{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Pioneer forstærker !! {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har kendskab til denne forstærkere fra Pioneer.
Pioneer PRS-D800

Min headunit er en Pioneer deh-88rs 2 og jeg vil gerne opgradere anlægget lidt, så jeg har kigget lidt på oven stående forstærker,
måske hele 3 stk. (front rear og sub)
De skal trække 2 sæt Bonston pro 6,5 (front og rear)
samt måske en lille 8"-10" sub.

Håber der er nogen der kan guide mig lidt videre i min søgen, på forhånd tak.

Pioneer PRS-D800
dette er hvad der opgives af data på den:

Maximum Output Power 600 W
CEA 2006 Power (THD + N = 1%) • 2-kanals på 14.4 V, 4 O
• 2-kanals på 14.4 V, 2 O
• 1-kanals på 14.4 V, 4 O PARALLELFORBINDELSE
Continuous power output (RMS) • 125 W RMS x 2-kanals (på 14.4 V, 4 O)
• 150 W RMS x 2-kanals (på 14.4 V, 2 O)
• 300 W RMS x 1-kanals (på 14.4 V, 4 O PARALLELFORBINDELSE)
Load impedance capability 2 O - 8 O Stereo
Frequency response 10 - 30.000 Hz
Distortion <0.004 %
S/N ratio >105 dB
MOSFET output section Ja
RCA terminals 2-kanals (guldbelagt)
Speaker Terminals Skruetype
Input level control 400 mV til 6,5 V (A/B-uafhængig)
High performance balanced isolator circuit Ja
Max. current consumption (A/4O) 6,4 A / 4 O for to kanaler
Chassis size (W x H x D) 255 x 50 x 104 mm
Unit weight 1,6 kg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pioneer forstærker !!
  • #1   25. feb 2014 Fin forstærker... Der er dog ikke ret meget power i til en subwoofer... Den er lydmæssigt meget fin dog...

  • #2   26. feb 2014 Så det vil siger et super godt valg til mine front og bag højttalere.....?
    Tror du ikke at sådan en forstærker ville kunne trække en 8" eller 10" sub ?


  • #3   26. feb 2014 Hvad vil det egentligt sige at den kan yde
    300 W RMS x 1-kanals (på 14.4 V, 4 O PARALLELFORBINDELSE ?


  • #4   26. feb 2014 Det skal ikke være en ret kraftig sub da...

    Når der står det er det fordi de har skrevet noget sludder... det hedder brokoblet og ikke parallelforbindelse... Du parallelforbinder ikke en forstærker... du brokobler den... Du parallelforbinder en subwoofer...
    At brokoble er når du slår 2 kanaler sammen til 1...


  • #5   26. feb 2014 jeg havde denne sub i tankerne. der anbefaler JL som minimum denne forstærker, som på papiret ser ud til at yde en anelse mindre end Pioneer´s

    JL Audio JX250/1 er en lille men kraftig 1-kanals forstærker som udelukkende er beregnet til at trække én eller flere subwoofere. JL Audio JX250/1 yder 175 Watt RMS i 4 ohm og 250 Watt RMS i 2 ohm målt ved 14.4 Volt, og dette er mere end rigeligt til de fleste mellemstore subwoofere.

    JL Audio CP208LG W3v3 er med 2 stk 8" subwoofer i et portet basreflekskabinet, hvor porten "integreret" i kabinettet rundt om enheden, for at få plads til en større port og den rigtige tuningsfrekvens.

    Kabinettet er bygget i solidt MDF-træ og pga. den specialbyggede basrefleksport og den kompakte konstruktion måler kabinettet 90.2 cm i bredden, 27.9 cm i højden og KUN 13 cm(!) i dybden.
    På trods af den ekstremt kompakte størrelse, så lyden dyb og dejlig stram og kontant og JL Audio CP208LG W3v3 spiller masser af bas med selv helt små forstærkere. Dog anbefaler vi som minimum JL Audio JX250/1 som et oplagt valgt til masser af bas på MINIMAL plads i bilen.

    SUB
    SPECIFIKATIONER:
    Effekt RMS: 500 Watt
    Total impedans: 4 ohm (mono)
    Mål (BxHxD): 90,2cm x 27.9cm x 13.0cm


    profilbillede
  • #6   26. feb 2014 ok... hvis det står skrevet på Carsounds hjemmeside er der god grund til ikke at tro på det... De ved trods alt ikke engang hvordan deres dæmpemateriale virker...

    2 stk 8"... Forstærkeren ville være fin til 1 af de subwoofere... men lang fra 2 da... (Altså den de anbefaler) Den vil med den sub du linker til der kun yde 175 watt rms... Husk nu på at subwooferen du linker til er 4 ohm... forstærkeren leverer kun 175 watt i 4 ohm... dvs. du skal have fat i en sub med 2 tks 4 ohms spoler eller med stk stk subwoofere med hver 1 spole på 4 ohm...

    men hvorfor vil du dog købe en subwoofer til næsten 6K som kun har 2 små 8" enheder??? Det er vildt dyrt og du få ikke meget lyd for pengene...


  • #7   26. feb 2014 jeg må sige at selv om der "kun" sidder 2 stk 8" i, skal man ikke tage fejl, de spiller fremragende.
    Selvfølgelig når de ikke samme dybder ej heller lydtryk som større subs...


  • #8   26. feb 2014 Ja men 6000 kr??? Og så på JL... det er lidt spildt... no offence... men du kan nemt få bedre for færre penge...

  • #9   27. feb 2014 Hvad ville du feks. anbefal som alternativ til ovenstående Sub i prisklassen 3-6000 Kr

Kommentér på:
Pioneer forstærker !!

Annonce