De store nyheder fra Geneva Motorshow P.T 3

De store nyheder fra Geneva Motorshow P.T 3

870visninger 5 svar | 6. mar 2018
Vi forsætter med flere nyheder, og i dag skal vi til slut se på blot to modeller. Udover dem som fulgte med i Statusbeskederne, så har i kunne se på den nye Senna GTR fra Mclaren (Vil jeg ikke skrive om) og går man længere tilbage var der Mercedes AMG GT-4 - den kommer vi til at høre om i dag. Fiat's lille Roadster er også klar med en ny GT udgave af Abarth 124.

Abarth 124 GT
Man må jo helst ikke kalde det for en FIAT, men Abarth udgaven af 124'eren er klar i en såkaldt Taga version. Modellen hedder GT, og vil "ha et tagkontraktions som kan tags af. I forhold til dens Japanske søster MX-5 RF, så er der sparet 3 kg på vægten med det nye tag. Det gør at den kun vejer 1060 kg. Motoren er også lidt anerledes end Mazda'en, hvor Fiat bruger en 1,4 Turbo med 170 Hk...

Fiat Danmark sælger kun den 140 Hk udgave, hvor Abarth ikke fås da den vil blive alllt for dyr desværre.



--------------------------------
Mercedes AMG GT-4 63/63S/53 4Matic

Så kom den endelig, Mercedes nyeste Porsche  Panamera fighter AMG GT-4!


Bund og grund er det en fuldblods AMG udgave af CLS'eren, men i følge AMG dem selv, så er det en firepersoners version af deres sportsvogn AMG-GT. 
Motoren er identisk med hele AMG's linje, hvor man finder den genkendelig 4-liters V8 med to Turboer. Som altid kommer der også en "S" version med vanvittige 630 Hk og 700Nm. Dog fås den lille udgave med 585Hk og 800Nm. Der kommer for første gang også en ny baby udgave kaldet 53-AMG.Det er den samme model vi så på den nye CLS'er, hvad var en 3,0 V6 og to turboer. Den bruger også Mercedes nye EQ BOOST system, som er en elektrisk generator, der hjælper med at slå det værste drejningsmoment fra, samt kan finde 21 hk og 250Nm mere frem. Motoren yder 453 Hk og 400Nm. 

AMG vil gerne være økonomiske, så derfor kommer der også cylinder deaktivering, og her kan den slå fire ud af de otte cylinder fra for at være mere økovenlig. Alle V8 udgaverne bruger Mercedes nye 9-trins aut gear, hvor den lille V6'er nøjes med det ældre TCT system. I kabinen er det meget det samme som en CLS, hvis man ser bort fra bruget af Carbon materialer. Her finder man også deres kæmpe 12,3 skærm, som deler sig imellem instrumentbrættet til speedometret. AMG GT-4 vil desværre ikke være baghjulstrukket, men istedet havde Mercedes utrolige 4Matic AWD system. Frygt ej, for systemet har deres såkaldte Drift mode.  Slår man det til, så vil bilen opføre sig fuldstændig som en baghjulstrukket bil!  AUDI RS7 - BRING IT ON!




så du ikke med i morges eller eftermiddag, hvor jeg kunne præsentere for den nye Toyota Auris, DANSKE Zenvo, Bentley's Hybrid SUV eller Lamborghini's Hurracan Performante Spyder? Well, se med her!'



Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg


Kommentarer på:  De store nyheder fra Geneva Motorshow P.T 3
Kommentér på:
De store nyheder fra Geneva Motorshow P.T 3
Annonce