{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.359 visninger | Oprettet:

køb af anlæg? :) {{forumTopicSubject}}

hej jeg søger et godt komplet anlæg jeg har bilen og radioen men mangler bare et ordnligt anlæg at slutte til nu...
mine tanker går mest på en 12´´ og 2 stk 6x9 og forstærker og konsartor smiley

nogen der har nogen ider til hvor man måske kan få en god pakke løsning? eller nogen der har noget godt til at ligge?
bugget er på 6000.- ved godt det ikke er det bedste man kan få til de penge smiley men vil gerne ha noget der kan spille okay højt og lyder okay smiley kom gerne med bud på hvor man kan købe og sådan eller om i lige har det som jeg skal købe ?;) jeg har ikke kørekort i nu så hvis det er noget i har så skal det være sån i kan komme med det self for lidt kørsel penge i;) jeg bor meget tæt på viborg 8800 smiley
kontakt mig gerne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af anlæg? :)
  • #1   1. mar 2014 ellers kan du jo altid tage den nemme løsning og kikke på det her
    http://www.ice-shop.dk/komplet-bilstereopakke-p-1891.html


  • #2   1. mar 2014 hade faktis kikket på det mac værk der men er det noget vær?

  • #3   1. mar 2014 Det kan ikke lade sig gøre at få noget der skal spille højt og lyde okay til 6000,-

    Men når du skriver " okay " er det svært da okay i dine øre måske er xzound, det er ikke til at vide...

    Punkt 1. Drop 6x9
    Punkt 2. Drop kondensator

    Hvilken hu har du?


  • #4   1. mar 2014 Hvis det var mig, havde jeg holdt mig til et ordentligt front sæt og en subwoofer og self en ordentlig forstærker og så gå et trin højere op i kvalitet.. så kan du altid opgradere med et sæt højtaler mere og en ekstra forstærker til subben når du får råd og lyst

  • #5   1. mar 2014 radioen er en Alpine UTE-72BT
    jamen hvis jeg ikke har en konsartor i kan lyset på bilen så ikke komme til at blinke eller noget jeg har misforstået?


  • #6   1. mar 2014 Det er noget du har misforstået smiley

    Hvis det er tilfældet er det enten mangel på stel eller du skal have et batteri der kan levere strømmen hurtigere.

    Det er normalt folk tror det hjælper med en kondensator, men en kondensator men det er kun en belastning for dit batteri


  • #7   1. mar 2014 Hvis din stel er iordeb blinker det ikke...
    Hvilken bil?
    Kompo sæt til fronten( dem du syntes Lyder godt).
    Dæmpning af døren regn ned 4-5plader STP pr. dør.
    En go forstærker. Der mange på markedet. Jeg er personlig glad for Audison.

    Drop baghøjtalere i starteb og drop kondensator. Husk ordentlige kabler.



  • #8   1. mar 2014 det er en vw vento fra 1995 af smiley

    og hvorfor skulle man belaste batteriet ? det giver ingen mening i mit hoved? og ja er nooob til det her men alle starter et sted:P


  • #9   1. mar 2014 "Det er normalt folk tror det hjælper med en kondensator, men en kondensator men det er kun en belastning for dit batteri"

    Øhm....hvad er så idéen med den? smiley


  • #10   1. mar 2014 Kondensator er en fin rund ting som ofte kan vise spændingen og se farlig fin ud. Men den er i 9ud af 10 overflødig og kun sat ind over som en nødløsning fordi de ikke magter at lave en korrekt montering

  • #11   1. mar 2014 Som jeg har forstået det, så er en kondensator en form for elektronisk batteri som er i stand til at modtage og afgive strøm noget hurtigere end et alm syrebatteri til biler. Det alm batteri er ikke bygget til at skulle levere så meget strøm så hurtigt som et "større-end-standard" anlæg kræver. Og du kan derfor opleve at hvis forholdet mellem batteriets kapacitet og anlæggets omfang er alt for uligevægtigt at lyset blinker "i takt" til bassen, fordi der kort fortalt ikke er power nok til både at holde lyset tændt og få bassen til at slå.....ret mig endelig hvis jeg tager fejl smiley

  • #12   1. mar 2014 Der er noget korrekt i det du skriver, men er din stømbank ( dit batteri ) ikke iorden, er den kun en belastning.

    Før en kondensator har en ønsket effekt er du nød til at have et batteri der kan levere strømmen til den og samtidig kan lavere strøm til resten af bilen 100%. Det kan et alm. Syrebatteri ikke. Samtidig er det en god ide med 2 batterier istedet for en kondensator, og derfra kan du så koble din kondensator på, hvis der er et behøv for dette, det er der sjældent med et batteri bag i.

    Få strømbanken iorden før du invistere i en kondensator, har du behøv for at have et smart digital display til at vise voltspændingen koster det 50.-


  • #13   1. mar 2014 har i nogle ider så? smiley
    altså til forstærker og bas ved ikke hvad der passer sammen sådan ?:)


  • #14   1. mar 2014 " Det kan et alm. Syrebatteri ikke"

    Øøhmm...what??

    Hvis et alm. syrebatteri ikke kan levere strøm nok både til bilen og kondensatoren på trods af at det er i orden....hvad skal man så lige gøre? smiley

    Dette er på ingen måde for at tage fokus fra trådstarters spørgsmål, men tværtimod for at hjælpe ham ved at få styr på det her smiley


  • #15   1. mar 2014 takker for jeg hade fået af vide var at hvis man hade et stort anlæg så skulle man ha en konsartor på så den kan lave spændingen støre ( som en spole) så den lever nog fra bat til anlæget?

  • #16   1. mar 2014 Med hensyn til bas og forstærker er jeg ret glad for alpine.....rockford fosgate har eksempelvis en alt for skinger lyd til mig, men det er jo så meget smag og behag som noget kan være. Men jeg synes man så vidt muligt bør holde det hele i ét mærke. Det er lavet til at spille sammen og det ser pænere ud:)

  • #17   1. mar 2014 Du misforstår mig... Du kan ikke levere strøm til forstærker kondensator og resten af dine el forbrugere 100% selvfølgelig alt efter effekten på din forstærker, dvs. Din kondensator ikke har den ønskede effekt.

    Der jeg vil hen er at han skal spare kondensatoren og spare samme. Til et ordenligt batteri i stedet.. Et batteri der kan levere det, det skal alt efter behovet koster fra 2500 og op


  • #18   1. mar 2014 Til sammenligning købte jeg et nyt batteri samt en "lille" kondensator på 1 Fahrad......og har aldrig haft problemer:) Så vi er helt enige i at man skal have strømkilden i orden som det første smiley

  • #19   1. mar 2014 Næ næ men hvad har du så af effekt på din forstærker? smiley

  • #20   1. mar 2014 Det er en Harman/Kardon forstærker med 5 kanaler som hver yder 100 watt:) selvom watt ikke siger noget om noget smiley

  • #21   1. mar 2014 Angående forstærker og subwoofer, ville jeg prøve at kigge på Gladen... Deres forstærkere er ret kraftige og lyder også ret godt... Deres subwoofere er også ret gode, leverer en behagelig lyd og kan også godt give et rimeligt tryk... smiley

  • #22   1. mar 2014 Jeg har nok en kasse med 2x15" cerwin vega basser af den gamle gode model ikke noget t-hansen. Med tilhørende forstærker til dem og så er der en forstærker til at trække højtalere og så har jeg alle det kabler der skal bruges til det. Skriv hvis det skulle have interesse smiley

  • #23   1. mar 2014 Salg af varer er ikke tilladt i forum... Hold det venligst i marked... smiley

  • #24   1. mar 2014 sorry smiley

  • #25   1. mar 2014 Helt i orden... Du er ikke den første og bestemt heller ikke den sidste... smiley

  • #26   1. mar 2014 STOOOOP... Stop stop stop...

    For helvede... i forvirrer drengen med jeres diskution omkring kondensatorer hvor ingen af jer har 100% ret... (Eller måske skriver det på en måde der kan misforstås... smiley )

    Endnu værre er lorte teorien om at man skal holde tingene i 1 mærke... Det er kun noget man tror hvis man ikke ved en skid om lyd... Ja sorry men det er sandt...



  • #27   1. mar 2014 Anders G H

    Skal vi nu ikke slå koldt vand i blodet, og se lidt på tingene... Vi starter helt forfra... lad være med at lytte til folks forskellige lommeteorier... de fleste tager fejl... (Ikke alle, så lad være med at blive fornærmede og føl jer truffet)

    Du har 6000 kr og en Lidt dårlig HU... Sorry men nogen skulle fortælle dig det.. At de stadig laver 2 volts linieudgange på HU's fatter jeg ikke... Men lad nu det ligge...

    At sige man ikke kan få noget der spiller højt og godt for 6000 er helt forkert... Folk kender bare ikke ordentligt til tingene...

    Husk dog på at du reelt set kun har 5000 kr... Du skal også bruge kabler, kabelsko, Sikringsholder, sikring, osv. (havde du husket at regne det med?)

    I din bil er der plads til et 3 vejs komponentsæt... Du kan vælge at montere et sådan sæt. eller gøre det mere simpelt, og montere et 2 vejs sæt... (Forskellen kommer om lidt)

    et godt 3 vejs sæt til prisen kunne jo f.eks. være: http://www.hilmars-audio.dk/shop/hertz-esk-163l-1549p.html
    Ja det æder et stort hak i budgettet, men det er det værd... Skal du have en lyd i bilen der vil kunne imponere både styrke og lydmæssigt så er det dine forreste højttalere du skal fokusere på... ikke de bagerste...

    I 3 vejs ligaen har vi også: http://knot.dk/shop/item.asp?id=9420&info=Focal-165-A3&InfoCat=Hojtalere-Komponentset-3-Vejs-6_5-165mm
    Franske Focal leverer også en meget fin lyd til prisen... Jeg foretrækker dog selv personligt Hertz sættet...

    Skal vi holde det mere simpelt, så fjerner du bare de originale højttalere i instrumentbordet... Og så laver du et 2 vejs system i stedet... det giver lidt flere muligheder og ofte også billigere..

    f.eks: http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/135/Language/da-DK/CatID/526/Gladen_RS_165.aspx
    Du får her en lidt højere kvalitet da der kun er tale om et 2 vejs sæt i tæt på samme prisklasse... De lyder godt og det er simpelt at montere...

    Et andet godt 2 vejs: http://www.sound4wheels.dk/dd-audio-cs6-5
    DD kan andet end bare spille højt... De kan faktisk godt lave vellydende komponenter... Metal diskanten kan dog risikeres at skrige lidt... men jeg ved også at RS sættet fra Gladen kan være en smule skarp i lyden... Men det kan dæmpes...

    En subwoofer: http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/89/Language/da-DK/CatID/63/Gladen_RS_12_basenhed.aspx
    nu er der nogen der tror jeg er tosset men den spiller faktisk højere end man regner med... Og den er ret vellydende...

    http://www.sound4wheels.dk/vd-12
    En simpelt bygget subwoofer der dog er lidt tungere at trække... Men har potentiale til at kunne spille højere...

    nu er der brugt mellem 2500 og 3000... (Det er da ikke slemt vel?)
    Det giver os mindst 2000 kr til en rigtig god 4 kanals forstærker der kan spille højttalere og subwoofer op...

    http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/160/Language/da-DK/CatID/509/Gladen_RS_100c4.aspx
    Gladens mindste forstærker... Sammen med en Gladen RS 12 enhed kan du få et tryk i bilen omkring 138 dB... Dog måske lidt mindre da din bil er en sedan... Men har målt den kombination i en stor Rexton.. Og forstærkeren har e rigtig fin lydkvalitet...

    http://www.sound4wheels.dk/dd-audio-c5c
    DD audio leverer også forstærkere af høj kvalitet... Så jeg vil helt sikkert regne med samme resultat som med Gladen forstærkeren... Med strømstærk forstærker...

    Denne fra SKAR: http://www.sound4wheels.dk/sk-85-4ab koster lidt mere... men leverer også god høj lyd og rigeligt effekt.. Og en fin lyd...

    http://www.sound4wheels.dk/ice-150-4
    SPL Dynamics forstærkeren her har også en fin effektivitet... God styrke og en fin lyd... (Og jeg ved der er en til salg for 1000 kr brugt Eller det har der da været)

    Og nej... Drop kondensatoren... den vil ikke være en god idé hvis du stadig har bilens gamle syrebatteri... Nogle tror at en kondensator er "en form for elektronisk batteri" Hvilket er noget vrøvl... Et batteri tilføjer strøm... Det gor en kondensator ikke...


  • #28   2. mar 2014 tusinde tak cody! det gav da en noget mere klarhed over nogle ting og faktis var det virklig sådan et svar jeg hade ønsket at få! smiley så er rigtig glad nu! smiley men kan du måske beskrive sådan en konsartor så? hvad gør de så lige godt for?? og kan jeg stadig burge mit syre bat eller skal jeg købe et andet??


  • #29   2. mar 2014 Hvis du vælger en af de forstærkere jeg har listet her kan du godt bruge bilens standard batteri... Altså hvis det er relativt nyt og ikke under 60AH...

    En kondensator er et hjælpemiddel hvis man kan sige det sådan... Når du har et anlæg af en vis størrelse trækker du en strøm fra batteriet der er så stor at batteriet IKKE kan levere strømmen uden at lave at stor dyk ned i spænding, hvis batteriet skal opretholde strømmen til forstærkeren konstant ved hvert basslag... Man kan sige at batteriet ikke kan levere strømmen "hurtigt nok".. (Er sat i gåseøjne da det ikke er et teknisk korrekt term)

    En kondensator kan aflades helt og lades helt op i løbet af millisekunder... Strøm vil gerne løbe ad den hurtigste og letteste rute... Da du placerer kondensatoren tættere på forstærkeren og den aflades "lettere og hurtigere", vil forstærkeren kunne få strøm fra kondensatoren "hurtigere" end fra batteriet... her er så grunden til at en kondensator ikke er videre god sammen med dit standard batteri : kondensatoren skal lades op konstant... Og en kondensator indeholder ikke den samme mængde strøm som dit batteri... Derfor er tommelfingerreglen med 1 farad pr 1000 watt også fuldstændigt forkert... 1 farad til 1000 watt forbrug er slet slet ikke nok...
    Anyway Kondensatoren skal lades op, forstærkeren bruger meget strøm altså skal dit batteri nu levere strøm til kondensatoren OG forstærkeren... Der vil være et lidt mindre dyk i spænding godt nok, men et større pres på dit batteri hvilket det ikke vil holde til ret længe...

    Derfor skal din strømbank faktisk være stor nok til at kunne føde forstærkerne Uden hjælp... Når den er det, vil en kondensator kunne sættes ind for lige at give det sidste lille boost i lydkvalitet så alt får strøm når det skal...

    Mange tror en kondensator hjælper dem til at spille højere... nogle forhandlere påstår ligefrem disse løgne for at få folk til at købe en kondensator... men kondensatoren giver kun en fordel med hensyn til lydkvalitet, da den kan hjælpe med en mere præcis bass... Men stadig kun hvis strømbanken er god nok...


  • #30   2. mar 2014 okay smiley super jeg takker og bukker så skal jeg sku ikke bruge penge på det smiley smiley det gør mig glad nu! smiley og svar gerne på den besked jeg har sendt smiley

  • #31   2. mar 2014 Var så lidt... og har lige svaret din PB... smiley

  • #32   3. mar 2014 Jeg er glad for at du fik den hjælp som du skulle have og jeg tager samtidigt hatten af for Cody. Jeg har desværre aldrig mødt ham, men der er få medlemmer af denne side som jeg har ligeså stor respekt for som ham:)

    Der er ingen tvivl om at han forklarer det med brug af kondensator meget bedre end jeg gjorde, men hvis den forklaring han gav holder stik, så var jeg også inde på det rigtige smiley

    Jeg mener virkelig at det er pænere at holde alt i et mærke og ingen tivl om at "alt kan sættes til alt" så at sige.....og også kan spille ligeså vellydende og også endnu bedre end hvis det hele er af samme fabrikat:) Det skulle jeg selvsagt have skrevet;)


  • #33   3. mar 2014 Jo jo... det er "pænere" rent kosmetisk at alt er i samme mærke osv...

    men lad os tage et hurtigt eksempel på hvorfor det ikke er bedste løsning...

    Lad os tage en subwoofer: http://www.ice-shop.dk/ground-zero-nuclear-gznw-p-1070.html
    Kåret i 2004 som verdens bedste subwoofer... og den lyder også fantastisk... Skal vi tage logikken med at holde tingene i samme mærkeså skal man vælge disse højttalere: http://www.ice-shop.dk/ground-zero-uranium-gzuc-165x-p-1051.html
    Men ærlig talt... til 4500 kr der lyder de dårligt.. Der ville jeg helt klart hellere vælge et sæt som dette: http://knot.dk/shop/item.asp?id=9340&info=Focal-165-KRX2&InfoCat=Hojtalere-Komponentset-2-Vejs-6_5-165mm
    Mere stram i lyden og lyder faktisk som om det er de 4500 kr værd... Men det er jo ikke samme mærke... smiley Og det skal det heller ikke nødvendigvis være...

    Ground Zeros forstærkere ville jeg heller ikke vælge mere, dsa jeg ikke synes man får nok for pengene... Især ikke når man kan få meget bedre i samme prisklasse...

    Jeg ville heller ikke vælge Hertz i hele bilen... Eller alpine... Eller pioneer Eller hvad man nu kan finde på...

    Focal f.eks. laver nogle lækre højttalere.... Nogle, lidt kedelige subwoofere... Og nogle endnu mere kedelige Forstærkere... At holde alt i 1 mærke ender næsten altid med at du får en lyd du har betalt alt for meget for... smiley


  • #34   3. mar 2014 Så hellere Focal med Mosconi forstærkere... Kunne faktisk være meget lækkert... smiley

  • #35   4. mar 2014 Bortset fra situationen med at et mærke eksempelvis laver bedre forstærkere end højttalere, er der så andre ting som skulle tale for ikke at holde det hele i samme mærke? smiley jeg kan godt lide at lære nyt!

  • #36   4. mar 2014 Prisen...

    Alpine f.eks. laver nogle supergode HU's... Dem kan der ikke sættes en negativ finger på...

    Deres forstærkere: http://www.astina.dk/kanals-forstaerker/alpine-mrp-f600-p-108881.html?cPath=68_437_888
    4000 kr for 4x100 watt rms... Og en middelmådig lydkvalitet... Endnu værre er det at de 100 watt er målt ved 14,4 volt... +/- 2 volt... dvs. helt op til 16 volt.. Og forstærkeren er slet ikke så kraftig som man regner med...

    Så hvorfor skal den koste så meget?
    Når man kan få: http://www.hilmars-audio.dk/shop/spl-dynamics-ice-150-3411p.html

    Nu har jeg selv en liggende som jeg har testet... Og hold da op... massere af effekt... En lydkvalitet der sagtens kan måle sig med den fra Alpine... Osv... Men den koster jo kun det halve næsten...
    Eller denne fra RE Audio: http://www.hilmars-audio.dk/shop/re-audio-ctx-4833p.html
    Fanme da en lækker forstærker for den halve pris...

    Kommer vi over i højttalere ville jeg så måske nok vælge noget 3. da man så får lidt mere for pengene der.. Og det samme med subs...

    Det betyder dog ikke man ikke kan få vellydende anlæg selv om man holder tingene i samme mærke... f.eks. Gladens Zero serie eller Audisons Voce... Der får du godt nok lækker lyd...

    Men meget taler imod og meget taler for at man holder det i samme mærke... Men at sige det ene er bedre end det andet pr definition... er forkert...

    Som skrevet tidligere: "At holde alt i 1 mærke ender næsten altid med at du får en lyd du har betalt alt for meget for..."

    grunden til den udtalelse skal nok forklares, eller virker det som om jeg modsiger mig selv...

    Grunden til den udtalelse bunder i at folk vil holde alt i 1 mærke... og så vælger de noget de kender... Noget de har hørt om, og som de tror er noget af det bedste... f.eks: Alpine, Pioneer, Rockford Fosgate, JBL....

    Ingen tænker over at der nok ligger lidt mere udvikling og kvalitet bag dem der ikke lever højt på deres navn alene... smiley


  • #37   4. mar 2014 nu er jeg lost igen hvad er hu's??? smiley

  • #38   4. mar 2014 HU = Headunit = Radio smiley

  • #39   4. mar 2014 arre takker smiley

  • #40   4. mar 2014 What Niklas Said... smiley

  • #41   4. mar 2014 cody kig lige pm smiley

  • #42   4. mar 2014 For satan Cody, mange tak smiley

    Det kunne være fedt at rende ind i dig en dag! Jeg takker mange gange for de dejlige lange forklaringer du sidder og skriver ind her smiley de bliver læst!
    Tusinde tak! smiley


  • #43   4. mar 2014 Nu er Bornholm desværre ikke det sted jeg rejser oftest hen... smiley

    Såeh det ville kræve du kom til "Fastlandet"... smiley


  • #44   4. mar 2014 Jeg skal lade dig det vide næste gang jeg er der smiley

Kommentér på:
køb af anlæg? :)

Annonce