{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

nyt anlæg {{forumTopicSubject}}

okay bg nu er jeg i gang med at lave fuld glasfiber kabine i min nissan primera p10 og skal have noget nyt anlæg havde derfor tænkt at der skulle være et sæt 6.5t kombsæt og et sæt 5.25 i for og bag dørene og et sæt 6.5 og et sæt 6.9 i hatte hylden 2x10 bass enheder har så overvejet at alle højttaler skulle køre på forstærker så ville høre hvad folk ville anbefalde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nyt anlæg
  • #1   21. nov 2013 dukunneligesågodthaskrevetdetheleudienlangsmøre..
    trorikkedererenenesteherindederfatterhvaddumenermedditindlæg...


  • #3   21. nov 2013 Start med et budget smiley

  • #4   21. nov 2013 Ja budget smiley

  • #5   21. nov 2013
    nicas s

    Lyder som et spændende projekt... Bliver da en vild installation... Men hvad er målet med dit anlæg? Det er ikke god lyd med den blanding af enheder... Og det kan heller ikke være stort lydtryk med 2 stk 10" enheder... Så formålet er kun udseendet? Skal det være en showbil hvor anlægget bare skal SE godt ud så er det jo et fint projekt... men skal det lyde godt så er du på vej i den helt forkerte retning...


  • #6   21. nov 2013 ^ Lyt til Cody, så er du på rette vej!


  • #7   21. nov 2013 det er både til udseende og til lyd
    jeg er ikke den helt store på hvad der ville spille bedst lydmæssigt har kun mere forstand på montering af det


  • #8   21. nov 2013 Komponentsæt foran og sub bagi og en vild installation

  • #9   21. nov 2013 Hvis det på nogen måde skal lyde bare nogenlunde så drop ideen om højttalere i hattehylden... Højttalere i hattehylden giver bare faseproblemer, og et meget forskruet lydbillede... Så hellere gøre lidt mere ud af enhederne i fronten og i bagdørene... (Bagdørene er en fin placering)

    Nu du alligevel bygger op i glasfiber så overvej et dobbelt komposæt foran... f.eks. nogen ala dette: http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/139/Language/da-DK/CatID/526/Gladen_SQL_165_DUAL.aspx
    Ignorer prisen hvis det virker lidt dyrt, det er kun ment som eksempel...
    Men med 2 stk 6,5" enheder i hver fordør og 1 diskant foran, får du en ret kraftig lyd... og jo 1 diskant i hver dør er nok...
    I bagdørene ville jeg holde mig til et enkelt alm komponentsæt... Men når du nu har mulighed for det, da du bygger i glasfiber, hvorfor så bruge 5,25" enheder? 6.5" i bagdøren også... Lige sørge for de spiller noget lavere end de forreste,,, så får du en god fylde i lyden uden at ofre dit lydbillede totalt...

    Subwoofere smider du jo i bagagerummet, så dem regner jeg ikke med at jeg behøver fortælle om...

    På den her måde er du lydmæssigt rigtig godt på vej til noget der lyder godt, Som spiller ret så højt og kan se rigtig godt ud samtidig... Hvis bilen skal bruges til show, jamen så smid hattehylden ud af bilen til shows... Så kan du vise bagagerummet frem uden den der grimme hattehylde alt for mange har i bag der dækker for synes, og endnu værre faktisk også dækker for lyden af dine subwoofere...


  • #10   21. nov 2013 tim r det er prøvet før men synes bare der mangler noget mere

    cody kunne være jeg skulle prøve det prisen går jeg ikke så meget op i bare lyd kvaliteten er der så er jeg tilfreds den er ikke til show hvis den skulle være det så ville jeg bare have købt det som passer til mit tema jeg er i gang med


  • #11   21. nov 2013 Altså du kan ikke gå galt i byen med Gladen... Hvis den ikke er til show så ville jeg bygge den op sådan som jeg beskrev da... Sådan får du en rigtig god lyd og med lige det nødvendige rearfill, for at trække scenen ind i bilen og gøre lyden lidt mere "levende" som nogle mener den bliver... smiley

  • #12   21. nov 2013 så kan jeg også bygge min hattehylde som jeg ville


  • #13   21. nov 2013 Ja så får du bare en elendig lyd med fasefejl og et dominerende lydtæppe bag dig uden nogen form for detaljer, definition af lydbillede, eller noget der kan kaldes "God lyd" på nogen mulig menneskelig måde...

  • #14   21. nov 2013 det jeg mente med det er at jeg kan fjerne det meste af min hattehylde og ikke smide nogle højttaler i

  • #15   21. nov 2013 OK var bange for du ville fylde den med højttalere... smiley Ja det er en rigtig god idé den du har der...

Kommentér på:
nyt anlæg

Annonce