{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Daihatsu Charade G112 1.6i 16V DeTomaso CXF 4WD [Tidl. bil] 1989

17.854 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

BRABUS
Mand | 45 år | Oprettet: 2. jun 2004


Daihatsu Charade G112 1.6i 16V DeTomaso CXF 4WD

Årgang:
1989
Motor:
1.6i 16V EFI SOHC 4 Cyl.
HD-EG model med HC styrebox
Limiter ved 7500 o/m
Gået 95.000 Km.
5 trins gearkasse til 4WD en kvivspids lavere gearet.
Full Time 4WD med visco differentiale.

Motoren er en HD-EG 1,6i 16V Detomaso motor med 125 HK og 140 Nm.
Hestekræfter
125 Hk ved 6300 Omd. 144 Nm ved 4000 Omd. standart
0-100 = 6.0 sek. topfart = 200

Jeg behandler den pænt, da jeg ikke ønsker at smadre 4WDét eller at ødelægge noget.
Men skulle der være brug for reservedele, så har jeg da en ekstra bil også G112 med 4WD jeg kan plukke fra :)

Da den har en lav gearing med 4WD virker den faktisk enorm kvik ud af lyskrydsene.
Fælge
Standart 13" plade følge med hjulkapsler til sommeren.
Standart 13" plade følge med hjulkapsler til Vinteren.

Her har jeg ønsket om 15" ALU, uden at skulle modificere bagerste skærmkanter.
Dæk
Sommer: 155/80 - Continental Eco Contakt 3
de står bare fast i regnvejr

Vinter: 155/80 MS - Fire Stone de får fat i underlaget selvom der intet er :-)
Undervogn
Standart.

Denne skal hodles standart pga. bilen skal bruges til vinter kørsel hvor en sænkning absolut intet gavner, tvætimod jo.

Men planen er at give den nogel opstramninger/bøsninger samt tårnstiver og bedre krængnings stabilistatorer.
Bilstereo
JVC kameleonen KD-3LX3R
JVC CH-X1500 MP3, 12 CD Changer
2 x standart højttalere foran
2 x (6x9) gong gong i hattehylden
Styling
Standart indtil videre.

Farven er Lyseblå Mmetallic

Indkøbt:
Limmited Edition front
Hjulkapsler af Don johansen typen. indkøbt hos (T-Helveds)

Original tagSpoiler med indsats til bremselys
Planen er at få monteret mine Vestatec for og bagkofanger og få indfarvet dem og side spejlene samt dørgreb
Som på en Limmitet Edition model.
Interiør
Hvide Birba Racing "GTti" urskiver med røde tal speedometer til 240 Km/t
sølvmetallik luftindtag samt midter konsol..
Crom døråbnere fra Applause luxus model.
GTti sæder for og split bagsæde.
A-stolpe ure med Air/Fuel mixture og Oil temperatur.
Ekstra tilbehør
Ekstra tilvalg ved bilens køb:
4WD :-)
El ruder m. børnelås X 4 (Orginalt)
El side spejle X 2 (Orginalt)
El Soltag med tilting device (Op & tilbage) samt sol skygge klap. (Originalt)
Central Lås (Orginalt)
Dør sider med lommer og velour indtræk.
Benzin klab åbner fra kabinen som på Applausen (Orginalt)
Lys i bagerum (Orginalt)
Højttalere bag (Orginalt)
Ekstra 4 Vinter hjul.

Ekstra tilbehør jeg selv har tilføjet:
HP ipaq PocketPC navigations system med TomTom5.
Originalt lygte justering.
Original tågebaglygte.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er en Orginal CXF med 4WD og næsten alt tilvagt i ekstra udstyr.
Den er importeret fra Sweitz i Oktober 2006.
Den har service bog med historie og den org. instruktionsbog.
Synet og told godkendt i Okt. 2006

Bilen er aldrig blevet solgt i danmark pga. de høje priser som daihatsu holdte sig.
Derfor ser man næsten heller aldrig en dansk Charade med noget som helst ekstra udstyr da de var alt for dyre i forvejen.
Importøren valgte flere gange at stoppe importen af charadern. (opyst af Daihatsu forhandler i Hedehusende)

Med sit 4WD er det en rigtig god vinterbil.

Eller Rally hvis man vil, den kon holde til det, se selv
http://www.youtube.com/watch?v=7wF6DJr5v74

4WD kan virkelig få fat selv i frost og sne, se selv.
http://www.youtube.com/watch?v=YjK5j1v3erU

4WD og Applause motor, så kan Saxo VTI 16V godt gå hjem.
http://www.youtube.com/watch?v=8cF_PFusmcc


Vil du se flere Daihatsu Charade G112 1.6i 16V DeTomaso CXF 4WD til salg? Andre Daihatsu eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Daihatsu Charade G112 1.6i 16V DeTomaso CXF 4WD
  •   30. jun 2014 Er kommet på de foreste men de bagerste skal lige modificeres..
    Westatec kofangere og spoiler samt limiter grill er også kommet på, nye billeder kommer snart.


  •   9. maj 2014 Så fik Charaden en Detomaso motor, ny forstærket kobling og ny køler samt alle olier på motor, gearkasse, fortøj, bagtøj og bremse væsken og kølervæsken udskiftet. Og så er der toppet op på sprinkleranlæg smiley
    Den river godt fra land må man sige


  •   8. mar 2012 ...
    Ja vejgreb var en by i rusland selv med mine gadeslicks stod den ringe fast smiley

    Men ja der var mange folk der blev overraskede over hvad den kunne op til 150-180km/t


  •   8. mar 2012 takker
    Ja den er rimelig sjov smiley

    De er aldrig solgt herhjemme med FullTime 4WD så dem man ser er alle importerede.
    Jeg har faktisk hele 2 af dem.
    Jeg har en mere i kan se i mit fotoalbum, den står dog ude nplader og er ikke toldsynet da jeg blot købte den for 3500 Kr. for at have en reservedels bil, hvis et bagtøj eller en traækaxel skulle gå osv.
    Indtil videre har jeg kun haft taget generatoren og et beslag.

    Men ja GTtierne er sjove, de mangler bare vejgreb så det batter, når de skal afsted.
    Her synes jeg det kunen være sjovt med en Applause motor på 1.6 litter i stedet og så få et Zex Nos våd kit på den med 55 HK dyser, så man lige havde 160 Hk. nrå man ville lege.
    Og den skal nok komme ud af hullet med 4WD smiley

    Jeg har før kørt mod nogle GTtiere i min brabus, men den hænger de ikke på, kun næsten når de har de der 170 Hypper, men det er hurtigt overstået når man komemr over 160 smiley
    Og så fordi de ikke har så godt afsæt som en baghjuls trækker.

    Men Charader er de sjoveste pocket racere som faktisk er bygget utrolig solidt, motoren er bare solid i sådan en smiley


  •   8. mar 2012 Thumps up.
    sjov lille bil sådan en har selv haft en GTti folk blev meget overrasket når man kørte hen i køen til striben også når man holdte og gav den lidt gas og blow off luftede lidt ud (små 170HK) og når de første par biler fik baghjul gad de ikke kører mod mig smiley


  •   22. jan 2012 ......
    Fin bil, er det en der skal sælges.?
    Hvis ikke, hvor kan man købe den slags biler med 4x4 ( 4WD ) for syntes ikke jeg kan finde nogen der er til salg.


  •   9. nov 2010 Ronnie G
    Ja, at lave sådan en lille bil med 4WD, det er jo bare fordi i 80erne var der jo stor polemik omkring 4WD med rally og subaru fik det standart osv.
    Så der er faktisk mange biler fra den tid som kan fåes med 4WD :o)

    Og ja så har de jo altid haft en lille med turbo.
    I dag er det jo bare den der YRV Turbo 1.3er med Tryk de har på programmet. :o)

    Gu ved om den motor ville passe i en charade, den må have et lidt større potientale end den lille 3 cyl 1.0er :o)
    Selvom det er vildt hvad 1.0eren kan holde til, den er god for ca. 200 Hypper før der virkelig skal laves store ændringer for at få det til at holde.


  •   8. nov 2010 hehe
    Tak for'd... ja det sku en cool lille vogn, den bliver os pudset og plejet som et lille barn smiley

    Jamen jeg sku gerne ligge under 6 sek. problemet er bare at jeg skal ha ny gearkasse. da der ligger en i fra en standard 1.3 charade.. så den har kværnet 2. gearet... desværre men har fundet en orginal gtti gerkasse, så det bliver skiftet inden ret længe smiley

    Btw. de sindsyge de japanere, at lave en charade med turbo. og så lave en 4wd... hahaha smiley


  •   30. okt 2010 Thomas N
    Den kniper du lige nogle billeder af så :o)
    Generalt så er den limmited ikke særlig interesandt da den blot er noget udstyr så som elspejle og en refleks på bagsmækken samt soltag på nogle og indfarvede dørhåndtag og spejle, noget som min jo allerede har plus en del mere :o)

    Men er det også en 4WDer ? G112er


  •   27. apr 2010 bum bum
    Hehe, ja den er jeg med på, men bliv nu ikke overrasket, jeg har ikke været helt ærlig med oplysningerne i profilen :o)

    880 Kg. bil og 200 af de sjove, så er vægt kraft forholdet da i orden. :o)


  •   27. apr 2010 race
    er det denne bil du vil race i mod mig, det skal jo være fair og min er jo quattro så tænkte den har denne jo også HAHAHA


  •   28. dec 2009 side spejl.
    Det er korrekt at min Blå bil har El spejle.
    Men min røde er desværre ikke nogen udstyrs model, så det er manuelle spejle, og ja tænk, mit føre sidespejl mangler motoren ??? så jeg leder slev efter det sidespejl :o(

    2500 Kr. for en stue, haha... aldrig i livet.
    De skal ikke koste mere end maks 1000 Kr.
    En alm. kabine koster 500 Kr.

    Men igen er jeg nok vandt til at finde delene billigt.
    Men at give 2500 Kr. for en kabine til en så gammel bil der reælt ikke er mere værd end 5000 Kr. i gennemsnits værdi.
    Det synes jeg er vanvid. det er ligesom han også vil tage 2500 KR. for en kofanger.
    Nok findes der personer som står med et fedt projekt osv. men så mange findes der heller ikke til at retfærdiggøre en pris på 2500 Kr. for en kabine. ved godt det er en GTti/GT kabine. men i så fald skal der hverken være rævner, slitage eller noget som helst til de penge.


  •   27. dec 2009 MTJ
    Ja hvis du kan få et godt resultat ud af bilen, så er det klart værd at gøre forsøget.

    Det er næsten ærgeligt jeg ikke så du havde sat det til salg, så havde jeg da nok budt på en komplet kabine :o)

    Men ja sæderne i en charade G100 blev rakket så meget ned i pressen at da G102 kom havde de nu hævet sæderne lidt i højden og samtidig efterkommet kravet om bedre sidestøtte i sæderne samt bedre sædebunde.

    Så jeg fik med det samme skiftet min kabine ud med G102 sæder da det ikke var til at holde ud at side på de andre.
    G112 som min er, er nemlig før 90 født med samme kabine som G100 med de korte kofangere også.

    Men de efterlader jo stadig en del til fantasien, så jeg kunne virkelig godt tænke mig nogle GTti sæder eller GT sæder som de også kunne leveres med i andre lande.

    Men ja det er nok svært at sælge det hele for 10 kilo. folk er som regel blot ude efter motoren uden gearkasse. da det er lige til at bygge sammen med 1.3 gearkassen.

    Jeg har altid fundet mig en brugt Applause og købt dem for 5 Kilo maks. med under 200.000 Km. og købt af ældre mennekser.
    Så får man både hele bremse kittet med ventileret skiver, samt komplet motor og så kan man smide 1.3eren over i Applausen og sælge den igen for samme 5 Kilo.
    Det har jeg gjort 2 gange nu :o)

    Og så er det jo en rigtig fed deal fordi man får sin 1.6er plus bremse kittet og samtidig solgt Applasuen igen og sine penge tilbage.
    Jeg har dog altid solgt den som værende 1.3er så ingen følte sig snydt. og det er lykkedes mig alligevel. trods den godt nok er tam med 1.3 motor og 1.6 gearing :o) hehe...
    Men den køre faktisk forrygende godt alligevel.

    Du må endelig sige til hvis du opgiver projektet så vil jeg godt hælpe dig af med sæderne i hvertfald :o) og måske også motor.
    Men ja hele bilen for 10 kilo det er langt mere end jeg vil give, men der er da klart for 10 kilo i gode dele, men hvis ikke man kan bruge det hele ja så er det jo netop svært at retfærdiggøre at skulle af med 10 kilo.



  •   27. dec 2009 MTJ
    Ok, sikke en omgang.
    Men den ser nu ikke så heldig ud medhenhold til genoprettelse :o)
    Det er altid noget møj når det er et skide dyr der skal sætte en stopper for legen.
    Jeg kørte selv ind i en kat med den røde jeg havde og den splittede kofangeren helt ad så der skule en ny på, men jeg fortsatte heldighvis (hvis man kan sige det sådan)

    Men hva havde du da sat den til salg for?
    Det er jo klart man ikke får ret meget for en bil der ikke er andet en stumper, men klart du er da nogle pæne dele på man sagtens kunne sæge videre.
    Men som hel bil er den helt sikkert mere værd :o)

    Helt sikkert en skam at skrotte så gennemført bil når der oven i købet er lagt en nok betragtelig sum i den på total renoveringen, det gør det endnu svære at retfærdigøre salget overfor sig selv fordi man næsten aldrig kan få de penge hjem på en i forvejen så billig bil som man har brugt på div. renoveringer og styling osv.

    Jeg kunne elles godt lige have brugt kabinen fra den :o)


  •   24. dec 2009 Lidt Rally kørsel med 4WD
    Så er der lidt sjov i gaden med 4WD

    http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=32562


  •   19. dec 2009 Jan M
    Det er muligt der er mig du har set, jeg færdes da i Roskilde :o)
    Men jeg ved der også køre en anden blå magen til min og med 5 døre dog kun den alm. standart model uden 4WD.

    Men hvis du har set 4WD skiltet på bagenden, så kan det kun være mig du har set :o)

    Et andet kendetegn kan være du måske lagde mærke til at min har 2 A stolpe ure? det kan man ikke se på mine billeder, men det har den fået for ca. 1 år siden.

    Jeg sælger helt bestemt ikke min egen :o) det er helt sikkert, det er simpelthen en éner af sin slags :o)

    Jeg ved du kan være heldig at finde dem i Sweritz hvor mine 2 er importeret fra.

    Ja jeg har nemlig en mere bare i rød, men den står stadig på de sweitziske nummerplader uden ind. reg. og den skal have lavet tårne og paneler og så skal den synes og betales afgift af, så det er nok lidt overkill, men jeg købte den også kun fr at have ekstra reservedele til min blå 4WDer.
    Men den røde havde ellers også kun gået 112.000 Km. :o)


  •   19. dec 2009 skal den sælges
    eller kan du skaffe en


  •   19. dec 2009 hej
    var det dig jeg lå ved siden af på motervejen siden af roskilde og du drejede af ved tanken


  •   16. aug 2009 hmm
    hvad ville en der sælger dem her have?


  •   16. aug 2009 Pris
    De stpr ca. til salg i udlandet for 12.000 Kr i den stand min står i med det udstyr og lave Km tal.
    Men de kan også findes til langt mindre, men så er der gerne tårne og paneler samt en del flere Km på klokken samt mindre udstyr.
    Men der stpr 1 til salg lige nu i Sweitz hvor begge mine 4WDere kommer fra til 12 kilo også med 4 elruder, el soltag og spejle samt centrallås osv. med kun 58.000 Km. på klokken.

    Den er dog rød og derfor lidt mindre værd da det jo er en af de farver som virkelig ikke holder distnacen.

    Men oven i dette skal du jo så lægge afgift og indreg. samt et syn af bilen. plus transort osv.
    De er faktisk i ret høj kurs i udlandet netop fordi du ikke finder en 4WDer som vejer så lidt og samtidig køre økonomisk og har en frisk motor der alligevel godt ved hvad det vil sige når v skal fremad, frem for de kæme store diesel trolde der jo ikke egner sig som dagligt køretøj.
    jeg gav selv 15 kilo for min og den har også kun gået ret lidt 98.000 Km :o) med fuld service bog osv. :o)
    Men de var også meget dyere end eks. GTtiere og derfor blev de aldrig solgt herhjemme da man ikke mente at der ville være et marked for dem når de kostede så meget.
    Men deres 4WD skulle være udviklet af Subaru og det er vist ikke nogen dårlig reklame :o)


  •   16. aug 2009 ds
    hvad koster de ca. som 4wd?


  •   5. jul 2009 Sådan en
    Ja jeg havde jo en til salg her for 1 måned siden, bare i rød og med kun 112.000 Km på klokken og servicebog.
    Men det er også en rigtig god bil og den er super som vinterbil med 4WD det er helt vildt så godt den kommer frem.
    :o)


  •   5. jul 2009 ew
    jeg vil gerne have sådan en smiley


  •   5. jul 2009 Yasin K
    Ja den er god nok, den er født med 4WD
    Men de er aldrig solgt i Danmark, så ser man sådan en, er det fordi den er importeret.

    Den køre super godt i regnvejr og om vinteren i sne.
    Den står bare 100% fast trods den jo har 90 HK som i sådan en lille bil er ganske mange HK.


  •   5. jul 2009 d
    er det en 4 hjulstræk?


  •   4. jan 2009 stemme
    mange tak, ja den er faktisk ret unik både som model og med det udstyr den har men også i den stand den står så jeg er selvfølgelig super glad for den og passer og plejer den også¨derefter,


  •   4. jan 2009 wow
    du får lige en høj for sådan en uanmindelig flot og velholdt bil smiley thumbs up, lækker vinterracer

    smid en stemme og en kommentar retur smiley


  •   23. nov 2008 Borglykke
    Ja der har jeg handlet mange reservedel til min 2 charader.
    Det var også der jeg købte Støddæmpere og fjedre til den her G112 det var en lille omkostning på ja 5000 Kr. ikke helt billigt at køre i G112 frem for G102 nogle gange :o)
    Men dog laaaangt sjovere når det er vinter og regnvejr.


  •   21. nov 2008 Borglykke
    Ligger i Hedehusene - uden ''D'' smiley

    Sjov Charade


  •   17. nov 2008 ..
    Jo tak.. den bil kunne sku holde til lidt af hvert.. undtagen trækakslerne.. hehe..

    Jah den sneplov fulgte med i prisen da jeg købte den.. eller hele bilen så sådan ud da jeg købte den som den gør på billederne.. undtagen motoren den blev jo lige skiftet ud med en EFI motor istedet for en Kaburator motor.. hehe

    Men det er da ellers også en fin 4WD du har her smiley


  •   7. okt 2008 Høj
    Fiin bil der Sjældent de med 4wd Men nice kig eventuel forbi min Ss husk stemme på udfordringerne


  •   7. sep 2008 Charade
    haha traktor :o)

    Nej jeg skal have en applause, gerne med servo styring og aircon samt motor med lavt km tal. så tror jeg ikke min bil kan komme til at mangle mere ekstra udstyr hehe :o)


  •   4. sep 2008 Heyhey
    Jeg finder altid mine bil på mobile eller autoscout24 smiley

    2x Charader har været privat salg.
    1x Integra Type-R har været brugtvogns forhandler.

    Hvorfor da, skal du ned og have ny traktor ;)???? Eller snakker vi applause :)????


  •   28. jul 2008 knaldstarter smiley
    Nu var det heller ikke for at lave knaldstarter jeg ville øge effekten og bibeholde 1.3 gearingen.
    Men i en 4WDer ville det være lidt underligt at give den en høj gaering eftersom det ikke ville tjene 4WDet noget når man bruger 1 gear til at trække med op af bakke osv. smiley

    Det er i øvrigt også stor forskæl på at lave hårde starter og så give den noget gas :o) det er de hårde tilkoblinger der ødelægger al den gode mekanik jo :o)
    Men jeg har mulighvis en reservedels bil i hænderne inden længe og så gør det jo lidt mindre hvis der skulle smutte en del eller 2.
    Ellers køber jeg det bare org. i Japan :o) skide dyrt men hva faen, det er også en lidt speciel sjov bil der fortjener at leve :o)



  •   27. jul 2008 ....
    Det lyder som om at den får på munden en gang i mellem ;)!

    Troede bare den skulle være din daglige bil og ikke nogen knaldstarter da dens 4WD var svagt.... hehe :)!

    Jeg er ligeglad med den 1,3 gearing, bare jeg kan slippe for at køre med så mange rpm :)!
    Jeg skal først have fundet en cat fra en gammel charade som jeg kan få billigt før end jeg gider :).


  •   26. jul 2008 1.6L
    Ja jeg har lige gang i min BRABUS for tiden, men når vnteren sæter ind ville jeg godt have fundet en 1.6er inden.
    Den er lidt langsom med kun en 1.3er når det er en G112.
    Men den vejer jo også 105 Kg mere :o)
    Og jeg ville aldrig skifte min 1.3 gearing ud da min selvfølgelig har federe egenskaber med 4WD og den lavere gearing.

    Men det er ikke så meget anderledes end eks. en Passat 1.6 de tager fandme også 4000 omdrejninger ved bare 120 Km/t
    Katten skulle ikke give noget på 1.3eren, men på 1.6eren som yder mere, der giver det en del da katten er samme dimension som på 1.3eren.
    Men det er vel bare at prøve :o)

    Jeg skal selv have "bananen" eller manifolden fra Detomasoen uden Kat når jeg lægger 1-6eren i.
    Og muligvis også et lille Nitro kit på små 20 Hk.
    Det skulle lige kunne holde til nødsituationerne :o)


  •   26. jul 2008 ....
    Nej jeg har ikke gjort noget ved den andet end det luftfilter som er obligatorisk på en Charade :)!
    Min har lige rundet 104000km så jeg har vel kørt 8000km i den siden jeg fik den midt april.
    Den har lige fået skiftet olie/filter Full Sync. Shel Helix Plus 10W40, den har jeg kørt med siden jeg havde den hvide og jeg syntes det fungere rigtig godt. Jeg ved ikke hvilken olie der skulle erstatte den til de 150kr den koster når den er på tilbud i Bilka.

    Men jeg overvejer stadig den kat, jeg kan huske da jeg havde Alto'en.... der faldt catten sammen og så bankede jeg den ud. Det gav helt vildt, de sidste 1500-2000omdr tog den meget nemmere og ubesværet end den plejede :)!

    Men den 1.6L motor trækker mere og mere, men jeg er i samme dilemma som ved den sidste Charade, den kører så godt og motoren har kun kørt ja 104k km. Så syntes det er lidt syn. Men på den anden side, så vil jeg give min højre arm for 1.6L gearing pga jeg kører så meget. Jeg må indrømme, jeg er noget træt af at kører 4500omdr ved 120-130kmt..... hehe :)!


  •   24. jul 2008 jan M
    Tak for kommentaren.

    Det kostede 11.000 Kr i afgift.
    Den kostede i alt med afgift. 25.000 Kr mener jeg.
    Den ville ikke ryge for under 25.000 Kr. hvis jeg skulle sælge den.
    Den har ikke engang rundet 100.000 Km endnu.
    Alligevel har den fået fuld service da jeg købte den.
    Nye fjedre, støddæmpere, køler, tandrem, tændrør, olie m. filter, benzin filter, luftfilter, olie skift i gearkassen samt bagtøj.
    Nye bremse kloder foran, nye bremse cylindre og bremse bakker bagved.

    Så egentlig står den som helt ny bil, fuldstendig uden rust, der var kun lidt der skulle laves som er lavet.

    Jeg bruger den kun når der melder sig hård regn, slud og specielt i snevejr og hvor et ellers kræver FULDTIME 4WD eller hvor det ville være synd at bruge min BRABUS.

    Jeg tror faktisk ikke engang jeg ville sælge den hvis der kom en og smed 30 kilo på bordet.
    Den har langt større værdi i mine øjne og så specielt i den unikke stand den står.

    Måske hvis jeg så 50 kilo jeg ville blive nød til at slå til :o)
    Det er nok der jeg synes den liger i værdi for mit vedkommende.
    At markeds værdien eller interessen for den er mindre er så en anden ting jo :o)


  •   24. jul 2008 fun bil
    og den rigtige med 4wd og 4 døre og eludstyr
    hvad måtte du slkippe for den i afgift?
    hvad kom den totalt til at koste ?
    hvad skal den koste hvis du pludselig vil sælge:)


  •   22. jul 2008 190km/t+ Klubben :D!
    Skulle det være imponerende :o)

    Tjek lige alle mine billeder igennem :o)
    Så har jeg også et hvor jeg er over 190Km/t
    men også kun lige over hehe smiley
    Og det er med 4WD og 105 Kg ekstra jern på skroget smiley
    Og ja stadig 1.3 16V smiley
    MED katalysator på alt org. :o)

    Men ja de køre simpelt hen forrygende de 1.3ere smiley
    Har du gjort noget ved din ellers?
    Har du taget katen ud og instaleret hund i stedet ? smiley


  •   22. jul 2008 ....
    190km/t+ Klubben :D!

    http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1293012.jpg

    Ligefør jeg overvejer at købe en ekstra cat og banke den ud og så montere den... det burde hjælpe lidt smiley


  •   2. jun 2008 privat/forhandler
    Jeg har ikke nogen erfaring med det, men det har du jo smiley
    Så om det bliver privat eller forhandler er vel for så vidt ligegyldigt, men generalt tror jeg der er noget at spare i de helt billige klasser ved at handle privat.
    Den skal bare have lav Km tal som det vigtigste smiley
    De kan fåes fra ca. 800 Kr og op til 5000 Kr som er alt for meget, men så har man også en næsten perfekt bil og det er jo ikke det vi skal bruge, men det er der de ligger imellem.


  •   1. jun 2008 ....
    Har du tænkt dig at købe en hel bil? Finder du dem et specielt sted eller er det bare af private folk :)?
    Gider ikke bruge alt for mange penge på det da Nissanen snart skal have turen :)!


  •   31. maj 2008 Applause motor
    Hvis du vil kan vi da sammen finde 2 i nord tyskland og ride afsted med smiley
    Jeg mangler nemlig en motor mere.
    Og når man så har hele Applausen så har du pludselig også ventileret skiver og kalibre fortil og så er der jo også skrot premien når dyret skal afsted igen, selv uden motor får du jo skrot premien.


  •   30. maj 2008 .........
    Det er satme nogle hæftige reservedelspriser til en Charade :D..... Godt det ikke er mig, jeg kører til lortet brækker sig eller er lige ved det. Så kan det komme på tale at købe reservedele.
    Gad fucker godt have den 130hk applause motor i og en 1600 gearing det kunne være god spas :D! Men jeg gider bare ikke betale for det :)!


  •   23. maj 2008 klasikker
    Ja GTtieren er jo nærmest allerede en klasikker.

    Man kan så kalde det for min er en sjællen model og dermed en special bil, der er godt nok mange som tror at de skilte der er på den kun er for sjov, ja faktisk ingen tor på når man siger den skam er med 4WD, indtil de har set bagtøjet og de foreste træk axler og så står de bare og glor og tænker det var lige godt satans smiley

    Det var bare total for nederen den latterilge vinter vi havde med sne, den varede jo kun 2 dage hist og pist, og så var det ikke som året før med forbud mod kørsel visse steder osv. smiley

    Men man kan jo håbe på en rigtig voldsom en her i år smiley jeg har også fået helt nye org støddæmpere til bagpå samt fjeder, shit de var dyre mand, når pisset kun er lavet til denne her model...
    Selv tromle bremserne bagpå er 200mm i stedet for 180 som så gør at bremse cylinderne koster 800 Kr pr side...
    Men sådan er det jo at have specielle ting, det koster at have lejetøj som er specielt. smiley


  •   23. maj 2008 :o)
    Tror sgu den eneste klassiker hvis vi snakker Charade bliver GTti'en :).
    Men du har helt ret, til vinter skal min også bare have 2" tykt lag undervognsbeskyttelse på. Faktisk så meget at jeg ikke behøver at sænke den - så meget skal det veje :D!


  •   21. maj 2008 Stempel
    Nej det kan jeg kun give dig ret i smiley
    Nu er det jo også helt legalt selv at lave det, men du har nok ret i at den udgave du selv har den i, ikke bliver en klasikker smiley
    Jeg tror nu nok sådan en som min "kunne" gå hen og blive en veteran klasikker, eller sjællend bil om måske 15/20 år hvis den holder så længe smiley det vil tiden vise, indtil videre har den jo holdt fint, og den køre heller ikke andet end når det er vinter med et tyky lag undervogns beskydtelse smiley

    Men ja 6000 Kr. hehe der var også en grund til jeg "nøjedes" med at få skemaet med hjem smiley

    Men hvis du vil have en kopi af hvordan service på charaderne så/ser ud op til 100.000 Km så siger du bare til smiley

    Mvh.


  •   21. maj 2008 ....
    pyha..... Jeg ved nu ikke :o)!

    Hvem laver egentlig Charader i DK med det rigtige Daihatsu Stempel?

    Jeg har selv "lige" skiftet motorolie, oliefilter, gearkasseolie, bremsevæske, kølervæske, tandrem, remstrammerhjul og tændrør.

    Så jeg tror jeg takker nej til et stempel til 6000kr. Jeg kan ikke retfærdiggøre overfor mig selv at bruge den slags penge på en 17årige gammel bil. En jeg sagtens selv kan lave uden problemer.
    Desuden har jeg planer om at køre i den bil til den dør. Jeg tror ikke at et stempel gør gensalgsværdien meget bedre når man tager bilens alder i betragtning og ydermere mener jeg heller ikke at en Daihatsu bliver en klassiker i nogens øjne. Så jeg tror ikke du får 6000kr mere for bilen i sidste ende pga. du har ofret de penge på service.

    :o)


  •   27. apr 2008 Magnus D
    Jeg vil give dig ret med at det selvfølgelig kan mærkes bedre i en bil med langt flere kræfter.

    Men øget benzin forbrug det er faktisk slet ikke mærktbar.
    det giver sig nok mest til kende i bykørsel osv, men på landevejen er det ikke til at se. (jeg har ejet begge scenarier)

    Da jeg hentede bilen i sin tid i Jylland kørte jeg en strækning fra Ålborg til Roskilde over broen.
    Og på den strækning kørte bilen 19 Km/l og jeg holte den på "kun" 100 Km/t hele vejen hjem og ja det tog en helveds tid hehe smiley men det siger lidt om at potentialet er der for at køre laaangt pr. L. hvis hastigheden er konstant.

    Og nu har jeg jo eget en magen til uden 4WD og selv på tør vej er jeg ikke i tvivl om at 4WDet kommer mig til gode.
    FWD til 90HK er ikke utilstrækkeligt med mindre du køre på vådt underlag eller i sne, men så er FWD også utilstrækkeligt, ja selv på biler med langt færre HK jo.
    Hvis du tager et eks højre sving med pedalen i bund, så går 90HK altså op i hjulspind og der hvor jeg bor er det ikke så fedt når jeg skal ud på en landevej hvor folk køre over 100Km/t og kommer lige rundt om hjørnet hvor de intet kan se.
    så her hjælper 4WD, da det på ingen måde slippe vejen.
    Så jo på regnvejrs dage så er det faktisk bemærkelses værdigt og en stor forskæl end hvis den var FWD.

    Men der hvor det selvfølgelig komemr sig mest til udtryk er i regnvejr og sne, da som du er inde på ikke er de mange HK til at gøre en forskæl på tør vej smiley
    Og ja vægten tynger den da en del, da den vejer 105 Kg mere end standart udgven smiley
    Det var også en af grundene til jeg ville smide en Applause motor i som yder 105HK og et betydeligt større moment noget med 40 Nm mere.
    Det var samme trick jeg gjorde med min sidste charade smiley det virker skal jeg lige love for smiley og så er selv FWD utilstrækekligt til en acceleration fra stilstand og så derud af smiley

    Jeg har faktisk en gang i et lyskryds taget en gammel BMW 528i som bare stod og rullede rundt på sine baghjul mens jeg bare på intet tidspungt lavede hjulspin smiley men han kom dog igen ved ca. 100 Km/t smiley det siger stadig lidt om hvor stor en fordel det er, også i hverdagen.
    Den er bare slet ikke til at rive rundt med gummiet i regnvejr, hvis man provokere den nok i et sving så er det en udskridning der kommer først og den hverken under eller over styre det hele kommer på en gang smiley hvor en std. charade understyre ved første kik på speederen i regnvejr med hjulspind til følge smiley

    Nu er bilen jo goså tænkt som en vinterbil så derfor kommer det sig også til 100% rette for mit vedkommne jo smiley da den kun køre i vinter halvåret (dog noget tyndt i år smiley )

    I det daglige vil man jo generalt ikke kunne mærke på noget bil at man har 4WD hvis man kun triller stille rundt på tør asfalt. smiley
    Det er når grænserne nåes man mærker forskællen og når man har ejet begge dele med FWD og med 4WD som for mit vedkommne så bemærker man det i stor stil da jeg jo har noget at holde det op i mod.
    vægt fodrdelingen er også langt bedre på min end på andre charader der har for lidt vægt over bagaxlen smiley

    Men jeg kan kun sukke efter der selvfølgelig lå 300 HK min. ude under panseret (motorhjælm på Norsk) smiley
    Men så tror jeg helelr ikek den holdte til det så meget som til en affyring smiley
    Det var nu heller ikke det som jeg købte bilen for, men udelukkende til vinter kørsel og reservebil til de dage hvor min BRABUS skal klargøres og står på værksted for at lave div. små ting smiley
    Den skal nemlig snarligt en tur forbi Bottrop og have turen smiley


  •   19. apr 2008 ....
    Der sker lidt mere ;)....
    Fuldt ladetryk ved 4300omdr.... :)!
    Men jeg skal til at bygge ny motor og bilen skal til pladesmed og maler bagefter..... så der skal nok ske noget hen over foråret og sommeren :)!

    Jeg fik hentet den i torsdag og den er rigtig fin, gik gennem syn uden problemer og tilmed med ros :o)!
    Så nu skal jeg have plader på den på mandag og jeg sætter gejler filter på i morgen samt giver den en polering :)!


  •   15. apr 2008 ....
    1986 Group B World Rally Championship season

    Daihatsu Charade De Tomaso 926R
    http://www.7tune.com/?p=99


    Sejt :D!


  •   11. apr 2008 ....
    Jeg skal bare have mig en Charade..... Jeg gider ikke den Suzuki mere :)!
    Det gør mig ikke så meget om der er ekstra udstyr i :), jo mindre der er, jo mindre kan ruste eller gå i stykker.... hehe :)! Men jo en 1.6L motor kunne være sjov, har aldrig prøvet en Charade der har haft det, kun kørt mod nogle stykker smiley


  •   9. apr 2008 model fra udlandet
    Når nu du skal finde en, så find en der er lidt unik, det er meget sjovere smiley

    Og ja jeg ved ikke om den behøver stort brøle filter smiley hehe
    Men en ting er sikkert den lille studs der sidder efter filteret og søger for at lyden dæmpes inde i forskærmen, den skal af smiley
    Men så rækker det også for mig, ellers bliver det for meget når man jo som lig skal ligge og pine den lidt for at den vil lave lidt med sine ekstra 105 Kg og 4WD smiley

    jeg må snart have mig en applause motor i smiley


  •   7. apr 2008 ....
    Så skrider jeg sgu til Tyskland og ser på Charade på torsdag :)!!
    Skal blive godt at komme tilbage i folden og selvfølgelig med stort brølerfilter, det giver sig selv :D!

    og selvfølgelig er den rød ;)!

    vi må snart lave en HassuKlub :)!


  •   26. feb 2008 købet værd smiley
    Det skal jeg jo selvfølgelig svare JA til smiley

    Jeg er stadig mega glad for købet trods sneen ikke har væltet ned over lille danmark smiley

    Der er flere ting i det.

    1. jeg spare på min brabus OG min daihatsu ved at have begge biler smiley
    2.Jeg har altid en ekstra bil hvis en af dem skulle give bøvl og ikke vil køre af den ene eller anden grund.
    3.Den er stadig en sjov bil selvom der ingen sne er.
    Regnvejr har overrasket mange store biler i lyskrydsene smiley
    I hvertfald de første 100 Meter smiley

    Hvilket jo selvfølgelig også er grunden til jeg lige har inversteret i org. G112 fjedre og støddæmpere samt nye hjulcylindre og bremser bagpå.
    En samlet indkøbssum på godt 5000 Kr.
    Da en G112 er født med sæderne fra en G100 hvor der stort set ingen side støtte er, har jeg strippet en G102 for dens langt bedre sæder og smidt dem i også.
    Split bagsæde er heller ikek standart i en G100 men kun i G102.
    Til sommer får den så en undervognsbehandling smiley
    Så skulle den komme til at holde mindst 5-6 år før den ser små bobler eller noget rust smiley
    Inderskærme bliver selvfølgelig også monteret så tårnene ikke bliver stenet med rust til følge.

    Så jo, jeg er stadig vildt glad for den.
    Og den har da også lige været en tur ude i den sne vi havde i december som varede 2 dage smiley og det var sjovt nok jo smiley


  •   23. feb 2008 ....
    Mens sneen har væltet ned hele december, januar og her i feb. har den så været købet værd ;)?


  •   8. jan 2008 Fjernstart...
    Det er jo det der skal smiley
    Og det kom der jo så også smiley


  •   6. jan 2008 ...
    Skal der ikke være fjernstart på en daihatsu? smiley


  •   6. jan 2008 smiley
    Ja det er ikke udstyr den mangler.

    For at det ikke skal være løgn har jeg lige installeret, fjernestart og alarm på den også, senere kommer der selvfølgelig også et komfort modul så alle vinduerne og soltaget selv lukker når man forlader det tekniske legetøj på 4 hjul smiley


  •   3. jan 2008 udstyr
    den har satme mere i udstyr end min G3 hehe.


  •   24. dec 2007 ..
    Jeg havde min i 45000km og jeg gav den prygl :D!

    16.9sek på 402meter og 20gange rundt på RaceX 06's bane i 25graders varme og den spandt bare som en mis :D! Jeg har dog aldrig lavet en brænder i den.....
    Giv den tæv når den er varm og så skift til en god olie inden hver 10000km og så self filterskift :). Så holder den evigt.....

    Efter min Alto blev påkørt i Tyskland i starten af december (og den højst tænkelig blive takseret som totalskadet pga den skal i rettebænk + div) så leder jeg på højtryk efter en Charade. Det er nok den bil jeg har haft det sjovest i set i forhold til prisen og det er helt sikkert og lyden god damn :D!

    Jeg har som sagt haft mange+++ sjove timer i min Charade og her er et lille bevis :D!

    http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=9032


  •   20. dec 2007 ...
    Begge motorer tåler tæv i timevis - forudsat man husker god motorolie og at den er varm inden man sænker foden.

    Og ja som Brabus siger - de fleste har ikke en kæft begreb om hvornår man skal skifte gear fordi de ikke har deres omdrejningstæller at rette sig efter...

    Jeg kørte til Nürburgring 830km + 39 omgange a' 22km (de fleste omgange under 10 minutter) og retur igen 830km i sommers med foden plantet i gulvet 75% af tiden på min 1,6'er uden problemer.
    Jeg har kørt trackdays i læssevis uden den har brokket sig.
    Jeg fik motoren i da den havde gået lige omkring 100.000km - og kørte over 30.000 hårde kilometer med den før jeg solgte bilen - og den spinder stadig som en missekat den dag idag.


  •   20. dec 2007 1.3 / 1.6
    Ja og det er der en særlig grund til at folk ikke kan få dem til at holde.
    1. De køre 1.6eren lige så langt ud som 1.3eren 7000 omdrejninger, og det holder den ikke til, noget helt andet er at der absolut intet er vundet ved det, tværtimod så midster man noget af det moment man kunne havde hente ved at skifte ved 6500.

    2.
    Folks omdrejnings tæller virker ikke og derfor er de ikke velvidende om hvornår det er tid til at skifte gear i tide.

    Som du kan se i min profil har jeg tidligere haft en alm. rød 1.3er også som jeg lavede samme trick med 1.6er, den kørte i over 2 år med adskillige tæsk om du vil, men jeg holdt mig altid under de 6500. og jeg pryglede den ikke på motorvejen med 6500 omdrejninger i længere tid, allerhøjst lige op og makere og så ned igen.
    Den dag i dag lever min gamle charade stadigvæk og 1.6eren ligger stadig og snurre under hjælmen.

    Jeg kender faktisk til flere som har pryglet deres 1.3er skæve og fuldstendig smadret dem.
    De er bestemt ikke bedre end appalsuerne.
    Der er bare 2 ting man skal holde sig fra på de kære motore, og det er høje omdrejnigner i længere tid og tæsk mens den stadig kun lige er blevet varm.
    Ellers så er de sku rigtig villige til at arbejde for at leve livet med tæsk.

    Det har også meget at sige hvem der har kørt applause motoren før og hvor mange Km. den har gået jo, min den gamle købte jeg da den havde gået 160.000 Km så den havde stadig et langt liv foran sig.
    Hvis man er oppe i de 250.000 og derover så skal man nok ikke regne med at den kan tåle prygl alt for mange Km.

    Jeg har faktisk allerede en applause bil til at stå jeg bare skal i krig med, men jeg venter til foråret da jeg skal bruge min charade mens min brabus holder i vinter hi.

    Det er nemlig Marius gamle racer, hvis man kan kalde den det smiley
    Der er ikke meget racer over den før den får 1.6ereni smiley
    slet ikke når den har 4WD.
    Men nu er det ikke det jeg bruger den mest til, det er kun en vinterbil. som med sit 4WD savner lidt bundtræk.


  •   20. dec 2007 He he fed
    Det er jo marius's gamle racer smiley Jeg kan læse du vil ha en applause motor i istedet for...jeg har en kammerat der har en alm 1.3 16v hvor han har haft 2 forskellige 1.6 appaluse motorer i...de døde begge 2...men den originale 1.3'er kan holde til og få nogle klø smiley


  •   25. nov 2007 Swap.
    ja det skal nok blive skægt hehe. men jeg tro nu nok først motoren kommer i til sommer hvor jeg alligevel skal køre i brabusen.
    Lige nu skal jeg bruge bilen til vinter kørsel smiley

    Kompressor swapet det tror jeg ikke selv på værken bilenes trækaxler/differentailer og bagtøj kan holde til ej heller motoren, så det bliver ved tanken smiley
    reservedelene er også ALT for sindsoprivende dyre til alt det specialle 4WD man hold da lige op.
    Bare alene de bagerste støddæmpere koster org. 5000 Kr.
    og ja det er kun for 2 stk.!


  •   24. nov 2007 ....
    Jeg giver en tur på McD når du lavet det swap :D!

    /Jeg vil se nogle donut's :D!


  •   20. nov 2007 Applause indkøbt smiley
    Så har jeg købt en Applause som skal bruges til donor for en ny frisk 1.6er smiley
    Så blvier bilen snart ikke mere perfekt i mine øjne smiley
    Det skulle da lige være en kompresor tuning af 1.6eren og udskiftning af hele 4wdet til et mere holdbart fra applausen som også fåes med dette system (4WD)

    og så en kompressor tuning til de 150 Hk. så burde det kunne holde smiley

    Og stadig give baghjul til de fleste smiley med sine kun 850 Kg bil smiley


  •   26. okt 2007 stemme.
    jeg takker smiley
    Ja det er den yberste topmodel smiley med 4WD. og næsten alt udstyr.


  •   25. okt 2007 total nice
    Det er fandme en nice lille bil, havde selv en 1,1 men den gik dårligt. Det der er jo den "rigtige" model du har. Du får en god stemme fra mig smiley


  •   23. okt 2007 Nice Daihatsu


  •   16. okt 2007 kenneth P & Kenn H
    Hejsa.

    Nej jeg bor ikke ved randers.
    Jeg bor på sjælland smiley
    Mange af mine billeder er taget hvor jeg nu lige har været på tur i det nordjyske ved Ålborg lufthavn og stranden ved Blokhus.

    Omdrejningstælleren har jeg jo stadig på forsøgs stadie, men jeg er ikke rigtig kommet videre da jeg egentlig havde lagt det lidt bag mig.
    Jeg har allerede et forsøgs print der er monteret 100% op efter det der sidder i den sorte boks smiley
    Men der er stadig tvivlen om de 2 transistore som sidder der i.
    Jeg har prøvet mig lidt frem da man ikke umidelbart kan aflæse på dem hvilke type det er.
    Og det er godt nok ikek let at prøve sig frem med over 10.000 forskællige typer og varianter.

    Jeg har prøvet de mest anvendte osv. uden resultat.
    Det næste skridt er at få dem type bestemt.
    Og det kræver lidt benarbejde som jeg så bare har udskudt smiley

    Men jeg kan da fortælle at det er super at have en som virker hehe smiley
    Har man først en som virker, så skal den effekt modstand der sidder lige op af den sorte lodrette kreds afmonteres og flyttes et andet sted hen og så monteres med ledninger igen.
    Så får man fjernet den årsag der er skyld i at alle omdrejnings tællerene dør smiley


  •   16. okt 2007 smiley
    Hvordan ser det ud med omdr tæller? smiley


  •   9. okt 2007 smiley
    Hi Hi Den var sgu go´


  •   8. okt 2007 hej
    Jeg kan kun sige at hvis det var min, så vil jeg ikke af med den for 25 kg. som du selv siger, så er der jo ikke så mange af dem her hjemme . og det er da næsten også indenfor de sidste 2 år der er kommet dem der er .
    Men er fin billig vinterbil og køre i


  •   8. okt 2007 Bunden.
    Ja jeg har kun 2 billeder af bunden og der ser man kun lige bagtøjet og kadang axlen.

    Men jeg købte bilen for godt 6 måneder siden og jeg kan love dig for jeg glæder mig til at se hvor godt den køre i sne.

    jeg har allerede været inde på en bygge plads her for 2 uger siden hvro det regnede helt vild.
    Der var totalt pladret og flere gange var jeg sikker på at jeg efter at have taget mod til mig og begivet mig ud i et større pladder hul ville side uhjælpeligt fast.
    Men bilen trak bare videre som om intet var hent og jeg kunne tydeligt mærke der ikke var fast grund under nogen af fødderne.

    Jeg tog den også op ad en blød jord bakke som en gravko med lavefødder havde lavet og her sank den i helt op til lidt over det nederste af fælgen, altså godt 10-15cm på alle hjul, men den trak hele tiden fremad uden at stoppe eller side fast.

    Efter den pladder tur var jeg vildt benorvet over hvor godt den trak sig igennem på sine smalle nedslidte sommer dæk smiley

    Prisen for en G112 ligger nok lidt hen under liebhaveri eller hvad man skal kalde det, altså bilen er jo ikke noget videre specielt men at den har 4WD er jo en sjældenhed samt alt det udstyr der findes i lige denne her model.

    jeg synes selv jeg kom ufatteligt billigt til den, sammenholdt med hvad andre alm. G102er koster i same stand uden 4WD alt udstyret og de få Km som den G112 har gået.

    Jeg ville kun sælge den hvis jeg fik mindst 25 for den.
    Og selv her synes jeg jeg ville havde foræret den væk til kun 25 kilo.
    Men hvad synes du?
    Hvad ville du mene den var værd?


  •   7. okt 2007 hej
    jeg har aldrig set en g 112 under bunden , så er ikke helt sikker på hvordan det 4x4 virker på den. har du haft den med ud nogle steder, så du kan de hvad den kan køre igennem, eller venter du til der kommer sne:-) hvad stå sådan en i pris?


  •   4. okt 2007 Hehe
    Der kommer Evo motor i med undervognen og bang så rykker det karossen af smiley
    HJulkapslerne er så dejlige at jeg pudser dem hver mogen inden jeg køre på arbejde smiley KUN fordi jeg vil se om det ikke er et synsbedrag at de sidder der haha, for de er ja ugly as hell.

    Men vent til den får applause motor og ny kobling, så skal det nok blive en slem slem vinter bil og ikke mindst en lyskryds dræber i regnvejr smiley
    Allerede nu har de baghjuls trukne meget svært ved at følge den de første 100 Meter selvom de har langt flere heste hehe.

    Jeg kørte mod en BMW 535I som snildt kan rykke mig, men bare ikke i regnvejr haha, der står han stille og ryger dæk og henter mig ikke før vi har paseret de 100 smiley
    4WD det rykker sku smiley


  •   3. okt 2007 ....
    Haha :D!

    GRIMME Hjulkaplser smiley



  •   12. aug 2007 ---
    Ok. ja man ser det på mange tyske biler, så jeg tænkte det kunne være du vidste det.


  •   12. aug 2007 ang speedo
    Hey, jeg tror de røde streger er så man hurtigere ka se farten på en måde.. At man husker man må køre 50 i byer fx. Men ved sq ik helt hehe


  •   7. jul 2007 Høj
    hej lige en høj fra mig.


  •   2. jul 2007 Topfarten
    Så kom dagen hvor tyskerne fik at føle hvad en Charade med 4WD kan præstere.

    190 Km/t ved 6500 Omdrejninger det kalder jeg utrolig imponerende af en 880 Kg tung bil med 4WD og kun 1.3 Liters motor med 90 HK. Det var enda med 100 Kg bagage.


  •   30. jun 2007 Hmm...
    Ok. de er nemmere at skaffe ja, men hvis ikke de er ens eller passer 100% er jeg for hysterisk til at ville lave sådan et stunt på den ellers så org. bil.

    Fjederne vil jeg ikke have sænket, så er 4WDet ikke meget til vinter hvor der gerne må være lidt god frihøjde så den ikke lander på maven på en god vinter dag med meget sne. smiley

    Jeg tror jeg finder de org. dele uanset hvad det koster.
    De kan jo stadig skaffes via importøren i sverige mener jeg.
    Ellers har jeg mulighed for at finde dem i japan.Men det bliver nok dyrt smiley


  •   30. jun 2007 ..
    de fjedre jeg har passer til g102 og g102 er nemmer at skaffe dele til. de fjedre jeg har er sænkningsfjedre ja


  •   29. jun 2007 hej
    hvis jeg var dig ville jeg købe støddæmper til en g102 og fjedre kan du købe hos mig har et spritnyt sæt liggende hos min kammerat mitucarstyling.dem kan du få for 600kr.
    dæmper osv. kan du købe hos www.kn-auto.dk


  •   29. maj 2007 Hvad????
    Hvad har du lige været en tur i aalborg, / blokhus strand bare for at lufte den, den ser sgu godt ud mgo, noget bedre en den anden vinter bil, tillykke med den.
    Diesel


  •   25. maj 2007 smiley
    Hehe. måske har du enda prøvet den hehe smiley

    Jeg har lige lånt et par af billederne af dig. hvis det er ok?


  •   25. maj 2007 ...
    hold da kæft man den er fiiiiin den der. kan det ikke passe jeg har set den før?? LOOL


  •   24. maj 2007 velkommen til...
    fin lille bil kig på min............


  •   23. maj 2007 Velkommen


  •   23. maj 2007 Thor W
    Ja nu er den her smiley

    Du må endelig lige sende nogle billeder af reflex bagstykket smiley
    Støddæmperne er jeg klar over ikke er ens, men jeg kan godt skaffe de org. smiley

    Jeg skal også have skiftet nogle styre kugler og bære arme.
    Men det passer vel fra G102 smiley


  •   23. maj 2007 Så kom den herind smiley
    Jeg har reflexstykket fra min gamle 4WD, men det har en lille flænge. Jeg kan ikke huske om man kan se det, men jeg kan da lige kigge engang. Husk at støddæmpere ikke er ens på G102 og G112, men der er man jo så tage komplet fra G102 hvis det er. De er så bare lidt mindre..


  •   23. maj 2007 ...
    Jo tak, det synes jeg også smiley

    Du ligger ikke inde med kofanger til G102 modellen altså den "nye" model kofanger som har reflex på siden af den foreste kofanger?
    Jeg ville gerne have dem på i stedet for disse G100 kofangere som er væsentlig kortere. smiley
    Jeg skal jo så også bruge beslagende skal det siges.


  •   23. maj 2007 ...
    det vil os være synd at ødelægge den. så fin som den er..


  •   23. maj 2007 Styling
    Ok, det er godt lavet.

    men jeg ønsker helst ikke at "ødelægge" bilens orginale præg smiley
    Derfor vil jeg holde mig til org. styling måske en hæk spoiler og som en Limmitet Edition.



  •   23. maj 2007 ...
    jeg ligger ikke inde med noget lige nu, her er et linke til en anden, det sidste billede at for enden, den har jeg lavet.. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11362


  •   23. maj 2007 Tak.
    Hva styling ligger du inde med ?
    jeg kunne godt bruge reflex bagstykket til bagklappen hvis det er i god stand.

    jeg har planer om at lave style den som en Limmitet Edition model.
    Med indfarvet kofangere og side spejle samt reflex bagstykket og staferingerne.

    Men måske du har noget der kan peppe den lidt op smiley ?


  •   23. maj 2007 velkommen..
    fin bil du har dig der. har selv 3 stk. skal du ha den stylet så bare sig til..


Annonce