jbl {{forumTopicSubject}}
hva fanden gør jeg galt? har to stk. 12'' jbl gto subs, en 2 kanals forstærker til dem os fra jbl på 2000 watt og to kondensatorer.. to 6.5'' højtaler i bag fra jbl gto og to 5.25'' foran også fra jbl gto og begge sæt er 2-vejs og er helt nye.. kablerne er fra en rigtig bilstereo forhandler og er trukket rigtigt.. min head unit er bare en almindelig pioneer til omkring 1000 kr med 4x50 watt.. mit problem er så at der er så fucking meget generatorstøj.. og den summer af helvede til når der blir spillet lavt så man dårlig kan høre musikken.. og højtalerne i for de summer også af helvede til og de er helt nye?.. hva gør jeg galt? og kan det være rigtigt at 12'' subs de flyder meget sammen, for synes ikke der er så meget bang i dem som en 10''..
jan 2012
Følger: 51 Følgere: 52 Biler: 5 Emner: 85 Svar: 1.253
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
..
1. har din hu. en Sub out ?
2. har du lowpasset din forstærker til omkrign 80hz og holdt Gain til et lavt nevue?
3. har du en stor nok strømkabel?
4. er dit stelkabel meget kort og korrekt monteret( på ren metal på karrosen?
5. er dine kondensatore ladt ordenligt op?
6. er dine højtalere kobling ind over forstærkere (for så har vi svaret der)
7. en 2kanals forstærker i den klasse du har er ikke bygget til at trække 2 subs. den kan hvis det er gjort korrekt(hvilket intet tyder på)
dec 2011
Følger: 26 Følgere: 26 Emner: 8 Svar: 15
den er på omkring 60 hertz og gain niveau er på halv
1,5 cm tykt strømkabel cirka
mit stelkabel er cirka 15-20 centimeter og trukket fra der hvor man spænder reservehjulet fast som jeg har pillet ud, og slebet ned så der var rent metal.
de blev ladt op i hifi-klubben så burde vare monteret rigtigt.
højtaler er koblet på head unit
hva ville du så anbefale af forstærker?
okt 2010
hvordan er din remote? er den igennem phono (typisk fejl)
hvordan er kablerne trukket .phono i en side + og remote i modsatte side.
en forstærker til dem kunne være en 4 kanals fra samme serie. brokoblet så har du mere power.
hvad kabinet har dine sub´s
1.5cm må være noget 16kvarat .har aldrig brugt under 25kvarat.
dec 2011
Følger: 26 Følgere: 26 Emner: 8 Svar: 15
min remote har jeg trukket ved siden af phono men den skal ligge med strømmen?
de er købt i de kabinetter der fulgte med, ved ikke lige hvor store de er..
strøm får de nok af, det er vel bare for at være sikker på kablerne ikke blir for varme man bruger noget der er overdimensioneret?
okt 2010
men hvis din stel bane er brændt i hu´en vil intet hjælpe før den er lavet eller skiftet...
jbl