{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Lamborghini Gallardo 2005

866 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Henning L
Online
Mand | 51 år | Oprettet: 10. apr 2008


Lamborghini Gallardo

Årgang:
2005
Motor:
Det er en 5.0 V10

Der er mange der siger det er en Audi motor. Det er til dels også rigtig, blokken er den samme som i R8'eren.
Men der ud over er der ikke meget fælles ved dem.
Lamborghini'en har noget anderledes setup, omkring motorstyring, indsugning og udstødning.
Hestekræfter
520 Hp @ 8000 Rpm
Fælge
19"
Dæk
295/30ZR19
235/35ZR19
Undervogn
Standart
Bilstereo
Der et et eller andet fansy, der fylder lige så meget som motoren.
Det er kan godt være det er noget dyrt noget. Jeg er ikke den store lyd-mand. Og jeg fortrækker helt ærlig at høre på min V-10 motor.
Styling
Som i NEJ TAK !!!!
Det eneste jeg formentlig udskifter er bagvingen.
Den fra Superleggera'eren er noget stører og tror den vil være fin.
Interiør
Sort / Hvid
Ekstra tilbehør
"Motor hjælmen" er orginal carbon / glas.
de går på Ebay for omkring 5000 Euro, så tør ikke tænke på hvad Lamborghini oprindelig har forlangt for den.
Styrker ved bilen
Hvis man gerne vil have opmærksomhed, så er dette den rigtig bil.

Den har kun 39.000 på bagen og kommer lige fra Lamborghini, med et frisk stempel i servic bogen.
Svagheder ved bilen
Opmærksomheden

Det kan helt ærlig godt blive for meget, bare en tur på motorvejer. Så går der ikke 5 min, før der bliver dyttet og vinket.

Det er nok den simi automatiske gearkasse. Den er fed nok at køre med, men det er 4000 Euro for ny kobling (UDEN MONTERING)
Og den har en levetid på 20-30.000 Km
Bemærkninger
Jeg have købt en anden, men da de ikke kunne komme med en brugbar "SNAP-Test" (Kontrol mål af koblingen) valgte jeg at cancel den deal.

Jeg endte så med denne, og jeg må indrømmer, Jeg kom rigtig meget i tvivl. Efter den først, om det skulle være en Ferrari F430 eller Lambo'en
Pris messing er de sådan set ret tæt på hinanden. Så efter prøve kørsel af dem begge, var jeg stadig meget i tvivl.

Da jeg afhentede den, stor den ved siden af en F360.. jeg er ikke helt sikker på udkommet, hvis det havde stået en F430.
Anyway, nu er det Lambo'en der kom med hjem, og det er jeg også rigtig glad for.

Det der afgjorde det hele, var udelukkende min kone's mening

Vil du se flere Lamborghini Gallardo til salg? Andre Lamborghini eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Lamborghini Gallardo
  •   22. sep ja ok, pengene skal jo komme ind et eller andet sted.

    Her er det 16%, men roadtax er så det billiger


  •   21. sep Henning,

    Der er ingen afgift på biler, og momsen er 0-10%.


  •   21. sep Har været i en Sierra Cosworth.. Også en rigtig fin og "stor" vogn.
    Men udseendet Escort'en er bare lige mig smiley

    Ja, har haft tanken om "bare" at købe en, fordi de falder nok ikke ligefrem i værdi :|


  •   21. sep Nu kommer jeg sku i tvivl om det er Escort eller Sierra han har.. smiley
    De er sku ens for mig smiley

    Da jeg have mit bil værksted, kom der en kunde der har en Focus RS og en Fiat Uno Turbo.
    Jeg tror vi endte med små 350 Hp på RS'eren og 160 på Uno'en
    Uno'en føles sku som et rumskib smiley

    Det jeg mente med "bare at få fundet de penge"... Er at priserne kun stiger på dem nu, så det er lige ved det kan betale sig at gå i banken og låne.
    Jeg ved godt det altid er et gambel at investerer, personlig er jeg ikke typen der køber aktier eller noget i den retning.
    Det eneste jeg ved noget om er, Motorcykler, bil og rullefelte smiley
    Så det er altid der jeg placerer mine penge.


  •   21. sep "bare at få fundet de penge"... Ja tak. Det ville jeg sgu gerne.

    Har en RS Turbo i garagen jeg skal have bygget, da det var hvad pengepungen kunne købe.

    7 af dem smiley kæææft mand.
    Og ja, de er stukket helt af. Ærgerligt for os knejter der "bare" gerne vil have sådan en smiley

    Har siddet i diverse fancy biler, men faktisk aldrig i en Escort Cosworth :'D
    Havde en RS2000 engang, så det er jo cirka det samme. Men stadig... En "simpel" drømmevogn smiley


  •   21. sep Carsten
    Hvor meget afgift der så betalt på en ny bil ??

    Martin
    jeg tror bare du skal se at få fundet, de penge til den Cosworth. Priserne er da også stukket total af på dem.
    Min forretnings partner i Belgien har 7 af dem. Han købte dem, da de var gratis, for en 10-15 år siden.
    Så jeg forstår udemærke god, han ikke vil sælge dem.

    En af dem bruger ham til Rally, og er med en 550 Hp motor. Jeg indrømmer den er kvik nok smiley


  •   21. sep Henning, ja.. Det var jeg godt klar over, at det er det at have bilen der er, eller kan være "dyrt" smiley
    Men min drømmevogn er nogenlunde til at betale for at vedligeholde osv.
    Escort RS Cosworth smiley

    Der er indkøbet bare over min pengepung for tiden. Børn, husprojekter, lån osv. smiley


  •   20. sep Vi har et lidt specielt system i Californien, hvor den årlig afgift er afhængig af bilens alder. Det er dyrest når bilen er ny, og mest værd, og så bliver det ellers billigere hvert år. Jeg mener jeg gav 8-900 kr. om året for Corvette'en det sidste år jeg havde den.

    Det skulle være et retfærdighedsprincip, hvor dem der har penge betaler mest. Det er sgu helt socialistisk smiley


  •   20. sep Jeg kan da høre du bliver glad for Spanien, Carsten

    Vægtafgifter er sindssyg dyr på motor over 2500 ccm... 1500 Dkr årlig smiley

    Jeg har en rigtig god deal på forsikring, den er kun 6800 Dkr årlig. Jeg indrømmer gerne jeg blev noget overrasket, da de kom med den pris. Havde forvente en del mere..

    Martin
    Hvad kan jeg sige, der er mange der tror bilen er dyr at købe. Men det er i virkeligheden, omkostningerne der slå det hele ihjel for mange.
    Jeg er bare så heldig, at være kommet til et punkt. Hvor den slags omkostninger, er overkommelig for mig.


  •   20. sep Sgu nogle vilde priser til vedligehold osv :|

  •   20. sep Jeg var ret tæt på at købe en McLaren 570S for et par år siden, men efter at have kigget nærmere på de faste, årlige omkostninger, syntes jeg ikke at jeg havde lyst til at bruge så mange penge på faste omkostninger. Sådan i runde tal ville det koste følgende pr. år, uden at køre en eneste meter:

    Udvidet garanti: 25.000 kr.
    Årligt service: 9.500 kr.
    "Vægtafgift": 10.000 kr.
    Forsikring: 16.000 kr.

    Total: 60.500 kr/år.

    Dertil kommer naturligvis værditab, benzin, sliddele, dæk, track day gebyr/forsikring etc. Det hele løber hurtigt op.

    Flere mærker er dog begyndt at inkludere service og rep. de første år. Ferrari inkluderer alt vedligehold og service de første 7 år, så der skal man kun betale for dæk og vinduesviskere. McLaren begynder med Artura at inkludere 5 års service. Porsche har gjort det længe med det første service. BMW har inkluderet service de første 3 år (det var 4 år da jeg købte Z4'eren).


  •   20. sep Min blev leveret med et frisk service fra Lamborghini, som basic kun er alle væsker, filter og tændrør.. 3000 Euro !!!

    Kobling og bremser er skiftet for 2 år siden, og har kun kørt 1000 Km. Den regning var på 15.000 Euro.

    Jeg har selvfølgelig giver noget mere, end de 500.000 for min. Men at købe en for billig kan meget hurtig bliver dyrt.
    Det var så også en af grundene, jeg valgte denne. Fordi det var den eneste i Spanien, der havde fået alt lavet.



  •   20. sep Ah okay, det var lige vildt nok.
    Ogås nogle ret fede priser.. under 500.000 kr for sådanne biler :|
    Hehe
    Men ja, det er jo ikke bare indkøbet man skal have råd til.. Benzin er også en udgift, men så bestemt alt det andet. Også dæk som du nævner :|


  •   18. sep Murciélago i en fornuftig stand er fra ca 130.000 Euro

    Både Gallardo og F430 kan findes fra ca 65.000

    Problemet med denne type biler, er bare de IKKE skal købes for billig. De kan ret hurtig bliver et dyrt bekendtskab.
    Jeg have den tvivlsom forøgelse, at blowup op et dæk. Jeg tror endelig det skete pga for meget stilstand. Så jeg valgte at skifte alle 4 dæk, så der røg lige den uges lommepenge.
    Det er bare sådan noget man skal være forberedt på. Og det koster bare 5 gang mere end på andre biler smiley


  •   18. sep Er de godt nok SÅ dyre? smiley

    Efter den Diablo havde ham gutten også en Gallardo senere... Og da jeg så den i levende live, var den faktisk federe end jeg lige troede.
    Synes faktisk det var en ok fed vogn.

    Men en 430/360 er da også ret fed! smiley


  •   17. sep Jeg har det lidt på samme måde som dig Martin, de gamle Lambo'er er sku lidt for gamle.
    Murciélago, ja tak den er jeg klar på, men set økonomisk på det. Så kan man ca få en Gallardo og en F360 eller F430 for hvad en Murciélago koster..



  •   17. sep Har kun siddet i en Diablo, men det var ikke noget jeg ville have..
    Countach tænker jeg er lidt det samme.

    Så hellere Murciélago eller faktisk Gallardo. Men Lamborghini siger mig ikke rigtig noget, og var valget der, så blev det Hesten over Tyren smiley


  •   14. sep Diablo starter fra 150.000 Euro, så de er stadig til at komme til. Countach, ja det løb er sku kørt.. De er hjernedød dyre lige nu.
    Men ingen tvivl, det er en god investering..

    Jeg har det nemlig lige som du beskriver. En Gallardo, kan man smadre uden at skulle begå selvmord bagefter smiley
    Samtidig er de stadig relativ lette at vedligeholde.


  •   14. sep Af de ældre er Diablo nok min favorit. Det var drømmen som ung, og designet er mere ikonisk end Murcielago, synes jeg. For mig bliver de nyere aldrig helt så store ikoner som Countach, og tildels Diablo, var. Murcielago er dog uden tvivl en langt bedre bil.

    Men istedet for at have en Garage Queen/samler objekt/investering holdende, så ville jeg alligevel hellere have en jeg turde bruge, og turde bruge når jeg havde lyst. Jeg ville have langt mere glæde af en Gallardo som din, Henning, end en Diablo som jeg ville super nervøs over at skade eller ridse.


  •   14. sep Du skal da også altid gnide salt i såret Allan smiley

    Det er ikke ret tit jeg sælger noget, for at få råd til noget andet.


  •   14. sep "Diablo eller en Countach er helt uden for min rækkevide, hvis jeg skulle "opgradere" på et tidspunkt bliver det en Murcielago."

    Er det ikke bare at sælge de 5 andre og evt flyvemaskinen smiley


  •   13. sep Det er sku da helt hjernedød
    Jeg er sikker på du fået et god liv i Spanien.


  •   13. sep Skatten er ret lav, jeg betaler ca. 25%.

    Her i området hvor jeg bor, ligger de månedlige leveomkostninger nok omkring $10,000. Og det er i den lave ende af skalaen. Har man sjove biler, rejser meget, spiser meget ude og har dyre vaner, kommer man nemt op på det dobbelte.


  •   13. sep Det er sku da vild Carsten, jeg går ud fra skatten er meget lav i USA ?

    Vi lever for under 2000 Euro om mdr (Inc husleje)


  •   13. sep Omkostningerne er steget så meget, at folk udefra der bliver tilbud en løn på 1 mio. kr. takker nej, for de vil ikke have råd til at bo i området, hvis de har børn. Så vanvittigt er det blevet. Men Silicon Valley/San Francisco er jo også et af de dyreste områder i USA, bosætter man sig andre steder kan situationen være en anden.

    Benzin er nu også blevet dyr her, jeg tankede i går til 8.30 kr/liter og det er det højeste niveau jeg har oplevet i mine knap 12 år i USA.


  •   13. sep smiley Tune inc

    Selv min kone, er overrasket over den står her smiley smiley Og det er jeg endlig også.

    Men der er flere grunde til dette "forræderi".
    Jeg har ude og prøver en 996 GT3 Gen2, og var helt ærlig lidt skuffet over motorekraften.
    Og GT2'eren er så tæt på min Turbo, så jeg begyndte at se mig om efter noget andet.

    Gallardo kørte jeg næsten daglig, da jeg arbejde i Bangkok. Så det er en bil jeg kender god, og har være glad for at køre i.
    Porsche'erne er bare noget mere brugbar for daglig brug.

    Diablo eller en Countach er helt uden for min rækkevide, hvis jeg skulle "opgradere" på et tidspunkt bliver det en Murcielago.

    Ferrari F430, det er nok en af de biler, der har overrasket mig mest EVER !!.
    Jeg er stadig klar til sådan en også smiley Desvære siger min bankkonto nej..


  •   13. sep Henning hvad er den af. du kan da ikke tøffe rundt i noget der ikke er lavet i Stuttgart ? jeg er mest skuffet over det er sådan en "ny" lambo du har hevet hjem på matriklen.. ahvde jeg troet du skulle ha den slags ville jeg ha gættet mig til en diablo eller en countach

  •   13. sep Martin
    Det er en original del vi taler om, så den er i gråzonen smiley
    Giv besked næste gang du er her nede..

    Carsten
    Vi snakkede en del om USA i 2008/2009, men jeg tro vi tog det rigtig valg med Spanien.
    Leveomkostninger er steget en del, her nede. Men sikkert ikke i forhold til USA..
    Det skulle nok være benzin priser smiley Lige nu er de omkring 1.45 Euro pr liter


  •   13. sep "Som i NEJ TAK !!!!
    Det eneste jeg formentlig udskifter er bagvingen.
    Den fra Superleggera'eren er noget stører og tror den vil være fin."

    Hehe, så er det jo ikke "nej tak" smiley

    Hvis jeg vidste du var i Alicante, ville jeg da have spurgt om jeg må have kigget forbi, har lige været "der" i 14 dage (Benidorm).


  •   12. sep Jeg har været på bane 10-12 gange og vil have mere. Det er 100% grunden til at jeg er ved at købe en Porsche.

    Leveomkostningerne er stukket helt af i store dele af USA, så ser det ikke som et sted vi skal leve som pensionister.


  •   12. sep Bane er lige som stoffer, når man først har prøve er der ingen vej tilbage..
    Jeg have 12 gode år i Superbike, så det skal ikke gentages.

    Ja det er forholdsvis billig at bo her.



  •   12. sep Hehe, okay, med fire Porsche og en Lambo var det nærliggende at tro at du var en track rat smiley

    Når jeg engang får en 911 leveret, kommer den til at køre en del km på Laguna Seca.

    Det kunne være spændende at mødes med en der bor i Spanien. Jeg er interesseret i Spanien af flere årsager. Klimaet er vel mere eller mindre det samme som her i Californien, men leveomkostningerne virker til at være på et mere fornuftigt niveau. Og så vil jeg også være tættere på familien i DK.


  •   12. sep Jeg skal IKKE på bane med en bil !!
    Jeg kørte SuperBike i mange år, og ved hvad der vil ske. Hvis jeg er dum nok til at gøre det.
    Min kone købte en trackdag, for nogle år siden i en GT3. Den sage jeg pænt nej tak til smiley

    Guadix er formentlig den bedste bil bane her i Spanien. Den bliver kun brugt til biler, de andre baner har den primære indtægt fra motorcykler. Der er dog en del bil dage på alle baner.

    Giv endlig besked hvis du kommer i området. Jeg er i Alicante.


  •   12. sep Hvilken bane kører du på?

    Jeg overvejer at flytte til Marbella, eller deromkring, om nogle år, og der er jo ikke langt til Ascari derfra.


  •   11. sep Tak begge to

  •   11. sep Velkommen til den fede slæde smiley

  •   11. sep Tillykke med bilen!



  •   11. sep Mustangen har aldrig være en bil der siger mig noget.
    De er alt for store og for lidt power smiley

    Men jeg indrømmer gerne, det er en fantastisk lyd de har.


  •   11. sep Nej som biler er de svære at sammenligne. Men prismæssigt kostede min det samme, som sådan en Lambo ligger til uden afgift herhjemme, ser det ud til smiley Eller... I hvert fald samme prisKLASSE. Kan da godt være, det lige afviger 10-20 %.

  •   11. sep Jeg har ingen ide om hvad din Mustang koster.
    men det er vel heller let, at samligne dem.


  •   11. sep Det kan jeg sådan set også godt forstå, vil jeg gerne tilstå smiley Men der er så også en vis prisforskel. Din koster vel uden afgift stadigt mindst det samme som min med afgift smiley

  •   11. sep Tak skal du have..

    Min nabo har en Mustang som din, hans kone var klar til en bytte handel. Da hun se den smiley smiley


  •   11. sep Megafed bil! Tillykke med den.

  •   11. sep Ja jeg har stadig alle 4 Porscher

  •   11. sep Tillykke med den.
    Ikke lige en af mine drømme biler. Men der er nu noget over den.
    Har du stadigvæk Porschen.?


x