{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Citroën C2 VTS [Tidl. bil] 2006

14.785 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Micky
Mand | 52 år | Oprettet: 8. dec 2006


Citroën C2 VTS

Årgang:
2006
Motor:
1.6 16v
Tophastighed i flg data 202 km/t
Hestekræfter
125 HK hvilket bringer den fra 0-100 km/t på 8,3 sek.
Fælge
Sommmer. Oz hydra Aluminium
Vinter. Sort lakeret Stål
Dæk
Michelin 195/45-16"
Michelin Alpin vinterdæk 185/55-15
Undervogn
Standart vts, sænket og hård affjedring
Bilstereo
Sony Explor headunit. 444w forstærker, cd charger med mp3 afspiller. 200w i fordørene, 160w bagi
Styling
Skørtesæt hele vejen rundt, fra Citroën
Gult nærlys
Interiør
Læderrat, alu gearknop, Sportssæder, alu pedaler, digital instrumentering, board computer, varme i sæderne, aircon, elektriske samklappelige spejle, opklappelige sports sæder bag i, samt justerbare i længde retning
Ekstra tilbehør
Benzin fyr, Alarm, GPS overvågning, midterarmlæn, 3D måtter, panelbeskyttere,m/ citroën sport logo, aftagelig træk standart 450 kg med bremser ( vejet op til 700 kg med bremser )
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Solgt 18 april 2015 Citroën har besluttet ikke at importere flere C2 modeller fra 2008. modellen lever dog sit liv uden for danmarks grænser og er i 2008 blevet faceliftet . Produktionen ophørte i 2009

Der køre i alt ca 1100 indregistrerede C2 modeller rundt i Danmark i mange forskellige versionen. Fra den mindste på 1.1 liter til 1.4 .1.6 HDI og 1.6 16v
Under den sidste omlægning af registrerings afgiften blev den større og højere C3 med 4 døre billiger og den appellere mere til familier med sine 4 døre mod C2´s 2dørs koncept.

Den sportslige VTS version er der ikke solgt mange af i Danmark, siden introduktionen af modellen i 2004, er det under 20stk
. VTS modellen har fået alt for mange verbale tæsk af div. Motor journalister for sin hårde og kompromisløse undervogn, nogen bilblade har endda ment at den er lige så hård og ukomfortabel som et betongulv. Heller ikke på motorsiden har det skåret på deres negative holdning til den lille charmetrold, Motoren larmer unødigt meget den undermotoriseret i forhold til tilsvarende biler i samme prisklasse, og ved motorvejs kørsel bruger den for mange omdrejninger hvilket smitter af på lydsiden i kabinen og komfort oplevelsen

Min holdning er at motorjournalister er kræsne og forfinet, de vil ha rå power men kravet er at den ikke må larme, den skal være lillebils blød i undervognen. Hårdheden, snerrende motorer har alle dage været kendetegnet ved en GTIén En rigtig GTI er sådan en ilter sag der ligger klippe fast til vejen og opsuger de ujævnheder der måtte være, den. puster sig lynhurtigt op, ved lyskrydset har en lav gear udveksling der kræver handling for at det skal blive til noget, og en omdrejnings venlig motor, som kan levere varen fra 0-100 km/t

Alt det andet er ren blødsødenhed pakket ind i blødere affjedring lidt sportslige sæder med komfort i højsædet 4 døre og et Gti skilt på bagsmækken

Citroën er af alle kendt for at lave for bløde og behagelige biler, og det skal efter motorjournalisternes mening forblive sådan, Citroën må for alt i verden ikke risikere komme til at overskygge det øvrige GTI marked med en smart og hurtig bil med vægt på det sportslige i den helt rigtige dossering.
Naturligvis larmer en C2 VTS ikke hele tiden, det komme ganske enkelt an på hvor tung din højre fod er, den kan sagtens køres ’’ komfortabelt’’ og være en ganske ’’almindelig’’ hverdags bil, og jeg har brugt mange timer i den, og altid kommet veludhvilet frem uden at ha ond i ben eller ryg. Højst lidt irritation over at rattet ikke kan justeres langt nok op/ned afstanden er fin nok.

. Jeg bliver også mødt med blikke og undre over mit valg af bil, Jeg har valgt min ''GTI'' af økonomiske årsager hvor jeg kunne få mest sportslig køreglæde, og mest udstyr for de penge jeg havde

Man kan købe mange fine GTI modeller, men man skal være sikker i sit valg og stille sig selv 2 spørgsmål, når man vælger sådan en type bil.
Vil man køre sportsligt, .eller ha sportslig komfort i C2 VTS får man det første.

,Altid klar på en udfordring :-) Men kun hvis din bil er på danske plader ;-)

Når jeg stemmer i udfordringerne
Stemmer jeg ALDRIG på salgsvogne, biler på udenlandske plader.

Vil du se flere Citroën C2 VTS til salg? Andre Citroën eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Citroën C2 VTS
x