Mercedes A-klasse Sedan - Den nye CLA for Europa!

Mercedes A-klasse Sedan - Den nye CLA for Europa!

1339visninger 9 svar | 26. jul 2018


For et på måneder siden, præsenterede Mercedes for en sedan udgave af A-klassen. Dengang var skrev jeg at bilen kun vil komme til det Kinesiske marked, og vi skulle ikke forvente en ny CLA udgave for europa. 
Heldigvis to jeg fejl, og her er den nye CLA som kommer til at hedde A-klasse Sedan!

Forskellen imellem den Kinesiske udgave og europæiske er størrelsen, hvor den  Kinesiske udgave er en smugle længere med mere plads bagi. 
I kabinen er det som man forventer af Mercedes, hvor deres MBUX multimedia skærme finder sted. Den nye A-klasse Sedan vil også være en sikker bil med sikkerhedsudstyr, som man normal kun kan finde på topmodellen S-klasse. 

På motorsiden, så vil A-klasse sedan kun fås med tre forskellige motorer - en 1,3 Turbo med 160 Hk, 1,5 Diesel med 115 Hk eller en 2-liter Turbo med 190 Hk. 

Motorprogram 4Matic= AWD
Benzin
A200 1,33 160 Hk 250Nm
A220 2,0 190 Hk 300Nm 4Matic
Diesel
A180d 1,5 115 Hk 260Nm

Den nye A-klasse vil blive bygget i Rastatt Tyskland, ved siden af sin Hatchback broder, og salget begynder allerede slutningen af dette år. 


Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg


Kommentarer på:  Mercedes A-klasse Sedan - Den nye CLA for Europa!
  •   26. jul 2018 Vi ville hellere have haft den lange model med benpladsen smiley

  • Mr.
    Mr. Online Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 3 Følgere: 55 Emner: 30 Svar: 562
      26. jul 2018 Som jeg lige husker statistikken, så er kineserne lavere end europæerne, så hvorfor sender man de lange biler der over og de korte hertil... Det giver da ikke mening...

  •   26. jul 2018 Fordi de kan lide at blive kørt end at selv køre, og jo større jo mere præstige giver det. smiley Samme grund til at alle tyske biler ligner hinanden. Hvis en A3 ligner en A4, så sælger det. Kina er nok det største marked for mange fabrikanter. smiley

  • Mr.
    Mr. Online Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 3 Følgere: 55 Emner: 30 Svar: 562
      26. jul 2018 Men hvorfor så lave 2 forskellige størrelser af den samme
    Spørger dumt, men forstår mig ikke på biløkonomi.
    I min optik ville det være mere. Simpelt bare at kopiere tegningerne fra den kinesiske model og lave en der spyttes ud ie Europa.


  •   26. jul 2018 Det bliver den første 1.5 dci med 115 heste. smiley

  •   26. jul 2018 Og nej, Kineserne er faktisk ikke så små igen. En del er ja, men fordi de er så mange i alt, så er der også virkelig mange høje. Men det handler også meget om prestige.

  •   26. jul 2018 Men mange af de biler vi har herhjemme er pladsen på bagsædet jo også ubrugelig, min 208 eksempelvis... Sæderyggen kan næsten røre sædehynden på bagsædet
    I vores Avensis kan mine knæ lige være bag føreren men der er maks en cm luft at give af og det er jo helt fjollet
    Tror superb er den eneste bil jeg har siddet i herhjemme hvor der har været et rummeligt bagsæde, mange andre har ok men de fleste har meget lidt plads smiley


  • Mr.
    Mr. Online Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 3 Følgere: 55 Emner: 30 Svar: 562
      26. jul 2018 Gennemsnitshøjden er Ca 2.5 cm mindre end i Europa. Men ja der er selvfølgelig flere til at fylde de højeste kvartiler ud, og så prestige., den faktor havde jeg ikke tænkt.

  •   29. jul 2018 Bestiller en sedan, så snart muligt. Talte i fredags med min lokale MB forhandler som fortalte at den først kan bestilles fra tidligst december.

Kommentér på:
Mercedes A-klasse Sedan - Den nye CLA for Europa!