{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

6,5" højtaler og bas i samme kasse ? {{forumTopicSubject}}

Næste glasfiber projekt er noget bag i alteaen. Højst sansynligt blir det noget med en passende ''kasse'' med 2x12" basser, Men har så også et komponent sæt jeg vil ha bygget i også- Må det gerne sidde i samme kasse som basserne ? Altså så de deler samme rum med basserne ? Eller SKAL det være adskilt ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne el i væg 1.000 kr.
  • Vand fra opvaskemaskine pumpes ikke ud 900 kr.
  • vandvarmeren fungerer ikke 1.500 kr.
  • Reparation af Ifö Spira toilet 1.500 kr.
  • Gulv lægning 1.500 kr.
  • skrifte bruse amateur på badeværelse samt udskifte lille vask med amateur l 4.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  6,5" højtaler og bas i samme kasse ?
  • #1   6. feb 2014 adskilt

• #2   6. feb 2014 En begrundelse ??

• #3   6. feb 2014 Det giver vel sig selv?

• #4   6. feb 2014 Hvis du har holdt hånden foran en port på en baskasse ved du hvorfor...

• #5   6. feb 2014 Der skal ingen port i min kasse. Så ka ikk forstå hvorfor ikk der må sidde i højtaler i samme kasse ?

• #6   6. feb 2014 inden i kassen, er der jo en del tryk, det tryk vil for det første forstyrre rystelserne i dine højttalere rigtig meget så de forvrænger lyden, for det anset vil det gummiophæng i dine højttalere rigtig hurtigt gå i stykker pga trykket det vil være på dem smiley

• #7   6. feb 2014 Fordi trykket fra basserne vil sende dem fuldstændig ud af kurs??

Du kører jo ikke samme frekvenser og toner i de højttalere..

• #8   6. feb 2014 Når dine basser trykker, vil de blæse membranerne/ophænget på dit komponentsæt i stykker.
    Derefter vil dine 6,5" enheder virke som en bassport, og intet andet..

- Igen, det giver vel sig selv?

• #9   6. feb 2014 Tak for svarene smiley
    Og nej det ga IKKE sig selv. Så havde jeg nok ikke spurgt vel ! men NU gir det mening smiley

• #10   6. feb 2014 men du kan jo passende lave din bass kasse lidt større og så lave adskildte rum til dine højtalere så der er en væg mellem højtalere og basserne

• #11   6. feb 2014 Simon H

Hvis man fulgte med i fysik i folkeskolen så havde det givet sig selv... trykpåvirkningen fra den store og meget kraftigere membran vil selvfølgelig have en effekt på de noget mindre og ikke nær så kraftige enheder... Eller lad mig sige det sådan her... hvis en sumobryder og en kunstskøjteløber støder ind i hinanden, hvad sker der så? Altså det er kun lidt logik der skal til...

Og ja jeg ved godt at hvis man ikke ved det store om emnet så tænker man måske slet ikke i den retning... Så det er fint nok du spørger, men ikke blive sur over folks svar... Folk glemmer tit at ikke alle har den samme interesse i tingene... smiley

• #12   6. feb 2014 Bare sjovt folk LIGE skal fremhæve sin egen viden og påpege at man et givent emne lige er klogere end en anden. Se mig se mig, jeg ved det.. Men ja ja, Det jo os fint nok. Jeg har bare ikk selv det behov for lige at pointere overfor andre at jeg på nogle emner ved noget de ikke ved og først derefter give et brugbart svar. Fint nogen ved noget andre ikke ved, sådan vil det altid være. Men hjælp da fra start frem for lige at fortælle at man godt selv ved det.. Emne slut !

• #13   6. feb 2014 Tror de skrev sådan fordi det egentlig ikke kræver viden om emnet... men faktisk bare logisk sans og en forståelse for fysik på folkeskole niveau... smiley derfor er det også et spørgsmål vi ofte stiller os uforstående overfor hvorfor folk stiller...

MEN, selv med en god logisk sans og en god forståelse for elementær fysik, er det ikke sikkert man overhovedet tænker i de baner hvis ens interesse f.eks. ligger et andet sted... Måske ved du en masse om turbo og tuning af motorer hvor du netop bruger den samme elementære viden om fysik... men i en retning du interesserer dig for... (Bare et eksempel) Så ja mange her, INKL mig selv svarer nogle gange lidt arrogant fordi det for os ikke giver mening at folk kan spørge om de ting... Men fejlen ligger på vores side da vi bør tænke på at ikke alle bruger tid på de samme ting... smiley

Kommentér på:
6,5" højtaler og bas i samme kasse ?

Annonce