{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

MG MGB GT 1975

1.496 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Mikkel W
Mand | 50 år | Oprettet: 30. sep 2017


MG MGB GT

Årgang:
1975
Motor:
Her lidt historie om motoren:
Alle MGB'er (undtagen V8-versionen) brugte BMC B-serie motoren . Denne motor var i det væsentlige en forstørret version af den, der blev brugt i MGA med forskydning øget fra 1.622 til 1.798 cc. De tidligere biler brugte en krumtapaksel med tre hovedlejer, 18G-serien. I februar 1964 blev der indført positiv vejrtrækning i krumtaphuset, og motorens præfiks ændredes til 18GA, indtil oktober 1964, da et fem-bæret krumtapakseldesign blev introduceret, blev motorens præfiks 18GB. Hestekræfter blev vurderet til 95 netto bhp på både fem-hovedbærende og tidligere tre-bærende biler med spidseffekt, der kom til 5.400 omdr./min. Med en 6000-omdrejninger pr. Drejningsmoment output på MGB havde en top på 110 lb·ft (150 N·m) og brændstofforbrug var omkring 25 mpg. Amerikanske specifikationsbiler oplevede strømfald i 1968 med indførelsen af ??emissionsstandarder og brug af luft- eller smogpumper. I 1971 havde britiske specbiler stadig 95 hk ved 7100 omdr./min., Med 105 lb·ft (142 N·m) drejningsmoment ved 2.500 omdr./min. Motorpræfikser blev til 18V, og SU -karburatornåle blev ændret på grund af de seneste emissionsbestemmelser under ECE15. I 1973 var det 94 hk (70 kW); i 1974 var det 87, med 103 lb·ft (140 N·m) drejningsmoment; i 1975 var den 85 med 100 lb·ft (140 N·m). Nogle californiske specifikationsbiler producerede kun omkring 70 hk i slutningen af ??1970'erne. Kompressionsforholdet blev også reduceret fra 9: 1 til 8: 1 på amerikanske specbiler i 1972. - https://da.vsyachyna.com/wiki/MG_MGB
Hestekræfter
90hk
Fælge
15" Monolites
Dæk
Avon
Undervogn
Standard
Bilstereo
McIntosh/Scandpeak - MX406 MC420 1 sæt 820013 og 1 sæt 820012
Styling
Duft af benzin og læder samt et unionjack på hanskerummet
Interiør
Sæder og dørsider er i analinlæder og polstret af "Hovedsædet" på Østerbro
Ekstra tilbehør
Blød hat og bredt smil
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er hentet hjem fra England i 2010, og blev ombygget til venstrestyret og gennemgik en omfattende renovering efterfølgende.

Historie om modellen.
introduceret i oktober 1965. Produktionen fortsatte indtil 1980, selvom eksporten til USA ophørte i 1974. MGB GT havde et banebrydende drivhus designet af Pininfarina og lancerede den sporty " hatchback " -stil. Ved at kombinere det skrå bagrude med bagdækslåget tilbød B GT nytten af ??en stationcar, samtidig med at den beholdte stil og form på en coupé. Denne nye konfiguration var et 2+2-design med et retvinklet bagsæde og langt mere bagagerum end i roadster. Relativt få komponenter var forskellige, selvom MGB GT modtog forskellige affjedringsfjedre og krængningsstænger og en anden forrude, som var lettere og billigere at betjene. I 2019 udnævnte Road & Track GT til en af ??"16 af Pininfarinas smukkeste designs, der ikke er ferrarier." Selvom accelerationen af ??GT var lidt langsommere end roadsterens, på grund af den øgede vægt, blev topfarten forbedret med 5 mph (8,0 km/t) til 105 mph (169 km/t) på grund af bedre aerodynamik. En specialudgave af GT blev produceret i 1975 til 50 -årsdagen for MG Car Company. Det var i førkrigstidens British Racing Green, havde tonet glas, guldkroppestriber, V8-alufælge malet i guld og sort og anden guldbeklædning. 751 jubilæer blev lavet, den ene blev ødelagt i et reklamestunt, der gik galt. Der menes at være omkring halvdelen af ??dem tilbage fra 2021. [13] - https://da.vsyachyna.com/wiki/MG_MGB

Vil du se flere MG MGB GT til salg? Andre MG eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
MG MGB GT
Annonce