{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Mazda 929 Hardtop 1978

10.290 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

morten r
Mand | 39 år | Oprettet: 26. aug 2005


Mazda 929 Hardtop

Årgang:
1978
Motor:
4-cyl. topvintlieret rækkemotor, med overlikkende knastaksel.
slagvolumen på 2.0 L
boring/slaglængde 80,0/98,0
kompressionsforhold 8,6:1
Effekt ved 4800 o/m ca. 90
Moment ved 2500 o/m ca. 16,3 kgm - 160 nm
5-Trins gearkasse (sjælden)
Hestekræfter
ca. 90
Fælge
rustne stålfælge.
har Momo Alufælge likkende, men ved ik rigtig om jeg vil ha dem på eller der skal nye til.
Dæk
midlertidige der skal nyt til.
Undervogn
med tiden blvet lidt slap, skal snadblæses og pulverlakeres,
måske sænkes hvis det kan lade sig gøre.
Bilstereo
org. radio meget sjælden.
Styling
bilens stil er styling i sig selv.

Interiør
råddent.
drøm: læderkabine
Ekstra tilbehør
en reservedelsbil og en stor bunke reservedele til at ligge.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Det er min første bil, og som i kan se er der ikke meget bil tilbage.
Den kan pt. ikke starte, har aldrig hørt den startet, men skal nok få den igang.
jeg beklager meget at der ikke er flerer billeder, de billeder jeg har er fra sælger, men skal se om jeg kan få fat i et digital kamera og tage nogle flere billeder.


NB: Hvis der er nogen der ligger inde med karosseridele må i endelig skrive andre dele også velkomne.

Vil du se flere Mazda 929 Hardtop til salg? Andre Mazda eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Mazda 929 Hardtop
  •   2. dec 2009 Dele.
    Du har ikke et par forskærme tilovers, vel?


  •   13. jun 2009 Pladedele
    Hej Morten
    Hvordan går det med projektet. Vi har netop skrottet vores desværre. Det blev for stor en mundfuld.
    Jeg har 2 kølerhjelme og 4 døre til at ligge. Samt én million andre ting. Hvad skal du bruge?

    Hilsen Helle


  •   16. aug 2008 Pladedele
    Hej Morten. Har desværre ikke nogle plade dele til sådan en fin ældre sag som din. Min 929 er fra 1986. Min 121 Coupe passer ikke plade dele sammen med din Mvh. Torben


  •   15. aug 2008 træk..?
    Nej det er da helt sikkert at jeg ikke skal ja, jeg har lige skåret det af der var. heh
    ved godt at der er ogrinalt, man det er da virkelig også grimt.. smiley


  •   15. aug 2008 mazda er bare sagen
    hold da op hvor er der meget arbejde jeg ved det
    men bagefter bliver det godt, ha tolmodighed
    du skal vel også have et træk på din fine vogn


  •   13. mar 2008 Er du nået videre
    med bilen, hvordan ser den ud? Blot nysgerrig. Kunne blive så fed.


  •   22. feb 2007 .-.
    hej
    jeg køber mine ting ved et firma i England.. har nemlig mit eget lille værksted kørene så skal ikk betale moms.. smiley

    Men ellers så tror jeg Tsvansen har nogle.


  •   14. aug 2006 Hijackers!
    På en amerikaner er de ihvertfald lovlige til syn, det er faktisk bare en støddæmper med en luftbælg, så du kan regulere højden ved at tappe luft af eller fylde på - normalt ved en alm. ventil i bagagerummet...

    Nogle har dog en lille kompressor eller lufttank på til at styre det...

    I øvrigt en fed mazda! er den baghjulstrukket sådan en fætter?


  •   12. jun 2006 Nice
    Godt at se en der har en mazda der er næsten lige så dålig som min. Min er godt nok en bette 616, men motoren går som en mis. Klik ind på www.datsunregisteret.dk hvis du vil se mere Japaner kram.


  •   31. maj 2006 Hey
    Ja der er nok noget at tage fat i vedr. dit projekt. Metallisering går ud på at man får "blæst" aluminium ind i metallet. min far gjorde det engang på en honda cd50 jeg havde, det er noget der holder. Jeg måtte bøde 5000 for min og jeg er lige ved at tro at hvis man skifter bremserørene (jern) så ville den ryge igennem syn. Skal self lige ha tjekket forurening osv. Den er lidt ødelagt inde i kabinen, men jeg overlever nok. Det jeg er mest ked af er, at den mangler Krom listerne rundt om forrude og bagrrude.


  •   26. maj 2006 Hej Morten
    Så blev jeg også den lykkelige ejer af sådan et vidunder. Hvordan står det til med dit projekt? Mvh Kenneth


  •   17. mar 2006 Alfa sud..
    Ja jeg har lige købt den.. Fik den for 3 uger siden..
    Tidligere ejer leverede den på en auto trailer hos mig..
    Nu har vi gået og puslet lidt med den, og det var kun lidt dårlige forbindelser i ledningerne.. Troede først det var generatoren.. Men den virker fint..
    Så nu kan bilen starte selv, og køre..
    Og motoren spinder som en mis, og har den sprødest dejlige lyd.. Ja det var jo et kup jeg gjorde.. 2400 kr. leveret...
    Og der er plader på, og den holder syn til 22/12-06..


  •   16. feb 2006 hej
    hej totalvægten på min er 2150 kg og den må bære 700 kg


  •   13. feb 2006 hej
    jeg kan ikke sige hva Vægtafgiften koster, for det er forskelligt fra selvskab til selvskab, og om hvor gammel du er...

    den er blejaffjedret.... så tror ikke du kan


  •   6. feb 2006 Ang. 4x4
    Hvis vi kan klare en hurtig handel, så er det din for 15.ooo.


    2.5l Diesel
    210.000km
    Den er som sagt nysynet.... Uden anmærkninger
    Bremsere og næsten nye
    Udstødningen er ny
    Alt rust i bund og lad er lavet
    Rammen er i rigtig fin stand
    Alle ophæng til kabinen er skiftet.

    Der er lagt en DEL timer i den og jeg er ganske sikker på at det er DK´s billigste 4x4.

    Jeg mener at jeg giver ca 4500 i hel-årlig vægtafgift


  •   5. feb 2006 Ang. 4x4
    Jeg så i din tråd at du overvejede at købe en 4x4.
    Min Nissan er til salg, og er nysynet


  •   30. jan 2006 Alfasud vs. Alfa 33
    Fedt spørgsmål smiley

    Min alfasud vejer 850kg - en 33'er ca. 900-950(afhængig af model, servo osv.) Af stumper - Jamen motor og gearkasse er magen til, dog er det et mekanisk speedo på suden og et elektronisk på 33'eren. Min undervogn stammer fra en 33'er og der er så tromler bagtil(std. skiver i bag på sud) og skiverne foran er trukket ud til fælgene(std. sidder skiverne HELT inde ved gearkassen, så den bremser uaffjedret vægt - håndbremsen er desuden sat på forbremsen). Forskellen i højden bagi er 3cm. En Alfasud er 3cm højere end en 33'er bagtil, så den bliver sænket med 33 fjedre - Da en Sud helst skal "hælde" fremad(lidt ala' "highjackers" - bare ikke så voldsomt :D), så placerer man nylonbøsninger indenunder dæmperen, så det bliver løst smiley
    Ellers er der nogle småting der kan blive genbrugt...

    Men hvis du leder efter en - Så kommer min snart til salg for 30-35K - Uden rust, nyrenoveret Koni/Eibach undervogn, og kabinen bliver std. igen - og anlægget ER solgt smiley

    Og husk nu at der kun er 15 Alfasud på plader i DK - så du skal værne om den klassiske bil smiley - Kig ind på www.cuoresportivo.dk hvis du er til Alfaer smiley


  •   9. jan 2006 Smukt...
    Den skal du nok få sat i stand...jeg kender det godt med de mazdaer. De har udstråling som få, men de har det med at få stålorm... Høj herfra...og held og lykke med projektet...


  •   12. dec 2005 ang syn
    man kan godt få den sunet med det da der er ramme på den:-)
    så der skulle ikke være nogen problemer i det:-)


  •   19. nov 2005 dele til mazdaen
    Tja, det begynder nok at være svært at finde dele til den, men tror ikke det er umuligt. Nu har jeg ikke haft min i over 10 år, men prøv steder som DOS Autodele, Østergaard, Mazda selv etc. Døre og lignede, kig på autoophuggeres fællesdatabase - der findes meget og der har jo kørt mange af dem.
    El- og andre diagrammer og rep bøger kan du finde på biblioteket, de kan hjælpe dig. Hvis du vil er det ikke umuligt at gennemrenovere en sådan karet, tænk på dem som finder en gammel Ford/Opel eller lignende der har stået bag en lade udendørs i mere end 30 år, de kan. Desuden må du nok igang med at indsætte selvlavede dele - efter signende er restrektionerne med at svejse i vanger og andet ikke så strenge som de har været.

    Spørg endelig hvis der er noget, måske jeg husker enkelte ting endnu smiley Tror øvrigt stadig jeg har en instruktionsbog liggende og den kan jeg scanne og sende til dig når jeg engang får tid.



  •   17. nov 2005 Skønt at se en igen
    Hej med dig.
    Jeg har selv haft en 929 Sedan i en del år og gennemrenoverede den. Den blev dog aflivet for over 10år siden, men var mit daværende hjertebarn.
    Håber du får denne fantastiske vogn ud at køre igen, men pas på den - rusten var deres banemand, når du får den sat istand så monter den med inderskærme for og få den godt og grundigt undervognsbehandlet. Biler fra midt 70'erne var ikke lavet til at holde i evigheder.


  •   6. nov 2005 Ang sænkning
    Man bruger en hel dag på at banke med forhammer på en armbolt, og hvis det er for omstændigt så hjælper man til med ilt og gas.


  •   5. nov 2005 ...
    Ja den ser lidt slidt ud, men den har figuren til at blive rigtig lækker. Glæder mig til at se den i bedre stand!

    Velkommen til


  •   5. nov 2005 rusten men det kan der jo gørers nogen ved
    fed bil den skal nok blive så go som ny 5herfra

    mvh
    phillip h
    The lowrider


Annonce