695 visninger
|
Oprettet:
OK alternativ til standart højtaler? {{forumTopicSubject}}
Mine standart højtaler i 106'ern er stået af.. Så vil høre om disse JBL'er kan gå an' som et alternativ til de standart højtaler.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=10059752350&n=-1292987144&pn=-1057865719
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 39 Svar: 551
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 68 Biler: 16 Emner: 106 Svar: 360
Synes de standart højtaler spillede rigtig fint. Og synes ofte standart højtaler spiller bedre end efter monterede.
jul 2011
Følger: 12 Følgere: 13 Biler: 5 Emner: 40 Svar: 392
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 39 Svar: 551
Jeg skiftede engang 4 std højtalere ud med 4 alpine højtalere 4" og 3x6 højtalere lyden blev mere ren og klar men det var også det ikke noget bedre når der blev skruet op
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
PS: Når lyden bliver mere ren og klar betyder det også at de spiller bedre... Det bliver ikke bedre medhensyn til at skrue op da en radio stadig kun leverer de der 4x15 watt rms... vil du virkelig forbedre lyden skal der en forstærker til...
jun 2009
Er der ikke seperat diskant i en 106'er???
apr 2007
Jeg forventer ingenting af højtaler til 350 kr, koblet til en pioneer radio af ældre dato. Spørger blot for at høre - spiller de ligesom de standart, hvis ja, så er jeg ovenud tilfreds. Så kan jeg lytte til mine fede hits for kids cd'er til og fra arbejde.
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 35
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Manden ville nok bare hjælpe..
Hvis dit budget er på 350kr er det så ikk bedst du får fat på de bedste til prisen?
Du kan vel vælge stort set alt hvis du bare vil have lyd... I så fald ville jeg nok tage noget af det billigste jeg kan finde..
Uden at have hørt nogle af dem der bliver snakket om, så ville jeg nok hellere tage sådan et sæt:
http://www.hilmars-audio.dk/shop/hertz-dieci-dcx-1527p.html
Jbls billige modeller skulle være ret meget overpris.. Der har jeg hørt at andre modeller fx hertz er bedre.. Men igen har hørt meget lidt i den prisklasse så ved ikk hvordan noget af det spiller..
Der ville cody's hjælp nok gavne dig mere.. men ja..
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 67 Svar: 624
Han spørger ganske simpelt om det kan gå an. Det er da et klokke klart ja/nej spørgsmål.
#1: Ja, de kan sagtens gå an!
jun 2009
Hvis man er døv eller ikke kan høre forskel på en guitar og en harmonika, så ja så vil JBl enhederne helt sikkert gå an... men til prisen er det et par elendige enheder, mildest talt...
Hertz enhederne som Emre foreslår, de overgår JBL enhederne på stort set alle områder...
jun 2009
Nu har dette intet at gøre med hvorvidt jeg har et fintfølende øre... Hvis du ikke vil have min hjælp så fair nok... Så spild dine penge... men hvis du gerne vil ende med at have købt et produkt der faktisk var pengene værd, så kunne det være du skulle tage imod råd fra en der gerne ser du får så meget ud af dine penge som muligt... og det er derfor jeg spørger om du har seperat diskant i din bil... For hvis du har vil det ikke være smart med et coax sæt... (Man kan godt få ok komponentsæt ret billigt)
hvis du ikke har seperat diskant i bilen, så ville det måske være bedst alligevel at vælge komponentsæt... men det kan være du ikke ønsker at modificere noget, eller have synlige diskanter... i så fald vil et ok Coax sæt være fint... Men sørg dog for at få noget ordentligt, og ikke bare købe JBL fordi det lige er det eneste du kender... (For det lyder ikke godt... og du ville være bedre tjent med bilens originale... )
Hvis vi holder os til Coax enheder i den billige ende:
Fra Hertz: http://www.hilmars-audio.dk/shop/hertz-ecx-130-2022p.html
Se prisen... Dette ret så lækre sæt fra Hertz er svært at hamle op med... især til den pris... meget fin lyd i det sæt... Endda en klasse højere end det tidligere nævnte Dieci sæt...
http://www.hilmars-audio.dk/shop/spl-dynamics-t-130-5231p.html
Finske SPL Dynamics bliver ofte overset når det handler om højttalere... og det er lidt synd for de lyder faktisk ret godt...
http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/27/Language/da-DK/CatID/521/Audio_System_MXC_130.aspx
Tyske Audio System har altid stået for god kvalitet... og gør det stadig... Ret vellydende sæt faktisk... lidt ørk i lyden hvilket måske ikke gør en placering nederst i døren til den bedste... men kraftig og velspillende...
Prøv nu at overvej dette: jeg siger ikke JBL er dårligt for at genere dig... jeg siger det er dårligt, fordi det faktisk er dårligt...
apr 2007
Nu spørger jeg så, hvorfor lyder de bedre end dem fra JBL jeg kiggede på?
http://www.hilmars-audio.dk/shop/hertz-ecx-130-2022p.html
apr 2007
jun 2009
Simpelt... De kan faktisk gengive musik korrekt.,.. det kan JBL ikke.,..
Du får en anden klang, men for at virkelig få en forbedring vil en forstærker gøre rigtig meget... Og så vil lyden måske nok blive noget mere ren og klar med de Hertz højttalere...
apr 2007
okt 2007
Så er det jo fordi du ikke ved hvad en højttaler gør?
Tænk sådan.. Du vil købe en bil til ca 350kr.. Du får at vide den er dårlig og bliver anbefalet en bil til 250kr da den ligger meget bedre på vejen og bruger mindre benz..
Det er jo det du er ude i..
Når det gælder højttalere er det bedst når de gengiver lyden mest korrekt.. Den ene er vel bedre til det end den anden.. Samme årsag til at du ikk gider høre musik fra din mobil men hellere vil høre det fra et sæt ordnetlige højttalere?
Omg
apr 2007
apr 2007
okt 2007
OMG GAL EN TRIP TYPE DU ER..
im out..
http://www.troll.me/images/pissed-off-obama/you-sir-are-an-idiot.jpg
apr 2007
jun 2009
altså de faktorer der gør den bedre er en højere bygge kvalitet... Dvs. Enkelt sagt har man været bedre til at samle højttaleren... Noget andet er det lydmæssige aspekt... Jbl enheden gengiver ikke instrumenter rigtigt... Dvs, et klaver vil lyde mekanisk og uharmonisk... Hertz enheden gengiver faktisk klaveret rigtigt, så det lyder som et klaver... Deri ligger den største forskel...
Det er det samme med lydkvalitet som det er med billedkvalitet i et fjernsyn... Hvis du har to fjernsyn til samme pris og det ene står knivskarpt og klart mens det andet virker grumset i billedet, så køber du jo heller ikke det der har det dårlige billede... Samme med lyd.., Det ene sæt højttalere er grumset i lyden... Det andet er klart og flot...
apr 2007
Jeg spørger ikke for at være provokerende, eller irriterende. Men på hvilket grundlag ligger du din påstand.
Jeg har jo lyttet til dit råd, og købte de stærkt nedsatte Hertz højtaler.
jun 2009
JBL har jeg desværre æren af at høre i stort set samtlige billist butikker man kommer i nærheden af samt til samtlige træf man kommer til... og jeg er så træt af at forsøge at være venlig når folk spørger "Lyder det ikke godt???" Jeg er tæt på bare at svare: "Nej det lyder som om du trækker en kat i halen der er ved at kvæles i en mus den har fået galt i halsen, Alt imens der foregår et trafikuheld i baggrunden... " De lyder bare ikke godt, og det har JBL ikke gjot de sidste 8-10 år... En gang syntes jeg faktisk JBL var rigtig godt... men jeg er ikke 18 år mere og JBL er holdt op med at producere ting der er pengene værd, men folk køber stadig lortet fordi det er kendt af alle, og derfor lever højt på navnet... og lever højt på et kvalitetsstempel de slet ikke har fortjent mere.. (ok GTI serien er faktisk rimelig god)
jun 2009
Og jeg finder det slet ikke provokerende at du spørger... Jeg forstår udmærket din skepsis og din mistro til ens kompetencer... Som jeg også selv ofte spørger folk herinde når de mener noget lyder rigtig godt: "I forhold til hvad?" Hvis din reference er xzound og renegade og den slags ting jamen så ligger din reference på et meget lille sted... Dvs. du kender højest sandsynlig ikke til de ting som faktisk er virkeligt gode... (uden nødvendigvis at være dyrere)
Jeg får ofte lov at høre nogle nye ting og nogle gange nogle uventede ting... især også fordi jeg kender en del folk specielt i tyskland, så når jeg er dernede så skal man da lige lytte til deres nye projekt osv osv...
men samtidig skal det også siges jeg kun kan udtale mig om min egen holdning og smag... Om man bedst kan lide hertz eller Gladen er op til ens egen smag da de 2 mærker er nogenlunde ens rent kvalitetsmæssigt... mens JBL f.eks. som burde ligge i samme kvalitet, med tanke på prisen, Simpelthen er så elendigt lavet, at der ikke længere er tale om en smagssag, men om et decideret elendigt produkt.. (igen GTI serien er faktisk ret god)
jun 2007
Nu lød spørgsmålet jo altså ikke på hvilke højtalere han skulle købe.
Spørgsmålet lød på om det kunne gå an. Jbl højtalerne spiller helt sikkert lige så godt som standard højtalerene, måske en anelse bedre.
Det er en elendig højtaler. Men det var stadig ikke spørgsmålet også er vi vist tilbage ved hvorfor der skulle startes en diskussions om absolut ingenting.
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 58 Svar: 2.085
En 106er skramler alligevel fra hinanden uanset hvad højtaler man har i
jun 2009
Dennis H
Hvad bliver du fornærmet over? Er det fordi jeg skød dit elendige forslag til jorden hurtigere end du nærmest kunne skrive det? Er problemet at han nu har købt en meget bedre højttaler til en bedre pris, på trods af dit uinformerede råd?
Og JBL højttalerne kan da ikke gå an når man 100 kr billigere kan få noget der er bedre... så går det da ikke an at købe et dårligere produkt dyrere... Almen logik...
jun 2007
Mit elendige forslag var så vidt jeg husker, at man svarede manden ordentligt!
Jeg ved udmærket godt at du under ingen omstændigheder kan tale ordentligt til andre mennesker - På hvilken baggrund? At du har hjemme fixet bil stereo i er det en hel menneske alder? F
Men du fortsætter da endelig bare og ja. Belær mig bare om Hi-fi. Det er trods alt bare min uddannelse. Gu fanden er de hertz højtalere bedre, men det var ikke spørgsmålet.
Allerede da dette blev skrevet "Cody - dit fint følende øre behøver ikke blande sig i denne tråd" Skulle du nok bare ha forladt tråden.
jun 2009
Allerede da du mente det var en god idé med JBL højttalere burde du bare have stoppet med at skrive...
PS: jeg taler ikke pænt til små drenge der tror de ved noget når de i virkeligheden ikke ved en skid... dvs. dig...
Din uddannelse er bilstereo??? hvad hedder den uddannelse??? Fordi jeg ved der ikke eksisterer en uddannelse inden for bilstereo i Danmark.. mener faktisk heller ikke der findes en uddannelse der hedder HI-FI mester... Såeh hvad snakker du om???
OK alternativ til standart højtaler?