{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Mazda 323P Sport 1.5 16v Coupehatch 1998

388 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Botshumitsu
Mand | 23 år | Oprettet: 13. jul 2015


Mazda 323P Sport 1.5 16v Coupehatch

Årgang:
1998
Motor:
Mazdas tredje generation af B motoren.

1.5 Liters god solid motor med indsprøjtning.
Og dobbelt overliggende knastaksel, samt 16 ventiler.
- Med næsten ny tandrem.

Hestekræfter
Den har 88 af de stærke hypper under hjelmen, og yder dem ved 5500 omdrejninger.
Jeg tror ikke der er nogen der har forladt folden endnu.
Fælge
Pt. står den på 14¨ Stål fælge med nogen basic mormor kapsler, som passer super fint til bilen og giver et tidskorrekt look.

Min tanke er at få rigtige fælge på den engang.
Dæk
Sprit nye Gislaved helårsdæk.
-195/55-14R. Svensk gummi der dur'
Undervogn
Standard undervogn.
Rustbehandlet 3 gange gennem dens levetid.
/ Suvo og Pava med dokumentation.
Bilstereo
Standard højtalere foran som de eneste, dog med plads i siderne i bag.
Nyere Sony radio som jeg fik monteret da jeg overtog den ellers så sad der original radio i.
Jeg har da også installeret en 13¨ JBL subwoofer om i bag.
Og med en subwoofer til at give lidt rumklang så spillet det faktisk udmærket.
Styling
Tja.. Det er jo en ¨Sport¨
- Dvs. den har en spoiler over bagruden, som gir den et lille sporty look.
Men ellers intet styling ud over det fra fabrikken.
`Det skal dog lige siges at jeg har udskiftet de gule sideblink ud med klare glas.
Interiør
Standard.
Gråt plastik i god kvalitet. - Fra dengang hvor mikro bilers interiør ikke var billig fabrikeret.
Mønstrede sæder i grå med røde, blå og grønne trækanter i.
Ægte 90'er stil, og faktisk utrolig rar atmosfære inden i kabinen.
Ekstra tilbehør
To styks kopholdere!
Originale fodmåtter Hvis det er ekstra tilbehør? - Samt anhængertræk og en Saphe One+
Styrker ved bilen
God bil der holder hvis man ligeledes behandler den godt.
Den er billig at holde i drift, billig i reservedele, billig at forsikring og den kører også udmærket på literen.
Ved pæn og almindelig kørsel kan den godt ramme de 16 Km\l.
Uden alt det moderne elektronik, et rat og pedaler er hvad man har af sjov. Så heller ingen dyre udgifter på den front hvis uheldet skulle være ude. - Den har dog servostyring.
Svagheder ved bilen
Japanske biler har jo en svaghed med rust, og denne her er da ramt lidt af det. Men så minimalt at det intet problem er.
Den har lidt i begge skærmkanter i bag, som hurtig kan fikses.
Bemærkninger
Alt i alt, en god lille kvik bil som man ikke ser så mange af mere i hverdagen, i hvert fald af ¨Pba¨ modellen.

Jeg købte bilen d. 23 Juli 2022, med fortrins vis lavt kilometer tal, kun 124 tusind kilometer på klokken. Og kun en ejer før mig.
Den har tidligere tilhørt en gammel mand fra ny.
Han har passet godt på den, og overholdt alle services til tiden, hos samme mekaniker
Som nævnt behandlet med rust beskyttelse løbende.
Og synet i samme synshal.
Skal først synes om 18 måneder.

- Bilen er virkelig ikke blevet brugt ret meget.
Den har nok ikke holdt i en garage, men i en overdækket carport er jeg sikker på.

D. 9 September 2022 rundede den 130 tusind Km.

Lig sæderne ned i bag, kan man sagtens fragte en herre cykel rundt i den. Den er god og rummelig selvom det ikke ser sådan ud.

Ja på instruktionsbogen står der Coupehatch, derfor tillader jeg mig at skrive det her.

Jeg kan bl.a. godt lide en simpel bil der er så analog som denne. For der er jo absolut intet andet end det man har brug for her, varmeapparat, ur, radio og så lige kopholderne.

Mazda'en her er min daily driver mens min VR-4 bliver helt klar.
Bedøm den gerne og smid en kommentar hvis det lyster.

Vil du se flere Mazda 323P Sport 1.5 16v Coupehatch til salg? Andre Mazda eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Mazda 323P Sport 1.5 16v Coupehatch
x