Cadillac Series 62 Sedan de Ville "Lucille" 1956
2.896 visninger
|
Oprettet:
Cadillac Series 62 Sedan de Ville "Lucille"
Årgang:
1956
Motor:
V8 – 365 cubic inch (6,0 liter)
16 ventiler (topventilet), 1 kædetrukket knastaksel, naturligt aspireret
Forbrug ca. 4 km/l
Boring 101,6 mm, slaglængde 92,1 mm, slagvol. 5.972 ccm, komp. 9,75:1
Motor og gearkasse er bilens originale dele. Mekanikken inkluderer:
- 4-portet Carter karburator med automatisk mekanisk choker
- Luftfilter med oliebad
- Hydrauliske ventilløftere
- 4-trins Hydra-Matic automatgearkasse med ratgear
- Dobbelt udstødning
- Baghjulstræk
- 76 liter benzintank
16 ventiler (topventilet), 1 kædetrukket knastaksel, naturligt aspireret
Forbrug ca. 4 km/l
Boring 101,6 mm, slaglængde 92,1 mm, slagvol. 5.972 ccm, komp. 9,75:1
Motor og gearkasse er bilens originale dele. Mekanikken inkluderer:
- 4-portet Carter karburator med automatisk mekanisk choker
- Luftfilter med oliebad
- Hydrauliske ventilløftere
- 4-trins Hydra-Matic automatgearkasse med ratgear
- Dobbelt udstødning
- Baghjulstræk
- 76 liter benzintank
Hestekræfter
Originalt fra fabrik: 285 hk @ 4.600 omdr. / 542 Nm @ 2.800 omdr.
Bilen vejer ca. 2.200 kg og er ikke nogen raket :D
Bilen vejer ca. 2.200 kg og er ikke nogen raket :D
Fælge
Originale stålfælge 5”x15” med chrom hjulkapsler
Dæk
Firestone White Walls, str. 8.00 x 15 (svarer til 225/75 R15)
Undervogn
Original undervogn med:
- Uafhængige forhjulsophæng med spiralfjedre og støddæmpere
- Stiv bagaksel med 6-lags bladfjedre og støddæmpere
- 12 tommer tromlebremser på alle fire hjul, med bremseforstærker
- Snekke-styring med servo
Bilen er 5,64 m lang, 2,03 m bred og 1,58 m høj. Drejeradius 13,3 m
- Uafhængige forhjulsophæng med spiralfjedre og støddæmpere
- Stiv bagaksel med 6-lags bladfjedre og støddæmpere
- 12 tommer tromlebremser på alle fire hjul, med bremseforstærker
- Snekke-styring med servo
Bilen er 5,64 m lang, 2,03 m bred og 1,58 m høj. Drejeradius 13,3 m
Bilstereo
Original Cadillac AM radio, som blev leveret med bilen i 1956. Radioen har automatisk kanalsøgning og 5 presets. Det var yderste luksus dengang!
Antennen er udstyret med automatisk hæve/sænkefunktion.
Eftermonteret nyere Pioneer radio i handskerummet med to diskrete højttalere under forsædet.
Antennen er udstyret med automatisk hæve/sænkefunktion.
Eftermonteret nyere Pioneer radio i handskerummet med to diskrete højttalere under forsædet.
Styling
Al styling er original:
- Original to-tone lak ”Mountain Laurel” (lyserød) med ”Alpine White” tag
- Chrom hjulkapsler og white wall dæk (bred hvid stribe på dæk)
- Gyldne Cadillac logoer og tekst for og bag samt på forskærme
- "Florentine Curve" bagrude (speciel for de Ville)
- Original to-tone lak ”Mountain Laurel” (lyserød) med ”Alpine White” tag
- Chrom hjulkapsler og white wall dæk (bred hvid stribe på dæk)
- Gyldne Cadillac logoer og tekst for og bag samt på forskærme
- "Florentine Curve" bagrude (speciel for de Ville)
Interiør
Interiøret er det originale (trim kode 49)
”de Ville” varianten var en særligt luksuriøs udstyrsvariant som kom med:
- Elektriske sideruder for og bag
- Ekstra chromlister i loftet
- Askebæger til bagsædet
- Elektrisk ur
- Nedfældeligt armlæn på bagsædet
Der er god plads inde i bilen, og man sidder bekvemt 3 mand på hvert sæde.
Bilen er en såkaldt "hardtop", dvs. fast tag uden B-stolper. Kører man både forreste og bagerste siderude ned har man fuld åben kabine fra forrude til bagrude.
”de Ville” varianten var en særligt luksuriøs udstyrsvariant som kom med:
- Elektriske sideruder for og bag
- Ekstra chromlister i loftet
- Askebæger til bagsædet
- Elektrisk ur
- Nedfældeligt armlæn på bagsædet
Der er god plads inde i bilen, og man sidder bekvemt 3 mand på hvert sæde.
Bilen er en såkaldt "hardtop", dvs. fast tag uden B-stolper. Kører man både forreste og bagerste siderude ned har man fuld åben kabine fra forrude til bagrude.
Ekstra tilbehør
Denne bil blev oprindeligt bestilt med følgende ekstraudstyr:
- E-Z-Eye sikkerhedsglas (let tonet)
- Ventilations / varmeanlæg (også til bagsædet)
- Elektrisk 6-vejs justerbart forsæde
- Parade Lights (søgelys på hver side af forruden)
- E-Z-Eye sikkerhedsglas (let tonet)
- Ventilations / varmeanlæg (også til bagsædet)
- Elektrisk 6-vejs justerbart forsæde
- Parade Lights (søgelys på hver side af forruden)
Styrker ved bilen
Det er en Cadillac. Lidt 50'er musik på anlægget og vinduerne ned, så får man en helt unik køreoplevelse. Ren dinerkultur :)
Svagheder ved bilen
Det er efterhånden en ældre dame
Bemærkninger
Cadillac var dengang (som nu?) først og fremmest kendt som et luksusmærke, og det var også langt det mest populære. Cadillac solgte mere end tre gange så mange biler som andre luksusmærker så som Lincoln, Chrysler og Imperial. Cadillac opnåede at få deres navn gjort synonymt med yderste luksus og høj kvalitet, og deres slogan var endda ”The Standard of the World”.
”De Ville” var en udstyrsvariant over standardmodellen med fokus på komfort og luksus. 1956 var første år for Sedan de Ville modellen, som samtidig var Cadillacs første 4-dørs stolpeløse model (hardtop).
Der blev ialt produceret 41.732 stk. Sedan de Ville i 1956.
1956 var også det første år hvor Cadillacs officielt kunne fås i ”lyserød”. Den officielle betegnelse for farven var ”Mountain Laurel”, og det er netop denne farve denne bil har. Rygtet går på, at det var Elvis’ mors yndlingsfarve, og at han specialbestilte en 1955 Cadillac med denne farve. Det fik Cadillac til at tilbyde denne farve som en option fra og med 1956 modellen.
Denne specifikke bil blev oprindeligt solgt i Californien og har bl.a. kørt i San Francisco og Napa Valley. Importeret til Danmark i 2006 fra Santa Monica, Californien.
”De Ville” var en udstyrsvariant over standardmodellen med fokus på komfort og luksus. 1956 var første år for Sedan de Ville modellen, som samtidig var Cadillacs første 4-dørs stolpeløse model (hardtop).
Der blev ialt produceret 41.732 stk. Sedan de Ville i 1956.
1956 var også det første år hvor Cadillacs officielt kunne fås i ”lyserød”. Den officielle betegnelse for farven var ”Mountain Laurel”, og det er netop denne farve denne bil har. Rygtet går på, at det var Elvis’ mors yndlingsfarve, og at han specialbestilte en 1955 Cadillac med denne farve. Det fik Cadillac til at tilbyde denne farve som en option fra og med 1956 modellen.
Denne specifikke bil blev oprindeligt solgt i Californien og har bl.a. kørt i San Francisco og Napa Valley. Importeret til Danmark i 2006 fra Santa Monica, Californien.
Vil du se flere Cadillac Series 62 Sedan de Ville "Lucille" til salg? Andre Cadillac eller bare andre brugte biler?

Cadillac Series 62 Sedan de Ville "Lucille"
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 5
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.283
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 401
jul 2011
Følger: 45 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 24
jul 2011
Følger: 45 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 24
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 48
maj 2010
Følger: 16 Følgere: 306 Biler: 23 Emner: 335 Svar: 782
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 1.116
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
okt 2009
Følger: 41 Følgere: 36 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 13
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 13
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 79 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 543
Afvist
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 3
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 59 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 171
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 401
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 59 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 171
ved dog ikke hvor mange hk min er lavet med... det er en 8.2 literes..
nogen siger 400hk andre snakker 275hk
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 7 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 231
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 401
Den har servo ja, kan køres med en lille finger
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 401
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 401
Carsten - Der har nok været mange af dem dengang
aug 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Meget sjovt at tænke på at den har kørt rundt i mit nabolag, det så noget anderledes ud dengang, det var før IT skabte det enorme boom
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 59 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 171
min daddy solgte en 74 cab til jylland i 2001 ca desværre har jeg ikke set den siden
men dem fra ca 1978 og frem til nyere tid er ikke så heldige...
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 59 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 171
den burde have ny lakering og så havde jeg drøm om luftundervogn
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 401
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 59 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 171
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 401
nov 2012
Følger: 243 Følgere: 135 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 15
apr 2009
Følger: 9 Følgere: 5 Biler: 6 Emner: 12 Svar: 703
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 15 Svar: 180
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527