{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Mercedes Benz 190E 2,3-16 1985

6.279 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

B. P
Kvinde | 50 år | Oprettet: 14. apr 2006


Mercedes Benz 190E 2,3-16

Årgang:
1985
Motor:
4-cylindret rækkemotor med 2 kædetrukne, overliggende knastalksler og 4 ventiler pr. cylinder.
Vandkølet. boring 95,5 mm. Slaglængde 80,3 mm. Slagvolumen 2299 cm3. Kompressionsforhold 10 ,5
Hestekræfter
Maks. effekt 136 kW ( 185 hk) ved 6200 o/m
Tophastighed sat til 230-235 Km/t
Kører dog 240 Km/t uden problemer
Fælge
7,5x17 37 MB AMG 5 Hiper Silver
Dæk
17" - 235 - 45
Undervogn
Bilen er org. sænket fra fabrikken.
Transmission :5 gear. hastighed ved 1000: o/m i topgear 38,5 km/t
Bremser: ventilerede skivebremser for. Skivebremser bag. 2 kredse med for/bag opdeling. Vakuumforstærker. Blokeringsfri bremser system ABS.
Forhjulsophæng: PcPherson-ben og triangel, krængningsstabilisator. Teleskopstøddæmpere.
Baghjulsophæng: Tværsvingarme med skråtstillede reaktionsarme. Skruefjedre krængningsstabilisator. Teleskopstøddæmpere
Bilstereo
Sony
Styling
Vognen er totalrenoveret i Polen i 2006. står som fabriksny.
Der er isat ny motor, i 2000 - Km ca. 83.000
Interiør
Rødt læder nymonteret 2006
Ekstra tilbehør
Der er ikke monteret ekstra tilbehør, men bilen har som standard skørter, spoiler og stålskydetag , dobbelt udstødning og læder sportssæder for og bag.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bil-Revyen 1985:
I den tydeligt mere barske 2,3-16 udførelse viser 190'eren hvad den duer til, og det er ikke så lidt. Motoren er baseret på 230-modellens, men top-stykket er udviklet af Cosworth i England (med Formel-1 erfaring).
Selve den fordobling af hk-tallet har imidlertid ikke nødvendiggjort ændringer af undervognen. det banebrydende baghjulsophæng med ikke færre end 5 svingarme i hver side forener lydisoleret og blødfjedret komfort med perfekt opførsel under alle forhold.
Og fortil løser McPherson-ben med separate skruefjedre opgaverne på samme måde. mercedes-Benz og sporty biler kan altså alligevel høre sammen.

W201 - Racing Era
Few people know that the Mercedes Benz 190E 2.3-16V-models was actually developed for rallying. Mercedes Benz had been a fairly successful actor in this field, so why shouldn't they try to regain some glory?

The 190 might seem like a strange rally-car indeed, but in 1979 when it was conceived, the 2.3-16 with its sturdy chassis and rear-wheel drive was deemed capable. But when this idea was hatched Mercedes hadn't come up with a beefy enough engine, so they chose to seek expertise outside their own company, they found the expertise they needed from Cosworth Engineering of Northampton.

The plans to conquer rallying again were aborted. As a road car the 2.3-16 did surprisingly well, but Mercedes Benz was overtaken by events, and the four-wheel drive era was already under way when the car was launched. But Mercedes Benz wanted to make use of this extraordinary car, so they used it for racing instead.


Vil du se flere Mercedes Benz 190E 2,3-16 til salg? Andre Mercedes Benz eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Mercedes Benz 190E 2,3-16
Annonce