{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Mercedes Benz W126 - 500 SEC / 560 SEC 1983

32.083 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

BRABUS
Mand | 45 år | Oprettet: 2. jun 2004


Mercedes Benz W126 - 500 SEC / 560 SEC

Årgang:
1983
Motor:
Standart en: 5.0 V8 uden kat.

Udskiftet til: 5.6 V8 fra 1988 uden kat.
Hestekræfter
Standart havde den 235 HK
Med 5.6 V8 fra 88 har den 300 HK


Historie fra Mercedes Benz:


Sept. 1979 - 1981
500SE og 500SEL er topmodellerne med 240 HK. uden kat.
500SEC kommer først i efteråret 1981.


1981 - 1985: ændring af knaster og kompresion samt indsprøjtningsventiler.
500 for en smule mere moment ved lavere omdrejinger men taber effekt ydelse som resultat af søgen for bedre økonomi og forurenings tal. den har dermed 235HK.


Sept. 1985 - Sept. 1987 - 380 erstates af 420 og 560 udgives.
420, 500 & 560 får Bosch KE-jetronic system. effekten øges.
Standart sælges 500 uden kat. med 245 HK.
kunne bestilles med kat. indtil 1986 med 235 HK.
efter 1986 er kat. standart men kan bestilles uden indtil Aug. 1989
560 sælges ligeledes standart uden kat. med 272 HK.
kunne bestilles med kat. indtil 1986 med 250HK
efter 1986 er kat. standart men kan bestilles uden indtil Aug. 1989
En speciel 560er kaldet ECE versionen med højere kompresion kunne bestilles med 300 HK. men kunne kun fåes uden kat.


sept.1987 - april 1992
BMW lancere deres 750i og derfor hæves ydelsen via nyt udstødningssystem med bedre flow og hævet kompresion så
500 får 268HK med kat. og 278 uden kat.
560 får 279HK med kat. og 300 uden kat.
560 ECE udgår da standart modellen får samme ydelse.

Håber det gav mening
Data er taget fra en officiel approved Mercedes Benz member side.
Fælge
Borbet 16" X 9"
Dæk
Nexen N2000, 225/50-16
Undervogn
Sænket 60/60 mener jeg.
Bilstereo
Radio med CD
4 X standart højttalere.
Styling
Fælgende :-)

Hvide sideblink
skal have: hvide front blink og måske baglygter.
Interiør
Læder stue
4 X Nakkestøtter
Ekstra tilbehør
EL:
Just. Sæder
4 X Ruder
2 X Sæde Varme
Antenne.
Sidespejle.

Træpaneler
Trærat
Klimaanlæg
Ude Temp. måler.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Tysk importbil
Totalt i standsat
Total renoveret aut. gearkasse.
Ny malet
Meget god stand.

Vil du se flere Mercedes Benz W126 - 500 SEC / 560 SEC til salg? Andre Mercedes Benz eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Mercedes Benz W126 - 500 SEC / 560 SEC
  •   16. jan 2017 Kig forbi mercedes træf

    https://www.facebook.com/events/167984957017200/?ti=icl


  •   18. okt 2016 Rigtig flot SEC. Bruno Sacco satte sig for at lave den bedste personbil nogensinde, og resultatet blev ikke saa ringe endda. SEC'en var en verdenssensation da den kom frem i 81´, og er stadig en helt fantastisk vogn både at se på, og at køre i.
    Jeg har et forslag til placering af din navigator, såfremt du ikke bruger dit askebæger. Jeg har selv demonteret askebægeret og det lille rum foran gearstangen, og brugt pladsen til en 7" stemmestyret navigator.
    Du kan se hvordan det ser ud hvis du kigger på mine billeder.
    En høj er paa vej smiley smiley smiley


  •   13. okt 2013 Husk at give en bedømmelse tilbage smiley

  •   11. apr 2011 Motor til billige penge
    Det kommer nok an på hvilken motor det er så?
    Hvordan yder den 340 HK ?
    Hvorfor sælges den billigt ?


  •   10. apr 2011 kan du
    bruge en 340 hk motor til bilige penge


  •   14. aug 2010 BRABUS
    Ja den står også meget flot! den er jo guld værd for dem som virkelig går op i de gamle mercere, jeg kunne godt tænke mig sådan en men er ikke helt gammel nok til sådan noget endnu, og min far gider ikke have sådan en holdene smiley Hmm det trist håber du finder den rette køber til den flotte gamle mercer! smiley


  •   14. aug 2010 Den grønne
    Ja, den grønne skal også sælges, den står faktisk 100% urørt .
    Der er aldrig svejst i den eller renoveret noget som helst, det har været en garage bil her i DK sjovt nok og den har kun kørt 148.000 Km. og står virkelig flot af en urørt bil at være fra 78.

    Jeg ved ikke hvad prisen skulle være men der har virkelig været mange og kikke på den og en hel del forstår slet ikke hvordan den kan stå så frisk og som ny bil før de for at vide den altid har stået i garage og kun været brugt som søndags trille tur bil af et ældre ægtepar som blev nød til at sælge den for 3-4 år siden da de ikke havde kørt i den i de sidste 4-5 år grundet alderen og føreligheden havde sat en stopper for kørekortet.
    Så det er en lidt specielt bil den grønne da det er sådan en sjælden ting at en dansk ejet bil står så flot


  •   14. aug 2010 BRABUS
    Ja det jo nok rigtig nok smiley Den står jo også rigtig flot! Fandt den faktisk inde på bilbasen smiley Skal du sælge den grønne?


  •   13. aug 2010 andreas B
    Det er synd blot at sammenligne den med alder, alder fortæller intet om en bil, men det gør vedligeholdelse, Km og geografisk brugs område om det man kan forvente af en bil.

    Det er klart at den med tiden må have et værdi tab som alle andre biler, men nu er den heller ikke helt at sammenligne med den gennerelle bil park kan man sige, dette er jo Mercedes topmodel fra daværende periode samt at den har fået status som den smukkeste og mest eftertragtede coupe de nogen sinde har lavet, selv den dag i dag.

    Noget nadet er at priserne på dem faktisk har været stigende de sidste år i Tyskland på de gode eksemplare og man skal heller ikke glemme at bilen dengang i 1983 vel og mærket kostet solide 2 milioner Kr. da penge dengang var meget mindre værd end i dag, ville det svare til en pris på godt 3-4 Milioner Kr. i dag.

    Så man kan sige at finder man et eksempler som virkelig står i nystand, så bør prisen også afspejle i højeregrad hvad bilen engang var værd og ikke så meget alderen.

    EN Mc-Laren F1 koster også op til 10 gange mere i dag end den gjorde ved salg for 10 år siden :o) så alder er ikke altid = værditab.

    Men klart finder man en udkneppet model godt med rust og mange Km. så er sådan en jo slet ikke til at sælge fordi mange vil have noget der er i orden når og hvis man går efter lige denne model og det er også derfor de gode så kan koster derefter.

    Den har det sidste år ikke haft plader på da den kørte for lidt til at jeg ville ofre forsikring, vægtafgift osv. på den.

    Så jeg har et par gange haft købt prøve plader til den for udstilling og salgs perioder.

    Men her til næste sommer, så kan det være den gamle grønne bliver solgt og så kommer der nok plader på den igen.



  •   13. aug 2010 .
    Den er virkelig også flot!!. men det er da egentlig vildt 198 k for en bil fra 98'erne vis man tænker på det. Bare lidt syndt at sælge den når du har lagt alle de timer i den men altså vis ikke du har kørt mere end 1000 km på et år så er det forståeligt. står den egentlig med plader eller kun prøve?


  •   12. aug 2010 Kr. og Øre.
    Det svære er at svare på det uden at forklare hvorfor...

    Disse biler anses lidt for liebhaveri i den rigtige stand osv.
    Denne bil høre til den absolut bedste klasse uden rust og der er rigtig mange nye dele, så som hattehylde og ny bagrude, alene hattehylden kostede næsten 5 klik. til sådan en, den har været hele turen igennem med restuarering kan man sige fra A-Z og den køre som en drøm hvilke der desværre i dag er langt imellem de gør på Dansk jord, den har også total renoveret gearkasse osv osv. jeg kunen blvie ved.

    Men prisen er sat til 198 af de store. det kan virke højt, men man er helelr ikek i tvivl om der er meget forskæl på dem der findes hvis man tager ud og undrsøger marked og man er derefter slet ikke i tvivl om at denne her nærmest står som en af de mest veholdte og bedst kørende af dem alle og jeg har været en del af dem igennem tiden, men kun meget få står også helt friske i undervognen hvor det ikke kun gælder fjedre og støddæmpere med i lige så høj grad bærearme ophæng og bøsninger.
    Der er lagt mange timer i den og det er egentlig måske lidt overkill fordi den mest af tiden bare står i garagen.

    Sidste år kørte den under 1000 Km. og det er synd når den faktisk står som ny bil og burde bruges mens det hele er friskt på den, gummi og plastik holder jo ikke sin fleksibilitet for evig trods man ikke køre i en bil :o)

    Men jeg holder stadig mest af min brabus som køremaskine og denne her er bare ren cruiser bil :o)

    Den lange er til ferier og familie udflugter og så den grønen til lidt old timer træf og så har jeg min A-B vherdags biler i hatsuerne :o) dog mest om vinteren :o)


  •   11. aug 2010 X-Høj
    Nøjs man den er godt nok for nice!!! Elsker fronten hvor stjernen sidder inde i gitteret vis det hedder det smiley & Fælgene er også for blæret. Må man have lov at spørge om hvad sådan en står til i kroner og øre? smiley


  •   15. jul 2010 ££ Arctic Cooling ££
    Hvor har du set den stå til salg henne?

    Den står ikke til salg her på BG. men det er korrket at den står til salg andet steds og at den pt. køre med til salg skilt i side ruderne smiley

    Er du intereseret da ?


  •   15. jul 2010 Tager jeg fejl??
    Står den til salg?
    Eller findes der en anden i dk??


  •   7. jul 2010 nice!!!
    Fuck hvor er den sej !!
    DET er en ægte klassiker !


  •   10. jan 2010 fed Merc!
    Fandme en fed Mercer du der har dig! For satan den er pæn og den er jo en konge værdig!

    Kan kun drømme om at eje sådan en bil!


  •   8. jan 2010 Vognpark
    Jo tak.

    Jeg er elelr ville godt i gang med at sælge ud af dem.
    Det er jo næsten ikke til at have så mange og kan ikke køre i dem alle på en gang.

    Så hele vogn parken er til salg undtagen min brabus og min charade med 4WD.

    SECeren står i indkøb for 8 år siden (tysk import) 150.000 Kr. på danske plader.
    Her efter blev den total istandsat med nye ruder bag og for grundet flænge for og mangel på elrude bag.
    Den fik helt nu hatehylde, forige ejer havde haft 15" liggende der :o( og så fik den lavet et par små ridser samt et lille rust hul i den foreste inderskærm.
    Her efter blev den total adskildt og sent til en profesionel autolakere som malede den efter mercedes egne metoder med 2-3 gange grunder, 6 lag maling og 4 gange lak.
    Lidt vildt, men det holder virkelig godt og det var skide durt skulle jeg hilse og sige.
    Så fik den også total renoveret automatgearkassen da den skiftede med lidt fedteri, så alt blev renoveret i den når den nu er adskildt, det er timelønnen der er dyr her og ikke så meget delene.
    Motoren har "kun" gået 220.000 Km. og går skide godt.
    Men hele total istnadsættelsen kostede over 100.000 Kr. ink. maling, ruder, kabine plus div. andre småting som nyt batteri og elantenne, samt stort VDO navigations anlæg med DVD.

    I dag er de ved at stige i værdi igen i Tyskland fordi det er langt imellem de findes i denne stand.
    Så priserne strækker sig faktisk helt fra 50.000 Kr. og op til 250.000 Kr. for de sindsyge velholdte eksemplare med lave Km.

    Jeg har valgt derfor at sætte min til 198.800 Kr. den har stået mig i alt i 250.000 Kr.

    Den har i hele sin tid stået i opvarmet garage og sidste år da jeg havde en kunde som ville købe den var den nysynet, men da han som mange andre blev ramt af finans krise, så måtte han springe fra i sidste øjeblik.

    Så jeg hev pladerne af dem og den har i 2009 derfor kun lige kørt i sommeren til træf i Roskilde, altså i alt godt 100 Km. i hele 2009. men selvfølgelig opstartet en gang imellem :o)


  •   24. dec 2009 Diesel H
    Jammen hvorfor køber du den så ikke nu, så kan du stile den i garagen i stedet for din gamle Superp :o)


  •   24. dec 2009 Old
    AGH.. jeg kan godt huske den , den var/er bare skøn det er sådan en jeg skal når jeg bliv"gammel" og kun skal til bager om søndagen,skøn maskine.

    Diesel


  •   8. dec 2009 Nye billeder
    så kom der da lige 5 nye billeder :o)


  •   25. nov 2009 ud.
    Næ nu har den stået stille siden jeg havde den ude her i sommers og den kommer ikke ud før til næste sommer igen, ligesom min BRABUS ikke kommer ud :o)
    Så straffer jeg regn og slud med min 4WDer japaner og skal det være rigtig vildt, så lægger jeg fodgængerfelterne øde hen når jeg driftter rundt i lyskrydsene i min lange 6 dørs limo :o) paaas på skole børn, den er laaang :o) hehe


  •   25. nov 2009 :O)
    hmm det gør den vel ikke før til foråret ;O) sådan en kan skal vel ikke ud når det regner


  •   25. nov 2009 Billeder
    Ja nu skal den jo lige ud af garagen først :o) den står og lure inde bag ved :o)


  •   25. nov 2009 en høj her fra
    SE NU OG FÅ LAVET DE BILLEDER DET ER SKU DA SYND MED SÅDAN EN FED BIL :o)


  •   12. nov 2009 Eje
    Det er skam intet problem, du kommer bare og smider 198.000 Kr. så er den din lige så længe du vil det og lige på den måde du vil det :o)


  •   12. nov 2009 ...
    Fuck en lækker bil... Gid jeg skulle eje sådan en smiley


  •   4. aug 2009 Martin
    Jo den er pænt nice at brøle rundt i ved tomgangs hastigheder :o) dejlig V8er med god bund :o)


  •   4. aug 2009 Se dét er sgu en stor fed wagon! smiley

    Det må jeg nu engang give dig/Mercedes, hehe.

    Tror den er ret lækker at tulre rundt i smiley


  •   15. mar 2009 W116 280SE
    Ja du har ret.
    Har også en lille FIat 500 Org. fra 60erne til at stå :o)

    De skal nok komme på en dag jeg lige er i garagen :o)
    W116ere er bare så meget flydere at det er helt dejligt :o)
    Og sæderne og rigtig sofa agtige :o)


  •   14. mar 2009 280SE
    Du må lige få knipset et par billeder og få lagt den op!
    Omend bare i et fotoalbum da

    Der er sgu noget dejligt over de gode gamle 116'ere


  •   3. mar 2009 Billeder
    Ja jeg har fået lagt nogle ind, men den kommer jo ikke så tit ud.
    Jeg må se hvad jeg kan trylle frem :o)


  •   3. mar 2009 Billeder
    Men ærlig talt så syntes jeg bilen fortjener nogle bedre billeder : ) Det må du lige få kigget på ; )


  •   3. mar 2009 Yasin P
    Ja jeg er meget glad for den, men det er lidt som når man har købt drømmen og levet den ud i nogle år så vil man gerne prøve noget andet :o)

    Nogle biler skal man også bare lade være ved en drøm som nogle siger.
    Eks. Lamboen countach skulle eftersigende være en ren skuffelse at prøvekøre trods dens super renome og design.

    Men man får da stadig smilet på når jeg sætter mig ind bag rattet og drejer nøglen :o)


  •   3. mar 2009 ..
    Respekt for sådan en fed bil : ) Du må være glad for den! Den er bare stilet!


  •   25. feb 2009 gammel
    Ja, jeg ville også beholde mig hvis ikke det var for alle dem jeg har :o)
    Jeg har også 2 andre stjerne som ikke er lagt op, den ene er en W116 280SE og den anden har jeg lige solgt som også er en W126 500SE.

    Jeg ville helst beholde den lange og brabusen og så coupen og måske 280SEeren. hehe ja men man må af med alt det gøjl, det koster at have på plader jo hehe...


  •   25. feb 2009 mercedes
    okay der kan man bare se smiley hvis jeg havde pengene til den var den sgu købt på stedet... der er helt klart en af de fedeste mb der er lavet.. synes os bare du skal behole den, de falder jo ikk i pris mere, de stiger jo kun...

    regner os bare med jeg beholder min gamle slæde i mange år..


  •   25. feb 2009 Pris
    Ja det er jo lidt svært, men den er til salg for 198.800 Kr.
    Det er sådan prisen ligger på sådan en i den stand den står i.
    Den er ikke kun velholdt, alt andet som har fejlet noget eller som ikke er muligt at vedligeholde er skiftet til nyt og trods en garagebil er skånet for meget så kan lak fra 1983 ikke se lige så godt ud som en nylakering specielt lavet efter mercedes forskrifter med 3 gange grunder 6 gange maling og 4 gange lak.
    med mellem slibninger.
    Den står som ny bil, derfor prisen.
    og hvis ikke folk vil give prisen, så skal den ikke sælges smiley
    Finans krise og brugt marked eller ej, bilen er stadig sin pris værd når det er sådan en model.
    Det grænser jo lidt til liebhaveri hvis man vil eje sådan en.
    Der findes mange "dårlige sminkede lig" og dem kan man jo nok få bragt i stalden for noget der ligner mellem 50.000 og 100.000 Kr.
    Men der er også en verden til forskæl.
    Mit forslag er til folk der vil købe den og synes prisen er for høj:
    Kør ud og prøv 3-4 stykker til mellem 50.000 og 100.000 Kr.
    Og kom så ud og prøv den her og fortæl mig så om du stadig uden et smil på læben kan sige den ikke er pengene værd smiley
    3 har gjort det og de sagde alle sammen utvivlsomt at den er pengene værd, men blot uden for deres buget af hvad de troede de kunne få sådan en for.
    I tyskland er de begyndt at værne om dem da de er begyndt at være penge værd.
    Det er i entusiast verdenen den flotteste coupe Mercedes nogensinde har lavet og kan slet ikke sammenlignes med det plastik vindtunnel design de ligger for dagen nu til dags.

    Hehe,,,

    Så fik jeg vist skrevet lidt om "prisen" :o)


  •   24. feb 2009 mercedes
    hvad er prisen på sådan en skønhed???


  •   14. dec 2008 fejl
    Prøv OVP (Over Spændings Relæet)
    Det sidder i motor rummet lige ude op mod forruden med sådan en lille sikring i toppen af relæet.

    Ellers er batteriet nok temmelig dødt, og så hjælper det faktisk ikke at smide et andet batteri på med ladekabler eller at lade batteriet op.

    Et batteri kan ikke tåle bare at side i en bil i over 6 måneder uden at man bruger og eller lader det op.

    Så du skal tage batteriet ud og sætte et andet i, så kan det være det virker.

    Jeg har selv prøvet at skulle starte en mercedes som havde stået i 8 måneder uden at være blevet brugt eller ladet på.

    Selvom vi smed starthjælp på fra en anden bil, så var batteriet så dårligt at det træk strømmen så meget ned at bilen stadig ikke kunne starte.

    Men tændings låsen kan også lave bøvl hvis den er slidt.

    Men ja prøv nogle af de nævnte ting så tror jeg den starter.



  •   13. dec 2008 Mercedes
    Hey .
    min kammerat har sådan en stående! .
    Den har ca stået stille i et halvt år . måske lidt mere .
    Når jeg drejer nøglen, så sker der overhovedet ikke noget.
    Hvad kan det så være hvis jeg må spørge? smiley . Måske batteriet der er helt dødt? Jeg har haft startkabler på og sådan noget! dem der skete ikke så meget smiley .

    Håber du vil hjælpe mig? smiley


  •   3. sep 2008 top bil
    Ja en W126 er en meget stor klasikker og den eneste rigtige coupe og fedeste som der er lavet til dato. :o)


  •   15. maj 2008 smiley
    Denne drøm kan da også blive din smiley
    Den er bare lidt dyere smiley
    Rigtig fed slæde i øvrigt smiley total fed oplevelse at køre S coupe.


  •   15. maj 2008 Arghh
    som taget ud af mine drømme


  •   18. nov 2007 takker
    Takker. Den er til salg hvis nogen skulel være intereseret smiley



  •   17. nov 2007 Den
    Er bare for fed....


  •   28. jul 2007 Hej
    De er købt ved nvautodele.dk
    Og det er dem hvor der skal orange pærer i.


  •   6. jul 2007 Jo tak.
    Den har også fået hele turen fra A til Z.
    Men skal sælges nu så jeg kun har min W124 BRABUS som er den jeg holder mest af af dem alle.
    En w124 er ikke at tage fejl af.
    Men stilen over denne her er dog helt igennem det sejeste hehe...


  •   6. jul 2007 Hej ):
    Har lige kigget dine biler i gennem og jeg synes helt klart den her er gået lige til hjertet!! Jeg har faktisk aldrig kunne ta' Mercedes men den her er godt nok FLOT.
    Det er nok mest de nye jeg ikke rigtig gider for jeg er nemlig mest til ældre biler.
    Jeg synes den her Mercedes er nok en af de pæneste jeg har sæt. Rigtig lækker.


  •   5. jul 2007 Næ det er det nu ikke.
    Denne her skifter til 4 Gear ved 205 Km/t og køre 4 Gear ud til 250 Km/t men den er også kun 4 Gears.

    Det er min W124 BRABUS som først skifter til 5 Gear ved 224 Km/t.


  •   5. jul 2007 Det må næsten
    være denne bil du omtaler smiley

    Fin SEC'er. Jeg kan ikke helt prale med de tal du skriver smiley


  •   30. jun 2007 Mine
    Ja de skal jo være ens egne for at være oprettet smiley
    Så det må vi hellere antage de er hehe...

    Den lange 250D "lang" er til salg og det er denne her 500SECer også sammen med en anden 500SE jeg har til salg.
    Min Daihatsu charade 1.6er den røde er solgt.
    Så har jeg min BRABUS og min 4WDer charade tilbage.


  •   29. jun 2007 .
    Okey fik lige læst ordenlig på dine biler, det er ikke dem alle du har mere.


  •   29. jun 2007 .
    Jeg kan se din videoer også også er fyldt med dumsmarte bemærkninger, sgu ærgelig det skal være sådan.
    Er det virklig dine biler alle sammen? Den er sgu vild din mercer 500sec.


  •   21. apr 2007 ..
    fed detalte med selefremføren smiley


  •   3. dec 2006 ok.
    Ja den familie skal hele tiden have husfred på ens dyriske bekostninger hehe...



  •   2. dec 2006 Bil med stil
    Fedest !
    Den coupé agtige facon er noget af det bedste design MB har lavet.
    Og med hensyn til farveskift på min, så var vi et par stykker om at bestemme farven, den sorte lak var meget medtaget, og for husfredens skyld blev den sølv, hvilket alle vores Mercedeser har været, og baggrunden for valget er at den sorte sikkert ville blive varm i solen, bilen er dog med aircon, men uden hul i taget - jeg ville gerne bytte aircon for hul i tag !
    Ang. rust, så havde den været en tur v. Mercedes under garantien, så det var ikke årsagen.


  •   1. dec 2006 #
    Fed 80´ mafiavogn smiley


  •   14. okt 2006 Hvide blink.
    Helt enig.
    Det har jeg også skrevet jeg skal have til den.
    Men er lige ved at klargøre en 500SE til salg.
    Den er total flot og hentet i tyskland hos en gammel nisse som har haft den fra ny og kun kørt lidt sommer kørsel i ny og næ.
    Det kan man dælme godt mærke på motoren som bare spinder som en mis.

    Den bliver snart lagt herind også smiley og ja den har desværre også orange blink smiley


  •   1. okt 2006 Coupe eller Roadster
    SLK'eren er ikke en Coupe

    SLK og SL høre til Roadster model betegnelsen.

    Af Coup'er kan også nævnes w123 CE sådan har jeg selv haft, det var en fed bil men et klasisk look, men w123 lider under at være en vogn bygget på gammel teknik og undervogn med knap så gode køre egenskaber til følge, så en w124 er helt sikkert at fortrække selv om w123 CE faktsik er ved at overhæle Priserne på w124 CE for et unikt eksemplar.


  •   1. okt 2006 mercedes
    mercedes har lavet mange coupe'er

    fx-
    w124 ce320
    w126 560 sec
    w210 clk
    slk osv...


  •   23. sep 2006 Takker
    Jo tak.

    Ja min Mercedes er ret fed at rulle i.
    Og den er da også speciel, så jeg ved ikke rigtig om det er en god ide at lægge den herind smiley hvis du forstår.

    jeg havde faktisk tænkt jeg ville give Charaden i bytte men den ville forhandleren ikke have og så havde jeg faktisk tanker magen til dine om at skåne mercedes for vinter, salt og regnvejr. Men nu må jeg se, jeg har fået tilbudt 19500 for min charade så snart den er synet, så den bliver nok solgt jo smiley

    Min charade har ellers godt nok overrasket mange 106 Rallyer Hehe jeg kørte engang fra en topgejlet 106 Rally med 2 unge drenge i, og de var fuldstendig knuste da jeg lå 50 Meter længere fremme allerede ved 110 i timen hehe.

    De troet overhoved ikke på jeg kun havde lagt en 1.6er i Hehe.

    Det er total fedt at overraske folk i sådan en lille bestemor bil.
    Der er intet bedre end at se deres ansigter bagefter, åben mund og hagen nede under gulv måtterne smiley

    Man er næsten sikker på rudene bliver rulled ned ved næste lyskryds og der bliver spurgt til hvad fanden der er gjort ved lillemors søndags bil smiley

    Ulv i fåreklæder det er sjovt.
    Og min nye bil er så en ulv i lamme klæder smiley

    Hvad har du givet for Rallyen ?


  •   22. sep 2006 TILLYKKE
    Hej Mick,tillykke med din nye merzer ,det lyder sku da fedt at den bare er iorden,det glæder mig for dig håber du bliver glad for dyret,det er trods alt en bil man heller ikke møder på hvert et gadehjørne,det er rimlig fedt at køre rundt i en fed øsse som ikke aller køre rundt i,hmmm det er jo en ulv i får klæder du har købt,pas nu godt på den mick.PS: Den kommer vel snart ind på bilgalleri.hej så længe.UPS,nåååå ja jeg har lige købt en bil nr 2,nu ikke grine har købt en peugeot 106 rallye årg 97,560ern skal snart i vinter he og så var meningen at rallyen skal bruges som hverdags bil hele året rundt,også for at skåne benzen lidt.HEJ herfra.


  •   4. sep 2006 hey
    ja det var en lastbil der kørte ud foran mig, han har åbenbart vil dreje unden om en bil der vil dreje til højer også vil han skifte vorgnbane og ikke kigget sig tilbage og der kom jeg så og jeg kunne ikke nå at bremse der var ca 2-3 meter til hans hænger så det var kedligt. der skerte heldigvis ikke mig noget... men fed bil det er kedligt man ikke får så mange penge ellers vil jeg godt ha haft den her bil smiley


  •   1. sep 2006 flot½
    Rigtig lækker vogn smiley Tjek mion mercedes i min profil smiley


  •   28. aug 2006 Jeps.
    Ja, fra sep. 1985 hvor 560SEC udgives til sep. 1986.
    Der er standart modelen som også er kaldet "RUF" uden Kat.
    Man kunne dog bestille den med 3 vejs Kat. som en option hvis man ønskede det.

    Fra sep. 1986 bliver blyfri benzin mere udbredt og standart modellen "RUF" bliver nu solgt med Kat. frem til aug. 1989 hvor alle MB nu blev leveret med Kat. uden undtagelser.

    Dog var undtagelsen at 560 SEC/SEL i "ECE" versionen, der kunne fås fra sep. 1985 til sep. 1987 som din, ikke kunne leveres med kat.

    Men alle dem der blev levet uden Kat var forberet i form af:
    Microprocessor-regulered tændnings kontrol system,
    som justere tændnings tidspunktet i forhold til motorens parameter og temperatur forhold.
    Alt der skal tilføjes er bare lamda sonden og den 3 vejs Kat. smiley

    Jeg har infoen fra et par gode sider som du sikkert allerede kender men her er de:

    http://www.s-klasse-club.de
    http://www.mbcoupes.com/
    http://www.discountmbparts.com/560-SEC-001_years.html

    Med Venlig Hilsen Mick


  •   26. aug 2006 560sec
    hej mick min 560er er en såkaldt rüf model,og hvad betyder det så??,det betyder at den er forberedt til kat,det var de første årgange de blev lavet,da blyfri ikke var særlig udbredt på det tidspunkt i tyskland,derfor lavede man de der rüf modeller til at begynde med,så kunne folk selv bestemme hvornår de ville have en katalysator monteret,men for at vende tilbage til min,nej den har ikke kat. hej fra palle


  •   26. aug 2006 link.
    ja jeg har set det og jeg havde skrevet en hel masse til dig, men da jeg så trykkede send kommentar så var der fejl på siden og alt det jeg skrev gik tabt og så gad jeg ikke lige skrive det hele en gang til hehe.

    Men ja jeg kan godt se der står at den første model 500SEC fra 1981 frem til september 1985 som sælges til USA er med 185 HK. og standart havde den 231 HK.
    Så den har altså hele 46 HK mindre ! det virker underligt.
    men det er også kun den første model skriver de.

    Men den US model SEC560 der er på nettet fra 91 har også Kat. på så derfor har den også kun 279 HK havde den ikke været med Kat så havde den haft de 300 HK.

    Har du egentlig Katalysator på din bil ?
    De ECE modeller som blev solgt kunne nemlig ikke fås med Kat. siges det.


  •   26. aug 2006 E.mail
    Hej mick jeg har prøvet mange gange at sende det link til dig men du har vist nok problemer med din server,men har skrevet det som en kommentar her på bilgalleri.


  •   25. aug 2006 560sec
    Hej igen,du skriver du har fået at vide at det nummer på dækslet betyder at der er kommet en anden motor i ? det tivler jeg meget på,hvis du har de orginale tyske papier kan man undesøge om motornummer passer sammen med stelnummer,og motornummer skulle også gerne stå i de tyske papier,på den måder kan man se om der er skiftet motor,samt mercedes i tyskland kan spore en bil på de forskellige numre og af den vej se hvornår hvor der er lavet service og skiftet de ene og det andet,men det er meget besværligt,men det kan lade sig gøre.


  •   24. aug 2006 tysk link
    hej mick her er linket www.c126.de ved ikke om du har fået min mail,fik en mail at den ikke var blevet afleveret,du skal klikke på (die coupés) på den tyske hjemmeside så håber du kan læse lidt tysk Hmm? hilsen palle og karin


  •   24. aug 2006 link til tysk sec
    hej mick har fundet det link du efter spurgte har du en e.mail jeg kan dende linket til.mvh palle og karin


  •   24. aug 2006 SEC fra USA
    Ok.
    Jeg var godt klar over de har nogle lidt andre krav med henhold til forurening osv. og derfor kan der være lidt færre HK alt efter hvor en bil bliver solgt / købt.

    Jeg har nu ret svært ved at tro, at selv en 500SEC skulle have så få HK uanset hvilken årgang den er fra.

    Vi snakker om den i så fald skulle have op til 93 HK mindre end standart 500SEC modellen fra 91.
    Selv foreskellen med katalysator er kun omkring 10-20 HK.

    Du tror ikke det er en 380 / 420 SEC du har set data fra

    Jeg har aldrig hørt det før, men har på den anden side heller aldrig rigtig studeret dem fra USA
    Men hvis det er rigtigt så må der være tale om en virkelig stor ændring af motoren og det har jeg svært ved at se hvorfor man skulle gøre.
    Jeg mener heller ikke at kravende til støj og forurening er særlig strenge i USA.

    Kan du give mig et link til den side du har set det på.
    Jeg er altid meget interesseret i nye info omkring SECerne.


  •   23. aug 2006 560 fra usa
    Hej mick du skriver at der er en 560er årg 91 og den kommer fra usa og skulle have 300hk,det er ikke helt korekt jeg kan ikke oplyse dig hvor mange hk den ,men en 500sec har 185hk hvis den kommer fra USA,disse oplysninger har jeg fra en tysk SEC hjemmeside,så inden man købe en 560 fra usa ville jeg nok lige undersøge hvor mange hker den har for en sikkerheds skyld.


  •   8. aug 2006 .
    Ja lidt bidt er jeg jo nok af opel. Synes de laver de mest spændende/hurtige/solide biler i den prisklasse jeg har råd til at kigge i.

    Har lige set på tråden om lejerne.


  •   5. aug 2006 takker
    Jeg tør ikke spå om hvor mange der er i DK,
    Men et hurtigt gæt mellem 200 og 1000.
    Men der kan sagtens være flere.
    De fleste velbevarede og virkelig velholdte eksemplare køre enten kun om sommeren eller står opbevarede for kun at blive kørt i når der er træf osv. derfor ses de ikke så tit.

    Jeg ved der er blevet produceret følgende:

    fra 80 til 85 blev der produceret 12337 stk. 380 SEC
    fra 85 til 91 blev der produceret 3680 stk. 420 SEC
    fra 80 til 91 blev der produceret 30184 stk. 500 SEC
    fra 85 til 91 blev der produceret 28929 stk. 560 SEC

    Der blev altså i alt produceret 75130 SECére fra 80 til 91
    Hvor hovedparten er solgt i Tyskland USA og Frankrig.

    Jeg har selv set en 560SEC fra USA stå til salg i DK som er fra 1991. det ville helt klart være en af de bedre årgange at købe. pga. de fik dobbelt airbag efter 90 samt antispind og efter 87 har 560 SEC 300 HK standart. i stedet for "kun" 279HK eller 250HK alt efter om den havde Kat.

    AMG lavede også en model 560 SEC de boret op til 6.0 liter og gav andet topstykke med 4 ventiler pr. Cyl. samt andre knaster, udstødning osv. de havde 420 HK og et moment der var endnu vildere men dem der blev ombygget af AMG.
    Ses næsten aldrig til salg da folk godt ved hvad de er værd.

    Sjovt nok kunne man i 91 få en 500E model w124 "326HK" med samme 6.0 liters V8er tunet af AMG med de 420 HK men officielt sagde AMG den kun havde 385 HK da den ikke måtte overgå mercedes nye topmodel. SEC model w140 med 400 HK.
    Denne 500E blev betegnet som "Hammer"

    Den er i øvrigt til salg, denne usædvanelige flotte klassiker.


  •   5. aug 2006 .
    Rigtig lækker klassiker du har dig der! Kæft den er lækker. Ved du hvor mange der er i DK?


  •   26. jul 2006 hey
    du kan ringe til mig ang AMGen på 40949893


  •   16. jul 2006 Motor.
    Ham jeg kender som har motoren til at stå er en mekaniker ved navn "Kuskens Autoværksted"
    han bor i snoldelev og har følgende telefon nummer.

    46 14 79 77

    Men som sagt så mener jeg han skiftede den ud fra en 500SE fordi han havde revet den. men prøv og ring til ham og spørg, fordi han kunne jo trods alt skaffe en ny dengang så måske kan han skaffe dig en også.


  •   16. jul 2006 Motor.
    Nej jeg har ikke den gamle da bilen blev købt med den nuværende 560 motor.
    Men jeg kender en som har en 500 motor ligende fra en 500SE.
    Skal du bruge hele motoren eller bare en del ?
    jeg mener nemlig han fik revet den!!!
    Må jeg spørge hvad årsagen er til du er intereseret i en 500?


  •   10. jul 2006 hejsa
    ja det skulle ikke være noget problem med at komme til se se min vogn.. men du kan jo lige melde dig når du ca hvornår du skal herned af.


  •   14. jun 2006 fed sec`er
    har altid været vild med de sec`ere... prøvede engang min mor barndomsvens 560`er. dammm hvor var den lækker, og for den sags skyld sindsyg og køre i. den kunne fandme flå de stakkels dæk i smadder. så meget af han opdagede det. men det fede var, han gav mig et klap på skulderen, og sagde, du har forstået hvordan man kører den =) så gav han mig en tur så der slet ikk hva noget dæk tilbage. og jeg havde stiv dolk et stykke tid efter, til jeg fandt ud af hvad den ville koste mig i forsikring vægtafgift o.s.v. så bristede drømmen lidt om sec... men i fremtiden kunne den være aktuel, sammen med en BMW 750 iL fra mellem 87-94. de to biler vil jeg eje på et tidspunkt..

    har smidt en stemme smiley


  •   13. jun 2006 hehehe
    sjovt nok min far havde også vdo navigation i sammen sted.. heheh han det var et vdo 5000 mener jeg... hehehe


  •   13. jun 2006 sec
    må nok lige sige du har en del tjek på de dejlige sec'er....
    sjovt nok jeg købte også min sec'er efter havde prøvet min far's...

    jeg købte min 500sec fra en gamle nisse i jylland for ca 55,000kr med syn og det hele.. så fik jeg lavet et stort service på den ind os mercedes i nyk.f så fik jeg af vide af dem at den havde fået en 560'er motor i. med de 300 hk ca. min onkel har en 500sec som har gået 200.000km den kan jeg trække fra selv om min har gået 260.000.

    alt det andet kan jeg ikke svar på. det er det eneste jeg ved om den bil..

    har en 380 sec i dele hvis der er noget du står skal bruge..

    men så var jeg så dum og salge den for 90,000kr... savnder den sQ...


  •   7. jun 2006 hejsa
    tja den ses jo ikke tosset ud,men mangler jo bare lidt styling:-) jegg har nogle fede sprit nye fælge liggende til sådan en vogn,er købt til min egen vogn,men desværrer alt for smalle.. Kender du ikke en potentiel køber til sådan en som min??


  •   2. jun 2006 tak for jeres kommentare
    Det er helt klart en dyr bil at have kørende ikke mindst i forsikring og vægtafgift, men helt klart også i benzin.

    Jeg synes nu det ok hvis man har råd, fordi man får halt klart bil i topflyderklasen med alt i udstyr, komfort og så den tilmed rimelig skarp i svingene, den er bestem en flyder men den formår altså at ligge i svingene som var det en gokart.
    Det har helt sikkert også noget at gøre med sænkningen og de lidt bredere hjul.

    I Tyskland kan man faktisk skaffe en 500/560 SEC til omkring 30-40.000 DKr. dertil kommer afgiften som vil ligge på omkring 80-100.000 alt efter hvor pæn og velholdt den er.

    Man kan altså have sådan en på plader for omkring 140.000 Kr. når afgiften, afhentningen og bilen er betalt.
    Det synes jeg nu er ret billigt taget i betragting af hvilken bil man så cruiser rundt i.
    Det er i hvertfald en som får hoveder til at dreje smiley

    Jeg ville nu for god ordens skyld afsætte mindst 40.000 Kr ekstra til istandsættelse/optimering af egne ønsker og uforudsette udgifter.


  •   31. maj 2006 afgift
    hvad ligger afgiften på??? ca.


  •   31. maj 2006 Så fed
    Elsker den.


    har luret lidt på dem selv. men mener ikke jeg kan forsvare udgiften til driften af sådan et svin

    Du skal i øvrigt IKKe sætte helt hvide baglygter på


  •   31. maj 2006 Velkommen !
    Cool W126 Coupe dejlig bil !

    Du skal helt klart have hvide forblinklys bagpå tror jeg du skal vælge dem der er hvide og røde eller røg farvet, jeg tror den vil blive for bleg bagpå med helt hvide lys bagpå. Mener iøvrigt at have set et par helt klare glas til bagpå det kunne være fedt.

    Mvh. Crede


  •   31. maj 2006 Hold da kæft en fed slæde, 10 af de gode her fra.. :O)

  •   31. maj 2006 Byder dig velkommen!.

    Det en ordenlig slæde du har dig der, smiley


Annonce