{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Toyota Corolla AE86 Coupé 1985

21.727 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Jimmi N
Mand | 42 år | Oprettet: 12. jan 2003


Toyota Corolla AE86 Coupé

Årgang:
1985
Motor:
Ingen
Hestekræfter
Ingen
Fælge
Drag DR20 7x15
Dæk
Yokohama A048 195/50-15, SuperSoft for og Medium bag
Undervogn
Tein SuperStreet gevindundervogn, 16trins dæmpere.
T3 Equal lenght 4 link med joints.
T3 Leteral rod med joints
T3 Traction Brackets
Cusco OS tårnstiver foran
Quaife nedgearet tandstang
Tandstang flyttet 2cm til højre for at give plads til manifold.
Elektrisk servo-ratstamme fra Vauxhaul Corsa
Hele karossen er seam og punktsvejst
Kasser til equal lenght 4 link hvor bagsædet engang var
Reservehjulsbrønd fjernet, til fordel for en firkantet tankbrønd
Alle hjulophæng er forstærket
9 punkts sikkerhedsbur, støtter på forreste og bagerste tårne
Bilstereo
Ingen
Styling
TRD/CBY frontspoiler
TRD hækvinge
Hasselbach rear spats
Original sideskørter
Whiteline baglygter
Nummerpladelygter i kofanger fjernet
Ingen udvendige håndtag på bagklap
Tankdæksel uden lås
Sideblink i forskærme fjernet
Antenne fjernet
Interiør
Sparco 330mm rat i ruskind.
Sparco Quick Release nav.
Sparco rund gearknop.
Ekstra tilbehør
Ekstra tilbehør vejer ;-)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen kommer fra Schweiz og er i rimelig god stand, sammenlignet med danske eksemplarer. Der er dog lidt mere rust end først antaget, men ikke noget vildt.

- - - Update d. 20-10-2008 - - -
Bilen er totalt adskilt nu, karossen er spotwelded for at forstærke den og det meste rust er udbedret. Næste projekt er at få lavet sikkerhedsbur til den. Derefter skal jeg montere en ratstamme med elektrisk servo fra Avensis 2003-, flytte tandstangen og prøvemontere motoren med den store TODA manifold. Den kan nemlig ikke sidde der nu, pga af ratakslen, fordi den er beregnet til højrestyrede biler.

- - - Update d. 10-4-2009 - - -
Projektet er igang igen. Jeg har 14 dages ferie, som primært skal gå til at bygge AE86. Jeg har svejst et par småting på karossen og den er nu klar til at komme op i stativet, så jeg kan ordne bunden.
Topstykke er blevet indkøbt, et bearbejdet smallport som skulle have ydet 196hk og 190nm med Westspeed knaster og standard ventilfjedre, dvs næsten standard løft. Det er portet og flowoptimeret af en motorcykeltuner i Jylland og inden jeg købte det, blevet renoveret af Westspeed. Det ser super fint ud og forskellen på det og standard er enorm. Jeg forvendter mig et rigtig godt resultat med lidt skarpere knaster med noget højere løft og de 200hk burde bestem ikke være uden for rækkevidde :-) Men nu må vi se, nu gælder det primært karossen.

- - - Update d. 25-1-2010 - - -
Det går stille og roligt fremad, jeg får lavet lidt engang imellem, alting tar tid jo. Sikkerhedsburet er ved at være færdigt, der mangler kun nogle få rør. Så skal tanken placeres og motor og andre småting skal prøvemonteres, inden karossen ryger til sandblæsning. Sparco sæder i blevet indkøbt og de skal også tilpasses. Den elektriske servo er blevet droppet efter en snak med Toyota Danmark og deres DTC projekt. De havde nemlig store problemer med at servo ECU'en lavede fejl, da de ramte curben, hvilket resulterede i at den slog fra. I starten kørte de med en afbryder på rattet, så de kunne genstarte det igen, men senere fik de udviklet en ny software, som kunne ignore fejlen. Nok lidt for omstændigt for lille mig ;-) Jeg har ellers to rataksler fra en Yaris til at ligge, men mangler ECU'en, så hvis nogen har en god idé, så lad mig høre.

Følgene er allerede købt eller på vej hjem:
TODA 4-2-1 racing manifold (only fits RHD) (på lager)
Spjældhuse fra 4A-GE Blacktop. (på lager)
Alu tragte fra Søren Christiansen, SUPER kvalitet (på lager).
PiperCross skumfilter (på lager).
4A-GE 16v Smallport (Non TVIS) (på lager) og skal snart modificeres. LÆKKERT!
TODA high performance timing belt (på lager)
Sikkerhedstank med skum (på lager)
Bosch fuelpump (på lager)
Hovedafbryder (på lager)
Peltor elektroniske høreværn (på lager) nok meget gode at have, hehe.
TEIN Super Street undervogn, højdejust. foran, 16 trins dæmper indstilling og just. Camper. Fjedre: 8kg for, 6kg bag. (på lager)
WhiteLine Roll Center Adjusters (RCA) (på lager)
TRD Formula Atlantic 430g plejlstænger (på lager)
Kisuu.dk forstærkede motor og gearkasseophæng (på lager)
2x Sparco 3" 6 punkts H-seler (på lager)
T3 spjældhus manifold (på lager og tilsalg)
Bearbejdet smallport topstykke (på lager)
2 stk Sparco Evo med Sparco sædebeslag (på lager)

---------------------------------------------------------------------

Se billeder af hele projektet i mit fotoalbum

Vil du se flere Toyota Corolla AE86 Coupé til salg? Andre Toyota eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Toyota Corolla AE86 Coupé
Annonce