{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

3,0 kondensator for lille?? {{forumTopicSubject}}

Davs bg. Vil starte med og sige, at jeg er en kæmpe tard til anlæg, derfor søger jeg hjælp smiley mit sub setup er.
Cerwin Vega 15 stroker Pro 5000 watt max 2500 rms.

Xsound madness 1 kanals 2000 rms forstærker.

3.0 kondensator.

Mit problem var at, det hele blinkede som en sindsyg, når anlægget fik noget og leve af, og man kunne ikke starte bilen dagen efter. Batteri er 2 måneder gammel. Efter jeg har fået kondensator på, har det hjulpet, men bilen blinker stadig. Forstærkeren spiller for fuldkraft, der er ikke sat et ekstra batteri i, bilen er en 320d, bmw.

Er kondensatoren for lille, eller hvad er mit problem?

Mvh Nicolaj.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  3,0 kondensator for lille??
  • #1   18. feb 2014 Det er klart at bilens batteri og generator ikke er forbedredt på den effekt forøgelse.

Et ekstra anlæg batteri med en strømvagt imellem batterierne og en større generator vil hjælpe.

• #2   18. feb 2014 Arrgh, okay:/ så det vil faktisk sige, at jeg på en måde er lidt heldig med at det er en dieselbil? De kører jo med stort batteri std.

• #3   18. feb 2014 Og skulle man nu vælge og lægge et ekstra batteri i, kan man så nøjes med den std generator?

• #4   18. feb 2014 har en gang hørt noget om 1 farad pr. 1000watt. eller vil det ha modsat effekt?

• #5   18. feb 2014 Steo batteri i sted for det hjælp havde den helt store pioneer sup i på 8000 w og jeg har haft problemer

• #6   18. feb 2014 Hvordan har du monteret din stel forbindelse fra forstærker, kondensator (denne er kun en belastning for dit strømkreds) og fra batteri?

• #7   18. feb 2014 Som Jesper H siger så er en tommelfingerregel at du skal have 1 F. per 1000 W.
    Hvad med din kabel tykkelse ? Stel forbindelse i orden ? Hvor mange ampere er din generator på ?
    Som du forklare det, så lyder det godt nok som om du ikke kan få nok ud til forstærkeren og den derfor tager det fra effekt fra alt andet,
    Kan der ikke rettes op på nogle af de tidligere nævnte effekter, så ville jeg nok overveje større batteri, ellers et tørbatteri bag i bil med splitladerrelæ til,

• #8   18. feb 2014 Start med at sørg for dit plus kabel er tykt nok.
    Samme gælder stelkabel, samt at dit stelkabel fra batteri til karosseri også er blevet forstærket godt. Det skal min. være lige så tykt som det du har fra forstærker til karosseri.
    Hvis kabeldiminsioner er iorden, så skal dit setup kunne spille fuldt ud, enda uden brug af kondensator.

• #9   18. feb 2014 Køb et tør celle batteri og sørg for at kablerne fra batteri til anlæg er stort nok så er problemet løst, stil kablet skal være 100000% iorden mange gange er det der fejlen ligger

• #10   18. feb 2014 Smid den kondensator af helvede til... Det er kun en belastning for dit batteri når din strømbank ikke er iorden... En anden tommelfinger regl er 1 batteri pr farad- dvs du skal have 3 før du har fuld udnyttelse af de 3 farad.

Du skal have et ordenligt batteri

http://www.hilmars-audio.dk/shop/xs-power-1007c1.html

• #11   18. feb 2014 Hvis ikke stel til batteriet og forstærkere er i orden så det det som at tisse i bukserne for at holde sig varm. Og et ekstra kabel fra generator til batteri er heller ikke dumt.
    Men...

• #12   18. feb 2014 lækkert med en masse korte konkrete svar. virkelig noget man kan bruge til noget!!!! ang stel fra batteri, er denne monteret på blankt metal, med 2x8 mm bolte. det samme gælder stel fra forstærker.. så jeg tror ikke det er der mit problem er. mit batteri er forresten i bagerummet standart, pga bedre vægtfordeling, fra bmw. dimensionerne på kabler, så følger de, det i har skrevet, tror det ender med et steo batteri, øv øv flere udgifter...

• #13   18. feb 2014 vil det ikke også gi mest mening med et ordenligt batteri, når det hjap på blinkeriet, med den kondensator der, eller er jeg gal på den?

• #14   18. feb 2014 Din kondensator kan umuligt have hjulpet på dit problem, det må være indbildning.

Men et Batteri der er beregnet til dit formål, så er dit problem løst, især når du har det bagi..

Kommentér på:
3,0 kondensator for lille??

Annonce