{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.391 visninger | Oprettet:

High input til RCA/Phono {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

Jeg står her med en 2-kanals forstærker med et high input stik (med 4 poler), som jeg ikke har et kabel til. Jeg kan ikke finde ud af hvad sådan et kabel hedder. Men jeg kan se at low input er bare et almindeligt phono stik - Så jeg tænkte om det var muligt at lave det high input stik om til et almindeligt phono stik, så jeg kan koble min pioneer radio til med phono.

Mvh.

Jens

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  High input til RCA/Phono
  • #1   6. jan 2014 Øhhh hvis din forstærker er RCA indgange hvad er så problemet??? Så skal du ikke lave noget om...

Low input betyder low voltage input... Hvilket er de alm RCA indgange...
    High input er high voltage inputs, og det er fordi de kan tage signalet direkte fra Højttalerudgangene fra din radio... har din radio phono udgange, Altså RCA stik, Så kan jeg ikke se hvad problemet er... du tilslutter bare med almindeligt phonokabel fra radioens phono udgange til forstærkerens phono indgange... Så er den skid slået...

• #2   6. jan 2014 Og nej... High input betyder bestemt ikke at du får et højere signal eller bedre signal... Det betyder kun det kan tage signale direkte fra højttalerudgangene fra din radio...

• #3   6. jan 2014 Det er fordi jeg vil køre mine 6x9" højtalere igennem high input. Og der er kun RCA udgang i min radio til baghøjtalerne. Jeg har ikke noget stik fra min headunit, som passer på high input.

• #4   6. jan 2014 Det der giver ikke mening... Du vil køre dine 6x9" enheder gennem high input... Du er klar over hvad INput er ikke? Det er en indgang forstærkeren modtager signalet igennem... Dvs sætter du dine 6x9" enheder til high INput INDGANGEN, får du ingen lyd...

dine 6x9" enheder er vel baghøjttalere... Du giver slet ingen meninjg nu... Du har RCA UDGANGE på din HU, De udgange er til rear. Altså baghøjttalerne... De udgange skal du bruge... så tager du et phonostik slutter til de udgange... Så bruger du forstærkerens Low INPUT RCA stik og tilslutter dit phonokabel til der... Så tager du højttalerkabler fra forstærkerens UDGANGE og tilslutter dine 6x9" enheder... Så har du lyd... Du skal overhovedet ikke bruge High input indgangen til noget som helst... hvem eller hvad har givet dig den dumme idé???

• #5   6. jan 2014 Undskyld, jeg har ikke formuleret mig ordenligt. Det er fordi jeg troede at jeg skulle køre et kabel fra HU'en til High Input, men det kan jeg ikke, da jeg ikke har kablet og stikket, som er et 4-pols stik. Så det vil være nok, hvis jeg bare køre kabel fra min HU til Low Input (Som er RCA) og så trækker kabler fra udgangene til mine højtalere?

• #6   6. jan 2014 Ja... high input er kun noget man bruger hvis man ikke har RCA stik i sin radio... f.eks. til originale radioer i nyere biler... Nu har jeg 2 gange forklaret dig at du bare skal bruge Low input... Så det burde jeg ikke skulle svare på igen...

Du har intet at bruge High input til når du har phono udgnage på din radio...

• #7   6. jan 2014 Super. Tak skal du have smiley

Kommentér på:
High input til RCA/Phono

Annonce