{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Saab 900 i 1986

4.878 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Mads J
Mand | 45 år | Oprettet: 9. jul 2005


Saab 900 i

Årgang:
1986
Motor:
2,0 R4 på langs med forhjulstræk. Forgården pegende bagud. 5-trins manuel gear. Bosch K-Jetronic (mekanisk) indsprøjtning. Eftermonteret turbo/intercooler
Hestekræfter
118 Hk/167Nm
Fælge
Sommer: 16" kinøjser fælge
Vinter: Stålfælge 5,5X15" med originale heldækkende rustfri navkapsler
Dæk
Sommer: Kingstar K106 205/55-16
Vinter: Nokian WR 185/65-15 (H-mærket)
Undervogn
Gasdæmpere (Sachs Advantage)
Sænket ca.205mm (Originale SAAB Sport Fjedre)
Undervogn som en std. Aero fra samme årgang.
Bilstereo
Panasonic CQ-RDP383N. 4x50w med CD/MP3. Højttalere for: Blaupunkt coax. 4". Højttalere bag: 4x6" unavngivne coaxial.
MDS TYPHOON X8 DA10D, 200 WRMS 8" aktiv sub, under bagagerumsgulvet.
Styling
Hvide front og sideblink, Original Hækspoiler,turbo-frontspoiler, krom-kølergitter, Krom skærmkanter (Mercedes type), Bagrudevisir
Interiør
Standard veloursæder, Læderrat, loftbeklædning som ikke hænger i laser (endnu).
Ekstra tilbehør
Fjernbetjent Centrallås & fjernbetjent åbning af bagklap, med VW type klapnøgle, Hella FF50 fjernprojektører, Original centerkonsol.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Jeg købte bilen i 2002 hvor den havde stået stille i ca. 2 år hos en forhandler. Den så sørgelig ud ved forhandleren, den manglede 2 navkapsler, kølergitteret var pillet af og havde synlig rust i blandt andet den ene bagdør hvor der var helt hul i. Men den havde kun på det tidspunkt gået 155000 km og da det var en 900i havde den servo og 5-trins gearkasse som ellers ikke var standart i 1986. Alt i alt var det en frisk bil som dog krævede lidt rustarbejde. Den har nu kørt næsten 200000 og jeg skal til syn med den inden længe, men jeg regner med at den kan holde mange år endnu.

Jeg forsøger at holde bilen så standard som muligt, uden dog at være fanatisk. Jeg har nogle småprojekter i gang som jeg vil forsøge at komme med opdateringer om her på siden.
Følgende ting skal jeg have monteret når jeg får tid/råd:
- Turbo frontspoiler (har den liggende, men den skal males mm)
- JR sportsluftfilter
- Simons sportsudstødning
- 25mm sænkning og Bilstein dæmpere
- Saab (Cromadora) Super inca fælge (6X15") og lidt bredere dæk
- Lidt maling hist og her :)

11-08-2005: Bilen oprette på bilgalleri
08-02-2006: Rettelser tilføjet:
Monteret andre forhøjtalere, monteret turbofront, monteret JR-luftfilter. Projektet med super-inca fælgene er droppet, jeg vil have nogle 16" i stedet for. Helst OZ-Superturismo, men jeg må se om jeg får råd til foråret. Nye billeder følger, når der bliver vejr til det.
03-06-2006:
Jeg har nu været ved at sænke bilen lidt, da den var blevet hævet en del efter montering af Biltema-fjedre. Den er sænket ca. 35mm i fronten og i bagenden er der stadig Biltema fjedre der ca. er 30 mm højere end standard. Jeg regner med at sænke bagenden om et par dage.
Monteret 17" Tecnomagnesio Monaco med 215/45-17 Nokian NRVi dæk.
Bilen kommer muligvis snart til salg pga. nyt projekt.
21-08-2006:
Jeg har nu fået sænket bagenden også. Bilen har nu gået ca. 218.000 km. Bilen skal nok ikke sælges lige med det samme, da min projektbil ikke bliver færdig lige med det samme, derudover kan det være at den skal være min vinterbil.
22.10.2006:
Monteret Hella FF50 fjernprojektører da en af mine biltema lygter var smadret. Indscannet rullefeltresultat tilføjet.
22.12.2006:
Kilen 25mm sænkningssæt og Sachs Gasstøddæmpere monteret.

Vil du se flere Saab 900 i til salg? Andre Saab eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Saab 900 i
Annonce