{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Citroën GS 1220 Club 1974

16.320 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Mårdæn D
Mand | 42 år | Oprettet: 23. maj 2003


Citroën GS 1220 Club

Årgang:
1974
Motor:
1222 ccm

Firecylindret luftkølet boxermotor
Kører så silkeblødt så man kniber sig i armen. Trækker fra 20 km/t i 3. gear, en perle af en motor, undtagen når den skal repareres...
Hestekræfter
59,6

Fælge
15 tommer pladefælge. Skiver på alle fire hjul.
Dæk
145/15 Michelin XZX. Sjælden størrelse der vist bare sidder på GS/A og Panhard....
Undervogn
Hydropneumatik fra de rigtige årgange - dvs. dengang det var blødt. Man føler sig som princessen på ærten.
Bilstereo
Nej. Det var ekstraudstyr
Styling
Nej - selvfølgelig ikke. Farven er AC 639, Bleu Lagune) og det blå går igen i interiøret- tak til første ejer for ikke at vælge brunt tema....

Designeren Ophron gjorde med GS op med 60ernes og 70ernes overflødighedshorn af chrom og tingeltangel.
Interiør
Originalt i blåt 70'ertema. Meget sart stofbetræk.
Ekstra tilbehør
El-bagrude som fabriksmonteret ekstraudstyr.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
70ernes mest epokegørende køretøj, der fejede konkurrenterne af banen i gruppetests i 70erne. Nok den mest fremsynede "hverdagsbil" der blev lanceret i 70erne, her er ikke taget nogen lette veje - bilen er konstrueret for at skabe køreglæde. Den kan ikke sammenlignes med andre biler fra 70erne, måske fra i dag, men alle dens efterfølgere kan ikke hamle op med køredynamikken fra en GS.


Efterår 05: Ny udstødning, 2 hydraulikrør skiftet + div.
Feb. 06: Indkaldt til syn. Pladerne deponeret hos forsikringen
Maj-august 06: Pladearbejde (4 inderskærme, nye bagskærme og lidt bund)
Juni 06: Bagbro skiftet + de fleste hydraulikrør
Okt. 06: Synet og pladerne tilbage
Dec 06: Årets sidste køretur til Citronisternes julebanko, har nu kørt 500 km i bilen.
Vinter 06/07 - 4 nye døre, og så skal den males!
Feb07: Til maler - får den retur til påske!
Apr07: Så er den retur, er i gang med at kaste tingene rigtigt på igen!
Juni07: Motor "!pakket om", femtrins gearkasse udskiftet med original firetrins.
Vinter08: Lygtekasse+varmekasser sandblæstog malet. Fælge sandblæst, metaliseret og malet i den oprindelige Citroën-farve AC 140. Originale Michelindæk og nye forlygter monteret.

Den har kun kørt 84 kkm, så den skal lige køres til....



Sagt om GS

"Midt i en strøm af automobiltekniske tilbageskridt kommer Citroën med et lyspunkt i form af en virkelig avanceret mellemklassebil. (Mogens H. Damkier, Scandinavisk Motorjournal, 1970)

"Mesterværk fra Citroën... Hvis ikke Citroën GS bliver årets mest bemærkelsesværdige bilkonstruktion, så skal der ske noget af et under!" (Bilen og båden, oktober 1970)

"Citroën GS er et stykke originalt og forfinet bilteknik, der i funktion rangerer på millionærbilniveauet. Den er en ener simpelthen. Vi forstår de kolleger, der i fuldt alvor drøfter, om der overhovede findes nogen bedre bil." (Gruppetest i Bilen & Båden, september 1972)

"Fra et teknisk synspunkt må GS-modellen rangere blandt årets mest interessante nyheder. Specielt er hjulophængning og affjedring helt i særklasse, og køreegenskaber og kørselskomfort fås ikke meget bedre - uanset prisklassen" (Bilrevyen 1971)

Motor gruppetest 1970
"Én af gruppens biler, Citroën GS, skiller sig klart ud fra de andre ved at være anderledes. Man forstår så vel, at en gruppe europæiske motorjournalister har valgt den til "Årets bil".

"Verdens bedste bil er blevet endnu bedre - test af GS 1220" (Bilen og Båden 1973)

Desværre var rustbeskyttelse ikke noget franskmændende overvurderede i 70erne (selvom de tog de første skridt med hulrumsbehandling), så der er meget få originale danske tilbage.
Pr 9. marts 2008 var der indregistreret 7 GS i Danmark


Hvis du alligevel ikke har forstand på biler, så blad videre og kig på en Golf, Corolla, Escort etc......

Vil du se flere Citroën GS 1220 Club til salg? Andre Citroën eller bare andre brugte biler?


Kommentér på:
Citroën GS 1220 Club
  •   22. jul 2014 Feeeeed Citroën....
    Lækkert at se, at nogen holder de gamle Citroën´er kørende.


  •   29. apr 2012 Østbirk
    Hej Robert,

    nej, det er ikke planen at komme til Citræf - er netop hjemvendt i dag fra Jylland, det varer nok lidt inden den skal derover igen...


  •   26. apr 2012 En gennemført Citroen GS !!
    Helt igennem en èner.., - godt arbejde !!
    Er bilen i Østbirk til træf 2012 ?


  •   14. okt 2010 fin bil
    Fedt den er holdt original.
    Høj på vej til den
    Mvh
    Mr T


  •   17. jan 2009 ...
    du har da også en fin bil.
    ja denm skal bare laves op som ny.


  •   26. nov 2008 Ekstra høj
    Halløjsa....en GS'er...
    Og hvor har du krejlet den henne?


  •   20. okt 2008 Hov hov
    Morten, der er ikke altid noget galt med en golf Jeg må indrømme efter 3 stk renault 19 16V måtte jeg ty til korset og købe en golf... De kører desværre godt og går sjældent i stykker... Renaulterne kørte godt, men gik for ofte i stykker... Den er blevet fin den lille GS'er. Hvornår skal motoren have en overhaling ;o) den har jo kørt over 90.000 km nu hihi!


  • Malik L
    Malik L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Biler: 2 Svar: 60
      8. sep 2008 Plader
    Nej, den har stadig det originale registreringsnummer. Det har Ryan Hansen nemlig personligt indskrevet i bilens servicehæfte ved leveringen, sammen med nøglenummer, stelnummer og produktionsnummer...


  • Malik L
    Malik L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Biler: 2 Svar: 60
      8. sep 2008 Kalundborg
    Ja, den har kørt i Kalundborg. Den blev langet over disken hos Citroenforhandler Ryan Hansen i Kalundborg den 23/5-1985. Bilen har kørt 173.000. Og bilens ejer 1987-2008 boede også i kalundborg.


  • Kurt K
    Kurt K Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 2 Biler: 1 Svar: 1
      31. aug 2008 Tak for komp.
    nej det rigtig ,der er ikke mange tilbage på sorte pl.


  •   27. aug 2008 Bule
    Nej, du ser heldigvis ikke rigtigt! Jeg kan dog godt se hvad du mener, tror der står en eller anden..


  •   31. jul 2008 Simca
    Hvad skete der med Simcaen i 2005?


  • Bo D
    Bo D Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Biler: 3 Svar: 1
      25. maj 2008 Bedre ...
    Hovsa .... bemærkede da pludseligt, at du havde fået sat fælgene istand også .- langt om længe ! ... har ændret min stemme til EkstraHøj .... nu er den jo nærmest perfekt. :o)

    Mvh Bo .... også set på citronik.dk


  •   23. maj 2008 Hej Mårdæn
    Kan du huske mig? Jeg har stadig nogle billeder af din fine Simca, vil du have dem, så send mig din mail.

    mvh
    JD


  •   26. apr 2008 ..
    Tænkte på om du ikke kunne uploade et videoklip med dit speedometer i aktion?


    det ser specielt ud


  •   22. apr 2008 spottet c2 i baggrunden! det giver en høj stemme!
    yes sir


  •   19. apr 2008 Fine fælge.
    Man må da sige bilen har fået et løft med de nylakerede fælge.
    Glæder mig meget til at se bilen igen, nu den er udseende-mæssigt perfekt.!

    Det er sjovt med de fælge. Grimme fælge kan ødelægge den pæneste bil, hvorimod flotte fælge kan løfte en kosmetisk grim bil. Min den hvide er et godt eksempel på det sidste.!


  •   7. apr 2008 fin
    hey mårdæn..

    den er fandme fin...

    mvh
    autolakeren


  •   6. apr 2008 Meeen....
    Så har du jo nok også hævet overliggeren lidt, siden Simcaén - IKKE?!


  •   5. apr 2008 Noget at komme efter...
    Man bliver vel aldrig helt færdig? Nu ligner det noget, så skal den bare til at køre ordentligt Til Simcaen kostede det i alt 1350 at få malet fælge inkl. 4 nye Michelindæk - det kostede ca 10.000 for 5 ruller med den her, så det er derfor det måtte vente lidt


  •   5. apr 2008 Altså!
    Iflg ejeren, så mangler der MEEGET!

    Men det er småting, hvis du spørger mig - Oog jeg blev også våd på Helsingør havn i går aftes

    Bilen er bare rigtig flot.


  •   5. apr 2008 Øj, hvor det pyntede!
    Med de nymalede fælge

    Vil det sige der slet ikke er noget at komme efter længere, så?


  •   5. apr 2008 ..
    ja selv tak det var rigtigt hyggeligt..



  •   4. apr 2008 Sælv tak
    Super fedt af møde dig, og se din fandens flotte citroën IRL

    Håber at det ikke er sidste gang !

    Jan


  •   23. mar 2008 Golf 1
    Jeps den er svensker, den kommer fra nord sverige.
    Fortryder helt jeg har solgt den, den var virkelig unik.


  •   21. mar 2008 ey
    tjekkede lige op på det med årgangen på bilen, da jeg selv havde sat den til en 94'er, men hvor du så fortalte de først kom frem i 96. Men efter hvad jeg kan se i papirne på den, så er den fra november 95. Men okay, er self. også tæt på 96


  •   15. mar 2008 virkelig
    en flot gl svend du har der=)
    det er sjællendt at jeg bruger mere end 2min. på at læse tekst og kigge billeder, men her sad jeg da lige lidt fast hehe

    hvis min stemmefunktion havde været aktiveret, ville den få en xhøj


  •   24. feb 2008 Hehe
    sandt nok .. der er ikke meget komfort i sådan en i forhold til min gamle Volvo 740 fra samme årgang.

    1984:
    Fiat 127: 66,400 DKK.
    Volvo 740 Aut.: 302,100 DKK


  •   8. feb 2008
    Så har den nok været fra 86, Kan bare huske det var en BX 19 sport og den var satans vild, !


  •   4. feb 2008 X-høj
    er hermed afgivet. Kom lige forbi dit automobil. Og der blev jeg hængende et godt stykke tid. Jeg har engang været med til at skille det meste af fronten ad på en beige udgave. Der var hul på udstødningens forrør. Den havde de sgu regnet godt ud dernede i Frankrig. Kig evt. forbi mine gamle volvoer.


  •   4. feb 2008 ps
    Og super flot arbejde.


  •   4. feb 2008 Fed
    Karakter er givet. Køre selv en lidt ældre bx som vinterbil men din er jo virkelig cool


  •   4. feb 2008
    Du ved noget om Citroën,

    En BX 19 SPORT fra 89havde den karbu??


  •   4. feb 2008
    Jow tak,

    er også MEGET stolt,


  •   3. feb 2008 Ha ha...
    Det vides jo ikke. De pæne fælge var ødelagte indeni (så de ville ikke kunne holde luft), de grimme fælge var meget angrebne udenpå. Enden blev jo, at de grimme bliver sandblæst - nu må vi se hvordan de bliver, han mente godt de kunne reddes. Nyt sædeskum og andet lækkert er også på vej....


  •   2. feb 2008 Ja, du har ret, Micky...
    ... har han ikke været så stille de sidste par dage, ham Morten?


  •   2. feb 2008 Fælge
    Tror du der er noget metal tilbage at hænge malingen på ,når de kommer tilbage fra sandblæsning


  •   28. jan 2008 Velkommen blandt de anonyme dagligdagsslæbere.
    Ja, du har ret Morten: Nu hvor du får fixet fælgene er der egentlig ikke rigtig noget specielt ved bilen længere. Sælg den dog, og køb en Corolla, det bliver du gladere for i længden

    Og hvad er det det Østbirk Træf for noget? Er der billeder/links fra 2007?

    Rogers havde også en Alfasud stationcar... Så deet...


  •   28. jan 2008 De evindelige fælge....
    utroligt de får så meget opmærksomhed

    Jeg har dd. indleveret dem til sandblæsning og metallisering og en ordre på nye Mikkelsindæk er snart på vej!


  •   27. jan 2008 Flot arbejde..........
    Godt Morten.., - glæder mig til at skal se den i Østbirk til sommertræf 2008 ???
    Skal du ikke lige have dine fælge til at spille "samme tone" som automobilet !


  •   1. jan 2008 Vedr. Rogers Søgaard
    Rogers havde selv 2 eller 3 GS i halvfjerdserne


  •   24. dec 2007 Forresten...
    Hvornår kommer de der 17" OZ superleggera fælge på..??


  •   23. dec 2007 Hehe
    Griner vogn man bliver i godt humør af at se sådan en sjov gammel svend høj til den...


  •   22. dec 2007 Sjælden Franskmand
    Flot GS, min far havde engang en sprit ny GS pallas i sølvgrå, den havde også monteret gasanlæg. kørte som en drøm..........en høj fra mig.


  •   22. dec 2007 Wow
    Hold da op en fed bil mand! Selvom fransk aldrig har været min side, så er den da for sej!

    Oh yeah, en 240 er ikke til at slide op, de ska køres i havne hvis de skal uddø - og det er der jo ingen der gider


  •   9. dec 2007 .
    Det instrumentbord er bare meget flottere end i de nyere GSA, total tidsløs design.

    Flot bil.

    Kan huske familiens gamle GSA med dejlig olielugt i kabinen hvis der var varm blæser på. Den gamle gad ikke bøvle med at få lækagen repareret da den ik var sådan ligetil.


  •   22. nov 2007 Hmm..
    C15 E.. Vogt dig for efterligninger..!!


  •   22. nov 2007 Att: Xander
    - du har vist for meget tid.

    Køb en Pø cho C15 - så du kan få lidt at rive i.....


  •   21. nov 2007 LUFTKØLET..???
    Hvad er dog det for en farisær...??? Luftkølet boxer med hydraulik:? Hvad bliver det næste.? At den kan køre på 3 hjul.?? LOL.

    Nej så hellere en GÅLF..!


  •   20. nov 2007 svar
    Jo mange tak, ja det er lige som du beskriver det, og det er jo ikke hver dag man dumper ind på en hugger hvor en del af bilerne har stået de sidste 15-20 år!!!!!

    Jo Tjørring har jeg hørt lidt om, men den ser noget systematiseret ud, specielt når man kigger på dem fra luften, enten fra kortal.dk eller findvej.dk

    Jeg har også fundet en, som ligger uden for Frederikshavn, det er en ældre gårdejer som har omdannet hele hans gård til autoophug, desværre er pladsen lukket land, men at dømme fra de ting man kan se fra indgangen gemmer der sig meget guld derinde, alene når der står en bobbel fra start 60´eren til ophug i indkørslen og derind af står Golf 1´ere og de andre biler man kan se er enten røde af rust eller g(l)emt i naturen!


  •   19. nov 2007 Dalager Autoophug
    Ok, jamen tror jeg skal lægge vejen forbi til sommer. For kan godt lide at gå rundt på en plads hvor der stadig er atmosfære som for en 15-20 år siden!

    Jo jeg kender godt Dupount´s Autoophug, de 2 Rekord´er er væk, men den ene står nu ved en kammi.
    Men ja jeg skal snart op hos ham og se om jeg kan finde nogle lister fra dørene.


  •   18. nov 2007 Skjern - Dalager autoophug
    Hej

    Læste lige et sted at du kender til Dalager autoophug, ved du om der står 60-70´er biler henstillet hos dem? Altså på pladsen til pluk?


  •   7. nov 2007 snotklat
    Ja ja, så længe det er nr. 2 bil efter BXeren:-)


  •   29. sep 2007 ..
    Okai.. de har vist for meget fritid de svanskere hehe..


  •   29. sep 2007 ..
    sjælden bil du har.. Det er ikke mange ældre citroener man ser køre rundt mere.. Hvilken bil er den lillae på dit andet sidste billed??


  •   29. sep 2007 ang opvejning
    jeg fik et stykke papir af den lokale forhandler, hvor på der stod en masse med forskellige vægte. og i en af rækkerne stod der fabriks garenteret trailervægt 1300kg men i en anden stod der at den ved syn kunne vejes op til max 1075 på krogen.


  •   26. sep 2007 I øvrigt...
    Så kan jeg simpelthen ikke forstå, at jeg ikke har set din GS før?!? Jeg har da nærmest trawlet BG igennem efter årgang... Eller, det vil sige, OP TIL en hvis årgang... Nyere biler har altså ikke så meget sjæl.
    Den er superflot, vild med instrumenterne. 'Suden har også nogle streger i speedometeret, der skal indikere hvilket gear man skal være i, det er nemlig den skrabede model uden omdrejningstæller!

    Men på en "quirky details" kamp vinder din. Overlegent


  •   26. sep 2007 Hehe, fed GS'er
    Endnu en sej bette 70er bil... Men du har altså ikke ret i, at den ikke kan sammenlignes med andre 70er-biler, for det kan den i hvert fald... Min er også en boxer (dog vandkølet), med 4 skivebremser og forrygende køreegenskaber. Faktisk er der en GS vs. 'Sud test i et Classic Cars magasin jeg har derhjemme, de er også vilde med begge biler. Skulle jeg vælge en anden "golf-klasse" (yuk) bil fra det årti, blev det i hvert fald en GS.

    I øvrigt, så bør du ikke kalde min for "slidt" for DET er den dælme ikke... Har lige været til træf i den, klart en af de flotteste der. Det hjælper at der kun har været en ejer (der har plejet den som et lille barn) gennem 32 år...

    F.eks. er din blevet renoveret langt mere end min


  •   16. sep 2007
    Lækker vogn

    Høj fra mig


  • Bo D
    Bo D Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Biler: 3 Svar: 1
      5. sep 2007 Flot
    Flot vogn du der har fået skruet sammen. men fælgene, hvorfor har du "snydt" med dem. Får du dem malet op, konverterer jeg til "Ekstra Høj" på stedet.
    Og sikken et arbejde det må have været, for faktisk tror jeg at denne og så Simca, som du jo også kender, er ubetinget verdensmestre i rustdannelser.
    Renoverede engang en 1100 og senere en Solara SX ... og SX'eren var sandelig, trods kun 10 år gammel, mere råden end godt var.
    Og selv om man, når man skruer i disse Simca'er godt kunne ønske sig et ekstra led midt på underarmen, har jeg en god mistanke om, et enkelt ekstraled ikke er nok på GS'er - der skal mindst en komplet arm mere i spil. hehe

    Mvh Bo


  •   1. sep 2007 fransk fræk og forførende!!
    sådan er de citroenér, bare dejlige og specielt de gamle. fin vogn du har.

    Jesper


  •   3. aug 2007 Nåe Mården
    Hvornår skal du have de fælge malet?

    Skal jeg tage en bøtte T-Hansen fælgmaling med på Roskilde Havn?


  •   24. jul 2007 ...
    Selv tak for kommetaren God vind....


  •   12. jul 2007 hejsa
    høj herfra... virkelig magen til den mine forældre havde en gang... nostalgi...


  •   6. jul 2007 hej
    Skøn GS og nærmest endnu flottere 1100
    Har hørt om en der røg ned fra liften, var det den?


  •   3. jul 2007 ...
    Tak for kommentaren, det var da super pænt af dig. Du kan tro jeg passer på den og jeg lover at jeg holder den så original som muligt, på nær lige et sæt alufælge sandsynligvis...

    Det er sørme også en fin ældre dame du selv har Den er virkelig flot, den bringer minder frem. Min klasse kammerats mor havde en, den kørte sgu faktisk drøn godt, dog vil jeg sige at det kan godt være den kan køre på 3 hjul, den kan også køre på 2 og så vælte om på taget, hi hi. Det prøvede vi ihvertfald på Christianshavn, da hans mor dengang, måtte undvige en fuld grønlænder, det resulterede i bilen skred i svinget, men så ramte den desværre en kansten og væltede rundt. Heldigvis slap vi med forskrækkelsen Men den dag i dag, når jeg ser en, så tænker jeg på den bil...

    Hvor er det trist, at se den afsindig flotte Simca, er blevet smadret på et værksted, trist trist. De kører også godt ellers, især når man sidder i de der kæmåe sofa sæder, som nogen af dem havde og den kan godt nok tage nogle omdrejninger, sådan en Simca...

    Pas godt på dig selv og din fine bil...

    Mvh. Søren


  •   16. jun 2007 Tak for velkomsten
    Har sQ aldrig set sådan en Citroen før.. Den er satme spitze..!


  •   16. jun 2007 ...
    Jeg har faktisk for kort tid siden mailet lidt med Steen, han siger den var hovedpræmie i en konkurrence fra et lakridsfirma engang, og at den så vidt han ved ikke eksisterer mere. Men hvem ved, nogen kan måske have den stående et sted og bare ikke vil dele den med nogen?...mystikken breder sig...


  •   16. jun 2007 Brdr. Bisp Volvo
    Hvilke oplysninger har du om den; jeg har også hørt den ikke findes mere...kender du den der ejer den?


  •   16. jun 2007 ....
    Det er lige en bil som din, min Avenger gerne vil udfordres mod, de har måske mødt hinanden på en vej engang i 70'erne?

    Mht. speedometeret, håndtag m.v. er jeg ikke overrasket; at kalde den en Chrysler er jo bare et ud af mange navne.
    Sjovt nok er speedometeret i den "gode" her af fabrikat Jaeger, mens det meget rustne eksemplar i fotoalbummet er fra Veglia-Borletti...der er nu meget sjov i de 70'er biler.






  •   9. maj 2007 att: Trillo
    He he.

    Det er nu til et garagetræf. Jeg ejer desværre kun den ene....


  •   6. maj 2007 ..
    Kæft du har en del af de der gamle citroen'er stående

    Det ville være en stor skam hvis de ikke blev sat i stand en dag


  •   18. apr 2007 Hvis du alligevel ikke har forstand på biler, så b
    ...Det er nemlig lige det de kan!

    Tak for kommentaren, og hvor er det dejligt at se en GS i live...
    Jeg tænker tilbage på min barndom, min dansklærer i 3. klasse havde en rød GS hatch...jeg kan stadig høre motoren for mine ører, selv om bilen nok forlængst er kørt til de evige motorveje...*snøft*

    Jeg vil herfra ønske dig god fornøjelse med din fine Citroën, det kan jo være vi ses i sommeren (der jo som bekendt er dén årstid hvor young- og oldtimerne regerer gaderne!)

    Dyt båt


  •   7. apr 2007 Fantastisk!
    Sikke en perle og total citroen! En sjælden eksemplar og så endda i de rigtige farver! Sikke et held for dig at du fandt en med blåt interiør
    Er helt vild med instrumenteringen, minder mig om dens efterfølger, den første BX i min barndom, total 80´er!
    Synes det er fantastisk at du holder denne perle kørende og arbejder for at gør den så flot igen. Alt i alt et velfortjent Ekstra Høj!


    PS:Helt sikkert 70ernes mest epokegørende køretøj


  •   30. mar 2007 Flot
    Meget flot GS har selv en til at stå jeg regner med at skulle have sat istand det er dog en GSA istedet for. Men der finders ikke en mere vel kørende bil i den størelse end en GS


  •   4. mar 2007 Hej
    Speciel bil - på den ´gode måde


  •   23. feb 2007 Tak
    Hehe mange tak.. Jeg blir først 18 i næste måned, og har lige købt den.. Så den er 100 % standard (: Den er ikke så tosset, selvom den er standard..


  •   23. feb 2007 Du har ret Morten
    Jeg har heller ikke forstået endnu at jeg ikke kører citroen i øjeblikket, kæft jeg savner BXeren:-(


  •   7. feb 2007 Halløjsa......
    .....Så bliver der svejst m.m. i den fine Citroën.

    Du sørger liiige for en opdateret billedserie efterhånden som det skrider fremad.. jeg vil jo gerne følge lidt med, ikk´

    FIAT4EVER
    Jan T.


  •   30. jan 2007 Hey
    Tak for din kommentar....og synd at din Simca 1100 GLS er smadret, for dem er der ikke mange af....men det er der jo heller ikke af min model af Talbot Samba.....men høj herfra


  •   25. jan 2007 hei
    ja det tror jeg den ska. hvis jeg ka finde farvekoden


  •   15. jan 2007 ..
    fin Citroën kig forbi min?


  •   15. dec 2006 Hej Morten
    Jaja, men den er jo heller ikke så høj, så den er nok for nem at overse

    Jeg brugte for meget tid til at kigge rundt på biler og samtidig syntes jeg det gik lidt for meget op i bedømmelser, hade-bedømmelser og venne-bedømmelser. Så jeg fjernede bil og profil, men nu prøver jeg altså igen.

    Jeg glæder mig i øvrigt til at se din GS i virkeligheden. Billederne taler jo det tydelige sprog om en omfattende og nødvendig renovering, men hvordan ser det egentlig ud p.t.? Er der en tidsplan, eller mangelliste du kan informere om?


  •   8. dec 2006 Hej Morten
    Tak for din stemme jeg ser også frem til at vise dig bilen på mandag i klubben. Men hvad er nu det med din GS har du malet den rød ? det klær den altså ikke


  •   3. nov 2006 Hejsa !!
    Jahhh vi lagde lige mærke til det da jeg så din plade !!
    Vi har desværre ikke reg atesten på den endnu !! Men glæder mig da lidt til at se hva der er sket !!


  •   3. nov 2006 Har lige ..............
    Tjekket og den har sgu ikke været omregistreret !!!
    Den står til 1971 OVER ALT !!


  •   3. nov 2006 Hmmmm ..........
    i 74????
    Hvor har du det fra ?????
    Det har altid været en mand fra Otterup der har haft den !!!


  •   11. okt 2006 Har du fundet ud af noget med den 44mm top?
    For jeg har måske en liggende når jeg lige får tænkt mig om


  •   26. sep 2006 Jeg er jo flyttet her ud
    Så holbæk ligger kun 26 km herfra
    Kom til at tænke på man kan få en omformer fra 1" til 1/2" og i 1" mener jeg ikke 44mm er særlig dyre. Du skal dog huske på at jo større toppen jo mere legering skal der på

    Det er jo sjældent vi ser en GS der hvor jeg arbejder (er hos citroen i jyderup) så jeg kan sgu ikke huske hvor stor den er men jeg ved hjullejerne på en Jumper er 44 mm også så der må sgu være flere steder de har dem. Kender du ikke en hos Fiat? De bruger dem jo også

    Angående 5erne så ER de sindsygt sjove at køre rundt i... Den ene holder dog i Vojens indtil lørdag hvor den skal hjem til sin far Den anden er igang med den samme tur som din GS


  •   26. sep 2006 Hejsa Morten
    16verne er skam her hjemme endnu sammen med 1(snart 2) renault 5 GT Turboer. Men blev voldsomt træt af at folk mente at en 16V er en normal renault og at renault bare generelt er skod. Så jeg gad ikke lige dele min enthusiasme med de tosser mere. Så må jeg "nøjes" med at vise dem frem på mit eget klubforum Hvordan har GSeren det?

    LMG - ligger blandt andet i Holbæk.


  •   13. aug 2006 Hmmm.
    Ja det er så ikke lige dens livret at komme på lift kan jeg forstå. Den er vel bange for højder, og bliver svimmel og ryger ned he he..
    Jeg glæder mig til at se din GS'er en dag. Syntes den er så fed og spechel :o)

    Martin.


  •   11. aug 2006 Hey.
    Hvad var det egentlig der skete med din Simca 1100 ??

    Martin.


  •   21. jun 2006 Hey.
    Ja det er efter hånden et stykke tid siden jeg har haft kikket på din profil. Og den er sku ikke blevet mindre spændende.
    Hvornår har du fået fat i den GS'er. Den er jo fantastisk.
    Og nej den er sku svær at sammenligne med andre fra samme årgang. Se nu bare min GS'er (samme årgang ca.). den er jo et oltidsfund i forhold til :o)
    Glæder mig til at se den færdig

    Martin.


  •   19. jun 2006 TAAAAAAAAAAAAAAAAK


  •   18. jun 2006 hæj
    stem lige min nye bil ind.. så kom den sku til DK.. *ss*


  •   18. jun 2006 Den er sku fin..........!!
    Den glæder jeg mig til at se, engang på træf.
    Rigtig mange charmerende detaljer og franske finurligheder.
    Det ser ud til at din omhyggelige restaurering ender i UG.
    Hvor langt er du pt. i projektet ?, - og kommer du til træf i Holbæk......


  •   16. jun 2006 ang rust i bil og syn
    Hvis rusten er et problem, kan jeg godt lave det for dig:-)
    Jeg bor i vordingborg


  •   2. maj 2006 lygter
    tågelygterne på en Rekord D. Berlina er standard. ikke efter monteret, de hører til modellen..


  •   1. maj 2006 opel er foretrukket..
    jeg er til det tyske mærke, har trods alt 3 nu, 2 fra '77 og så den "nye" fra 76.


  •   1. maj 2006 fin vogn
    tak for kommentaren, men firser?? det er en '76'er


  •   17. apr 2006 Flot flot flot
    Den er rigtig fin og med skøn patina


  •   17. apr 2006 Hej
    Får du lavet noget ved din Citroen?.


  •   2. apr 2006 okay*SS
    håber sku folk kan holde sine fingre væk menskal osse have gjortdetmed de billeder ville hurtigt sætte dem påså fik ikek gjort det hehe


  •   31. mar 2006 Hverdagsslider
    af ukurant mærke...... Så kan det jo ikke være Renault du mener. Men et Forum for disse prægtige biler findes der skam på f.eks. www.renaultklubben.dk hvor der i forummet kan stilles spørgsmål. Der er også Club Renault Danois.

    Der er skam muligheder for at skaffe reservedele uden om den aut. importør, og der er MANGE penge at spare. Volvo/Remault er ikke just kendt for deres konkurrencedygtige priser på sliddele, men syd for grænsen og hos et par parallelimportører er det meget bedre.


  •   12. feb 2006 Haha
    Ingen urinfarvede pærer til mig tak


  •   9. feb 2006 Re: Jante
    Det gjorde altså ret ondt at købe den, for et par af kronjuvelerne måtte altså økses

    Men til gengæld er den feeeeeed!!!!


  •   1. jan 2006 hey
    hvad snakker du om


  •   26. dec 2005 Tillykke
    med bilen - den er bare skøn. Den er fra før Citroen blev mainstream, og en perle der skal bevares - så den er jo kommet i rette hænder.
    Beholder du Simca'en, eller er det ny ejer der genopbygger den? Jeg er for mange år siden udlært hos Chrysler/Simca, og bliver jo helt våd i øjnene ved tanken om en smadret 1100. Det fleste af dem har jo lidt samme skæbne som GS'erne.


  •   26. dec 2005 Rust
    Ja de ruster jo de gamle biler.Jeg skal også have lavet lidt rust i min Anglia først i det nye år.Ikke fordi den skal synes nu (Først i 2009) Men jeg vil have det lavet inden det bliver sommer og den skal ud og luftes.


  •   25. dec 2005 Bare en fin vogn!
    Min far havde selv 3 stk, kan desværre kun huske den ene af dem.Alt for fed, især i koks grå som den sidste var!

    Havde fået ekstra ekstra høj hvis det var en Birotor, meeen du får en ekstra høj i stedet.


  •   24. dec 2005 HEJ
    Hvordan går det med din Citroen.Jeg havde jo en lille motor brand i min nyindkøbte Rekord C,så jeg har valgt at sælge den til en samler med mange penge og en masse biler i forvejen.Han fik lidt penge med fra forsikringen.God jul.


  •   6. dec 2005 RE: CX
    Jeg har en sølvmetal 25 TRD Turbo 2 på vej hjem, 1 ejer/202.000 km, aircon, fuldt udstyr undtagen soltag, rød læder, motor/kobling/trækaksler 40.000 km. Var det noget? pris, osv. hydrauliskemads@yahoo.dk


  •   5. dec 2005 Hej Morten
    Prøv at se de friske billeder af min gamle Fiat 1800.
    NU sker der snart noget, og med loder og trisser, og lidt held, så håber og satser jeg på at den skal have Gavnø græs under hjulene til næste år

    FIAT4EVER
    Jan T.


  •   3. dec 2005 hillman
    ja den er original med cab. den har kørt 28000 fra ny så den har bare stået i en garage. glæder mig meget med at blive færdig med den. og tak for det med youngtimer vil jeg helt klart gøre


  •   21. nov 2005 rust
    den er blevet boret i alle paneler og stolper for at blive rustbeskyttet og kunne forstå på ham jeg købte af at de har problemer med rust i stolperne


  •   18. nov 2005 blå bisse
    nå nu så jeg dine billeder.. min første bil var en simca 100 ti osse en sjælden model med 82 hk


  •   18. nov 2005 blå bisse
    hej.. dit profil billede, er det ikke en simca 1100 ??


  •   18. nov 2005 ..
    meget speciel bil, ikk just køn, men den har sku charme.. og den ser ud til at være utrolig velholdt.. høj herfra..


  •   17. nov 2005 Lækker
    Jeg har altid været facineret af den lille GS'er - synes den er utrolig fed og nyskabende - hvad den jo også var dengang.
    Desuden ser dit eksemplar ud til at være i utrolig god stand.


  •   16. nov 2005 Re.
    Hvilken bil skulle jeg så vælge, hvis jeg skulle begynde at køre oldschool. Har du noget rimeligt til sådan en ung gut i starten af 20'erne ?
    Den Simca der kom herind forleden, er nu ikke den værste, hvis man skulle forbarme sig over en fransk bil. Den kunne man sagtens bilde et par stykker ind, det var en Lotus....he he.
    Hvad er der i grunden sket med dit navn ? Er det svensk ? ;D


  •   16. nov 2005 He he he !!!!
    "Hvis du alligevel ikke har forstand på biler, så blad videre og kig på en Golf, Corolla, Escort etc......"

    Jaaaaaa, der er jo mange flotte Corolla'er herinde, så hvorfor spilde tiden med at kigge på en gammel Citron ?

    ;D


  •   8. nov 2005 hej
    jo det havde jeg planer om men nu må vi se. skal bare lige have fundet dele til den først. ellers en flot bil du har


  •   7. nov 2005 Hej Morten!
    Det må også være den du i sin tid så omkring Roskilde. TF har også set den. Håben den kommer til Løvfalds Cruise.... kunne godt tænke mig at se den.
    PS: Kommer du til Cruiset ?

    -Søren


  •   29. okt 2005 Hej Morten
    Jeg har pillet en masse tingeltangel af den siden jeg hentede den.Tågelygterne skal også af.Men jeg er ved at lappe lidt rust i bunden.Den var fyldt med klister mærker i hele bagruden,og der hang alværdens lort rundt i hele kabinen.Men jeg er tilfreds med den som arbejds bil..
    Henrik.


  •   19. okt 2005 farve
    den skal males om til foråret, har købt et skørtesæt i tyskland. Og den skal helt sikkert ikke se ud på samme måde. da jeg malede den sort var det for at få den rå, men synes det stadig det så for tamt ud, derfor striperne. Men har endnu ikke besluttet mig for hvordan den skal se ud.


  •   12. okt 2005 dansk Citroen forum
    Hej Morten!

    Hvis ikke Katja har spredt ordret, så er det kommet et helt ny dansk citroen forum, som dækker ALLE Citroen´er. Du kunne måske finde nogle svar der....
    http://www.citronik.dk/


  •   1. okt 2005 møjne
    hej Mårdæn?? hehe

    tak for sidst.

    jeg har et spørgsmål som du måske ku svare på, og det lyder som følgene.
    hvor elektronisk er EFI indsprøjtningen på DS/SM???
    sådan som jeg læser det, er det fuldt elektronisk, men ka det passe når vi skriver ca. 1970??

    MVH
    Jesper Skovbjerg


  •   23. sep 2005 Hej
    Min Anglia har stået på teknologisk institut i Taastrup i mange år.Ham der havde den den gang havde den fra 1983-2003.Så den kommer fra dit område.Jeg hentede den også der overe.Jamen så skal du jo til at svejse lidt i din vogn.Men sådan er det jo med en gammel bil.Man har jo altid noget man kan lave.Jeg har aldrig været int at eje en gammel Citroen da jeg mindes da min far havde et værksted og de var ret ny.Der var dengang tit noget galt med dem.Men din er jo sjov og spec med de sorte plader.meget behalig at køre i. Og så er det jo godt vi ikke brænder for det samme.Så ville det jo være ret kedelig.Jeg er jo også Opel mand,men faldt for den gamle Anglia.Hvor er Mads (Citroen) blevet af ?.Han var jo her inde hele tiden før.
    Henrik.


  •   23. sep 2005 Tillykke Morten
    Med den nye fine vogn.Og så med sorte plader.Hvordan er standen på den ?.Jeg var lige til syn med min Rekord i går.Så kan den snart sættes i vinter hi.

    Henrik.


  •   18. sep 2005 sandblæsning
    Du skriver bare hvis du skal have hjælp, kender flere steder samt sliberier som laver det.....

    A


  •   13. sep 2005 fælge
    aaahh de er jo fede nok.... må kunne lade sig at gøre at skaffe..... men hvis du evt. skulle falde over sådan nogle et sted, må du endelig skrive.... hvis du har lyst kan du jo bare oprette noget "venne-status" eller hvad det hedder.... så kan du finde mig igen


  •   12. sep 2005 fælge
    hejsa. tror aldrig jeg har set de stjernefælge til lada du snakker om..... har du et billede?


  •   9. sep 2005 ang. fælge.
    de passer på en Saxo. kan ikke huske målene


  • Johannes B
    Johannes B Tilmeldt:
    jan 2004

    Følger: 1 Svar: 2
      2. sep 2005 1100 vs GS
    Tillykke med den nye Citroën, Morten...
    Jeg håber da ikke, at du har glemt at Simca 1100 er meget federe ;-). Hvordan går det med import-projektet?

    mange hilsner
    Johannes

    PS! Hvordan kan en klovn som kører i noget så Polle-Fra-Snave-agtigt som en Nissan King cab kalde din GS´er for grim???
    Hører jeg ordsprog om sten, glashuse og tomme olietønder trænge sig på?


  •   30. aug 2005 Grimmeste bil
    Tja Lars P - du snakker vel som du har forstand


  •   30. aug 2005 Luftfugtighed
    Jeg tror ikke den tidligere ejer har været model... men hvor mon alt det vand kommer fra.. hmmmm?!


  •   30. aug 2005 Lav
    Du må meget undskylde den lave karakter..
    Men det er fordi det er den grimmeste bil jeg længe har set..
    Sorry


  •   23. aug 2005 Plymouth Horizon 1990????
    viste du iøvrigt, at Horizon´ten blev fremstillet helt frem til 1990 med 175HK i USA!???

    Se det er sådan én vi skal have hjem, men den sgu desværre alt for populær i USA. Amrikanerne vil have alt for meget for dem.


  •   23. aug 2005 Horizon
    Ja væk med den Pug og lad os hive en Horizon hjem !! ;O)
    Det ville fryde dit gamle "søm-kasse" hjerte ville det ;O)

    PS: Det ser sgu ud til, at du "tæver" mig i vores udfordring ;o(
    Any way ce la vie og GS´eren er fed.


  •   22. aug 2005 Ja
    ikke ;O) meeeen der er nu en bedre fjerdring end på 309´eren, som jo i øvrigt var tiltænks som afløser til Horizon´ten ????? Hvad gik der lige galt der. Horizon´ten både kørte bedre, havde mere comfort, så bedre ud og rustede meget bedre ;O)


  •   22. aug 2005 Mads!
    Ved du egentlig hvad der blev af CX Mads?


  •   21. aug 2005 Skjulhøj Auto
    ... det kunne jeg tænke mig :O)
    de jo nogle sjælne fugle efterhånden, men de kan lave den hvis du får brug for det...


  •   17. aug 2005 Tjek lige dette link..
    Hej igen Morten!

    Tjek lige dette link http://www.dataophug.dk/menuSprog/Index.asp?Lang=Dansk
    Du kunne være heldig her. Jeg fandt bl.a. et højre kofangerhjørne til din GS´er hos Johnnies Autodele

    Mvh.
    Søren


  •   17. aug 2005 PS Auto
    Hej Morten!

    Jeg tror ikke han har noget liggende mere. Han lukke ned på Amerikavej pga. byfornyelse. Desuden skylder han mig 15.000 kr for noget for udbetalt arbejde på CX´eren som han aldrig lavede. Han lukkede og skred med pengene, så nu er han sendt til incasso.... det d.... s... !!! og det efter at have fået lavet biler hos han i gennem 9 år! Det viser jo bare, at man ikke kan stole en skid på folk. Jeg har forhørt mig rundt omkring, men han har vist ikke åbnet værksted igen. Jeg bruger idag selv, Skjulhøj Auto i Vanløse, som jeg kan anbefale. Har du evt. talt med med Skovgaarden ? http://www.skovgaard-schmidt.dk/
    Det kan være, at han har nogle af de dele du mangler, liggende. Ellers tal med Peter, Retro Garage, det kan være han kan hjælpe med, at få noget hjem fra frankrig, da han tit henter CX´er hjem.


  •   16. aug 2005 Fedt Morten!
    Gud hvor er den fed Morten !!! Tilykke med den.
    Jeg kan se, at TF har spurgt om den er fra KBH. hvilket den jo er. Jeg har set den i KBH. hos min tidliger mekanikker PS Auto. Jeg syntes også jeg kunne kende den på den bule den har i forkofangeren. Guderne vide, at jeg er glad for at du nu ejer den, da den ellers var gået til, da den tidliger ejer efter sigende, skulle være en fattig studerende, der ikke havde råd til at holde den ordentlig. Jeg kan huske den første gang jeg så den på værkstedet. Der var den i rimelig god stand, men det gik desværre hurtigt den anden vej, så det er vist i sidst øjeblik, at du fik fat i den. Han skulle så vidt jeg husker, have arvet den efter sin mormor. Den køre iøvrigt rigtigt godt. Jeg har prøvet en kort tur i den engang og jeg syg for at eje den, men min bedre halvdel, sagde stop, da vi havde vores problem barn Maude ( CX 22 TRS) og ikke mente der skulle flere gamle Citroen´er ind på husstanden.

    Top karakter til dig og din fede GS´er for den rigtige farve og model.

    Mvh. Søren


  •   16. aug 2005 Smuk bil
    Virkelig flot bil - en rigtig klassiker. Mvh Andreas


  •   12. aug 2005 Misundelse, - det er en grim ting.......
    Men det er jeg fandme................!!

    Og renoveringen, - det SKAL gøres rigtigt.

    Rigtig god fornøjelse


  •   4. aug 2005 den må vist være
    en udfordring værd, hva'?


  •   3. aug 2005 TILLYKKE MED DEN MORTEN...
    Synd med Simca'en, men dejligt med en ÆGTE Citroën!
    Har du købt den i København? Jeg synes jeg har set den før!


  •   3. aug 2005 HALLLLOOO Morten!
    Hvad blev der af din frankrigstur, for at hente en anden Simca? !! Ellers fed slæde, du har fundet dig der -ÆÆÆLSKER simpelthen de der gamle 70ér flydere. (OOg 50ér OOOg 60ér)


  •   1. aug 2005 ikke og sige...
    En passende karater er smidt.


  •   28. jul 2005 19" Alezio
    Hvis du kan presse et par 19" på den, så får du dem kvit og frit....;)


  •   28. jul 2005 Velkommen til
    Syret instrumentbræt
    En total herlig bil.


  •   28. jul 2005 Hvad er nu det for noget ??
    Velkommen Morten. Gammel og speciel vogn du har fået dig - dem støder man ikke tit på. Håber du må få lige så meget glæde af den, som du fik af Simca'en.

    PS. Jeg har en hækspoiler plus et skørtesæt til præcis sådan en GS 1220 - er sikker på det vil komme til at se godt ud, hvis du monterer det på den......;D


  •   28. jul 2005 Rat
    Hva sker der lige for det rat der?! Det ser da godt nok weird ud Men speciel er den da!
    Gynger den lige så meget som en 2CV??? :))


  •   28. jul 2005 wow
    meget kan man sige om det men den er nok mere sjælden og sjov end køn - til gengæld har den bunker af charme og jeg kan tænke mig hvor godt man kører i den....de ku' noget dengang!

    Velkommen til et super flot projekt og jeg glæder mig til at se hvad du formår at gøre ved den.

    Mvh. Anders


  •   28. jul 2005 citroen altid velkommen
    god gammel citroen

    mvh martin


  •   28. jul 2005 Yeah
    0 afviserpoint

    Billederne snyder lidt, eller rettere, jeg har udeladt dem hvor man kan se rusten. Der skal laves en del pladearbejde, men det skulle være menneskeligt muligt at komme igennem..... Regn med, at de vinkler man ikke kan se på billederne, er lidt ormeædt... Men hvad, bilen er jo også 31 år gammel og der er vist kun svejset på bagskærme og paneler - endnu.


  •   28. jul 2005 Velkommen
    Fed håndbremse.


  •   28. jul 2005 .
    fin anderledes vogn , velkommen


  •   28. jul 2005 Haarj..
    Velkommen til :)~~

    Damn en lækker oldschool vogn.. ser meget velholdt ud, fine billeder og godt med info.. det ka vi lide.. velkommen..

    Kig forbi


  •   28. jul 2005 totalt fed rat

  •   28. jul 2005 kæft en nice oldschool ride. velkommen.

  •   28. jul 2005 Velkommen
    Rigtig god Information, og supergode billeder.


  •   28. jul 2005 Velkommen!
    Fine billeder og tekst.