{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.774 visninger | Oprettet:

Politi chikane? eller rutinetjek? {{forumTopicSubject}}

Hey BG

Jeg skrive godt nok lidt sent men håber på jeg vil få nogle ærlig svar og seriøse kommentar til det. på forhånd tak

Det er svært at forklar det hele så håber i forstår.

oki.. Kommer fra skive en lille by med ca. 40.000 indbygger og kører rundt i en Audi A3. 1.6. den er tiltrækker meget opmærksomhed min bil uden tvivl og og ude at være selvglad på nogen måde.. Men problemet er...
Jeg bliver stoppet af politet mange gange. og når jeg siger mange gange er det ikke kun 2 gange eller 3 gange om mdr. men tror på de gode mdr. kan jeg runde de 10-17 gange. Blev lige stoppet idag og igår som eks. igår stod der en politi bil ved siden af vejen som havde stoppet en motorcykel til side. og det ser jeg selvfølgelig på lang afstand og sætter farten ned fra 100 til de 80 stykker. Og ser i bakspejlet at politet sætter af med en voldsom fart for at komme op til mig. på det tidpunkt var jeg på vej hjem til min kæreste. der var nok 5 km, hjem til hende. de valgte at følge mig helt hjem til min kærestes lille by. og stoppede mig inde i byen.
og idag blev blev jeg stoppet på vej hjem fra arbejde. kom forbi et lyskryds hvor jeg samlede min kæreste op sammen med en veninde.. Politet valgte at lave en uvending over for rødt. for at følge mig. de vælge så at stoppe mig efter 500 meter. Og min kæreste og hendes veninde skulle give navne og cpr. nr..

Så er det der jeg syntes de går over stregn. det er tit de samme som stopper mig. og de spørger tit om det sammen og ser mit kørekort. Altså mit kører kort skifter da ikke tal eller farve eller billede fra dag til dag? hvis i forstår?
og det er ikke specielt sjovt at blive stoppet sammen med en kæreste eller nogen venner hvor de skal udgive cpr. nr. de skrammer jo vennerne fra mig?
og tuder ikkee over de stopper mig? men de behøves da ikke at stoppe mig hver dag? næste eller hver gange de ser mig ?

Så er det her jeg ville spørger oplever i det samme?

eller syntes i ikke at det er ved at gå over stregn når det er så mange gange? og tit at de samme jeg blive stoppet?
kan jeg gøre noget ved det ? andet end at udtrykke min vrede og fustration( eller hvordan det staves)?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politi chikane? eller rutinetjek?
  • #1   6. maj 2007 Egentligt utroligt når din bil ikke er mere gejlet end den er.... Jeg havde selv store problemer med min Civic i sin tid, som panserne også var ret interesserede i. Men det virker da egentligt utroligt hvis det sker SÅ ofte som du siger, men prøv evt. at spørge dem næste gang, kan jo være at der er en forklaring smiley

  • #2   6. maj 2007 tjah hvis man har en fed bil blir man også stoppet tit. men hvis det er de samme politinetjente der stopper dig hver gang så forstår jeg ikke at de ikk kan give dig lidt fred.

    men jeg vidste ikke at de må spørge dine med passagere om cpr og andre personlige oplysninger uden nogen form for mistanke. og hvis der er en mistanke skal de oplyse dig om denne.


  • #3   6. maj 2007 tja din bil er jo ikke over gejlet, så jeg ville nok også spørge dem hvorfor de bliver ved med at stoppe dig,

  • Allan H
    Allan H Tilmeldt:
    mar 2004

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 214
    #4   6. maj 2007 vil også mene det var helt vildt mange gange du bliver stoppet. Jeg vil nok blive meget sur hvis det var mig som det skete ved, men må da sige det virker sku som chikane i mine øjne.

  • GF 4
    GF 4 Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 261 Svar: 1.650
    #5   6. maj 2007 Underligt når din bil ik er så gejlet igen.. Enten har du mange stikkerfjender ellers hører du høj musik

  • #6   6. maj 2007 havde det samme problem i bmwén her i aalborg, det var også mindst et par gange om ugen.

    men til sidst begyndte jeg at spørge hvorfor de altid stoppede mig igen og igen, der var svaret, du er ung, skaldet og kører i en bmw, det var nok, og at det jo måtte være rart de holdte lidt øje med mig, ja tak min bare.,

    så du er ikke den eneste (-:


  • #7   6. maj 2007 Hvis det var mig ville jeg nok explodere det der kan de ikke gQre imod dig med mindre at de har mistanke om at du er gangster eller pusher eller lign.. Jeg bor heldigvis i en lille by hvor jeg aldrig bliver stoppet.. politiet kQrte godt nok meget frem og tilbage ude foran mit hjem pA et tidspunkt.. men det havde vidst en helt anden grund end min bil...

  • #8   6. maj 2007 Umiddelbart ville jeg da også tro at de havde en mistanke til at du lavede noget der som strand siger "ikke tåler dagslys" siden de er konstant efter dig.. Men hvis det ikke er tilfældet synes jeg da du skulle spørge dem hvad de egentlig stopper dig for?, selvfølgelig uden at være flabet osv. Så tænder de nok bare af smiley

  • #9   6. maj 2007 Det lyder godt nok mærkeligt.. Jeg bliver næsten aldrig stoppet af politiet lige meget hvad for en bil jeg køre i og jeg bor i Kbh. Men de har nok også andre ting og tænke på for tiden smiley hehe. Men kan så sige dig at de ikke har ret til og spørge om dine passageres cpr. nr når de stopper dig for noget i trafikken. Men hvis de ikke har sele på eller har hoved på af soltaget må de godt smiley

  • #10   6. maj 2007 Til at starte med så må de ikke spørge efter cpr nummer eller id fra andre end føreren. Det er imod loven.
    Ligesom de hellere ikke må randsage din bil, såsom at bede dig åbne bagagerummet.

    Ud over det, så vil jeg forslå du kontanter en advokat der kan fortælle dig dine rettigheder.

    Men bortset fra det, ja du er mørk og kører i audi, og der har du nok grunden.

    Bor selv i ishøj, kører den lave under-the-radar stil, og er aldrig belvet stoppet i de skrammelkasser jeg kører rundt i.


  • #11   6. maj 2007 Det kan ikke passe at det er bilen de går efter, den ligner jo stort set alle andre A3'ere i dk, tror det er noget mere personlig, spørg dem næste gang, det havde jeg gjort....

  • #12   6. maj 2007 "kører rundt i en Audi A3. 1.6. den er tiltrækker meget opmærksomhed min bil uden tvivl og og ude at være selvglad på nogen måde.. "


    Ha ha ha. Nej slet ikke da.


  • #14   6. maj 2007 Peter P... Hvem har bildt dig ind, at de ikke må spørge passagere om deres navn mm??? hvilken lov siger det.. færdselsloven, straffeloven eller retsplejeloven?

    Under § 77 kontrol må de gerne åbne bagklappen og kigge støddæmpertårne mm.



  • #15   6. maj 2007 Sikker på de ikke har en anden mistanke til dig, som de holder ekstra øje med?

  • #16   6. maj 2007 I mne ører lyder det da mange måder som ren og skær chikane. For det er jo ikke fordi din bil udtrykker at det er en racerbil..

    Den er jo stilet ændret foran, og det er jo også nogenlunde det...

    Skal ikke kunne sige om betjenten er racist eller på anden måde har set sig dur på lige dig, men der er da noget der tyder på det, hvis du siger det mange gange er den samme der stopper dig de der 10-17 gange på en måned.

    Du har jo den mulighed for at få udleveret nogle oplysninger på betjenten, eller tage nummeret på patruljevognen, og så starte med at gå ned på politigården og klage over den betjent der kørte pågældende vogn på det tidspunkt hvor du blev stoppet.

    Ellers mener jeg det er statsadvokaten du skal igennem, for at klage over politi'et...

    Det kan jo ikke være rigtigt.

    Kender også en en der blev stoppet MEGET tit af den samme emsige motorcykelbetjent. Han valgte så at rykke til Sverige,,, Det er måske lige drastisk nok for dig der kommer fra Skive, at rykke tværsover landet til et andet land, væk fra venner og familie...

    Men okay... Dem har politi'et snart skræmt væk, så der er ikke flere at savne... he he... Det gazzz..


  • #17   6. maj 2007 Jeg vil ærlig indrømme jeg har haft en fortid men det er sq snart ved at være 4-5 år siden. Så tvivler stærkt på at det kunne være derfor.
    Altså i mine og mine venners øjne så er jeg meget en mønster borger. Altså går på HH, arbejder hvid i bowling hallen i skive. Og er tit sammen med danske venner kun. Så.. kan ikke se at det er det de søger efter..
    Men jeg vil prøve at tag alle de gode forslag i kom med og så hvad jeg kan gøre ved det. Det er jo ikke sjovt at blive stoppet så mange gange om mdr.?

    tak for mange af jers fornuftig forslag


  • #19   6. maj 2007 Ren og skær chikane ja.. Det kan sgu ikke være rigtig du bliver stoppet hele tiden, din bil ser ikke lige frem skide ulovlig ud.

  • #21   25. mar 2008 hvordan kan i være i tvivl om hvorfor i bliver stoppet gang på gang ??
    de gør det fordi de både skal og kan hvis der er bare det mindste mistænkligt og de må til en hver tid spørge efter dine medpassagere om id,af den ene eller den anden art.


  • #22   25. jul 2016 bliver også stoppet konstant næsten dagligt, og de finder aldrig noget, ud over film i mine forruder et par gange, syns også det er gået over i chikane, blev en dag stoppet på vej op af motorvejsafkørsel af en bil og så 500m længere fremme af en motorcykel, kan man gøre noget ved det??? De når jo knap og se min bil før lysene er tændt, nogle gange følger de mig flere km for og håbe på jeg laver en fejl

  • #23   25. jul 2016 Polidutten må - naturligvis - altid bede en hvilken som helst person om at identificere sig.
    Heldigvis...


  • #24   26. jul 2016 #23
    Det er forkert. Politiet kan kun kræve at en person oplyser navn og fødselsdag, men ikke CPR nummer og heller ikke at vise ID, i så fald skal de anholde personen.

    Der står en smule om det her: http://www.familieadvokaten.dk/breve-100/b100-266.html


  • #25   26. jul 2016 Til trådstarter
    Stå fast på dine rettigheder og lad være at udlevere noget CPR nummer og lad heller ikke politiet ransage din bil. Ransager politiet alligevel din bil pga. en formodning og ikke finder noget, så indsend en formel klage.

    Står man ikke fast på sine rettigheder, har man ikke fortjent dem((min mening).


  • #26   26. jul 2016 Simon - har jeg nævnt noget om CPR-nummer??
    Heldigvis må politiet altid bede en hvilken som helst person om at identificere sig!


  • #28   26. jul 2016 Ingen kommentar smiley

  • #30   26. jul 2016 smiley

Kommentér på:
Politi chikane? eller rutinetjek?

Annonce