480 visninger
|
Oprettet:
Kabler tæt på hinanden? {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg er ved at trække kabler i min Corrado, og vil helst gerne undgå problemer med lyden når det hele tilsluttes.
Hvilke kabler må ligge op ad hinanden? Jeg ved phono-kabler som regel ligger for sig selv, men eftersom jeg har bygget et kabinet i glasfiber, så kommer phonokablerne i kontakt med enten stel eller plus-kabel, uanset hvad.
Mine phonokabler er af mærket "Basswork", og har en form for hård plastikkappe om sig; er det nok afskærmning, til at de kan ligge sammen med nogle af de andre kabler?
Kom med jeres erfaringer, jeg er ikke prof.
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 83
jun 2005
Følger: 11 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 26 Svar: 932
og hvis du skal ha dine phonokabler til at krydse strømkabler så sørg for at de krydser så skarpt så muligt, og kun hvis det er højst nødvendig (ikke noget med at de ligger flere meter ved siden af hinanden), og husk for guds skyld en ordentlig stel, og lav gerne en ny stel ude ved batteriet og evt. en til din HU også, så burde du ikke få problemer med støj (vel og mærke hvis du holder phono kablerne i en ordenlig kvalitet som er godt afskærmet, og la vær med at bruge den ekstra ledning der er på mange phono kabler som remote kabel, for det er ikke det den er til, så træk et nyt remote kabel samme med dit strømkabel)
jan 2012
Følger: 56 Følgere: 54 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 28
Kabler tæt på hinanden?