{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Chevrolet Camaro Z28 1997

3.287 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

David .
Mand | 40 år | Oprettet: 29. maj 2008


Chevrolet Camaro Z28

Årgang:
1997
Motor:
Standard:
- LT1 350 V8 Gen2 (5,7 liter)
- 90 graders støbejernsblok
- Aluminium topstykker
- Kompression: 10.4:1
- Bore/stroke: 101,6 x 93 mm
- Ventiler: 16 stk aluminium, pushrod, 1,5:1 rocker arms
- Aluminium indsugningmanifold med 48 mm spjældhus
- Sequential multi-port fuel injection
- Reverse flow kølesystem
- 6 trins Borg Warner T56 gearkasse

Nu:
- Golen LT1 383 Competition (6,3 liter)
- Billet splayed main caps med ekstra olie kanaler
- Lloyd Elliott LE2 topstykker
- Kompression: 11:1
- 1.6:1 Comp Cams Ultra Pro Magnum Rocker arms 7/16
- ARP 7/16 Rocker Studs
- Morel 7717 Lifters
- Trick Flow TrackMax 232/236 knastaksel
- Tick Performance billet geardrive hus
- Portet indsugningmanifold med 58 mm BBK spjældhus
- EFI Connection 24X tændingssystem
- 411 motorstyring
- 4L80E gearkasse forstærket og bygget af mig
Hestekræfter
- Standard: 288 hk @ 5000 rpm (ca. 255 WHP)
- Standard: 441 Nm @ 2000 rpm (ca. 420 WNm)

Version 1:
Med Edelbrock LT1 topstykker (ikke portet), longtube headers, og Edelbrock Rollin' Thunder 2108 knastaksel.
- 338,5 hk @ 5440 rpm
- 475,6 Nm @ 3920 rpm

Version 2:
Golen 383 fully forged motor med Portet Edelbrock LT1 topstykker, Lunati 219/227 knast, Longtube headers.
- 418,0 hk @ 6126 rpm
- 541,9 Nm @ 4437 rpm
Jeg slap gassen ved 6200 rpm da limit er sat ved 6300.

Version 3:
Topstykker skiftet til LE2 topstykker og XFI280 knast.
- 448,4 hk @ 6206 rpm
- 556,5 Nm @ 4724 rpm

Version 4:
Motoren havde brug for mere luft med de nye stopstykker, så der kom BBK 2x58mm spjældhus på.
- 506,2 hk @ 6631 rpm
- 571,3 Nm @ 5115 rpm

Version 5:
De høje omdrejninger fra Version 4, kommer jeg så sjældent op i, så jeg har skiftet knastaksel til en anden med samme specs (TrickFlow MaxTrack), pånær LSA som nu er gået fra 113 til 110. Dette har gjort dynokurven mere stejl over et smallere spektrum, så den peaker højere, ved lavere omdrejninger. Stort gain jeg fik der :-)
- 525,9 hk @ 6102 rpm
- 641,0 Nm @ 4996 rpm

Bilen er tunet ind af mig selv.
HPTuners er brugt som software, og rullefelt venligst stillet til rådighed første gang af HC Performance, og ellers af Brian Petersen (GoldRush EFI).

Alle ændringer beskrevet nederst

- Rev limit standard: 5700 rpm
- Nu: 6500 rpm
Fælge
- For BBS LM2 18x8 ET35
- Bag BBS LM2 18x9 ET38
Dæk
- For 225/45-18
- Bag 275/45-18 Mickey Thompson E.T. Street S/S
Undervogn
- PowerStop Z26 bremser
- Sænket 30 bag / 30 for
- KYB AGX justerbar støddæmpere
- UMI justerbar panhard bar
- UMI justerbar torque arm
- UMI lower control arms
- Quick Performance differentiale
- 3" chromoly kardan
- Dana Spicer 1350 U-joints
- Sonnax Chromoly Billet Slip Yoke
Bilstereo
- Headunit: Alpine CDE-9882Ri
- Forstærker: Alpine V12 MRV-F353
- Højtalere: Alpine (et eller andet jeg ikke kan huske)
Styling
- 2- zonet forrude
- BBS LM2 fælge
- Tonet bagrude
- 2 x 3,5" afgangsrør
- Diverse klistermærker i motorrum ;-)
Interiør
- 30th Anniversary lædersæder
- Glas targatag
Ekstra tilbehør
- Fuld justerbar sæder
- USB stik
- Stort anlæg
Styrker ved bilen
- Den trækker som et godstog.
Svagheder ved bilen
- Drikker benzin som intet andet. Men lyden af motoren er det hele værd :-)
Bemærkninger
Tuning / modificering:

- Golen 383 Competition short block
- SCAT 4340 Forged crank
- Clevite H series bearings
- SCAT 4340 H-beam plejlstænger
- ARP 2000 bolts
- Mahle 16cc dish forged pistons
- Plasma Moly piston rings

- LE2 Topstykker fra Lloyd Elliott
- Lunati 73925K5 Chrome Double ventil fjedre
- Ferrea Racing 2.00/1.56 ventiler
- LT1 indsugningsmanifold (2 x 58mm) (portet af mig selv)
- 2 x 58 mm BBK Spjældhus
- 1.6:1 Comp Cams Ultra Pro Magnum Rocker arms 7/16
- ARP 7/16 Rocker Studs
- Morel 7717 Lifters
- Trick Flow TrackMax 31403001 knastaksel
Specs med 1.6 rockers
Duration at 050: 232/236
Adv. Duration: 292/296
Lift: .565/.576 med 1.6 rocker arms
LSA/ICL: 110/106
Overlap: 13

- Cloyes Roller knastkæde med Billet tandhjul
- Alu remhjul
- 4" indsugnings-albue
- Meziere WP118HD elektronisk vandpumpe
- 3" chromoly kardan
- Sonnax 1350 Billet slip yoke
- Quick Performance 9" differentiale med Moser Center section (Wavetrac og 35 splines Moser aksler)
- LS 411 motorstyring
- Motorstyring kørt ind af mig selv
- AEM Wideband gauge 30-0300
- AEM Fuel Pressure gauge
- 12 AWG strøm kabler til fuel pump
- Aeromotive Stealth 340LPH fuel pump
- Aeromotive Fuel Pressure Regulator
- K&N High Flow Fuel Filter
- EFI Connection 24X tændingssystem
- MSD Power Conductor 8.5mm tændkabler
- Speed Engineering Long Tube headers (rustfri)
- Seal-4-good header pakninger
- Hjemmelavet fuld system i rustfrit stål: Y-pipe 3" --> 2 x 2,5" med 2 stk Spiral Pipe potter i hver side. 3,5" afgangsrør.
- 2 stk RedBack 3" katalysatorer
- K&N cold-air-induction og filter
- A/C fjernet fra bilen
- Ledningsnet i hele motorrummet bygget af mig. Alle farvekoder er sat ind i excel ark så alt er på papir
- 4L80E Gearkasse bygget af mig
- SCAT SFI approved Flexplate
- PowerMaster Starter
________________________________________________________

Vil du se flere Chevrolet Camaro Z28 til salg? Andre Chevrolet eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Chevrolet Camaro Z28
Annonce