yderligere.
Bilstereo
Standard anlæg med cd afspiller, højttalere i dørsiderne osv. Ikke noget vildt, men det spiller udemærket.
Der kunne godt listes en subkasse i bagagerummet med tiden.
Styling
Komplet OPC bestående af frontkofanger med større gæller og bagkofanger med centermonteret afgangsrør til udstødningen, hækspoiler, sideskørter, krom indstigningslister osv.
Det skal der ikke ændres på, bilen står perfekt som den gør.
Interiør
OPC læderpakke bestående af sports læderstole samt læder bagsæder, multifunktions læderrat, OPC gearknop, OPC pedaler mv.
Ekstra tilbehør
Ud over alt det som bilen i forvejen er udstyret med fra fabrikken, er det vist meget begrænset hvad jeg kan nævne af ekstra tilbehør. :)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Har netop købt bilen den 9/10-2015, og efter 2 dages ejerskab ved jeg allerede at det her er en bil jeg beholder i mange år fremover. Hold kæft den er lækker at sidde bag rattet i, og et sjovt stykke legetøj der samtidig kan bruges som hverdagsbil i dagligdagen. Bilen er utrolig velholdt trods sine 173.000km på bagen, det kan virkelig ikke ses på den at den har kørt alle de km.

Den 14/2-2016 døde motoren. Kørt 182.000km da den smeltede et stempel. Det gav mulighed for at opgradere og lave en unik ombygning. Resultatet er blevet til en Z28NEL fra en Vectra C gsi, 2,8L V6 turbo, som lovligt kan monteres i bilen.

Den 7/1-2017: Bilen har gennemgået en stor forvandling. Udenpå ligner den stadig en ganske almindelig Corsa D OPC, dog har jeg udskiftet de 17" OPC fælge med et sæt 18" Cruize Daytona, for at få et lidt mere dynamisk look. I motorrummet er nu ilagt en 2,8 Liters turbomotor fra Vectra C gsi, som standard producerer 230HK/355NM. Eneste forskel på denne motor og en OPC motor er dog kun motorstyringen, så et muligt tal kunne sagtens hedde 280HK/450NM. For at få effekten i jorden, er der monteret en 6 trins F40 gearkasse med et 40% drexxler spær fra en Astra J OPC.
Jeg glæder mig meget til at få bilen ud og køre igen, og det eneste jeg mangler nu, er at få styr på canbus systemet så alle bilens originale funktioner bibeholdes og motoren stadig vil køre optimalt. Og med et km tal på kun 76.000km, er der mange års køreglæde i den lille Corsa :)
2. september 2017. bilen er nu sendt ud i byen for at få monteret Vems programmerbar styreboks, og de næste par uger må jeg vente spændt på at høre resultatet. motoren skal nok komme til at køre, det spændende bliver at få bibeholdt flest mulige af bilens originale funktioner. muligvis må jeg undvære TC og fart pilot, men hvis det er det eneste, tror jeg nok at jeg overlever det :) glæder mig i hvertfald som en sindssyg til at få bilen ud at rulle, direkte til syn og så på gaden igen. ??

Vil du se flere Opel Corsa D OPC 2,8 V6 Turbo til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Opel Corsa D OPC 2,8 V6 Turbo
x