{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Toyota Supra MKIV (JZA80) TT Targa EU LHD 6 trins 1995

2.844 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

JS79
Mand | 45 år | Oprettet: 21. nov 2008


Toyota Supra MKIV (JZA80) TT Targa EU LHD 6 trins

Årgang:
1995
Motor:
The legendary 2JZ-GTE :)
3,0 TwinTurbo (2x CT20A) række-sekser med 24 ventiler
Hestekræfter
Fabriks: 330HK@5600rpm og 441NM@4000rpm

Fælge
König Ampliform 20"
For: 9,5x20" ET 35
Bag: 11x20" ET50
Dæk
For: Dunlop Sport Maxx RT 255/30
Bag: Dunlop Sport Maxx RT 305/25
Undervogn
Bilen har som standard doppelt wishbone ophæng.
Originale fjedre og dæmpere er skiftet til en justerbar H&R undervogn.
Bilstereo
Pioneer sph-da120 Headunit m. CarPlay
Helix P-SIX MK2 6-kanals DSP forstærker, 6x460W 2Ohm
Helix S 42C High end komponentsæt m. 4" Mid og 1" Dome, 1 sæt som front
Helix C 6B High end 6,5" Low mid woofer, 2 stk. som bag
Helix PP72W-D 6,5" subwoofer, 4 stk i CAD designet kabinet, gemt i reservehjulsbrønden.

Alt er monteret så det ikke syner af noget, altså inde bag OEM paneler og med egen udviklede 3D printede adaptere.

Anlægget rykker SYGT meget og lydkvaliteten er helt i top.
Styling
Bilen er optisk opgraderet til en model 98, dvs. baglygter, forlygter samt blink og rat er skiftet ud med nye originale dele fra en model 98
Interiør
Standard læder med elektrisk førersæde
Ekstra tilbehør
GPS Tracker og Defa 800 alarm

Custom made 3" udstødning med elektrisk cutout, således at man kan vælge mellem stilhed eller den helt rigtige rå Supra lyd :)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
1995 Toyota Supra MKIV (JZA80) TT Targa EU LHD 6 trins, nysynet.

Læs teksten og så kan du grine, græde eller sige wow.. Jeg er ligeglad, bilen er en absolut ener :)
Kom og se bilen, se alle de 1000er af billeder, løft den op på liften, prøv en tur og find ud af hvorfor det her nok er en af de mest komplette MKIV'er på gaden.

Jeg er sådan en mærkelig type der bruger ALT for mange timer på at perfektionere en eller anden ting og når det så er gjort, så keder jeg mig og så sælger jeg det, såååå derfor :)


Bilen har nogle mods, men alle originale dele ligger klar, lige til at skrue på og ALT er stort set som nyt.
Bilen fremstår stort set som ny, både inde og ude, altså INGEN ridser, hverken i interiør eller eksteriør, INGEN uoriginale dele, ingen rust, ingen bullshit, en absolut ener!

Korte facts:

Bilen er en original dansker, solgt af Toyota Fredericia, faktura og alt papir haves, den er altid serviceret hos Toyota (dokumentation haves), den har aldrig kørt vinter (dokumentation haves).
Bilen har kørt knap 75.000km, dette er der også dokumentation på.


Bilen er født med automatgear, men er i 2020 bygget om med ALLE original dele til en 6 trins manuel (V160), dvs. ALLE dele er nye og originale, undtagen selve gearkassen, den har gået 76.000km
Af dele kan nævnes, master og slave cylinder, oem kobberrør, slanger, svinghjul, kobling, trykplade, skiftekonsol, interrørdele, kardan tunnel, nye lejer og ny gearing i bagtøj, så udveksling passer (Fra B04D til B03D), speedometer/dash fra 6 trins, alt i alt en ombygning til knap 100.000kr!

Bilen stod egentlig rigtig pæn og meget velholdt da jeg købte den, men jeg er sådan en åndsvag perfektionist, så selvom bilen er født rød (3L2 Renaissance Red), så fik jeg den lakeret til 1A1 Antracite i 2020.
Hele bilen har været skilt ad og det hele er lavet ordentligt med nye dele, bl.a. alle gummilister, plastik, nye inderskærme, dør-inderfolie, plastikbøsninger/skruer og lignende, er skiftet til nye originale dele, samt ny original forrude og sideruder, der er ikke gået på kompromis nogen steder, ALT er lavet som fra fabrikken
- også en operation til knap 100.000kr

+ 100 andre nye originale småting og dimser (alle fakturaer haves)


Modifikationer:

Bremser:
Tenaci Big Brake 385mm 6 stemplede for og 4 stemplede bag, de kan bare bremse! De originale skiver, kalibere og nye ankerplader medfølger.

Undervogn:
Komplet justerbar H&R fjedre/dæmper, skrevet ind i registreringsattesten. Original undervogn medfølger

Udstødning:
Komplet 3" rustfast med elektrisk silencer spjæld og 300 cel racerkat, catback er fra Blitz Nur, bilen er synet med dette.
Komplet originalt udstødning med kat, medfølger.

Fælge/dæk
König Ampliform 20"
For: 9,5x20" ET 35 med Dunlop Sport Maxx RT 255/30
Bag: 11x20" ET50 med Dunlop Sport Maxx RT 305/25

ICE:
Pioneer sph-da120 Headunit m. CarPlay
Helix P-SIX MK2 6-kanals DSP forstærker, 6x460W 2Ohm
Helix S 42C High end komponentsæt m. 4" Mid og 1" Dome, 1 sæt som front
Helix C 6B High end 6,5" Low mid woofer, 2 stk. som bag
Helix PP72W-D 6,5" subwoofer, 4 stk i CAD designet kabinet, gemt i reservehjulsbrønden.

Alt er monteret så det ikke syner af noget, altså inde bag OEM paneler og med egen udviklede 3D printede adaptere.
Anlægget rykker SYGT meget og lydkvaliteten er helt i top.

Andet:
Bilen er optisk opgraderet til en model 98, altså med nye forlygter, baglygter og blink samt S1 rat.
Alle originale dele medfølger.

GPS Tracker og Defa 800 alarm

Jeg har 100% glemt noget.. To much to list

Jeg giver 5600kr helårligt for fuld kasko og så får jeg lidt retur, for de vinter måneder den ikke er på plader, så samlet set giver jeg ca. 3800kr for 8 køremåneder og 4 stilstandsmåneder.

Vil du se flere Toyota Supra MKIV (JZA80) TT Targa EU LHD 6 trins til salg? Andre Toyota eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Toyota Supra MKIV (JZA80) TT Targa EU LHD 6 trins
Annonce