{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.479 visninger | Oprettet:

Billig lydopgradering Suzuki Swift 2010 {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg går med tankerne om at montere nogen bedre højttalere i min mors Swift, da dem der sidder i nu virkelig ikke er noget og råbe hurra for, og det synes hun heller ikke selv.

Har selv kigget på noget Renegade eller Crunch, da de skulle være udemærket "value for money"

I fordørene sidder komponentsæt hvis jeg ikke tager helt fejl, med 6,5'' i bunden af døren. I bagdørene sidder 6,5'' coax. enheder. Alt standard.

Har selv brugt mange penge på lyd i min egen bil, men det vil jeg slet ikke på Swiften, da hun bare vil have noget der er rarere at høre på, også når der skrues lidt op en gang imellem.
Pris er en 5-800 kr. Regner kun med at skifte de forreste, da det jo er dem man hovedsagligt hører

Forslag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billig lydopgradering Suzuki Swift 2010
  • #1   11. jan 2014 Det er jo pisse ligemeget hvad du køber når 800 er budgettet, selve radioen er jo også skod. Og din mor kan jo alligevel ikke høre forskel om det er højtalere til 200 eller 3000 kr.
    Uanset hvad er næsten alt bedre end de originale.

• #2   11. jan 2014 Hellere beholde de standard højtalere end det lårt... Ved ikk lige umiddelbart hvad det ellers skulle være, men de højtalere der er så pivringe! Jeg har været der smiley

• #3   11. jan 2014 Jeg ville vælge renegade smiley

• #4   11. jan 2014 Hvis det skulle være smiley

• #5   11. jan 2014 De standard højttalere er MANGE gange dårligere end nogen Renegade RX62 jeg selv har prøvet... Alt kan kun være en forbedring

• #6   11. jan 2014 Så er det jo også fuldstændig ligemeget hvad du køber

• #7   11. jan 2014 Hvornår er din mors Swift fra? Hvis det er en PACR05/06 radio der sidder i, er det ikke højttalerne der er problemet, med derimod dens manglende forstærkning!
    Du vil ikke få noget ud af bare at skifte højttalerne (snarere tværtimod).
    Smid en lille forstærker ind over, så vil du ikke "tro på" at det er samme højttalere der spiller...

• #8   11. jan 2014 Alpine type g hvis det ska være billigt og ny headunit det nok billigst

• #9   11. jan 2014 Som det står i overskriften, er den fra 2010. Vist det sidste år den version er lavet

• #10   11. jan 2014 Enig med Essal... En ny HU vil med garanti give lyden et løft... Det erfarede jeg selv for et par dage siden i min Skoda... Havde den originale radio i og der lød højttalerne også som noget gammelt lort... Men så skiftede jeg til min 4 år gamle JVC HU, og hold da kæft en forandrig... Meget bedre lyd i alle henseender... smiley

• #11   11. jan 2014 Men radioen ligner godt nok den du nævner, Essal.

Så er det da mere omfattende end som så.
    Kan man godt smide en lille forstærker I, men samtidig beholde den originale radio? Hun vil ikke undvære ratkontrollen af den nemlig

• #12   11. jan 2014 Ja, du kan sagtens sætte en forstærker på den originale radio... Der skal du bare bruge en High low level converter... Den laver dine højttaler udgange om til phonostik...

Men ellers kan man sagtens få en anden radio til at understøtte ratinterface... Det kræver bare HU understøtter det, samt et kabel til det...

• #13   11. jan 2014 Oh, så ikke lige at du havde nævnt det i overskriften.

Jeg har skiftet højttalere på en del Swift's, og hver gang er man faktisk blevet skuffet, indtil der kom forstærker på.
    De originale højttalere er faktisk helt fine, men mangler ganske enkelt noget "power" bag.
    Den pågælende HU er så ekstremt svag, at den ødelægger enhver mulighed for at få noget positivt ud af nye højttalere. Så start med at "hjælpe den", så er du godt på vej.

Det behøver ikke at være så omfattende. Selv en mini-forstærker vil give dig en markant forbedring!
    Du kan vælge den "helt simple løsning" med eks en ISO-amp, som blot kobles i serie med din radios højttaler-udgang og videre til højttalerne, og som blot tilføjer lidt effekt til systemet, uden at det kræves at man trækker kabler til en "rigtig" forstærker.
    Denne løsning havde jeg selv valgt, hvis det blot skulle være en let opgradering...

• #14   11. jan 2014 Det er netop den type opgradering som du nævner Essal, man kunne være ude i. Nemt. Garanti er alligevel væk, så der kan jo ikke rigtig ske noget ved det.

Jeg må lige have undersøgt nærmere, og fundet ud af hvad der skal til.

Mange tak for hjælpen, det har givet mig en del mere viden, men er da stadig lidt overrasket over at det faktisk er radioen der skulle være så dårlig i den

• #15   11. jan 2014 Velbekomme.

Til formålet kan du mere eller mindre bruge enhver type forstærker, jo mindre, des bedre (hvis du ikke vil trække kabler).
    Hvis du bruger eks en Monacor Nano-amp, eller andet i den "mikro" størrelse, vil du også have mulighed for at gemme den bagved radioen, da der faktisk er plads til det...

• #16   12. jan 2014 Carsound forhandler plug'n'play forstærkere, men der er du oppe i et par tusind kroner

Kommentér på:
Billig lydopgradering Suzuki Swift 2010

Annonce