Oldsmobile Rocket Super 88 - 2 door [Tidl. bil] 1955
1.814 visninger
|
Oprettet:
Oldsmobile Rocket Super 88 - 2 door
Årgang:
1955
Motor:
324 cu in. (5,3 L)
V8 cylindre
202 hk.
450 NM
4 portet karburator
De 450 NM kan virkelig mærkes.. Den trækker formidabel, alder og størrelse taget i betragtning.
Gearkassen er en 4-speed Hydro-Matic Automatgearkasse.
Samme gearkasse som blev brugt i amerikanske kampvogne i sin tid, så den er utrolig robust. Skifter dog ikke så elegant som mange andre aut. gearkasser.
V8 cylindre
202 hk.
450 NM
4 portet karburator
De 450 NM kan virkelig mærkes.. Den trækker formidabel, alder og størrelse taget i betragtning.
Gearkassen er en 4-speed Hydro-Matic Automatgearkasse.
Samme gearkasse som blev brugt i amerikanske kampvogne i sin tid, så den er utrolig robust. Skifter dog ikke så elegant som mange andre aut. gearkasser.
Hestekræfter
202 hk.
450 NM
450 NM
Fælge
Originale 15" stålfælge
Originale ROCKET kromkapsler
Originale ROCKET kromkapsler
Dæk
Champiro GT/radial
225/75x15
4 cm. hvid dækside
225/75x15
4 cm. hvid dækside
Undervogn
Frisk og sund, og affjedret som en gammel amerikanerbil skal være.. Blød og behagelig.
Bilstereo
Ingen.
Motorlyden er "musik" nok i sig selv.
Ved lejligheder medbringer jeg min Marshall "retro" højtaler, og lader 50'er musikken fylde kabinen.
Motorlyden er "musik" nok i sig selv.
Ved lejligheder medbringer jeg min Marshall "retro" højtaler, og lader 50'er musikken fylde kabinen.
Styling
Abosult ingen !!
Interiør
Rød/hvid læder på alle sæder og dørbeklædning.
Dejlig bløde sofasæder.
Rødt gulvtæppe
Rødt lakeret instrumentpanel og rat.
kromdetaljer som kendetegner 50'ernes biler og stil.
Dejlig bløde sofasæder.
Rødt gulvtæppe
Rødt lakeret instrumentpanel og rat.
kromdetaljer som kendetegner 50'ernes biler og stil.
Ekstra tilbehør
Originalt ekstraudstyr:
Aut. gear
Baklys
Bremselys !!
Bakspejl
Tonede ruder
kromlister
Hjulkapsler
Tofarvet lak
Har fået speciallavet aftagelig træk til bilen, som faktisk må tage 1300 kg. på krogen.
Når trækket ikke er i brug, er hullet til trækkrogen istedet brugt til et retro "DK" skilt, som sidder på en speciallavet rustfri holder/plade.
Coca-Cola køleboks i retro look til de varme sommerture.
Aut. gear
Baklys
Bremselys !!
Bakspejl
Tonede ruder
kromlister
Hjulkapsler
Tofarvet lak
Har fået speciallavet aftagelig træk til bilen, som faktisk må tage 1300 kg. på krogen.
Når trækket ikke er i brug, er hullet til trækkrogen istedet brugt til et retro "DK" skilt, som sidder på en speciallavet rustfri holder/plade.
Coca-Cola køleboks i retro look til de varme sommerture.
Styrker ved bilen
Solid og pålidelig bil, som altid starter og kører perfekt.
Stærk ROCKET V8 motor, som går super godt og IKKE bruger hverken vand eller olie.
En bil med 64 år på bagen, som kører SÅ godt og behagelig lydløs, er simpelthen en fornøjelse.
En bil som giver mange thumbs up og positive bemærkninger hvor end man kommer.
Stærk ROCKET V8 motor, som går super godt og IKKE bruger hverken vand eller olie.
En bil med 64 år på bagen, som kører SÅ godt og behagelig lydløs, er simpelthen en fornøjelse.
En bil som giver mange thumbs up og positive bemærkninger hvor end man kommer.
Svagheder ved bilen
Små lak fejl hist og her, som jeg vil have udbedret til den kommende sæson.
Bemærkninger
Jeg har haft bilen i 3 sæsoner, og den har udelukkende bragt fornøjelse og glæde.
På trods af at der hverken er powersteering eller powerbrakes, er bilen utrolig nem at køre.
Den blev importeret til DK i 90'erne, og har siden gennemgået en større restaurering både udvendig og indvendig. Der er aldrig blevet svejset i bilen, og hele karossen har været afmonteret under restaureringen.
Jeg har den oprindelige håndskrevne slutseddel på bilen, fra da den blev købt 4. april 1955.
Prisen var 2628,78,- $ + aut. gear 178,35,- $ + ekstraudstyr for 119,75,- $
Totalprisen med udstyr var 3041,78,- $
Ejeren fik 631,91,- $ for sin 46' Oldsmobile i bytte, og slap dermed med 2500,- $ cash on delivery.
På instrumentpanelet sidder der et skilt med logo og betegnelsen "Rocket Circle" Det var et skilt man eksklusivt modtog når man købte sin 2. Oldsmobile, og der kunne man så påklistre det respektive nummer af ejede Oldsmobile's i rækken. En form for Oldsmobile fællesskab, som vi kender mærkeklubber idag også.
Den kører idag på sorte nummerplader som en oldtimer bør gøre.
På trods af at der hverken er powersteering eller powerbrakes, er bilen utrolig nem at køre.
Den blev importeret til DK i 90'erne, og har siden gennemgået en større restaurering både udvendig og indvendig. Der er aldrig blevet svejset i bilen, og hele karossen har været afmonteret under restaureringen.
Jeg har den oprindelige håndskrevne slutseddel på bilen, fra da den blev købt 4. april 1955.
Prisen var 2628,78,- $ + aut. gear 178,35,- $ + ekstraudstyr for 119,75,- $
Totalprisen med udstyr var 3041,78,- $
Ejeren fik 631,91,- $ for sin 46' Oldsmobile i bytte, og slap dermed med 2500,- $ cash on delivery.
På instrumentpanelet sidder der et skilt med logo og betegnelsen "Rocket Circle" Det var et skilt man eksklusivt modtog når man købte sin 2. Oldsmobile, og der kunne man så påklistre det respektive nummer af ejede Oldsmobile's i rækken. En form for Oldsmobile fællesskab, som vi kender mærkeklubber idag også.
Den kører idag på sorte nummerplader som en oldtimer bør gøre.
Vil du se flere Oldsmobile Rocket Super 88 - 2 door til salg? Andre Oldsmobile eller bare andre brugte biler?

Oldsmobile Rocket Super 88 - 2 door
aug 2007
Følger: 58 Følgere: 72 Biler: 7 Emner: 12 Svar: 6
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 41 Biler: 5 Emner: 28 Svar: 117
okt 2008
Følger: 36 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 13
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 81 Svar: 2.223
nov 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 47 Svar: 1.347
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 83
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.817
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 3 Svar: 163
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 2