{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Sinfoni eller? {{forumTopicSubject}}

Jeg er stille og roligt i gang med at bygge et mere vellydende anlæg op i bilen.

Første tanke på opsætning:

Front højttaler: Gladen sqx 165 dual som bliver monteret i dørene

Bag højttalere: Gladen Rs 100 4" ( bare for at give lidt lyd til dem bag i).

Subs, er jeg ikke sikker på om det skal være dual 8" gladen sxq eller noget andet.

Af forstærker havde jeg kigget på "brugt" Sinfoni AMPLItude 50.4x & 150.2x til at trække front og bag højttalere ( ved godt det giver 2 kanaler i overskud på den 4 kanals men alt behøver ikke tages i brug). Pris: 5000 kr

Spørgsmålet er om jeg kan finde bedre forstærker til de priser og om der er andre mærker som jeg skal kigge efter? Den 150.2x ser jo ud til at være et meget godt match (ud fra papirene) til 165 dual.

Håber på lidt spændende input og fortsat god weekend til jer.

Nå ja hvis i har bedre forslag til fronthøjttalere i ca samme prisklasse så er disse også velkommende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sinfoni eller?
  • #1   1. feb 2014 Jeg ville tage Gladen zero 165 Dual, Droppe højttalerne bagi og så smide en mosconi as100.4 eller en as200.4 i istedet

• #2   1. feb 2014 Den eneste zero 165 dual jeg kan finde er zero pro dual som koster 5300kr hvilket jeg syntes er ved at være over mit budget hvor de andre koster 2150kr for et sæt så over dobbelt pris og snart 2000 kr mere hvis du trækker baghøjttalere fra.

Jeg har overvejet at droppe baghøjttalerne men er ikke sikker på hvad jeg gør på denne front endnu...

Er de mosconi bedre end de sinfoni? De ligger i ca samme prisleje hvor sinfoni havde en klart højere nypris.

Har desværre ikke haft mulighed for at lytte til nogle af mærkerne endnu smiley

• #3   1. feb 2014 Mosconi kan jeg kun anbefale.

Jeg har selv gladen zero 165 og det spiller for lækkert.
    Der er i delefilteret plads til et ekstra sæt woofere og de er ikke så dyre at købe ekstra.

Sinfoni har jeg aldrig hørt om, men så vidt jeg husker skal de sql have mere end 50 watt i røven, husk på at en lille forstærker skal arbejde hårdere og derfor vil den forvrænge og det er det der smadrer dine højttalere og ødelægger lyden

• #4   1. feb 2014 Nå okay har jo ikke set delefilteret smiley Så kunne det sæt godt være med i mine overvejelser.

Hvad angår sinfoni så skulle det være et high end mærke efter hvad jeg kunne læse mig til ( er sikker på at cody kan komme med indput på dem) og nu var planen at den 150.2x skulle trække front som den har kræfter nok til ( ca 300 watt rms i 2 ohm).

Baghøjttalerne skulle være skruet en del ned så de ikke kan høres fra frontsæderne så de vil længe ikke have brug for så mange watt i forhold til front.

Bare rolig den del med at forvrænging ødelægger højttalere er jeg skam udemærket klar over. Er ikke ny indenfor hifi smiley ( dette ikke ment på nogen negativ måde)

• #5   1. feb 2014 Heller ikke ment som at jeg vil være bedrevidende, det er bare noget mange ikke fatter. Jeg har højttalere i mine bagdøre, men de er slået fra da jeg synes de forstyrrer meget i lydbilledet. Men de gladen zero 165 kan jeg stærkt anbefale. Det er nok det bedste du kan få til prisen

• #6   1. feb 2014 Hvis man ikke kender Sinfoni skal man ikke udtale sig om dem... Sinfoni er et gammelt italiensk mærke af ypperste kvalitet... Har haft hørt forstærkere der på papiret burde være kraftigere, der ikke kunne følge med en lille forstærker fra Sinfoni... Ok 5000 er mange penge men meget få laver forstærkere i den kaliber... Helt sikkert fede forstærkere til de højttalere...

• #7   1. feb 2014 Sinfoni spiller ganske lækkert og et smukke at se på har selv haft 2 stk 45.2 mener den ene trak et 3-vejs sæt med 2 kickbasser og den anden trak en 10" sub

De lever god lyd og effekt trods det lave watt tal

• #8   1. feb 2014 Tog det heller ikke som bedrevidende og syntes kun det er godt at du nævner det da jeg ligeså vel kunne være en af de uvidende som ikke ved hvad forvrængning kan gøre ved en højttalere smiley

Tror jeg skal tage en samtale med mkl shop og se om der er mulighed for demo af de forskellige sæt så jeg kan danne mig min egen mening om hvad jeg finder bedst men zero skal der helt bestemt lyttes til og hvis jeg får et bedre opløst lydbillede og generelt en bedre klang end ved sqx serien jamen så må det være dem som skal i smiley

Grunden til at jeg gerne vil have dual er pga at jeg gerne vil have 3 vejs i dørende da jeg ( dette er min erfaring) ofte ( ikke altid) oplever at det at bruge en bas/mellemtone til netop begge dele ofte gør lydbilledet mere anstrengt hvis der bliver skruet højere op så bas delen bliver en begrænsning for mid delen og omvendt så derfor vil jeg gerne have det bedre delt op for at få enhederne til at yde det som de rent faktisk kan yde smiley

• #9   1. feb 2014 Cody: nu har jeg heller ikke udtalt mig om dem, har bare sagt jeg aldrig har hørt om dem

• #10   1. feb 2014 Ja Sinfoni er utroligt lækre forstærkere... Og de er også begyndt at lave højttalere... Det er ikke uden grund at Sinfonis billigste serie af forstærkere koster det samme som mange andre mærkers dyreste...

• #11   1. feb 2014 Rart med et par andre der lige kom ind forbi tråden, specielt cody.

Jeg takker meget for jeres indput og så ender det nok med at det bliver sinfoni jeg tager smiley

• #12   1. feb 2014 Tim R

Uanset hvem der spørger om noget med bilstereo, så er det kun Gladen og Mosconi du anbefaler. Aner man du måske enten forhandler det, eller kun kender til det ene mærke??

Sinfoni er en af de bedre high end producenter, og der er mange af nutidens "high end" mærker der ikke når dem til sokkeholderne.

• #13   1. feb 2014 jeg har sådan en her vis det kunne friste har aldrig været monteret og i original kasse dog uden kvittering (modtaget som løn for et stykke arbejde) pris 1500

http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=5968&pk=13&produkt=Genesis_Profile_Two_-_Forst%E6rker

• #14   1. feb 2014 Andreas, ellers tak mit valg er faldet på at det bliver de sinfoni smiley Men tak for tilbudet.

• #15   1. feb 2014 Genesis er ikke engang marginalt i nærheden af Sinfonis kvalitet...

• #16   1. feb 2014 Kim M: Fordi jeg har selv rigtig gode erfaringer med det. Det har den lyd jeg har søgt, jeg har haft en del andet gennem tiden jeg ikke har været tilfreds med

• #17   1. feb 2014 cody

nu er prisen jo også en anden men dårligt i forhold til er det bestemt ikke

• #18   2. feb 2014 Andreas
    det er der delte meninger om... Genesis profile serien er jo en billig serie i forhold til noget som helst Sinfoni har lavet... Og det kan høres... Dog er Genesis forstærkeren meget fin i sin prisklasse... Men kun SQ mæssigt... Fordi i forhold til mange andre forstærkere i klassen så har de godt nok ikke mange kræfter at give af...

Kommentér på:
Sinfoni eller?

Annonce