1.391 visninger
|
Oprettet:
High input til RCA/Phono {{forumTopicSubject}}
Hej BG!
Jeg står her med en 2-kanals forstærker med et high input stik (med 4 poler), som jeg ikke har et kabel til. Jeg kan ikke finde ud af hvad sådan et kabel hedder. Men jeg kan se at low input er bare et almindeligt phono stik - Så jeg tænkte om det var muligt at lave det high input stik om til et almindeligt phono stik, så jeg kan koble min pioneer radio til med phono.
Mvh.
Jens
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Low input betyder low voltage input... Hvilket er de alm RCA indgange...
High input er high voltage inputs, og det er fordi de kan tage signalet direkte fra Højttalerudgangene fra din radio... har din radio phono udgange, Altså RCA stik, Så kan jeg ikke se hvad problemet er... du tilslutter bare med almindeligt phonokabel fra radioens phono udgange til forstærkerens phono indgange... Så er den skid slået...
jun 2009
aug 2013
Følger: 41 Følgere: 39 Emner: 4 Svar: 8
jun 2009
dine 6x9" enheder er vel baghøjttalere... Du giver slet ingen meninjg nu... Du har RCA UDGANGE på din HU, De udgange er til rear. Altså baghøjttalerne... De udgange skal du bruge... så tager du et phonostik slutter til de udgange... Så bruger du forstærkerens Low INPUT RCA stik og tilslutter dit phonokabel til der... Så tager du højttalerkabler fra forstærkerens UDGANGE og tilslutter dine 6x9" enheder... Så har du lyd... Du skal overhovedet ikke bruge High input indgangen til noget som helst... hvem eller hvad har givet dig den dumme idé???
aug 2013
jun 2009
Du har intet at bruge High input til når du har phono udgnage på din radio...
aug 2013
High input til RCA/Phono