{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Saab 9-3 Turbo X 2008

8.478 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Mathias Boesgaard
Mand | 32 år | Oprettet: 26. maj 2008


Saab 9-3 Turbo X

Årgang:
2008
Motor:
V6 - 2.792 cm3 24V med Twinscroll turbo
BSR luftfilter
Originalt luftfilter haves.
Hestekræfter
Effekt: 280 hk 5.500 o/min.
Moment:  400 Nm ved 2.150 o/min.
Topfart: 250 km/t
Fælge
Modellen er normalt med 18" fælge. Til denne er de dyre 19" x 8" dog tilvalgt. I Sverige handles de alene for 30.000 kr. Samtidig har den fine 17" alu-vinterfælge.
Dæk
Sommer:
Hankook Ventus Evo 245/40/19

Vinter:
Kumho 235/45/17
Undervogn
Std. undervogn med 4-hjulstræk.
Bilstereo
Orignalt anlæg med forstærker i bagagerum.
Styling
Original Turbo X, med alt hver der hører til. Særligt at bemærke er dog frontunderlæben, bag-diffusor, spoiler på bagklap og sideskørter.

Tonede bagruder.
Interiør
Flot læderkabine, som nærmest ser ud som ny.
Ekstra tilbehør
2-zonet klimaanlæg.
Xenon forlygter
Nedblændeligt bakspejl
Sædevarme
El-sæder med memory
Læderrat
Split bagsæder med ski-lem
Gearskifte i rat
Bluetooth
El-ruder
Automatgear
Regnsensor
Fartpilot
Varme i sæder
Køl i handskerum
Armlæn
Parkeringssensor
El-klapbare sidespejle

Styrker ved bilen
Den siger pænt godt..
Kører fantastisk.

Alt er overdimensioneret. Bremser foran er 345 mm og 292 mm i bag.
Svagheder ved bilen
Der er ikke meget plads i motorrummet.
Bemærkninger
"X" dækker over, at bagakslen er udstyret med et elektronisk spærredifferentiale (E-LSD), som regulerer kraften optimalt mellem baghjulene. I forvejen har firehjulstrækket regulerbart spær mellem for og bagakslen, og tilsammen virker systemet nærmest som et omvendt ESP-systemet, hvor differentialerne fordeler kraften, til det hjul, der har størst friktion, i stedet for at bremse kraften, til det hjul der har mindst friktion, som ESP-systemet gør.

Nypris ca. 840.000 kr.
Kun produceret 2000 stk. på verdensplan. Da den kom på markedet, var det den hurtigste serieproducerede Saab.

Har kørt 168.000 km. Har i år (2017) fået skiftet følgende dele, så alt bare spiller optimalt:

Gearkasseolie
Motorolie
Differentialeolie
2 x trækakselled bagerst
Termostat + termostathus
Kølervæske
Luftfilter
2 x Osram xenonpærer
3 x sprinklerdyser
Tændingsmodul
Originale måtter
Varta batteri
Bosch vinduesviskere
Nye indvendige dørgreb
Venstre f. dørstop
Nye låg til sprinkler, bremse - og kølervæske
Nye bremseskiver for og bag
Nye bremseklodser for og vag
Nymalede kalibre.

Følgende er indkøbt og medfølger til næste ejer:

Venstre f. styrestang
Venstre f. bærekugle
Venstre f. fjeder
Ny Turbo X frontunderlæbe

Samtidig er den blevet totalt klargjort både ude og inde, såvel som i motorrummet. Den står virkelig flot og tiltrækker meget opmærksomhed!

Vil du se flere Saab 9-3 Turbo X til salg? Andre Saab eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Saab 9-3 Turbo X
Annonce