{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Chevrolet Camaro Z28 1997

883 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

David .
Mand | 35 år | Oprettet: 29. maj 2008


Chevrolet Camaro Z28

Årgang:
1997
Motor:
- LT1 350 V8 Gen2 (5733 CCM)
- 90 graders støbejernsblok
- Aluminium topstykker
- Kompression: 10.4 til 1
- Bore/stroke: 101,6 x 93 mm
- Ventiler: 16 stk aluminium, pushrod, 1,5:1 rocker arms
- Aluminium indsugningmanifold med 48 mm spjældhus
- Sequential multi-port fuel injection
- Reverse flow kølesystem
- 6 trins T56 gearkasse
Hestekræfter
- Standard: 288 hk @ 5000 rpm (ca. 255 WHP)
- Standard: 441 Nm @ 2000 rpm (ca. 420 WNm)

- Nu: 338,63 WHP @ 5440 rpm
- Nu: 475,56 WNm @ 3920 rpm (har 350 Nm allerede ved 1500 rpm)
...og en helt jævn kurve på grafen

Bilen er tunet ind af mig selv.
Jets DST er brugt som software, og rullefelt venligst stillet til rådighed af HC Performance / German Autocare.
Alle ændringer beskrevet nederst

- Rev limit standard: 5700 rpm
- Nu: 6200 rpm
Fælge
- For BBS LM 18x9 ET38
- Bag BBS LM 18x10 ET30
Dæk
- For 235/40-18
- Bag 275/35-18
Undervogn
- Sænket 50 bag / 40 for
Bilstereo
- Headunit: Alpine CDE-9882Ri
- Forstærker: Alpine V12 MRV-F353
- Kondensator: Alfatec Power Hammer 1F/20V
- Subwoofer: 2 x Alpine Type R12
- Højtalere: Alpine (et eller andet jeg ikke kan huske)
Styling
- 2- zonet forrude
- BBS LM fælge
- Tonet bagrude
- 2 x 3,5" afgangsrør
- Diverse klistermærker i motorrum ;-)
Interiør
- 30th Anniversary lædersæder
- Glas targatag
Ekstra tilbehør
- Fuld justerbar sæder
- USB stik
- Stort anlæg
Styrker ved bilen
- Den trækker som et godstog efter jeg fik leget lidt med tuningen selv.
Svagheder ved bilen
- Den drikker benzin som intet andet. Men lyden af motoren er det hele værd :-)
Bemærkninger
Tuning / modificering:

- Edelbrock Performer LT1 topstykker
- Portet LT4 indsugningsmanifold (2 x 58mm)
- 2 x 58 mm BBK Spjældhus
- Alu remhjul
- Alu indsugnings-albue
- MSD Optispark
- MSD Tændspole
- JEGS 8.5mm Yellow Ultra Pow"r tændingskabler
- Speed Engineering Long Tube headers (rustfri), pakket med heatwrap
- Mr. Gasket 7154 CopperSEAL header pakninger
- Hjemmelavet fuld system i rustfrit stål: Y-pipe 3" --> 2 x 2,5" med 2 stk Spiral Pipe potter i hver side. 3,5" afgangsrør.
- K&N cold-air-induction og filter
- Afvejet krumtap
- Programmeret og fintunet med Jet DST software (Kører i Speed Density, i stedet for brug af MAF)
- Traction control, CAGS, A.I.R, EGR er kodet fra
- A.I.R. system fjernet fra bilen
- A/C fjernet fra bilen (virker aldrig på de amerikanere alligevel)
- EGR system fjernet fra bilen
________________________________________________________

Projekter der skal laves med tiden:
- Nyt udstødningssystem med longtubes og decat.
DONE! Det blev et komplet fuldsystem, hjemmebygget.

- Stærkere bærearme bagpå, samt torque-arm med seperat ophæng.
________________________________________________________

01/05/2019 - 126.000 km:

- Batteri
- Olieskift i motor (Mobil Super 3000 X1 FE 5W-30)
- K&N HP-2002 oliefilter
- Mobil Dexron 3 skiftet i gearkasse
- Olieskift i differentiale (Castrol Axle Z Limited Slip 90)
- Aluminium elbow ved indsugning
- Vandpumpe skiftet (GMB North America)
- Nye pakninger og pakdåser på hele fronten af motor og dæksler
- Kølervand skiftet
- Begge baghjulslejer og pakdåser
- Nyt koblingskit med lejer (Summitracing model 700830 til 500hk)
- Svinghjul planslebet
- MAP sensor skiftet
- Kølertemperatur føler skiftet

Vil du se flere Chevrolet Camaro Z28 til salg? Andre Chevrolet eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Chevrolet Camaro Z28