{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Top Swag !
Top Swag !
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 73

Pioneer DEH-2500UI eller "pakke"? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at have større anlæg m. højtalere osv. i min 206'er og jeg vil gerne have en radio som kan afspille via. mobilen.

Jeg har kigget på denne. er det noget som I vil sige er noget værd eller noget man skal holde sig fra?

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=771797&cks=ASS&assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6#info

Jeg har også kigget på nogle pakker med afspillet og højtalere, vil det bedre kunne betale sig at købe en som denne:
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=10888&pk=68&produkt=JVC_KD-R331_m._CD%2FMP3_%2B_4_h%F8jttalere

Også købe forstærker og bas sidenaf (også sammen i en pakke)

Hvad vil I sige og mene? Håber I vil hjælpe da jeg er ok lost på dette område smiley

Jeg kan se at nogle pakker er der 2 forstærkere med på bl.a. Carsounds billige pakker. Hvorfor er det dette? Jeg ved en til højtalerne og en til sub. men hvorfor så ikke bare en 4 kanals? Håber på hjælp smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pioneer DEH-2500UI eller "pakke"?
  • #1   7. okt 2013 du får hvad du betaler for ;)!

• #2   7. okt 2013 Halløj, intet af det du linker til er noget værd, det er ringe kvalitet hele vejen igennem skal du have en god radio skal den koste omkring en 1500-2000kr fra ny af.
    og det med forskellige forstærker er fordi at en 4 kanals forstærker er som regl lavet til 4 højtalere, og så kan man købe en 1 kanals forstærker (monoblok) til at trække subwooferen da den tit skal bruge mere power end et højtalersæt skal.

• #3   7. okt 2013 En radio til 499kr,
    tænk lige over det her
    Firmaet som sælger det skal tjene på varen, de køber så af Pioneer danmark som også skal tene på den radio, da de køber af Pioneer eu eller pioneer i Japan.
    Det betyder at den radio som nu koster 500 kr er blevet tjent på 3 eller flere gange.
    - Det betyder at den ikke har kostet mange øre at lave for Pioneer, det betyder at der ikke er særlige meget kvalitet i sådan en radio..

• Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

#4   7. okt 2013 Det skal selvfølgelig også siges at det jeg har kigget på er en af de billige pakker inde fra Carsound til omkring 3500-4000,- Mener de hedder Renegade eller Bull.

Jeg ved self godt jeg ikke får et super anlæg men nok mere et "komfimant anlæg" som måske vel også er lidt det jeg søger da det er min første bil og jeg "bare" ønsker noget lyd i bilen og noget sub smiley

• #5   7. okt 2013 Jeg har den headunit i min 207'er og synes den er ganske udemærket, jeg har ikke brug for det helt vilde men den virker fint til at trække mine "små" pioneer højtalere for bedre lyd end standard - samt USB / iPhone indgang.

Også har jeg rat styring kittet fra pioneer også så den stadig kan styres på rattet smiley

Så hvis du vil have lidt bedre lyd end standard er den fin, men hvis du vil have høj kvalitet skal du som de andre siger smide flere penge efter det.

• #6   7. okt 2013 Jamen det er da ligemeget om det er din første bil eller nummer 1.000, radioen kan du tage med når du sælger bilen, og smide den gamle i, hvorfor ikke købe noget ordenligt som lyder godt og kan bruges i mange år, har selv lavet fejlen med at købe billigt lort til min første bil...
    Spildte penge på lorte radioer, lorte undervogn, og billige kabler...
    aldrig igen,
    Solgte det skidt, og valgte at købe kvalitet istedet for, og det holder, og det giver meget mere glæde!

• #7   7. okt 2013 Og har du ikke råd, så spar op smiley
    jeg kørte selv rundt i en røv kedelig standard bil i 4-5 måneder før jeg smed noget nyt og spændende i den.

• #8   7. okt 2013 500 kroner for autoradio ville jeg nok også sige var lige i underkanten, specielt hvis du tænker på at både have sub og større højttalere i bilen. Jeg stod også på herrens mark for et års tid siden med PRÆCIS samme dilemma! Man får selvfølgelig hvad man betaler for sådan vil det nu være, MEN når det så er sagt, når man skal ud og have begynderanlæg er Bull audio pakken fra carsound altså ikke helt ringe. Jeg har hørt den pakke ved siden af det rainbow setup jeg købte, (ikke pakken men lige modellen over rainbow pakken) og der er selvfølgelig en forskel! Men jeg ville tage at starte med at invistere i Bull audio pakken med radio smide det og også kan man jo altid opgradere og sælge det andet. (bilanlæg har en okay god brugtpris når man kigger rundt omkring) håber det hjælper.

• Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

#10   7. okt 2013 Dvs. denne pakke vil ikke være helt ringe køb? http://carsound.dk/produkt.asp?id=10649&pk=68&produkt=The_Bull_-_Bilstereopakke_u._autoradio

Vil det så kunne betale sig at betale det ekstra og vælge den pakke med radioen i? Eller er der noget andet til prisen som bedre kan betale sig? Kan se man nemt kan finde de forskellige billigere end ved Carsound smiley
    http://carsound.dk/produkt.asp?id=11056&pk=68&produkt=Komplet_Bull_Audio-system_m._autoradio

• #11   7. okt 2013 Nu har hverkven Renegade eller Bull Audio nogensinde haft noget som helst med kvalitet at gøre... Du er ved at hælde dine penge ned i et sort hul og det synes jeg er synd...

Du kommer langt bedre fra start ved at købe kvalitetsgrej fra starten af... Skal det absolut være en pakkeløsning i den billigere ende så lad være med at købe baghøjttalere og en masse andet gøjl... en pakke som denne: http://www.hilmars-audio.dk/shop/spl-loud-front-4880p.html
    Der får du altså meget bedre lyd for dine penge... og et meget højere kvalitets niveau...

Denne pakke fra Massive: http://www.hilmars-audio.dk/shop/massive-front-sub-4686p.html Vil jeg mene du endda får en smule mere power i lyden end i SPL Dynamics pakken... Og se... den er 500 kr billigere... Så tager du de 500 og lægger oven i de 500 du ellers ville have givet for den ret dårlige pioneer radio du havde kig på... og så har du altså råd til denne: http://carsound.dk/produkt.asp?id=13725&pk=2&produkt=Alpine_CDE-171RR_Autoradio_%2F_Bilradio
    Som er en noget bedre Radio... Og jeg er altså Pioneer fan når det kommer til Autoradio'er... Og selv jeg vil anbefale den Alpine i dette tilfælde...

500 kr får du ikke ret meget radio for...

• #12   7. okt 2013 cody, der er da kun 2 linje udgange på den radio du linker til (:
    vil da ikke komme til at være godt når det jo kun er front og rear og ikke en ren sub udgang?

• #13   7. okt 2013
    • Out-Stancing •

Rear udgangen kan inde i en menu i radioen dedikeres som Sub udgang, så phonostikkene fungerer som Front og sub udgange... Sådan har man lavet Autoradioer de sidste 6 år...

Skulle det ske radioen ikke havde haft denne funktion så lur mig om ikke det havde været ligegyldigt... Et fullrange signal til en forstærker hvor man sætter lavpas filteret på "on", Og vupti så vil forstærkerens indbyggede delefilter helt af sig selv filtrere uønskede frekvenser fra... det er sådan en smart feature som der har været i forstærkere lige siden 1980'erne...

Så nu vil jeg gerne høre din teori om hvorfor det ikke vil kunne blive godt selv om der "kun" er 2 linie udgange... Fordi som jeg ser det er der i begge pakker jeg linker til, 1 stk 4 kanals forstærker... hvilket kun kræver 2 sæt linieudgange...

Såeh Inden du vil rette på mig burde du måske lige have styr på tingene først... smiley

• #14   7. okt 2013 Slap af gud?
    jeg spurgte bare?
    Det kunne jo være du kom til at lave en fejl som vi andre dødelige folk også kommer til at gøre, har ikke rodet så meget med det skide anlæg, og har aldrig ejet en radio som havde under 3 linjeudgange så har slet ikke rodet med sådan noget før

• #15   7. okt 2013 Arh... den fejl kan ikke laves da alle radioer laves på den måde nu... og alle ved da at forstærkere næsten altid har både lowpass og highpass filter... altså alle der har rodet bare en smule med det... smiley

Og sorry det var ikke personligt ment... jeg bliver bare irriteret når folk vil fosøge at rette på mig, uden de faktik har styr på tingene... (altså den med filteret i forstærkeren burde du have vidst...)

• #16   7. okt 2013 Ja det gør jeg men tænkte ikke det ville komme til at lyde ordenligt

• #17   7. okt 2013 Ofte er filteret i forstærkeren da bedre end i radioen... så jo... det vil fungerer meget meget fint... Jeg ville aldrig anbefale noget jeg ikke var sikker på ville fungere godt sammen... Og noget jeg ikke var sikker på ville give et godt lydmæssigt resultat...

• #18   7. okt 2013 fint fint

• #20   7. okt 2013 Tommy A

Det er en fejl i radioen... Den skal nemlig ikke reagere på den måde... der er gået et eller andet helt galt for det har jeg aldrig oplevet i nogle af de opsætninger jeg har lavet...

• #22   8. okt 2013 Ja, foretrækker klart også selv 3sæt linieudgange... Men så blive hans hu dyrere... smiley Det var jo for at lave en løsning billigt... Og hvad skal man bruger fader funktionen til? Baghøjttalere behøves jo aldrig...

• #24   8. okt 2013 Tommy A

Ahh ja forståeligt nok... Det er en mulighed... ikke optimal, men klart en mulighed for at få lidt bund...

• Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

#26   8. okt 2013 Vil dette være et bedre sæt end de andre jeg har nævnt til i den prisklasse?

http://www.ice-shop.dk/komplet-bilstereopakke-macgz-p-1886.html
    eller dette:
    http://www.ice-shop.dk/komplet-bilstereopakke-p-1355.html

• #27   8. okt 2013
    Top Swag !

Er du rent faktisk interesseret i at købe noget eller prøver du at reklamere for Ice-shop.dk??? eller er det bare fordi du ikke kender andre forhandlere???

Men ærlig talt... indtil videre er pakken fra massive stadig den jeg ville holde på... "more Bang for your bucks... "

• Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

#28   8. okt 2013 Først kiggede jeg ved Carsound fordi det ligger i odense hvor jeg også bor. Så kiggede jeg på nogle af de andre internet sider og nævner for første gang ice-shop...

Men bare iorden mange tak for hjælpen smiley

• #29   8. okt 2013 Det må du undskylde... det er selvfølgelig mig der ikke er vågen... Men prisen taget i betragtning tror jeg stadig der er mere magt i massive... og dermed også en bedre lyd...

Kommentér på:
Pioneer DEH-2500UI eller "pakke"?

Annonce