Honda CRX 1,6 i-VT vtec [Tidl. bil] 1990
9.069 visninger
|
Oprettet:
Honda CRX 1,6 i-VT vtec
Årgang:
1990
Motor:
-B16A2
-AEM Cold Air Intake
-AEM Dysebro
-AEM Justerbar benzintrykregulator
-Integra TypeR gasspjæld
-Integra TypeR insugningsmanifold
-Hondata Heatshield pakning
-BuddyClub 2-lags toppakning
-Civic TypeR stempler (giver sammen med toppakningen 11,1:1 i kompression)
-OBX Stage 1 knaster
-Vision Motorworks justerbare knasthjul
-KMS ventilfjedre
-Crower stål retainers
-5Zigen 4-2-1 bananmanifold 2,36"
-Magnaflow racer cat 2,5"
-Skunk2 cat-back 2,5"
-Fidanza lettet svinghjul (vejer ca. 3,2 kg)
-Spoon olieprop
-Apexi kølerprop
-RedlineTuning hooddampers
-Skunk2 pyntesok på bremsevæskebeholder
-Crome motorstyring med redline v. 8700rpm, Launch Control og Shiftlight
-Nyrenoveret med alle lejer, stempler, stempelringe og pumper
-AEM Cold Air Intake
-AEM Dysebro
-AEM Justerbar benzintrykregulator
-Integra TypeR gasspjæld
-Integra TypeR insugningsmanifold
-Hondata Heatshield pakning
-BuddyClub 2-lags toppakning
-Civic TypeR stempler (giver sammen med toppakningen 11,1:1 i kompression)
-OBX Stage 1 knaster
-Vision Motorworks justerbare knasthjul
-KMS ventilfjedre
-Crower stål retainers
-5Zigen 4-2-1 bananmanifold 2,36"
-Magnaflow racer cat 2,5"
-Skunk2 cat-back 2,5"
-Fidanza lettet svinghjul (vejer ca. 3,2 kg)
-Spoon olieprop
-Apexi kølerprop
-RedlineTuning hooddampers
-Skunk2 pyntesok på bremsevæskebeholder
-Crome motorstyring med redline v. 8700rpm, Launch Control og Shiftlight
-Nyrenoveret med alle lejer, stempler, stempelringe og pumper
Hestekræfter
-Målt: 180,7 HK - 163,8 NM
-Standard: 150 HK - 143 NM
-Standard: 150 HK - 143 NM
Fælge
-Ultralite 16x7
-Blå Vision Motorworks hjulmøtrikker
-Blå Vision Motorworks hjulmøtrikker
Dæk
-Kumho 205/40-16
Undervogn
-AP Sports Gevindundervogn (Sænket ca. 65mm)
-Spoon tårnstiver
-Revo Technica Stage 2 Camberkit front
-Blox Camberkit bag
-Integra Type R bremsecalibre
-OMP bremseklodser
-EBC bremseskiver 282mm (Fra Integra Type R)
-Komplet EnergySuspension bøsningsæt
-Spoon tårnstiver
-Revo Technica Stage 2 Camberkit front
-Blox Camberkit bag
-Integra Type R bremsecalibre
-OMP bremseklodser
-EBC bremseskiver 282mm (Fra Integra Type R)
-Komplet EnergySuspension bøsningsæt
Bilstereo
-Headunit: Alpine CDA-9847R
-Forstærker1: Alpine 3541
-Forstærker2: Alpine MRV-407
-Forstærker3: Alpine MRV-T420
-Fronthøjt: Alpine SPR-134A
-Baghøjt: Alpine SPR-69C
-Subwoofer: Alpine SWR-1042D
-Kondensator
-Forstærker1: Alpine 3541
-Forstærker2: Alpine MRV-407
-Forstærker3: Alpine MRV-T420
-Fronthøjt: Alpine SPR-134A
-Baghøjt: Alpine SPR-69C
-Subwoofer: Alpine SWR-1042D
-Kondensator
Styling
-Ingen ting. Den er pænest som den er. Dog er der:
-Tonede ruder
-Dørgreb uden låse
-Baglygter uden tågelygte
-Underlæbe på bagkofangeren
-SiR emblem
-Indfarvede "standardskørter" + nederste del af kofangere
-Tonede ruder
-Dørgreb uden låse
-Baglygter uden tågelygte
-Underlæbe på bagkofangeren
-SiR emblem
-Indfarvede "standardskørter" + nederste del af kofangere
Interiør
-Gearmanchet fra Integra Type R
-Honda/Momo rat med røde syninger fra JDM Integra Type R
-Razo RA 67 gearknob
-Custommade bundmåtter som macher alt det andet med røde syninger.
-Shiftlight i motorlampen
-Resten er standard og pænest sådan!
-Honda/Momo rat med røde syninger fra JDM Integra Type R
-Razo RA 67 gearknob
-Custommade bundmåtter som macher alt det andet med røde syninger.
-Shiftlight i motorlampen
-Resten er standard og pænest sådan!
Ekstra tilbehør
-Elruder
-Elspejle
-Elsoltag
-Servostyring
-Centrallås
-Alarm
-Bi-xenon 6000K
-Elspejle
-Elsoltag
-Servostyring
-Centrallås
-Alarm
-Bi-xenon 6000K
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Ny motor er lige samlet færdig og lagt i. Jeg har konverteret til OBD1 motorstyring som skal justeres færdig. Laver det selv..
Jeg har selv importeret bilen i 2006. Siden da har den ALDRIG kørt om vinteren. Den blev lakeret i 2007. (incl. i dørfalser og motorrum)
Jeg har selv importeret bilen i 2006. Siden da har den ALDRIG kørt om vinteren. Den blev lakeret i 2007. (incl. i dørfalser og motorrum)

Honda CRX 1,6 i-VT vtec
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
Delene er fra mange forskellige steder. Har fundet nogle af de lidt sjælne originale dele på ebay, som fx rattet.
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.352
bilen bliver brugt hver dag.. så beholder jeg bare den originale
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
Det var godt
Svinghjul mærker du mest i 1. gear. Den gør jo bare at motoren lettere tager omdrejninger. Så når du kommer i et højere gear hvor motoren naturligvis stiger langsommere i omdrejninger, mærker du det ik. Men den bliver lidt sværere at sætte igang ved daglig normal kørsel. Hvis du bruger den meget til daglig, tror jeg ikke jeg ville sætte lettere svinghjul på.
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.352
krumtappen ser ud til at virke fint, det var jo kun på "vingerne" den har fået et par slag eller 3
forresten, jeg opgraderer også kobling, svinghjulet, er det meget man mærker det hvis man smider et lettere i, går nemlig og overvejer at smide en i også
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.352
ja men hvis du nu er for tøset med tænding lukker den bare varmen gennem udstødningen, den energi kunne da bruges andetsteds i stedet
det er på nokkens gamle felt den blev målt første gang.. den er heller ikke helt upræcis.. 185hk var med motorlampe der lyser, mindes det var 175hk uden..
den brokker sig over sonde a og b og fuel system a og b.. så klart noget blandingsproblem
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
Vtec ligger ved 5500 rpm. Du skal ik regne med ret meget mere end 180-185 på det felt ce bruger, med de mods du har
Jeg mener ik jeg har udtalt mig om at A2´eren laver flere hk nogle steder? Tvært imod, er jeg ganske udemærket klar over forskellene på A1 og A2. Har haft begge motore. Og skruet i dem begge
Nu giver mere fortænding ik altid flere HK. Så nej, det har ik noget med at være tøset at gøre
Det gælder om at holde det højeste forbrændingstryk 14 grader efter TDC
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.352
kan godt se det med din kurve, den knækker godtnok meget, når man tænker over det kun er stage 1 knaster du har i .hvor har du dit vtec punkt til at ligge henne osv? min skal på til ce og justeres ind onsdag.. lavede 185 på std map, så lad os se hvad den laver derefter.. dog på et andet felt.. men den ryger forbi samme felt igen, så jeg kan sammenligne lidt
ang a1 vs a2, så laver a2eren jo ikke nødvendigvis flere hk.. så snart man begynder at skifte dele i dem gør det ingen forskel.. men ja du har ret i den burde lave lidt mere med den højere kompression, men kommer jo også an på hvor tøset manden med justeringen er med tænding
okt 2009
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 152
Hey Jan.
Du fik lige en xhøj med på vejen.
Ham min kammerat jeg havde med da vi kørte til træffet i kolding snakker stadig om din nedgearing da den fik lidt gas på vej derned
Den larmer nu dejligt
jan 2009
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 6 Emner: 158 Svar: 928
Ok
Den går sikkert rigtig godt!
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
Det kommer an på hvilket felt den bliver rullet på. Som det ses havde den 187 med den gamle motor. Det mystiske er så at de to motore er ens bortset fra at den nye er med Civic type R stempler, som giver højere kompression. Den har bestemt IKKE færre HK end før
Man kan også let mærke at den trækker bedre end med den anden motor.
jan 2009
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 6 Emner: 158 Svar: 928
Ok troede den ville lave lidt mere
Mig der skrev på den på HKD
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
Ja det er det.
jan 2009
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 6 Emner: 158 Svar: 928
er de 180 hk på b16a2'eren?
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
Det kommer an på hvad du har tænkt dig at give i bytte?
Vi kan tage den over PB hvis det er..
maj 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 8
Er du interesseret i at bytte med min Peugeot 306?
nov 2008
Følger: 113 Følgere: 111 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 356
høj givet :)!
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.352
en exstra høj, den er bare så fin din ivt, kig forbi min ee8
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
Min ér en ivt, så jo det er ivt lygter
Jeg har ik lige målt rattet, men det er en smule mindre end standard rattet. Det kommer fra en japansk Integra Type R spec 96.
Jeg har valgt rat efter hvad jeg synes er pænt.
mar 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 126
de lygter du har på er også ivt lygter ikke??
hvor stort er det rat du har i? ser ret stort ud?
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
Det var faktisk planen af den skulle sættes til salg, da jeg har en anden bil jeg skal have plader på i stedet for. Jeg har bare ik fået den sat tilsalg endnu. Ville egentlig gerne have beholdt den, men beslutningen er taget.. Du kan sende et bud i PB, så tager vi den derfra. Jeg kan ik lige sætte en pris pt. da der er ik ret mange "ægte" vtec´er tilsalg. Men det bliver helt sikkert ik den billigste man kan finde
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 57 Svar: 554
Hey!
Super fed CRX
Er du interesseret i at sælge den?
mar 2007
Følger: 62 Følgere: 59 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 51
jan 2008
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 185
gad godt eje en Sir model af Crx, den er lige i skabet den der
Høj er givet til dig brow
Mvh Mr. F
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
Mange af delene er købt over eBay. De fleste kommer fra USA, men har også fået dele fra england, tyskland og japan.
apr 2006
Følger: 43 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 12 Svar: 48
sep 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 763
Ekstra høj, den er jo bare super fed!
jun 2006
Følger: 100 Følgere: 131 Biler: 8 Emner: 15 Svar: 33
bilen er heller ikk min
dec 2005
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 1.071
Hehe, mange tak, ja det er en sjov lille 1500, de fleste tror ikke på det kun er en 1.5, også en lækker rex du har dig
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
De passer til dem på siden og i bag. Det er også næsten håbløst at få nogen klare til en i-VT. Tror faktisk aldrig jeg har set nogen. Så tvivler på de er lavet:-)
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 20 Biler: 3 Svar: 19
men skal du ikke have klarglasblink i for det villle være pænt..vh sepp
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
Jeg skal have den på rullefelt igen d. 10/4. Det kunne jo være sjovt at præve at rode lidt med det inden, og se om hullet forsvinder..
Hvis det er 4-8 grader, er det jo lige før det er en hel tand den står forkert.. Man burde prøve at rykke indsugningsknasten 1 tand baglens(?) må det være?
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.918
Det er også kun et gæt udfra kurven. Det kan desværre vær mange ting.
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
Det er rigtigt at det er Brian der har justeret den. Jeg fik at vide af ham, at han troede at det var fordi det ikke er verdens dyreste knaster der var i den (OBX). Men jeg kan selvfølgelig ikke vide med sikkerhed om du har fat i noget.
Det er rigtigt, jeg mærker ikke det hul der er i kurven, men det kunne da klart være lækkert at få det væk
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.918
Min pointe er at hvis man kører den forkert på knasten så den er timet en smule forkert vil man opleve at den kører på bagsiden af knasten. Jeg er enig i effekten er rigtig fin kan se den er rullet hos Brian så tallet passer nogenlunde overens med hvad du ville få den målt til andre steder. Men nu er B16A1 motoren jo yderst taknemmelig og ingen af dem yder 150 hk som de er skrevet til. De fleste ligger og roder omkring 160-165 hk standard.
Men synes bare den kurve ser lidt sær ud. Men kunne forestille mig du ikke rigtig mærker den dør kort ved 4200 rpm og den så kun har meget svag effekt af vtec'en
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
Standard gør den det ved 5500. Men det er ændret til 6500, da det var det der fungere bedst..
Med de små modifikationer der er lavet, tvivler jeg på den kunne på den effektforøgelse hvis en af knastakslerne står forkert..
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.918
Hvornår burde den smide vtec på? Er det ikke omkring 5500 rpm? Umiddelbart ville jeg sige at din knast står 4-8 grader forkert
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
Har selv fået det hjem fra USA..
apr 2008
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 3
O høj her fra hvor har du købt det AEM Cold Air Intake?
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
"Bindegal" og Brian S fra HKD mente det kunne være flere forskellige ting der er skyld i det lille stunt den laver der. Måske knasterne eller IM.. Det er dem der har justeret den..
sep 2008
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 78
hva er det lige der sker med den rulle feldts måling ved godt 4000 omd er der har du haft noget til at lave motor styring for dig ?
apr 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 181
ja det kan man godt sige ^^ vi har også haft snakket om det på HKD hehe ^^..
/Kasper
maj 2004
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 232
Rigtig fed, farve,sænkning og fælge spiller perfekt !
Motoren er jo også kanon!
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.333
Hov hov - altså det er hvad der sker når man sender en Fynbo fra storbyen ud på de små smalle landeveje. Jeg aner ikke engang hvad der der Nord, Syd, Øst eller Vest når jeg kører derude.
Har sågar brugt min GPS flere gange bare for at finde hjem
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
Ja, det lyder jo næsten utroligt at man KAN fare vild her ovre
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.333
Jamen dog, der kan man bare se. Der er altid Honda'er dér. Kommer jævnligt forbi, oftest flere gange end beregnet fordi jeg konstant farer vild når asfalten ophører
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
Det lyder meget rigtigt
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.333
Lækker CRX, det er sq en klassiker som aldrig mister sin charme. Er næsten 100% sikker på jeg er stødt på den flere gange... Hvor den holder ved siden af én anden CRX ude på bøøhlandet?
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
Ja den nyder godt af at den knu vejer 1000 kg
jul 2006
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 58 Svar: 695
det var nemlig fordi jeg kørte race med sådan en som din, og var ikk standart..
det er en lille kvik bil..
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
Den er opgivet til 7,2 standard. Jeg ved ik hvad den er nede på nu. Vil tro 6,6 eller noget i den stil..
jul 2006
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 58 Svar: 695
hva går sådan en fra 0-100kmt? med 187hk..
det er da rimelig godt, til sådan en lav vægt.!!
mvh. mike
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 4
Er den evt tilsalg?
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
Nej, det er vist noget nær det samme. Men det luft den suger ind længere nede fra, er koldere.
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 9
lyder det meget bedre når røret er længere?
maj 2006
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 20 Svar: 95
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 120
lækker honda! høj herfra
kig evt forbi min suki
okt 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 22 Svar: 366
kæft en lækker EE8ér
mar 2004
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 13 Emner: 29 Svar: 81
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 33 Svar: 426
jul 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 24
velkommen til nice dyt mvh
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 201 Svar: 3.310
feeeed crx---