{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.496 visninger | Oprettet:

Pioneer VS Ground Zero....?? {{forumTopicSubject}}

Står og skal bruge 2 stk 10" til hvert sit kabinet i min Honda FR-V.
Jeg ejer pt en Pioneer forstærker på 600 Watt, 4 kanaler-2 år på bagen men fungere optimalt.
Spørgsmålet-
I en klasse på ca 1000 kr pr enhed, hvad er så "Bedst",,, Pioneer eller Ground Zero sub?

Jeg høre ALT musik, men meget rap/hip hop, og metal, rock og lign,, hvilket vil sige jeg elsker go solid bas, men også god dyb buldren når man er i drive in bio feks.

Sæt i gang kloge hoveder:)

Evt alternativer til disse?
Skal huske at sige det helst skal være så små kabinetter som muligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pioneer VS Ground Zero....??
  • #1   24. sep 2013 Få dig en anden forstærker til at trække subs! smiley
    Ellers vil jeg sige ground zero giver voldsomt tryk og fin lyd, pioneer giver ikke så voldsomt tryk men nok lidt bedre lyd smiley


  • #2   24. sep 2013 Til ca 1000 kr pr enhed er Ground Zero bedst hvis vi kun kigger på Pioneer og GZ...

    Men jeg ville måske kigge lidt på Disse: http://sound4wheels.dk/subwoofer/lose/10/dd-audio-dd510b

    Nu her mens der er tilbud vil jeg mene disse lige ligger en klasse højere...


  • #3   24. sep 2013 Med det rigtige kabinet. kan man faktisk få en del billig bass´er til at spiller nogen lunde godt.

    Hvor stor er dit krav til lidt billigere bass?

    Det klart pris og vare følges ad, men nogle gange kan man godt finde tilbud eller generelt lidt billigere bass og så er det ikke den store mærkebar forskel der er, hvis man "bare" gerne vil have bass.

    Personligt har jeg god erfaring med PG, men mange syntes det er for GAMELT, så det hit nok ikke..

    Men af de 2 du har valgt holder jeg med de andre om Ground zero.

    http://www.ebay.com/itm/NEW-Phoenix-Gold-Xenon-12-X12D4-Car-Audio-Subwoofer-Speaker-/160927639094

    Måske lidt over dit budget, men klart en jeg godt ville kunne finde på, at købe.

    Når du siger så lille kabinet som muligt mener du så lukket kabinet eller portet??


  • #4   24. sep 2013 Cody - du forstår det sgu;-) dejligt med alternativ.. Kender dog intet til det mærke.. Og at jeg kan vælge noget svingspole???:s

  • #5   24. sep 2013 Enig. den enhed Cody har linket til. lyder til at være fed. Kender heller ikke dette mærke, men umiddelbart lyder den da til at være super til en mindre forstærker smiley

  • #6   24. sep 2013 Tommy p- hvilken forskel gør det at det er lukket eller portet? Størrelse på kabinet og lign i forhold til portet eller lukket?

  • #7   24. sep 2013 En portet Kan kræve op 54 l kabinet, men en lukket Kan kræve ned til 15 L kabinet, hvilket betyder en masse når vi snakker om, at spare plads.

    Min erfaring siger mig, at en portet kan spille højere, men lidt mere ukontrolleret (vil jeg sige)

    En portet kan ikke spille lige så højt, hvis antager det er samme slags enhed vi samligner med, MEN du får en mere kontant lyd og ikke så mere brummen i bilen. Altså i mine øre får du en mere klar lyd.

    Jeg høre også rap og techno og går i drive in og mit lukket kabinet gør det nu ret godt, men du høre klart forskel, når du smider et fortet kabinet ind i bilen. du får MEGET mere bass/rystelser.

    sådan vil jeg beskrive det..

    Inden cody slagter mig, må jeg hellere nævne, at med den rette opsætning er der ingen forskel *GG* smiley

    Men min beskrivelse er min egen erfaring.


  • #8   24. sep 2013 DD Audio Eller Digital Designs som de også kaldes er nok det mest kendte mærke især blandt dB-drag folk... Alan Dante satte rekord med 180,7 dB med en enkelt dd Z18 enhed... Og det bedste ved DD er at de faktisk er ret gode med hensyn til at spille musik... Lydmæssigt er de faktisk fine...

    Selv de billigste enheder som dem jeg linker til, er faktisk håndbygget i USA af amerikansk producerede komponenter... (Både Pioneer, GZ, Og Phoenix Gold er lavet i korea, af asiatiske kompenenter... tænk lidt over den smiley )

    Og så holder DD's enheder til ufatteligt mange tæsk...

    Og det er heldigt at tommy skriver det er hans egne erfaringer han nævner... for han har bare lavet sit portede kabinet forkert hvis ikke det har spillet kontant og kontrolleret... Eller haft en elendig forstærker... Portede kabinetter er ikke lydmæssigt dårligere end lukkede... det handler bare om at lave dem rigtigt og huske at forstærkeren skal have en bedre kontrol end i et lukket...


  • #9   24. sep 2013 Cody:

    Grunden til jeg nævner det er MIN erfaring er at det er ikke er mange som ligger inde med 100.000 kr til den helt rigtige opsætning.

    Jeg har selv måtte begrænse min opsætning til 35.000 kr og vil ikke fylde min bil med MANGE højtalere. Men jeg må sige, at jeg ingen dårlig erfaring har med PG smiley

    Men når vi snakker om mærker er det nok lidt som at sige appel er bedre ind android = religion smiley

    Det vigtigste er at han tager ud og lytter til evt hilmars audio eller andre steder, hvor de har forstand på enhed og kabinet.


  • #10   24. sep 2013 Tommy P

    Jeg synes det er fint du skriver at det er DIN erfaring... Bemærk jeg sviner dig skam ikke til... Men nu har pris intet at gøre med om en subwoofer spiller korrekt eller ej... og prisen har alet ikke noget at gøre med om man har bygget et korrekt kabinet... så hvor vil du hen med det?

    jeg har lavet konkurrence vindende anlæg for under 10K, Så den der konstante jamren jeg hører fra folk der bare ikke ved hvad de taler om, hvor de lige skal have ud at jeg kun tænker på det dyreste grej osv, det er noget pis at fyre af... Hvis jeg kan vinde konkurrencer med grej for under 10K I bassrace og dB-drag, Så kan det fanme ikke være fordi det er Prisen der er det afgørende... Kvalitet frem for alt...

    Og hvem fanden snakker om mange højttalere??? Det bedste er altid, rent lydmæssigt, et godt komponentsæt foran og en sub... mere kræves ikke for at få en lækker lyd... (Jo forstærkere selvfølgelig) Så drop nu det vrøvl med at tro at når jeg snakker om kvalitet så har det noget med prisen at gøre... Man kan få et kvalitets komponentsæt til 999 kr... der lyder fantastisk til prisen hvis man bare bygger det rigtigt ind i bilen.. Hell tror jeg kunne finde et sæt til 500 der lød godt bygget rigtigt ind i bilen...


Kommentér på:
Pioneer VS Ground Zero....??

Annonce