Porsche 911 Carrera PDK (Generation 992) [Tidl. bil] 2020
3.812 visninger
|
Oprettet:
Porsche 911 Carrera PDK (Generation 992)
Årgang:
2020
Motor:
6-cylindret 3,0 liters boxermotor med biturbo og to intercoolere, monteret som hækmotor med baghjulstræk igennem den nye 8 trins PDK (Porsche DoppelKupplung) gearkasse.
Motoren er en 9A2 Evo som er en videreudvikling af 9A2 motoren fra 991.2.
Boring: 91,0 mm
Slaglængde: 76,4 mm
Slagvolumen: 2.981 cm³
DOHC med 24 ventiler og VarioCam Plus variabel ventil timing og løft.
Integreret tørsumpssmøring
Motoren er en 9A2 Evo som er en videreudvikling af 9A2 motoren fra 991.2.
Boring: 91,0 mm
Slaglængde: 76,4 mm
Slagvolumen: 2.981 cm³
DOHC med 24 ventiler og VarioCam Plus variabel ventil timing og løft.
Integreret tørsumpssmøring
Hestekræfter
385 hk ved 6500 rpm
450 Nm ved 1950-5000 rpm
Tophastighed på 293 km/t
0-100 km/t på 4,0 sek
0-160 km/t på 9,0 sek
0-200 km/t på 14,2 sek
80-120 km/t på 2,6 sek
450 Nm ved 1950-5000 rpm
Tophastighed på 293 km/t
0-100 km/t på 4,0 sek
0-160 km/t på 9,0 sek
0-200 km/t på 14,2 sek
80-120 km/t på 2,6 sek
Fælge
19" og 20" aluminiumsfælge med 5 dobbelt-eger i Carrera design og med navkapsler med våbenskjold i farve.
For: 8,5 J x 19 ET 52
Bag: 11,5 J x 20 ET 67
For: 8,5 J x 19 ET 52
Bag: 11,5 J x 20 ET 67
Dæk
Pirelli P Zero NA0 (Porsche spec)
For: 235/40 ZR 19
Bag: 295/35 ZR 20
Dæktrykovervågningssystem (TPM)
For: 235/40 ZR 19
Bag: 295/35 ZR 20
Dæktrykovervågningssystem (TPM)
Undervogn
Porsche Active Suspension Management (PASM)
Porsche Stability Management (PSM) med ABS og avancerede bremsefunktioner
McPherson-fjederben, med krængningsstabilisatorer for
Multi-link bagaksel, med krængningsstabilisatorer bag
Elektromekanisk servostyring
Bremser
4 stemplet monoblok aluminium faste kalibre for og bag, skiver internt ventileret og krydsboret, skivediameter (for og bag): 330 mm
Porsche Stability Management (PSM) med ABS og avancerede bremsefunktioner
McPherson-fjederben, med krængningsstabilisatorer for
Multi-link bagaksel, med krængningsstabilisatorer bag
Elektromekanisk servostyring
Bremser
4 stemplet monoblok aluminium faste kalibre for og bag, skiver internt ventileret og krydsboret, skivediameter (for og bag): 330 mm
Bilstereo
Porsche Communication Management (PCM) med navigation, iPod integration og stemmestyring og 10,9" centerdisplay.
BOSE® Surround Sound System med 12 højttalere samt aktiv subwoofer, 8 forstærkerkanaler og en total udgangseffekt på 570 watt.
Connect Plus pakke: Apple CarPlay®, 4G telefonmodul og trådløs internet adgang, Google Maps® og Google Streetview®, Porsche Car Connect inkl. Carfinder, Porsche Vehicle Tracking System (PTVS+)
Digital Radio (DAB)
BOSE® Surround Sound System med 12 højttalere samt aktiv subwoofer, 8 forstærkerkanaler og en total udgangseffekt på 570 watt.
Connect Plus pakke: Apple CarPlay®, 4G telefonmodul og trådløs internet adgang, Google Maps® og Google Streetview®, Porsche Car Connect inkl. Carfinder, Porsche Vehicle Tracking System (PTVS+)
Digital Radio (DAB)
Styling
Standard Porsche 911 Carrera design i GT Silver Metallic lak.
Interiør
Komplet læderinteriør i sort med syninger i Crayon.
Sportssæder Plus (4-vejs elektrisk).
Sikkerhedsseler i Guards Red.
Porsche våbenskjold præget i nakkestøtter.
Himmel i Alcantara®
Interiørpakke, læder (trimlister betrukket i læder)
Sportssæder Plus (4-vejs elektrisk).
Sikkerhedsseler i Guards Red.
Porsche våbenskjold præget i nakkestøtter.
Himmel i Alcantara®
Interiørpakke, læder (trimlister betrukket i læder)
Ekstra tilbehør
Der er ikke overvældende meget standardudstyr i sådan en Porsche, men noget af det mest relevante er nok:
Elektrisk betjente sidespejle med varme
Dørgreb som sænkes ind i karossen når bilen er aflåst og under kørsel
LED-forlygter med 4-punkt LED kørelys integreret i forlygten, separate blinklys og positionslys i LED, tredimensionel LED baglygte
Kabinelys: Læselamper, orienterings-, tændings-, make-up spejlsbelysning i LED-teknik. Yderligere bagagerums-, handskerums- samt udstigningsbelysning
Klimaanlæg
To-zoners automatisk klimaanlæg, inkl automatisk luftfordeling samt luftkvalitetssensor
ISOFIX-beslag i bagsæder
Warn & Brake Assist med integreret frontkamera
Elektronisk betjente sideruder med komfortluk- samt antiklemfunktion
Porsche Communication Management (PCM) med navigation, iPod integration og stemmestyring og 10,9" centerdisplay
Lydpakke plus: Lydsystem med 8 højtalere og totaleffekt på 150 watt
Connect Plus pakke: Apple CarPlay®, 4G telefonmodul og trådløs internet adgang, Google Maps® og Google Streetview®, Porsche Car Connect inkl. Carfinder, Porsche Vehicle Tracking System (PTVS+)
Centrallås med fjernbetjening og nøglefri start
ParkAssist parkeringssensorer for og bag
Fartpilot
Instrumentklynge med centralt placeret analog omdrejnings tæller og og to stk 7" TFT displays, et på hver side af omdrejningstæller
Sportsæder med elektrisk ryglæns- og højdejustering (4 vejs elektrisk), manuel længdeindstilling
Sammenklappelig bagsæderyglæn, 2 delt (50/50)
Sportsrat (375 mm) manuel længde- og højdeindstilling
Læderbeklædning på ratkrans, dørhåndtag, gearstang/gearvægler og midterarmlæn
Solskærme med LED-belyste spejle
Siddeflader og hovedstøtter læderbeklædt
Derfor har jeg været nødsaget til at opgradere bilen ved at sætte følgende krydser på ekstraudstyrslisten:
Brændstoftank 90 liter
Sportsudstødningssystem, sportsafgangsrør, sølv
Centerkapsler med farvet Porsche våbenskjold
GT Sportsrat med varme, læder
Løftesystem på foraksel
Nakkestøtter med Porsche våbenskjold, for
Sædevarme, for
Sædeventilation, for
Himmel, Alcantara®
Elektrisk foldbare sidespejle
Interiørpakke, læder (interiørfarve)
Lane Change Assist
LED-forlygter, inklusiv Porsche Dynamic Light System
Sport Chrono Pakke
Adaptiv fartpilot med Porsche Active Safe (PAS)
BOSE® Surround lyd-system
Seler, Guards Red
ParkAssist (for og bag) med bakkamera
Komplet læderinteriør i sort med syninger i Crayon.
Aut. nedblændelige spejle med integreret regnsensor
Lane Keep Assist inkl. vejskiltegenkendelse
Sportssæder Plus, 4 vejs elektrisk
Opbevaringspakke
Ambientebelysning
Digital Radio (DAB)
HomeLink (garagedørsåbner)
GT Silver Metallic
Eftermonteret udstyr:
GPS sporing (forsikrings krav)
Nyvognsklargøring med følgende alt sammen udført hos Highend Detailing i Skive:
Llumar selvhelende stenslags foliering af forkofanger, frontklap, forskærme, spejle, a stolper, paneler og lidt op af bagskærme, forreste stykke af tag.
CarPro CQFR Finest Reserve på lakken
CarPro C.QUARTZ PPF SKIN på stenslagsfolien
Nyvognsklargøring indvendig
CarPro CQDLUX coating af plastic
Coating af ruder med CarPro C.QUARTZ Fly BY Forte
Coating af bremsekaliber
Coating af rørhaler
CarPro C.QUARTZ Dlux fælge behandling
Coating af lygter
Elektrisk betjente sidespejle med varme
Dørgreb som sænkes ind i karossen når bilen er aflåst og under kørsel
LED-forlygter med 4-punkt LED kørelys integreret i forlygten, separate blinklys og positionslys i LED, tredimensionel LED baglygte
Kabinelys: Læselamper, orienterings-, tændings-, make-up spejlsbelysning i LED-teknik. Yderligere bagagerums-, handskerums- samt udstigningsbelysning
Klimaanlæg
To-zoners automatisk klimaanlæg, inkl automatisk luftfordeling samt luftkvalitetssensor
ISOFIX-beslag i bagsæder
Warn & Brake Assist med integreret frontkamera
Elektronisk betjente sideruder med komfortluk- samt antiklemfunktion
Porsche Communication Management (PCM) med navigation, iPod integration og stemmestyring og 10,9" centerdisplay
Lydpakke plus: Lydsystem med 8 højtalere og totaleffekt på 150 watt
Connect Plus pakke: Apple CarPlay®, 4G telefonmodul og trådløs internet adgang, Google Maps® og Google Streetview®, Porsche Car Connect inkl. Carfinder, Porsche Vehicle Tracking System (PTVS+)
Centrallås med fjernbetjening og nøglefri start
ParkAssist parkeringssensorer for og bag
Fartpilot
Instrumentklynge med centralt placeret analog omdrejnings tæller og og to stk 7" TFT displays, et på hver side af omdrejningstæller
Sportsæder med elektrisk ryglæns- og højdejustering (4 vejs elektrisk), manuel længdeindstilling
Sammenklappelig bagsæderyglæn, 2 delt (50/50)
Sportsrat (375 mm) manuel længde- og højdeindstilling
Læderbeklædning på ratkrans, dørhåndtag, gearstang/gearvægler og midterarmlæn
Solskærme med LED-belyste spejle
Siddeflader og hovedstøtter læderbeklædt
Derfor har jeg været nødsaget til at opgradere bilen ved at sætte følgende krydser på ekstraudstyrslisten:
Brændstoftank 90 liter
Sportsudstødningssystem, sportsafgangsrør, sølv
Centerkapsler med farvet Porsche våbenskjold
GT Sportsrat med varme, læder
Løftesystem på foraksel
Nakkestøtter med Porsche våbenskjold, for
Sædevarme, for
Sædeventilation, for
Himmel, Alcantara®
Elektrisk foldbare sidespejle
Interiørpakke, læder (interiørfarve)
Lane Change Assist
LED-forlygter, inklusiv Porsche Dynamic Light System
Sport Chrono Pakke
Adaptiv fartpilot med Porsche Active Safe (PAS)
BOSE® Surround lyd-system
Seler, Guards Red
ParkAssist (for og bag) med bakkamera
Komplet læderinteriør i sort med syninger i Crayon.
Aut. nedblændelige spejle med integreret regnsensor
Lane Keep Assist inkl. vejskiltegenkendelse
Sportssæder Plus, 4 vejs elektrisk
Opbevaringspakke
Ambientebelysning
Digital Radio (DAB)
HomeLink (garagedørsåbner)
GT Silver Metallic
Eftermonteret udstyr:
GPS sporing (forsikrings krav)
Nyvognsklargøring med følgende alt sammen udført hos Highend Detailing i Skive:
Llumar selvhelende stenslags foliering af forkofanger, frontklap, forskærme, spejle, a stolper, paneler og lidt op af bagskærme, forreste stykke af tag.
CarPro CQFR Finest Reserve på lakken
CarPro C.QUARTZ PPF SKIN på stenslagsfolien
Nyvognsklargøring indvendig
CarPro CQDLUX coating af plastic
Coating af ruder med CarPro C.QUARTZ Fly BY Forte
Coating af bremsekaliber
Coating af rørhaler
CarPro C.QUARTZ Dlux fælge behandling
Coating af lygter
Styrker ved bilen
Designet som er en nyfortolkning af den klassiske 911.
Køreegenskaberne.
Turbomotoren som har masser af power og moment, er let kørt og har en fed lyd.
Den fantastiske PDK gearkasse.
Den flotte lak i GT Silver Metallic.
En rigtig sportsvogn som ud over tilstrækkelig bagageplads har 2 bagsæder hvor det faktisk godt kan lade sig gøre at klemme en halv voksen mand ind... Har dog ikke lyst til at sidde bagi på en lang tur :D
Mere komfortabel grand touring og motorvejscruiser end 718 Boxster/Cayman.
Køreegenskaberne.
Turbomotoren som har masser af power og moment, er let kørt og har en fed lyd.
Den fantastiske PDK gearkasse.
Den flotte lak i GT Silver Metallic.
En rigtig sportsvogn som ud over tilstrækkelig bagageplads har 2 bagsæder hvor det faktisk godt kan lade sig gøre at klemme en halv voksen mand ind... Har dog ikke lyst til at sidde bagi på en lang tur :D
Mere komfortabel grand touring og motorvejscruiser end 718 Boxster/Cayman.
Svagheder ved bilen
Prisen.
Bagagepladsen bagi er ikke så let tilgængeligt som i en Boxster/Cayman.
Lidt større og tungere end 718 Boxster/Cayman og med knap så skarpe køreegenskaber i de helt snørklede sving, men der er 718 Boxster/Cayman også helt exceptionel.
Bagagepladsen bagi er ikke så let tilgængeligt som i en Boxster/Cayman.
Lidt større og tungere end 718 Boxster/Cayman og med knap så skarpe køreegenskaber i de helt snørklede sving, men der er 718 Boxster/Cayman også helt exceptionel.
Bemærkninger
Min anden Porsche.
Jeg har selv sammensat den med det udstyr jeg ville have og bestilt den ved Porsche Center Jylland i Aarhus.
Bilen er købt og betalt med fuld afgift.
Bilen er solgt 22/8-2022
Jeg har selv sammensat den med det udstyr jeg ville have og bestilt den ved Porsche Center Jylland i Aarhus.
Bilen er købt og betalt med fuld afgift.
Bilen er solgt 22/8-2022
Vil du se flere Porsche 911 Carrera PDK (Generation 992) til salg? Andre Porsche eller bare andre brugte biler?

Porsche 911 Carrera PDK (Generation 992)
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Den lokale Toyota forhandler plejer vel at have mindst 300 biler på lager, lige nu har de 5.
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Held og lykke med jagten, jeg er bare glad for at det ikke er mig som skal ud og købe ny bil i disse tider
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Jeg er gået på jagt efter en allokering som er blevet annulleret af en kunde, det virker desværre som mit bedste bud på at få en bil i år. Jeg var tæt på at have en i dag, men fik den ikke. Hvis jeg havde fået den, ville jeg nok kunne få bilen leveret sidst i december. Der er ret lange ventetider pt. pga. chipmangel
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
I mine øjne er det nu ikke så svært at vælge mellem Carrera eller Carrera S
Da jeg bestilte min Carrera havde de kun en 4S som demo, så det var den jeg fik mine indtryk fra.
Nu afhænger det selvfølgelig en del af hvordan man bruger bilen, men jeg foretrækker frisk kørsel på snoede bagveje, og der var de 450hk i en S’er lige en tand for meget.
Hvis man gav den en lille smule for meget at leve af, føltes det næsten som om bilen var klar til at lette når man kørte over en lille bakke.
Da de ikke havde en ”lille” Carrera fik jeg en tur i en 991.2 C2 bare for at få en fornemmelse for hvordan en 911 med under 400 hk føles, den har jo også en 3 liters biturbomotor og har kun 35 hk mindre end en tilsvarende 992.
Efter køreturen i 991.2 C2’en var det afgjort, det var for mig et meget mere passende niveau af hestekræfter, så det blev en Carrera jeg bestilte.
Efter lidt over et år med min Carrera er jeg ikke i tvivl om at jeg gjorde det rigtige.
Selvfølgelig er der dage hvor man går og spekulerer over om det ikke kunne have været sjovt at have 450 hk i stedet, men det er kun når jeg går hjemme og tænker over det.
Lige så snart jeg sidder bag rattet og prøver at bruge bilen bare tilnærmelsesvis fuldt ud sidder jeg med følelsen af at selv den ”lille” Carrera ikke havde taget skade af at miste et par hk.
Det er med andre ord kun tanken om at have flere hk og have en bil der er hurtigere end et par procent flere end hvad er tilfældet med Carrera’en som trækker, dvs. 100% forfængelighed.
Da jeg ikke har kørt en 992 Carrera og Carrera S back-to-back kan jeg ikke entydigt svare på om Carrera’en virkelig er sjovere i den virkelige verden da den kan bruges mere fuldt ud, men ud fra min erfaring lyder det ikke helt forkert. Det er også en påstand jeg læste flere gange da jeg lavede research forud for mit køb, så der må være noget om det når det er så udbredt og specielt når det kommer fra biljournalister og YouTubere som tester bilen og ikke fra Carrera købere som prøver at retfærdiggøre deres eget valg.
Om der ville være en fordel med flere hk ved banekørsel skal jeg heller ikke kunne sige, for jeg har ingen erfaring med kørsel i Porsche på bane.
Men når man tænker på hvor mange som kan have masser af sjov på bane i en MX-5/Miata så er jeg ikke i tvivl om man også kan have rigeligt sjov i en Carrera.
Ud over hestekræfterne er der dog også et par andre småting som i mine øjne taler for en Carrera ift. en Carrera S.
Carrera leveres standard med 19”/20” fælge og Carrera S med 20”/21” fælge.
Ud over at jeg visuelt foretrækker at have lidt mere gummi på hjulet så hjælper det sikkert også på komforten på nogle af de elendige veje som findes her i Nordjylland.
En anden visuel ting er at Carrera leveres med mørkegrå/sort bremsekalibre hvor Carrera S har røde (og lidt større bremser så vidt jeg husker).
Alt efter farvevalg på bilen kan de røde bremsekalibre godt komme til at se lidt fesent eller billigt ud, da de virker lidt for desperate efter opmærksomhed, der fortrækker jeg de mere anonyme kalibre.
Jeg mener dog godt at man mod ekstra betaling kan få dem malet sorte fra fabrikken, men det er noget Carrera har som standard.
Den eneste seriøse grund til at vælge en Carrera S over en Carrera er efter min mening hvis man absolut vil have manuel gearkasse, dette fås nemlig kun på Carrera S.
Så hvis man vil have PDK og ikke er forfængelig omkring hvor mange hk ens bil har så er Carrera efter min mening det oplagte valg og jeg ville uden tvivl vælge en Carrera frem for en Carrera S igen.
Håber mine erfaringer kan bruges til noget.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Savner du power I din Carrera? Prøvede du begge varianter før du besluttede dig? Hvis du skulle ud og bestille en 992 i dag, ville du så vælge en S?
Jeg har set en masse YouTube videoer, og læst en masse reviews, og synes at alle er ret enige. Basismodellen er rigeligt for langt de fleste. Enkelte siger endda at den er sjovere end S, da man oftere kører motoren fuldt ud, og holder ikke igen, som man ofte er nødt til i S'eren.
Jeg vil nok tage bilen på Laguna Seca 6-8 gange om året, det er ihverfald det jeg drømmer om, men hvis jeg et øjeblik skal være realistisk, så har jeg ofte så travlt med arbejde, og familieliv, at det reelt nok bliver færre ture gennem corkscrew end forventet.
Så at bruge de ekstra penge, for at have lidt ekstra power de få dage om året, giver næsten ikke mening (især for en eksil-nordjyde som mig, hvor pengene sidder lidt stramt i tegnebogen, og helst ikke vil ud).
I den ideelle verden ville jeg tage ud og prøve begge to, det er desværre bare ikke muligt. Forhandlernes lagre er tomme, og der er lang ventetid på at få en. Jeg har mulighed for at overtage en allokation fra en der har fortrudt, så hvis jeg tager den, kan jeg få bilen leveret sidst i december. Der er vildt nok, men sådan er det bare pt.
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 676 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.934
Skal man være advokat eller læge for at have råd til at købe sådan en slæde?
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Jeg blev så glad for det da jeg kom til at skulle bestille 992'eren var jeg nødt til også at få det i den selv om den skulle være GT Silver Metallic
jul 2020
Følger: 1 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 31
Jeg er i øvrigt stor fan af 992eren, den er SÅ velkørende! Har kørt i en demo et par gange. Min far har lige bestilt en Turbo S Cabriolet i Jet Black, som jeg ser frem til at mishandle lidt på vejene
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Tak jeg er også glad for den
Jeg har desværre aldrig prøvet en R53, men jeg er helt enig i at man kan have masser af sjov i en "hothatch", en af de sjoveste biler jeg selv har haft må uden tvivl være min Ford Fiesta ST, efter den fik gevindundervogn var det næsten som at køre i en forvokset gocart
dec 2018
Følger: 1 Svar: 3
Tillykke, den er gennemført smuk.
Køre selv i R53 med en "rigtig" automatgearkasse, altså styret af hydraulik og ikke elektronik, derfor skifter man aldrig olie på sådan en gearkasse
Har du evt. prøvet sådan en og hvordan er skarpheden i sving sammenlignet med R53? Synes selv at det er verdens bedste og sjoveste bil, har altid smil og glæde i maven når jeg er på tur
dec 2003
Følger: 22 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 114 Svar: 6.365
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Har dem også i min Boxster, men der var de valgt ud fra at de skulle matche lakken.
Da jeg så kom til at skulle bestille 911'eren var jeg blevet så glad for de røde seler at jeg var nødt til også at skulle have dem i den
jan 2014
Følger: 4 Følgere: 17
Velkommen
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 102 Biler: 4 Emner: 197 Svar: 1.695
hilsen chaufføren fra porsche
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Den kommende 992 Turbo S får vist 640HK, så de kan godt hive HK ud af deres motorer
dec 2003
Følger: 22 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 114 Svar: 6.365
Men fa'me en fed vogn
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Så i forhold til en bil med motoren forean kan den få lidt mere power i asfalten
dec 2003
Følger: 22 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 114 Svar: 6.365
Der er jo nok flere ting der ikke lige giver mening, når man ikke kender til dem eller har prøvet bilen.
Men så jeg 3.0 biturbo, ville jeg da netop tænke 450 hk.
Men kan jo se på tiderne at 385 hk gør det ganske fint
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 109 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 556
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Mht. motoren så skyldes den "lave" effekt at min bare er en Carrera model, der findes nemlig også en Carrera S.
Carrera S har i princippet samme motor, dog med større turboer og sikkert også andre forskelle, men den har 450hk, så min er den "neddroslede" version af den.
Senere kommer der også en GTS model som højst sandsynligt får en version af samme motor, men med endnu flere hk.
Ja og så skal der også være plads til den nye Turbo S model, som dog har en anden 3.8 liters biturbo motor med 650 hk, og senere kommer en Turbo model (uden S) som kommer til at ligge lige under Turbo S.
Så det er ikke fordi Porsche ikke ved hvordan man hiver hk ud af en turbomotor.
Men med Carrera og Carrera S modellerne har de holdt lidt tilbage, dels for at skabe plads til deres større modeller og dels for at motorerne kommer tættere på en sugemotor i deres karakteristik.
For Carrera og Carrera S har haft sugemotor lige indtil faceliftet af sidste generation (991.2).
Men selv om 3.0 biturbo motorerne er tunet mere lineært (som en sugemotor) kan man ikke undgå at få masser af moment ved lave omdrejninger, og det er kun noget der gør det nemmere at bruge bilen til hverdag.
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
dec 2003
Følger: 22 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 114 Svar: 6.365
Der er dog en ting jeg undrer mig lidt over, og vil da lige nævne at jeg ikke følger alverdens med i motorer osv....
Men hvorfor har den "kun" 385 hk på en 3.0 biturbo?
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Planen er dog, at min næste bil skal nogle ture på Laguna Seca, som er min "lokale" bane.
Tror sådan set også at Carrera er hurtig nok til mig. Prisforskellen er bare ikke ret stor i US.
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Jeg vil helst køre på små snørklede landeveje og bruge så meget af gaspedalen som muligt, men lige så snart jeg gav C4S'eren fuld pedal fløj den med det samme, C2'eren har stadig rigeligt power, men man kan nemmere bruge flere procent af dem uden at det bliver livsfarligt.
Hvis man brugte bilen på bane eller højhastighedskørsel på motorvejen kunne en C2S/C4S model være berettiget, men det er hverken noget jeg har for vane eller har planer om.
Da jeg har købt bilen med fuld dansk afgift var der også 300.000 kr. at spare, hvilket ikke er helt uvæsentligt når jeg alligevel ikke tror jeg får mere glæde af en S model, så hellere bruge de penge man sparer på mere udstyr
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
En Porsche ambassadør gav mig en ret omfattende gennemgang af bilen sidste år, og der er virkelig lagt meget arbejde i detaljerne i denne nye generation. Glæder mig til at kunne prøve en.
Min lokale forhandler regner ikke med at kunne levere en bil efter mine specs før engang i 2021 pga. COVID-19
Prøvede du iøvrigt Carrera S? Det er nok den jeg hælder mest mod, men ved ikke om den er merprisen værd ift. Carrera.
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Ja GT Silver er en kanon flot og klassisk farve og kan ind til videre kun anbefale den nye 911, men må sige at jeg glæder mig til at den har rundet de 3000 km og dermed er "kørt til" så jeg kan høre hvordan den lyder over 4000 rpm
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Jeg overvejer selv den nye 911, og faktisk i den samme farve som din, GT Silver
dec 2016
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 51
Hvis du kunne have lyst til at få taget nogle billeder af dine biler, så er jeg mere end klar, til at skyde nogle lækre billeder af dem!
Du kan finde mig på Instagram og Facebook
https://www.facebook.com/PhotographySvendsen/?modal=admin_todo_tour
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 62 Svar: 1.568
sep 2017
Følger: 14 Følgere: 21 Biler: 4 Emner: 4 Svar: 57
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 39 Biler: 12 Emner: 145 Svar: 2.563
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 14 Biler: 8 Emner: 12 Svar: 108
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4
jan 2012
Følger: 30 Følgere: 87 Biler: 45 Svar: 35
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.220