{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Porsche 911 Turbo 2003

1.896 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Henning L
Mand | 54 år | Oprettet: 10. apr 2008


Porsche 911 Turbo

Årgang:
2003
Motor:
- Motortype: 930 / 60
- Layout: Boxer
- Antal cylindre: 6
- Kapacitet: 3600cc
- Boring / slaglængde: 100 / 76.4mm
- Kompression: 9.4 : 1
- Max ondrejninger: 6750
- Motorstyring: Motronic ME 7.8

Det er det helt klassiske layout Porsche racing motor. Flat-six og twin turbo. Som opringlig var designet for GT1'en
Hestekræfter
Opringlig er den leveret med 420 Hp

Følgende dele er udskiftet:
- Turbo'er er "GT2" hybrid
- Udstødning, og katalysator
- Opgraderet ECU

Intercoller'erne er endnu ikke udskiftet, men det bliver selvfølgelig også GT2.

Den har endnu ikke være på rullefelt, men jeg tror vi ligge omkring 440-460 Hp lige nu.
Målet er 550 Hp, men der skal lige et par GT2 dele mere til før det lykkes.
-------------------
Vi er nu landet tæt på målet 538 Hp .-)
Fælge
19" af ukendt mærker, er på udkig efter de originale.
Dæk
316 / 25 ZR 19 bag
235 / 35 ZR 19 for
Undervogn
Standart Porsche

Jeg arbejder samme med en Spansk affjedring firma. Så det kommer nok et sæt nye støddæmpere til den.
Bærearmene bliver sikkeret også udskiftet til GT2, hvis jeg kender mig selv ret.
Bilstereo
BOSE som mere eller mindre er stadrat for Porsche top medeller
Styling
Carbon look flippet som den er udstyret med lige nu. Er nok ikke min smag, så tvivler på det overlever ret længe.

Jeg vil derimod gerne have en GT2 hækvinge, som er markant større.
Har dog ikke fundet en endnu.
Interiør
Helt standart 996, med lys læder. Der er ikke så meget at sige om det.

Jeg håber at finde et sæt GT2 sæder engang med tiden. Elleres har jeg ingen planer om at ændre noget her.
Ekstra tilbehør
I forhold til en "standart" 911'er, har har den her vil en del mere. Men da alt ekstra udstyr mere eller mindre er standart monteret i Turbo model. Kan man ikke rigtig siger der er så meget ekstra i den.
Styrker ved bilen
Come on, det er en Porsche på godt og ond.

Svagheder ved bilen
Man skal nok være ret meget til Porsche, for at kunne leve med en hægmotor. Den har en noget sær kørestil, og er ikke særlig eftergivende ved udskridlinger.

Turbo modellen er dog lidt lette at styre, da den har AWD. Og derfor har lidt lette ved at "trækker" sig gemmen svingene.
Man skal dog ALDRIG glemme det er en 911'er og vægtfordeling er 40/60

Der er mange 911 ejere der gemmen tiden har måtte indse. De har være i lort til halsen, og midste kontrollen over bagenden.
Jeg håber så aldrig jeg komme i den klub...

Det største problem, jeg ser med den. Er den SKAL køres på gassen, og derfor er jeg nok mere tilbøjlig til at gasse før, end jeg vil gøre i de fleste andre bil. Og turbotrykket kommer så jævnt, man ikke rigtig mærker det. Så hastigheden bliver MEGET hurtig høj... Som i rigtig høj, for offentlig vej.
Bemærkninger
Jeg har længe være på udkig efter en Panamera turbo, og derfor har jeg endlig ikke set så meget efter en 911'er.
Men den her poppede op, i den daglig Porsche søgning. Og jeg sad endlig længe og så på den, før jeg besluttede at udskyde Panamera projektet.

For mig er det ret vigtig at farven er Sort eller Mørkeblå og Interiøret er lys.
De farver er ikke lette at finde og man skal være hurtig når de kommer til salg.
Nu kan det diskuteres om en bil som denne skal have automat eller manuel gearkasse. Den her er automat, og det er jeg sådan set også ret ret glad for. Det giver en noget mere behaglig kørsel i dagligdagen. Men knap så effektiv, hvis der først går race i det hele.

Nu må vi se om en af de andre Porsche, kommer på udskiftning listen. En ting er sikker, den her bliver i min samlig og det er ikke en jeg planlægger at udskifte.

Bilen er desvære ikke leveret endnu, og ventetiden er LANG ha ha...
Det er virklig mange år siden, jeg har glædet mig så meget til at få en "ny" bil.

-----------------------------------------
24-9-2020
Nu er den så ankommet, og jeg har kørt de første 1000 Km.
De første par 30-50 km, var endlig ret skuffende. Jeg følte ikke rigtig der var noget power i den. Og den var meget "nervøs" med bagenden. Den er bare slet ikke som en Boxster.
Fredag, jeg skulle til status møde i firmaet og valgt mærklig nok at tage den ny..
Turen der op (200 Km) er motorvej, og her var der rig med muligheder for at teste motoren.
Turen hjem blev "kyst vejen" en omvej på primær hovedvej og masser af sving.

Jeg har kun en ting at sige: Fuck et brutal monster at køre !!!..

Jeg har så også være stoppe af den lokale ordensmagt !!!..
De var åbenbart ikke imponeret af de sorte streger der kommer ud af dækkene..
Jeg kunne kun oplyse dem om, det er sådan ægte Porsche dæk er designet.

Vil du se flere Porsche 911 Turbo til salg? Andre Porsche eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Porsche 911 Turbo
Annonce