{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Toyota Camry 2,5 Hybrid H4 (AXVH71) 2019

765 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

CrazyCatman
Mand | 37 år | Oprettet: 24. feb 2009


Toyota Camry 2,5 Hybrid H4 (AXVH71)

Årgang:
2019
Motor:
Toyota Dynamic Force A25A-FXS hybrid motor med en firecylindret 2,5 liters benzinmotor og en 650V Permanent Magnet Synchronous Motor som.
Gerkassen er en Sequential Shiftmatic e-CVT (Continuously Variable Transmission) - i sin grundform er det faktisk en over 500 gammel opfindelse af Leonardo da Vinci som naturligvis er blevet moderniseret og i e-CVT udgaven også elektronificeret og nærmest blot er en computeremanation af en normal CVT-automatgearkasse.

Brændstofforbruget ved blandet kørsel er ca 18,5 km/l.
Hestekræfter
Benzinmotoren yder 131 kW / 176 HK
El-motoren yder 88 kW / 120 HK
Det Toyota opgiver at den samlede hybridydelse er på 160 kW / 218 HK.

Tophastigheden er begrænset til 180 km/t da man ellers ikke vil få meget ud hybridsystemet og brændstoføkonomien generelt.

0-100 km/t gøres dog på ca 8,5 sek i følge Toyota.
Fælge
18" aluminuimsfælge med 20 eger - og der er et sæt hver til både sommer og vinter!
Dæk
235/45 R 18 sommerdæk
Undervogn
MacPherson Strut forhjulsophæng
Double Wishbone baghjulsophæng

Forbremserne er ventilerede skiver med to-cylinderde bremsekalibre
Bagpå sidder faste skiver med en enkelt cylinder i hver kaliber.
Bilstereo
Toyota Touch2 Go MM17 multimediasystem med 9" skærm leveret af Panasonic
Der sidder 9 JBL højtalere rundt om i bilen
Styling
Ingen styling her - det er en helt standard H4-model, med mindre man vil sige at kofanger/bagagerumsbeskytteren i rustfrit stål er styling (ekstraudstyr)

Farven er Ultra Silver (lakkode 1F7) og er en metallak (ekstratilbehør/tillægspris)
Interiør
Sort læderlabine med justerbare for- og bagsæder*
Læderrat
Lædergearknop
Læder armlæn
Tiger Eye dekor
Manuelle solgardiner i bagdørene*
Elektrisk solgardin i bagruden*
3-zoners klimaanlæg*
Head-Up Display*
Velourmåtter

*) Standard på H4 (justerbar bagsæder)
Ekstra tilbehør
Originalt ekstraudstyr der ikke er inkluderet i H4:
Ekstra 18" hjusæt med vinterdæk
Bagagerumsbakke
Bagkofanger-/lastbeskyttelseplade i rustfrit stål
Velourmåtter 830g
Sikkerhedskit (advarselstrekant, vest og førstehjælpskit)

Derudover er der indkøbt:
Gummimåtter
Yderligere dørlukkepuder
Styrker ved bilen
Stor men økonomisk motor - der holder nogle lave omdrejninger (ikke meget slid og lavt forbrug!)
CVT-gearkassen er ikke så hysterisk som i mange andre biler.

Lav halvårlig afgift

524 liters bagagerum - dejlig stort med plads til en voksen mand.

Ro og fred når man kører! Der er en ret god lydisolering i bilen
Svagheder ved bilen
Der kan ikke monteres træk (jeg har heller ikke det helt store behov)

Bagsæderne kan ikke lægges ned (unikt H4).

Mangler Apple Car Play og Android Auto (senere modeller har)

Mangler varme i rattet (senere modeller har)

Mangler varmetråde i forruden

Der kan ikke oprettes flere brugere/profiler i infotainmentsystemet.
Bemærkninger
Ægte flyder som endelig vendte tilbage til Danmark! I 15 år har Camry været væk, men i 2019 kom den tilbage: Ja, det er hverken en SUV/Crossover eller stationcar - det er en gammelmandsbil, men det er virkelig en rigtig lækker bil at køre i uanset om det er by, land eller langfart.

Derudover er Toyota kendt for at lave stabile biler, og har et velafprøvet hybridsystem - og det der sidder i Camry er det samme som også sidder i den nye 15. generations Crown, 5. generations RAV4 (og faktisk også plug-in udgaven dog med en anden justering af motoren), samt Lexus ES 300h, NX350h/450h+ og og de nye RX350h/450h+.

Den blev købt med 29.500 km på klokken i 2022 - og kan helt sikkert holde mange år og rigtig mange kilometer endnu - om guderne og hybridsystemet vil det...

Vil du se flere Toyota Camry 2,5 Hybrid H4 (AXVH71) til salg? Andre Toyota eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Toyota Camry 2,5 Hybrid H4 (AXVH71)
  •   23. sep Rigtig fin spørgsmål, Michael; da man ikke kan få fuldt udbytte af trækket fra både benzin- og elmotoren på samme tid vælger man (i alt fald ikke Toyota) at lægge de to tal sammen. Umiddelbart tror jeg at man har man har valgt at gøre det ud fra en måling for ja. Præcis hvordan ved jeg ikke.

    Toyota oplyser selv både benzin-, el- og hybridkræfterne separat. Kigger man hos SKAT er det dog kun kW for benzinmotoren der er oplyst på registreringsattesten, og de 218 HK (160 kW) er blot nævnt i modelbetegnelsen.


  •   23. sep Velkommen til.
    Super oprettelse.
    Lige et? Hk. ligger man ikke de 2 tal sammen for st få et total.?


x