{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Mitsubishi Lancer CS 2,0 Sport [Tidl. bil] 2007

2.831 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Botshumitsi
Mand | 25 år | Oprettet: 13. jul 2015


Mitsubishi Lancer CS 2,0 Sport

Årgang:
2007
Motor:
Mitsubishi Sirius 4G63 2.0L 16V DOHC. Naturally Aspirated.

Cylindre: 4.
Ventiler: 16 og 4 pr. cylinder.
Slagvolume på 1.997cc
Borring: 85,0mm
Slaglængde: 88,0mm
Effekt: 99.0KW ved 5.750 omdrejninger.
Effekt: 178NM ved 4.500 omdrejninger.

Det er den sidste model af 4g63 typen lavet til at sidde i en Mitsubishi, og den er fra 2007.
Det er en af Mitsubishis mest solide motorer som har været produceret igennem 9 generationer af Lanceren, den har sat i Galanten samt andre.
Den fåes med turbo også, men så vil det selvfølgelig være en Evolution.

Den har en topfart på 210 Km/t Ca.
Den kører virkelig som smurt og den går omtrent 12 km på literen.
Og udleder stadig mindre CO2 end en VW.
Hestekræfter
Motoren er standard.
Den har dog et k&n filter inden i luftboksen.
Den laver omtrent 140 HK.
Jeg har en plan om at få nogen skarpere knaster i.
Fælge
Milie Miglia ht3 1000 i 18'' Sommer fælge.


Dotz 16'' Vinterfælge.
Dæk
Nankang 205/40 R18. på Sommerfælgene.

Bridgestone 195/50 R16. på Vinterfælgene.
Undervogn
Helt rustfri og behandlet med rustbeskyttelse fra tidligere ejer.
Jeg vil dog også selv få givet den en omgang Tectyl til efteråret.

Hele undervognen er blevet renoveret i sommeren 2021, og der er monteret et sæt H&R Sports fjedre 40\40, som ser super godt ud til den.

Bilstereo
Min gode gamle Sony radio, sammen med en stor JBL forstærker + en 13¨ JBL Subwoofer.
2x Diskanter foran.
2x JBL Højtalere foran.
2x JBL I hattehylden.

Højtalerne spiller upåklageligt godt.
Styling
Factory Sports Editon / Ralliart model i USA.

-Det vil sige den har en front og bag lip der er lavet til 05-07 facelift kofangerne, jeg synes personligt den forreste lip er ret diskret.
Den har sideskørter, og en mellem spoiler.
Så er den udstyret med MOMO i interiøret, rat pedaler og gearknob. + Den kom med tårnstivere i motorrummet og klare chrom baglygter fra fabrikken.


- Original Mitsubishi CS3 / ES grill. Købt i Australien.
- Sort tonet wind deflectors, købt i Rusland.
- Depo baglygter, sort baggrund og klart glas. Købt hjem fra USA.
(Stock er chrom baggrund og ligner Altezza lygter)
- Polypropylene Front kofanger lip fra en Subaru WRX. Købt hjem fra USA.
- Micro carbon antenne.
- Gunmetal Mitsubishi emblemer.
- Sort Lancer badge.

Den skal bare holdes clean!
Interiør
Sort halv blødt plasik i interiøret, med sorte stof sports sæder som har rødt mesh i det midten, og det samme i dørpanelerne, det ser rigtig godt ud!
Metal dørhåndtag i chrom.
Spejle i begge solskærme.
MOMO Evolution sports rat.
MOMO gearknop.
MOMO sports pedaler.
Skræddersyet fodmåtter som passer til gulvet.
Ekstra pude ved armlæn.
Ekstra tilbehør
Dejlig koldt comfort A/C.
Fjernbetjent centrallås.
Ratlås.
Digital ur.
Højdejusterbar førersæde.
2x Front tågelygter.
1x Bag tågelygte.
Bakspejl med nat funktion.
Bagrude med varme.
El-spejle med varme.
Radio/cd/Aux.
Servostyring.
Split bagsæde.
Elektrisk lys Justerebar forlygter, 5 trin.
6x Airbags.
ABS Bremser.
Sort tonede ruder.
Armlæn foran.
4x Interiør lamper, 3 foran, og en enkelt i midten af loftet.
Aftagelig træk.
2x Askebærer.
Sædevarme foran.
Rudesprinkler.
Elektronisk lygtesprinkler, til forlygterne.
Lommer i førersæderne bagtil.
13'' Subwoofer JBL1000 og en JBL forstærker.
Super lækker bagagerums gulvtæppe.
En masse plejeprodukter, reservehjul donkraft og en rød trekant.
Styrker ved bilen
Den flotteste model af Lancer sedan, den generation af 06-07 facelift.
Oveni det så har den en meget ikonisk og stærk motor som kan klare meget slid, endda også hvis man er typen der abuser sin bil og behandler motoren dårligt, det er jeg dog ikke.

Den er meget vibrations fri og lydløs, når den holder i tomgang er det som om motoren er slukket, pretty sweet.
Der er ikke alt det moderne teknologi som af og til kan være ræv efter min mening.
Så vejer den kun 1.300 kg uden fører. Og så er gearkassen med original med short-throw shifter ligesom på Evolutionen, herre fedt!
Svagheder ved bilen
Hvis jeg skal være grov, så for i lidt her..

Intet lys i hanskerummet..
Ingen holder til tankdæksel, dog en slags snor som lader den dingle.
Bemærkninger
Bilen er behandlet godt, den er meget velholdt og står flot af at den er 12 år gammel!
Da jeg købte den havde kørt 185.000 Km, i forhold til hvad mine to andre Mitsubishis havde kørt, så er det ikke så meget.

Det skal siges den trækker rigtig godt af hvad jeg havde regnet med!

Udstødningen lyder super godt når man træder lidt på speederen og så er den meget lydløs i tomgang hvilket passer mig godt.
Ingen mislyde fra motoren eller fra noget andet i bilen, den har også en fin service bog fuld af stempler!

Der er lige blevet lavet fuld service på den og skiftet kondensor, 2stks. styrekugler, 2 v-remme, nye tændrør og positions pærer.

Tandrem og vandpumpe skiftet d. 6/10 -20.

Der er dog lidt micro rust i bagerste skærmkant men det er så lidt som det kan være, og kan hurtig laves.

Så er det jo selvfølgelig den flotte sedan model som man ikke ser særlig tit her hjemme!. Dem man ser er næsten altid 1.6 stationcars, og dem bryder jeg mig ikke speciel meget om..

Det er min tredje bil, og tredje Mitsubishi.

Flere og bedre billeder skal nok komme.
Giv da endelig en stemme så gir' jeg højst sandsynligt en igen.
______________________________________________________________

Nu har den kørt 214.000 Km ( 20/3-21 ) Og jeg har ingen problemer haft med den. - Massere år tilbage i den bil!

(243.000 Km ( 8/3-22 ) Den kører stadig bare derud af, super lækker vogn! Og den kører virkelig bare som en drøm!



.- Lancerjetten -.

Vil du se flere Mitsubishi Lancer CS 2,0 Sport til salg? Andre Mitsubishi eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Mitsubishi Lancer CS 2,0 Sport
Annonce