{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

brændstofsforbrug {{forumTopicSubject}}

Hej BG
jeg har en c1 fra 06 og har næsten kørt 20,000 km og har til hver optankning beregnet km/L
alle mine beregninger har været mellem 15,4 til 19,1
jeg fik skiftet olie og dens filter og kørt sydpå. På motorvejen har jeg.kørt.mellem 90 og 120 og har kørt. en del i byerne i Tyskland. har.optanket 3 gange og beregningerne ser sådan ud 20,3 20,5 og 21,5
hvordan kan det være jeg at forbruget er faldet så meget? synes ikke mit kørselsmønstret har været meget anderledes


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  brændstofsforbrug
  • #2   21. jul 2017 Vores lokale Honda værksted havde hældt 10W40 på vores ved en fejl og der kørte den 2-3 km/l kortere pr liter i forhold til 0W20 som de skiftede det til gratis
    Så olie tykkelsen har åbenbart en del at betyde, vi kørte sammen strækning på fartpilot under mere eller mindre ens forhold smiley


  • #3   21. jul 2017 jeg var nede på 90 pga kø men har altså kørt mere 110 end 90 smiley
    Jeg har hældt 10W 40 fra Harald Nyborg (altså billig random olie)


  • #4   21. jul 2017 Men du kører vel en del bykørsel til hverdag og det er meget dyrere end en lang tur på landevej smiley

  • #5   21. jul 2017 Det handler stortset kun om dine egenskaber som øko chauffør og ikke mindst miljø smiley

    Med 110-120 går de 19-20km/l, lige så snart du køre hurtigere, så bruger den rigtig meget brændstof.

    Jeg kender en der sågår har kørt over 1000km på en tank smiley Vores egen går mellem 20-22km/l i snit

    Og du bør køre på 5w30 eller 0w30 smiley 10w40 er en noget fed olie til den motor smiley


  • #6   21. jul 2017 10w40? smiley du sku ha valgt 5w30. Olie er ikke noget man skal spar på synes jeg

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #7   21. jul 2017 har du kørt på samme oktan ? hvis du kører w pover er oktanen højere i DE

  • #9   22. jul 2017 jeg vil vove den påstand at der er forskel på brændstoffet i tyskland og i danmark, ja ved godt at 95 okt er 95 okt og diesel er diesel osv, men jeg tror at der er stor forskel på de additiver som der tilsættes, kører altid længere på tysk brændstof i forhold til dansk og det skyldes ikke mit kørselsmønster da det er ens uanset hvad land jeg kører i

  • #10   22. jul 2017 Der er ikke en skid foreskel på brændstoffet, det kommer fra nøjagtig samme raffanaderi. Forskellen ER kørsels mønsteret. Og så hjælper det altid med en god lang tur smiley

  • #11   22. jul 2017 jeg kender en som hældte noget billig olie fra bilka på en 1,9 tdi touran fra 04

    der gik ikke mange uger så var turboen sjovt nok stået af

    tyndere olie og så køb dog noget kvalitet i stedet for det traktor olie


  • #13   22. jul 2017 Thomas - Jeg har kørt på super discount Mannol olie til 27-35kr/L de sidste 5 år/100.000km. Det eneste du betaler for hos de dyre mærker er deres markedsføring og brand. Jeg kender sågår ind der sværger til Aldi olie. Alle hans biler de sidste 10 år har kørt på den olie til 30kr literen. Og de har alle sammen kørt 2-300.000 km Grund olien er fuldstændig ens, resten er additiver. Og de er intet magisk og hemmelige opskrifter i additiver. Det er kun fordi falk absolut VIL "snydes" af en magisk trylle flaske. Lige som når folk i dyre domme bruger penge på rengøring på deres bil. Kig på hvad flasken indeholder, og så må de fleste føle sig dumme.

  • #14   22. jul 2017 nej man skal ikke spare på olie. helt enig. i Tyskland har jeg også kørt meget bykørsel fx i Berlin. der er stort spring når jeg aldrig har fået bilen ocer 19 i dk og så er jeg oppe på 21,5 i Tyskland

  • #16   22. jul 2017 Olie viskositeten har noget at sige. Der er et stort spring imellem 5w30 og 10w40. Vil skyde på at 5w30 flower 25-30% hurtigere end 10w40.

    Selv på et rul vil man kunne måle 3-5 hk forskel på de 2 viskositeter. Og det er altså ren og skær mindskning af modstand smiley


  • #17   22. jul 2017 at den kan give 3-5 hk er vildt. har kørt ca 10 pct i byen

  • #19   22. jul 2017 jeg kører 30 pct i byen resterende landevej smiley

  • #21   22. jul 2017 kan det virkelig betyde så meget. så hvis jeg nu kun kørte på landevej så vil min bil køre langt over 21,5

  • #22   22. jul 2017 Reel - Man kan sågår måle forskel på et par få hestek hvis man feks køre med olie på minimum så krumtappen ikke plasker rundt i suppen smiley Hele vinteren står min nål på minimum. Sommer midt på smiley

    Og ja, det handler ekstremt meget om ens evner, miljø og ikke mindst ramme lyskrydsene. Mange tror at de køre økonomisk uden egentlig at gøre det. Er man ekstrem kan man få den bette bil til at gå næsten 27km/L.


  • #24   23. jul 2017 jeg tror du har ret. kørselsstilen er nok den der har gjort den store forandring i forbruget. er netop lige kommet hjem fra Tyskland og har kørt 579 km og kørt på motorvejen. gennemsnitligt har jeg kørt 21,2 ved optankning. har maks været oppe på 110 men stort set lå jeg på 100 km/t. den er sgu da en sparegris smiley

  • #25   23. jul 2017 vil stadig påstå at der er forskel i de additiver der tilsættes alt efter hvad land man tanker i.
    om man vil det el ej så er blandet bykørsel og motorvejskørsel ens uanset hvor man køre henne.
    jeg er meget i udlandet og er næsten lige vendt hjem fra tjekkiet og tyskland og der kørte jeg rigtig meget bykørsel og nåede op på knap 900 km på en tankfuld, herhjemme er jeg heldig hvis jeg når op på 800 . mit kørselsmønster har været det samme i de lande som det er herhjemme.


  • #27   24. jul 2017 Jeg tror grunden til den store forskel, er alt det start stop kørsel du har i byen. Det kræver en del kræfter/benzin og komme op i fart, især hvis du holder helt stille, som man tit gør i byerne.

  • #28   24. jul 2017 En 1000km motorvejstur gør underværker, også på de efterfølgende km i byen...

  • #29   24. jul 2017 mirza. helt enig smiley Hvor meget kørte du da du kørte til Kroatien?
    Sidste år kørte jeg til alle mulige lande med passat stc 04 tdi. på papir står der 17,4 men med 120 km t var jeg oppe på 18


  • #30   24. jul 2017 Jeg kører sjældent under 140-150kmt.. det koster juice på en 1,8 benziner, men 14km/l blev det til efter 2000km
    i dk ville det være 11-12km/l med den hastighed


  • #31   24. jul 2017 hvis du kører 14 km\l ved 140 km T så er det sgu ok smiley

  • #32   24. jul 2017 Hej
    Helt normalt
    MVH KP


Kommentér på:
brændstofsforbrug

Annonce