{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Citroën GSA Entreprise Spécial 1985

12.973 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Xander G S A
Mand | 34 år | Oprettet: 28. mar 2006


Citroën GSA Entreprise Spécial

Årgang:
1985
Motor:
G 13/625 1299ccm luftkølet boxermotor m. 4 cylindre, Weber karburator og elektronisk tænding. 5 gear.
Slaglængde: 65.6mm, boring: 79,4mm, kompressionsforhold: 8,7:1.
Hestekræfter
65 hk / 48 kw ved 5500 omdrejninger. Max moment på 94nm ved 3500 omdrejninger.
Fælge
Originale letmetalfælge, sandblæst og nylakeret.
Dæk
Michelin 145/15 XZX. Fra uge 37 2007, det er samme type dæk som bilen er leveret med i sin tid.
Undervogn
Hydraulisk med dobbelt wishbone foran samt uafhængige svingarme i bag. Hydraulikpumpen er en simpel pumpe med kun et stempel, drevet direkte af krumtappen. Skivebremser på alle 4 hjul i et 2-kreds bremsesystem forstærket af hydraulisk højtryk.

Der er ingen andre bilmærker der kan hamle op med denne slags kørekomfort, når en LHM affjedring sættes i kørestilling.
Bilstereo
Original Citroën båndafspiller og radio.!
Styling
GSA frontspoilere, gult nærlys, letmetalfælge og toptonet forrude!!! Citroën Service og Citroën logo stafferinger.
Interiør
Blåt interiør. Udstyrsniveau Spécial som er det mest skrabede. ECO funktion.! Eftermonteret Pallas speedometer med digitalur og omdrejningstæller. Ekstra læselampe i højre side fra Pallas.
Ekstra tilbehør
Originalt Anhængertræk. Originale Citroën stænkklapper for og bag. Tidstypisk rotorblink.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er fundet i midtjylland i 2006 og er renoveret til næsten ny stand, med alt hvad det indebærer.

December-2007: Ved at få lavet rust og skal efter planen til maler her i vinter. Reservedelsbiler er indkøbt og venter kun på opmonteringen til gul bil med blåt interiør. Den får i første omgang Special-trim, med enkelte features som originale alubamser, gult lys (et must), originale frontskørter, forrude med blå top-toning, måske instrument med omdrejningstæller og DIGITALUR.!!! Yeeeha.

Februar-2008: Bilen er nu ankommet ved autolakerer. Så nu er der en mindre ferie på en måned inden der sker noget igen. Motorens motorskjolde er sandblæst og lakeret. Alle reservedele er hjemkøbt. Forhåbentligt er den på vejen sidst på foråret.

April-08: Har lige været væk fra maleren, på pladeværksted og er nu tilbage ved maleren. Problemer med taget, gjorde at den ikke kunne males. Og dårligt udførte forsøg på rep, gjorde at der skulle fagmand på.! Nu går der dog ikke længe inden den er klar. Ferie bliver der taget i uge 19, og så skal der samles bil. Motoren er næsten opmonteret. Gearkassen pakket om. Alufælge sandblæst og klar til lakering.

Maj-2008: Stadig ikke malet færdig endnu. Mere rust blev fundet ved nedslibning. Små huller der skulle lukkes.! Dog er mange af pladedelene lakeret og ligger klar. Ferien er flyttet til uge 21.! Håber der kan samles bil der i stedet for.! Fik desuden købt diverse smådele hjem, på et stumpemarked i Holland.!

Maj-08: Bilen er endelig kommet fra maler, nu skal bilen samles og forhåbentligt kører den inden udgangen af Juni.!

Juli-08: Bilen er nysynet og nummerplader er kommet på.

Juli-08: Første rigtige prøvetur med nummerplader på. Nu skal diverse træf besøges. Bilen er færdig.

Juni-09: Montering af korrekt bagpotte, stænkklapper for og bag, nye forlygter. Alle disse ting er fundet senere til diverse træf.

Bilen er en produceret i 1983 i Spanien men indregistreret første gang i 1985, dog ophørte produktionen først i 1987 pga BX break først kom der. Den alm BX kom i 1983.
Citroën GSA er produceret fra 1979 til 1987 i 565.009 eksemplarer, heraf 87.049 Break og 11.748 Entreprise.

Den er baseret på en GSA Break med samme ydre karosseform, men der er andre bagskærme på der lukker af for "blinde" døre. Der hvor der normalt er døre og plads til bagsædepassagerens fødder, ja der er der dækplader, så varerummet er 100% plant og brugbart.
Ydermere har præcis denne bil og kun denne en MEGET speciel feature, da de bagerste sideruder ikke er noget den er født med. Den er født som en Tolée uden sideruder i varerummet, men har her i DK så fået en sidebagrude fra en GSA break. Hvis den ellers havde ruder i varerummet, så var det en Vitrée med en lang rude fra bagklap til fordør. Har snakket med franske kendere og de er MEGET forundret.! Hehe.

Den er original dansk og er en gulpladebil. Altså en varebil.

Den er meget sjælden i Danmark, men endnu mere i Frankrig, da der kun er lavet 11.748 stk GSA Entreprise ud af godt 500.000 stk GSA (Verdensplan). Entreprisemodellerne blev i Danmark solgt under navnet GSA Service. I Danmark var den populær, da man på gule plader slap for høj afgift som man kender det idag. I Frankrig var der ikke salg i den, da man mere eller mindre gav det samme for en break med bagsæde og bagdøre. Ydermere blev Entreprise modellerne hårdt brugt og medtaget da det jo var en brugsbil mest købt af forretninger og virksomheder. Derfor er der ikke ret mange tilbage.

Vil du se flere Citroën GSA Entreprise Spécial til salg? Andre Citroën eller bare andre brugte biler?


Kommentér på:
Citroën GSA Entreprise Spécial