Porsche 911 Turbo 2003
1.896 visninger
|
Oprettet:
Porsche 911 Turbo
Årgang:
2003
Motor:
- Motortype: 930 / 60
- Layout: Boxer
- Antal cylindre: 6
- Kapacitet: 3600cc
- Boring / slaglængde: 100 / 76.4mm
- Kompression: 9.4 : 1
- Max ondrejninger: 6750
- Motorstyring: Motronic ME 7.8
Det er det helt klassiske layout Porsche racing motor. Flat-six og twin turbo. Som opringlig var designet for GT1'en
- Layout: Boxer
- Antal cylindre: 6
- Kapacitet: 3600cc
- Boring / slaglængde: 100 / 76.4mm
- Kompression: 9.4 : 1
- Max ondrejninger: 6750
- Motorstyring: Motronic ME 7.8
Det er det helt klassiske layout Porsche racing motor. Flat-six og twin turbo. Som opringlig var designet for GT1'en
Hestekræfter
Opringlig er den leveret med 420 Hp
Følgende dele er udskiftet:
- Turbo'er er "GT2" hybrid
- Udstødning, og katalysator
- Opgraderet ECU
Intercoller'erne er endnu ikke udskiftet, men det bliver selvfølgelig også GT2.
Den har endnu ikke være på rullefelt, men jeg tror vi ligge omkring 440-460 Hp lige nu.
Målet er 550 Hp, men der skal lige et par GT2 dele mere til før det lykkes.
-------------------
Vi er nu landet tæt på målet 538 Hp .-)
Følgende dele er udskiftet:
- Turbo'er er "GT2" hybrid
- Udstødning, og katalysator
- Opgraderet ECU
Intercoller'erne er endnu ikke udskiftet, men det bliver selvfølgelig også GT2.
Den har endnu ikke være på rullefelt, men jeg tror vi ligge omkring 440-460 Hp lige nu.
Målet er 550 Hp, men der skal lige et par GT2 dele mere til før det lykkes.
-------------------
Vi er nu landet tæt på målet 538 Hp .-)
Fælge
19" af ukendt mærker, er på udkig efter de originale.
Dæk
316 / 25 ZR 19 bag
235 / 35 ZR 19 for
235 / 35 ZR 19 for
Undervogn
Standart Porsche
Jeg arbejder samme med en Spansk affjedring firma. Så det kommer nok et sæt nye støddæmpere til den.
Bærearmene bliver sikkeret også udskiftet til GT2, hvis jeg kender mig selv ret.
Jeg arbejder samme med en Spansk affjedring firma. Så det kommer nok et sæt nye støddæmpere til den.
Bærearmene bliver sikkeret også udskiftet til GT2, hvis jeg kender mig selv ret.
Bilstereo
BOSE som mere eller mindre er stadrat for Porsche top medeller
Styling
Carbon look flippet som den er udstyret med lige nu. Er nok ikke min smag, så tvivler på det overlever ret længe.
Jeg vil derimod gerne have en GT2 hækvinge, som er markant større.
Har dog ikke fundet en endnu.
Jeg vil derimod gerne have en GT2 hækvinge, som er markant større.
Har dog ikke fundet en endnu.
Interiør
Helt standart 996, med lys læder. Der er ikke så meget at sige om det.
Jeg håber at finde et sæt GT2 sæder engang med tiden. Elleres har jeg ingen planer om at ændre noget her.
Jeg håber at finde et sæt GT2 sæder engang med tiden. Elleres har jeg ingen planer om at ændre noget her.
Ekstra tilbehør
I forhold til en "standart" 911'er, har har den her vil en del mere. Men da alt ekstra udstyr mere eller mindre er standart monteret i Turbo model. Kan man ikke rigtig siger der er så meget ekstra i den.
Styrker ved bilen
Come on, det er en Porsche på godt og ond.
Svagheder ved bilen
Man skal nok være ret meget til Porsche, for at kunne leve med en hægmotor. Den har en noget sær kørestil, og er ikke særlig eftergivende ved udskridlinger.
Turbo modellen er dog lidt lette at styre, da den har AWD. Og derfor har lidt lette ved at "trækker" sig gemmen svingene.
Man skal dog ALDRIG glemme det er en 911'er og vægtfordeling er 40/60
Der er mange 911 ejere der gemmen tiden har måtte indse. De har være i lort til halsen, og midste kontrollen over bagenden.
Jeg håber så aldrig jeg komme i den klub...
Det største problem, jeg ser med den. Er den SKAL køres på gassen, og derfor er jeg nok mere tilbøjlig til at gasse før, end jeg vil gøre i de fleste andre bil. Og turbotrykket kommer så jævnt, man ikke rigtig mærker det. Så hastigheden bliver MEGET hurtig høj... Som i rigtig høj, for offentlig vej.
Turbo modellen er dog lidt lette at styre, da den har AWD. Og derfor har lidt lette ved at "trækker" sig gemmen svingene.
Man skal dog ALDRIG glemme det er en 911'er og vægtfordeling er 40/60
Der er mange 911 ejere der gemmen tiden har måtte indse. De har være i lort til halsen, og midste kontrollen over bagenden.
Jeg håber så aldrig jeg komme i den klub...
Det største problem, jeg ser med den. Er den SKAL køres på gassen, og derfor er jeg nok mere tilbøjlig til at gasse før, end jeg vil gøre i de fleste andre bil. Og turbotrykket kommer så jævnt, man ikke rigtig mærker det. Så hastigheden bliver MEGET hurtig høj... Som i rigtig høj, for offentlig vej.
Bemærkninger
Jeg har længe være på udkig efter en Panamera turbo, og derfor har jeg endlig ikke set så meget efter en 911'er.
Men den her poppede op, i den daglig Porsche søgning. Og jeg sad endlig længe og så på den, før jeg besluttede at udskyde Panamera projektet.
For mig er det ret vigtig at farven er Sort eller Mørkeblå og Interiøret er lys.
De farver er ikke lette at finde og man skal være hurtig når de kommer til salg.
Nu kan det diskuteres om en bil som denne skal have automat eller manuel gearkasse. Den her er automat, og det er jeg sådan set også ret ret glad for. Det giver en noget mere behaglig kørsel i dagligdagen. Men knap så effektiv, hvis der først går race i det hele.
Nu må vi se om en af de andre Porsche, kommer på udskiftning listen. En ting er sikker, den her bliver i min samlig og det er ikke en jeg planlægger at udskifte.
Bilen er desvære ikke leveret endnu, og ventetiden er LANG ha ha...
Det er virklig mange år siden, jeg har glædet mig så meget til at få en "ny" bil.
-----------------------------------------
24-9-2020
Nu er den så ankommet, og jeg har kørt de første 1000 Km.
De første par 30-50 km, var endlig ret skuffende. Jeg følte ikke rigtig der var noget power i den. Og den var meget "nervøs" med bagenden. Den er bare slet ikke som en Boxster.
Fredag, jeg skulle til status møde i firmaet og valgt mærklig nok at tage den ny..
Turen der op (200 Km) er motorvej, og her var der rig med muligheder for at teste motoren.
Turen hjem blev "kyst vejen" en omvej på primær hovedvej og masser af sving.
Jeg har kun en ting at sige: Fuck et brutal monster at køre !!!..
Jeg har så også være stoppe af den lokale ordensmagt !!!..
De var åbenbart ikke imponeret af de sorte streger der kommer ud af dækkene..
Jeg kunne kun oplyse dem om, det er sådan ægte Porsche dæk er designet.
Men den her poppede op, i den daglig Porsche søgning. Og jeg sad endlig længe og så på den, før jeg besluttede at udskyde Panamera projektet.
For mig er det ret vigtig at farven er Sort eller Mørkeblå og Interiøret er lys.
De farver er ikke lette at finde og man skal være hurtig når de kommer til salg.
Nu kan det diskuteres om en bil som denne skal have automat eller manuel gearkasse. Den her er automat, og det er jeg sådan set også ret ret glad for. Det giver en noget mere behaglig kørsel i dagligdagen. Men knap så effektiv, hvis der først går race i det hele.
Nu må vi se om en af de andre Porsche, kommer på udskiftning listen. En ting er sikker, den her bliver i min samlig og det er ikke en jeg planlægger at udskifte.
Bilen er desvære ikke leveret endnu, og ventetiden er LANG ha ha...
Det er virklig mange år siden, jeg har glædet mig så meget til at få en "ny" bil.
-----------------------------------------
24-9-2020
Nu er den så ankommet, og jeg har kørt de første 1000 Km.
De første par 30-50 km, var endlig ret skuffende. Jeg følte ikke rigtig der var noget power i den. Og den var meget "nervøs" med bagenden. Den er bare slet ikke som en Boxster.
Fredag, jeg skulle til status møde i firmaet og valgt mærklig nok at tage den ny..
Turen der op (200 Km) er motorvej, og her var der rig med muligheder for at teste motoren.
Turen hjem blev "kyst vejen" en omvej på primær hovedvej og masser af sving.
Jeg har kun en ting at sige: Fuck et brutal monster at køre !!!..
Jeg har så også være stoppe af den lokale ordensmagt !!!..
De var åbenbart ikke imponeret af de sorte streger der kommer ud af dækkene..
Jeg kunne kun oplyse dem om, det er sådan ægte Porsche dæk er designet.
Porsche 911 Turbo
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 700
Set ud fra de regninger Porsche gerne skriver, så vil jeg siger det er utrolig billig.
Det svage punkt er PDK koblingerne, jeg tror nok prisen på delene er omkring 16-18.000 Kr for delene + motor ud.
Eller vil jeg ikke være bange for at købe en så ny
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
Med ældre tænker jeg 9-10 år gamle 911'ere. De er jo ved at være godt nede i pris. Det er jo biler der er blevet brugt som alm. hverdagsbiler, ved ikke hvor meget vedligehold der er efter eks. 100.000 km.
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 700
Jeg har programmeret et par Porsche PDK gearkasser, og det bliver de best ikke langsomer af. Om de når 8ms tvivler jeg på, og jeg har endlig også min tvivl på det har nogen betydning IRL.
Når du siger "ældre 911" hvad model taler vi om ??
Den eneste 911'er jeg mener, der har et seriøs problem, er 996 modellen.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
Hvordan er pålideligheden egentlig med de ældre 911, især med de større varianter? Til samme pris som en ny Carrera S, kan man jo få en 5 år gammel GT3 eller Turbo S.
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 700
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 596 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.520
Han gik fra Golf til Porsche, så Golf og nu Porsche igen, han savnede alle de sammenkomster i klubben tror jeg.
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 700
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 596 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.520
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 700
Jeg skal lige have de rigtig intercoolere hjem, før den får mere tryk. Den køre med 1.0 bare lige nu.
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 596 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.520
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 596 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.520
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 700
Jeg er MEGET overbevist om vi bliver rigtig gode venner.
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 700
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 700
Jeg har kørt meget i Lamborghini, men de har bare ikke den samme dagligdags bruglighed.
Og hver gang jeg har kørt i en af dem og kommer tilbage til en af Porscherne. Så føler jeg mig meget bedre tilpas.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
Det er imponerende så vidt forskellige biler Porsche kan lave på 911 platformen. Fra dagligdags GT til fuldblods racer.
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 700
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 700
jun 2010
Følger: 13 Følgere: 17 Biler: 4 Svar: 1
jul 2009
Følger: 13 Følgere: 16 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 7
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 57 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.351
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 14 Biler: 8 Emner: 12 Svar: 108
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 596 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.520
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085