{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BMW E34 530i/540I 1993

522 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Sebastian ///M
Mand | 25 år | Oprettet: 2. jul 2011


BMW E34 530i/540I

Årgang:
1993
Motor:
Nu: M60B40, 4.0 V8 32 ventiler

Std: M60B30, 3.0 V8 32 ventiler

Den er født med en manuel gearkasse, som er en af årsagerne til at jeg anskaffede mig bilen
Hestekræfter
Nu: 286 hk og 400 nm

Std: 218 hk og 290 nm
Fælge
Der sidder PT 18" style 124 fælge til sommerkørsel, og forventer ikke at køre vinterkørsel i bilen.
Dæk
Lidt balon Continental dæk, kører på 235/45/18 hele vejen rundt
Undervogn
Gevindundervogn, ved navn MaXpeedingrods, det bedste crap fra eBay.
Kører PT en 30/30 sænkning, og har ikke planer om at få den længere ned. Undervognen fungerer fint, og skiftede den kun da 3 af 4 fjedre var knækkede og den havde en masse unødvendige inputs hele tiden
Bilstereo
Meget dårlig
Styling
Går efter det lidt klassiske look, så intet "bad boy", øjenskygge eller lignende. Har bestilt en underlæbe til forkofanger, og så kommer der m5 sideskørter.

Den lille "spoiler" der er monteret på bagklappen, er bare fordi den så lidt kedelig ud uden, og så kan det også ske at der kommer en lille toning af ruder bag.

Den var noget slidt og falmet at se på i fronten, så nyrer er malet blank sorte, og afskærmning til lygterne er også malet sorte igen.
Interiør
Meget samme farve som bilen er ude. Den har en blå kabine i stof, og instrumenteringen følger også med. Det bliver der nok ikke gjort det store ved da det ser OK ud.
Ekstra tilbehør
Bilen er udstyret med el-justerbart soltag, el-ruder, 2 zonet klima anlæg, som virker, sædevarme i 2 niveauer, ABS, Airbags og en fed telefon på ledning.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Jeg har købt bilen i September 2018, og hentet den på Bornholm. Den er importeret fra Sverige, og har ikke kørt vildt meget de sidste par år.

Oktober 2018 købte jeg en m60b40 og hev den gamle 3.0 V8 ud, som hele tiden har været planen. Den gamle motor fejlede ikke noget, men var lidt bovlam i forhold til potentialet og momentet.

Da en m60b30 blot er en m60b40 med mindre indsugning, boring, knast og krumtap, var
"ombygningen" super nem.

Under motorskiftet, fik den selvfølgelig nye ventildækselspakninger, tændrør, pakdåse bag ved svinghjul, olie, filtrer, og ellers bare en god motor vask.

Udstødning er også lavet, så den har en god lyd. Dette er gjort med originale katalysator, men forlænget med Y-stykke i 2.5", og en Magnaflow bagpotte.

Bilen bruges som søndags/fritidsbil, og der bliver løbene lavet diverse på den.

Vil du se flere BMW E34 530i/540I til salg? Andre BMW eller bare andre brugte biler?


Kommentér på:
BMW E34 530i/540I