1.274 visninger
|
Oprettet:
Forstærker/Kabler/THANSEN {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Purple Power Gold PA 740 2vejs blablaabal forstærker... Er den ikke fin nok til at køre et sæt 400W pioneer 6x9 højtaler??
Og hvad med det kabel sæt man køber i Thansen, er det ikke fint nok ? til det overståene Setup?
apr 2003
Følger: 59 Følgere: 60 Biler: 24 Emner: 60 Svar: 1.490
sep 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 60 Svar: 781
apr 2003
Følger: 59 Følgere: 60 Biler: 24 Emner: 60 Svar: 1.490
maj 2013
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 5 Svar: 196
sep 2008
jul 2010
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 865
HU = Head Unit = Radio
Alt i alt mener han at det er ligegyldigt og kaste sig ud i, fordi det er så gammelt gear som det er.. og passer bedst til kassette bånd spiller ;o)
Din purple power er skam fed nok, og dine 6 x 9 er sikkert osse fine nok.
Dit setup vil gi´ dig lidt mere, men ikke meget.
Der findes rigtig mange tråde herinde om hvorfor man IKKE bruger 6 X 9..
Men hvis du er tilfreds, så det jo godt nok.
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
maj 2013
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 5 Svar: 196
sep 2008
Det rager mig en høstblomst om folk udenfor bilen kan høre mit musik, men jeg vil gerne ha noget Inde i bilen, som kan høres,, og så er det fint, hvis man lige kan skrue lidt op når der komemr en god sang, uden at det skrasler for vildt,
---- 6x9 højtaler bag i bilen, Ja, For at få surroundsound, og nej, højtalerne foran i dørene er ikke det viledste,, og nej, der er ikke højtaler i passager dørene bagi.
sep 2008
sep 2008
jun 2009
Surround sound??? Dvs du har en surround forstærker i bilen?? Altså en 5,1 forstærker??? Eller har du en Surround processor og så forstærkere til at kunne lave et 5,1 setup??? Fordi uden de ting kan du på ingen måde få surround Sound i din bil... Det kræver desuden også en centerhøjttaler....
Så nu hvor vi har ødelagt det fantasi, skal vi så ikke vende tilbage til virkeligheden???
"Det rager mig en høstblomst om folk udenfor bilen kan høre mit musik, men jeg vil gerne ha noget Inde i bilen, som kan høres,, og så er det fint, hvis man lige kan skrue lidt op når der komemr en god sang, uden at det skrasler for vildt,"
Det er også fint nok... tror jeg faktisk er de flestes mål med bilstereo... Purple power forstærkeren er såmænd fint nok... lidt gammel men hey, Jeg har skam også haft sådan en...
Men din forstærker bør trække Dine forreste højttalere... (Nej du kan ikke få surround i din bil) Så kan dine 6x9" enheder blive trukket af din HU...
Grunden til den fordeling er lidt den samme som når et band placerer sine højttalere FORAN publikum... Dine ører hører bedst det som er foran dig... mange flere detaljer osv... Derfor bør dine forreste højttalere klart være de mest dominerende... ikke de bagerste... og fordi dine kammerater er uintelligente nok til at have store højttalere bag sig i bilen er der vel ingen grund til at du også dummer dig???
At du siger at du har nogle Pioneer 350 watt højttalere er omtrend lige så nyttigt som hvis jeg havde skrevet alt det her på oldgræsk... Når du kigger på watt er det kun RMS rating du skal kigge på... peak og max watt er ligegyldigt...
sep 2008
---- Det lyder til at du er smart på det her område, Måske at du kunne guide mig?
- Jeg har disse 2 sæt, Altså noget Poineer 350 foran og 400 bag i ca, Men det spiller af lort,,, så jeg tænkte at jeg ville ha den der Purbel power ting i, for at forbedre lyden og bassen lidt, Min HU hedder Pioneer DEH 4400 BT
--- Nu siger du nok at jeg skal ha nogle gode højtaler foran, Og det kan jeg godt følge dig i,,, som det er nu, kan jeg faktisk ikke høre de højtaler jeg har foan i døren..... Kan du linke mig til et par gode højtaler?, og det må gerne kunne køres at den HU og forstærker jeg har!
----- Jeg har plads til 2 diskanter oppe ved forruden, (Std er der indbygget, men fjernet)
Der kan være 2 højtaler foran i hver dør, 6.5"
Og 2 stk 6x9 i bagruden.... Bilen er en Sedan.--
sep 2008
For jeg ved da, ud fra det du skriver, at det du har haft, er i orden!
jun 2009
Eller dette: http://www.sound4wheels.dk/dd-audio-cs6-5
Lad din forstærker trække de forreste... Så lader du din radio trække de bagerste... Det vil give dig meget mere power i de forreste højttalere og en mere kontrolleret bass gengivelse... Du kan evt. herefter tænke på om en subwoofer ville være en idé...
Og Nej jeg har desværre ikke nogle højttalere til salg selv... Det jeg har liggende er dobbelt komposæt som kræver at du bygger dørene om med glasfiber for at der er plads til det..
sep 2008
- Der står jo heller ikke noget om RMS på de der højtaler?
------------------------------------------Tk for hjælpen
jun 2009
jul 2010
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 865
Nu bider jeg lige læben af.. Aldrig bruge RCA og hi-out fra samme hu!!
Det burde du vide bedre end nogen anden!
Jeg sladre fandme til de voksne
jun 2009
Hvis mig lige hvor der i denne tråd står noget som helst om at bruge hi-Out fra samme HU... Kom nu vis mig det... Lad mig give der et hint... DET STÅR INGEN STEDER... Såeh hvad er det du prøver på at rette???
Det jeg skriver er at han skal bruge forstærker til de forreste... Og lade de bagerste blive trukket af hans HU... (Og det kan man nemlig godt...
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.654
Forstærker/Kabler/THANSEN